Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:57

Ik was 15 toen ik voor het eerst interesse had in een meisje. Dat heb ik toen maar heel gauw weggestopt. :+

Als kind/puber was ik behoorlijk gevoelig voor groepsdruk dus werd ik ook 'verliefd' op jongens. Mijn eerste zoen was met een jongen en wat vond ik het smerig en wat voelde ik me beroerd erna :=

In de loop der jaren gingen vriendinnen stappen en snapte ik dat niet zo. Ik vond er echt niks aan. Nou ja, die paar keer dat ik met homo-vrienden 'gay' ging stappen vond ik wel erg gezellig trouwens :')

Anyway... Ik werd gekoppeld aan een mannelijke collega, we rolden van het een in het ander en op een bepaald moment waren we getrouwd en hadden we kinderen.

Online was ik per toeval in een community terecht gekomen waar veel meiden bi of lesbisch waren. Ik merkte dat dat prikkelde maar ik stopte die gevoelens weer weg onder de noemer "dat denk ik alleen maar omdat ik er veel mee om ga".

Korte tijd later kwam ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk bi was, wat werd bevestigd toen ik een vrouw tegenkwam die ik wel erg leuk vond. Niks mee gedaan natuurlijk want ik had een relatie maar dat was wel even slikken.

Tja en toen een paar jaar later... Ik was steeds een beetje ongelukkiger geworden en op een bepaald moment kwam ik een vrouw tegen die ik leuk vond en die mij ook leuk vond. Wat ik toen voelde... Dat was echt helemaal nieuw. Bij een man had ik dat nooit gehad maar ik stond echt finaal op mijn kop.

Ik ben gescheiden en sindsdien heb ik nooit meer naar mannen omgekeken.

Ik noem mezelf lesbisch. Wel weet ik dat ik ook een relatie zou kunnen hebben met een transgender vrouw maar in mijn ogen is die dan nog steeds vrouw en dus ben ik nog steeds lesbisch.

Bij non-binary kan ik me niet helemaal iets voorstellen eigenlijk.

Qua gender voel ik mezelf meestal vrouw maar soms ook niet helemaal. Ik weet voornamelijk dat ik me géén man voel.

En mijn vriendin is van het stoerdere type maar nog steeds echt vrouw in doen en laten hoor. Dus voor mij toch zeker een "echte vrouw". :+:


Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:17

karuna schreef:
Denk fijne handen, dunne niet gespierde bouw, hoge stem, vrouwelijke kin, vrouwelijke gebaartjes enz. Misschien eventueel ook het gebrek aan haar :+ dat zou voor mij in ieder geval een complete afknapper zijn :') .

Maar een heel misschen vreemde vraag aan de lesbienes hier. Als je alleen voor vrouwen gaat, waarom dat wel een mannelijke vleesvervanger gebruiken? :o? Je valt toch juist op vrouwen.


Ben nog aan het bijlezen maar wilde hierop reageren. Zonder het te plastisch te maken; dat je lesbisch bent wil niet zeggen dat je geen gevoel in je donder hebt natuurlijk :+

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:39

Nuttige deel ook :')

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:58

Help me eens even.

Als je biseksueel bent val je op mannen en op vrouwen.
Als je panseksueel bent val je op mannen, vrouwen, transmannen, transvrouwen, etc. Toch?

Is er dan nog een aparte term als je als vrouw op vrouwen en op transvrouwen valt?

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:27

Maar dan weet ik nog niet hoe het heet als je op vrouwen en transvrouwen valt :+

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:35

theadora99 schreef:
Lente schreef:
Maar dan weet ik nog niet hoe het heet als je op vrouwen en transvrouwen valt :+


Gewoon lesbisch. Als in: transvrouwen zijn ook vrouwen :')

Edit: amado: great Minds think alike, hahaha


Great dan klopt het stempeltje dat ik mezelf heb gegeven.
Officieel ben ik dan homoseksueel homoromantisch cisgender met non-binaire neigingen :))

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:39

Ja ik voel me geen man maar ook niet altijd een vrouw. Beetje richting non-binair dus maar vrouw genoeg om niet het idee te hebben dat ik daar wat mee moet of dat ik me goed voel bij "onpeilbaar" zijn.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:53

theadora99 schreef:
Ja ik snapte wat je bedoelt, niet onaardig bedoeld ofzo! Maar ik kijk te veel series waar ze het hebben over “narcistische neigingen” etc en waar neigingen vaak negatief zijn (psychopaten enzo). Dus het woord neigingen heeft bij mij een negatieve bijsmaak. Maar gender is ook een spectrum he, je hebt man-vrouw en alles daar tussenin. Net als seksualiteit, naast man/vrouw of 50/50 is er ook nog geel kort door de bocht 75/25.


Narcistische neigingen is sowieso stom. :))

Maar inderdaad! Voor mij positief in elk geval.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot en 196 bezoekers