Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:43

Leuk topic! Als student heb ik 3.5 jaar op kamers gewoond. Inmiddels bijna weer 4 jaar thuis na mijn afstuderen en vinden van een baan. Ik ben inmiddels 28. Heel hard gespaard en de verleiding van huren weerstaan en nu was het mogelijk om een mooie middenwoning te kopen. Best een beetje trots op zo in mijn eentje. 1 augustus krijg ik de sleutel en gaan we een maandje klussen. 1 september start ik met een nieuwe baan. Het past allemaal precies.

Ik heb er mega veel zin in! Vrijwel alle meubels zijn besteld en ik heb mezelf verwend met alles nieuw en helemaal naar smaak.
Enigste waar ik wat tegenop zie is het alleen wonen. Genoeg vrienden en familie vlakbij hoor... maar toch is het niet je ideaalplaatje.
En zoals Janine ook vertelde, ook bij mij zal ik voor verf en kluswerkzaamheden veel afhankelijk zijn van mijn vader (en lieve vrienden).
Mijn moeder is keer op keer meegweest om meubels te bekijken en te kiezen. Super lief. Het zijn nogal wat keuzes die je alleen moet maken.
Nu druk met de praktische zaken als verzekeringen. Daar zitten ook veel verschillen tussen.


Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:20

Ik heb ook in een dorp en kleine stad verderop gekeken, ook omdat het daar goedkoper is dan in mijn huidige dorp. Maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik daar niet gelukkig ga worden. Mijn ouders wonen hier (straks 8 min fietsen) mijn paard staat bij hun aan huis. Werk is 20 minuten, mijn kerk staat hier en vrienden wonen hier, in omliggende dorpen of verder weg. Daar hoefde ik het niet voor te doen.
En ik vind de omgeving hier zo fantastisch! We hebben heel veel verschillende natuurgebieden. Straks woon ik vlak naast zo'n gebied.

Het was wel lastig om iets te vinden, ik heb ook wat langer moeten wachten. Maar ik besloot dat ik de plek belangrijker vind dan het huis en dat ik desnoods wat langer zou willen sparen om toch iets hier te kunnen kopen. De plek verander je niet, een huis kun je nog heel wat aan doen.
Laatst bijgewerkt door Phylos op 29-06-18 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:14

Gefeliciteerd met de sleutel. Spullen verkopen vind ik ook altijd gedoe.
Ik woon nu 7 weken in mijn huis en ben er super blij mee. Iedere keer kleed ik het wat meer aan en wordt het meer een thuis. Ik vind het op mezelf wonen heerlijk, maar het is ook best veel werk naast een 40 urige werkweek, paard en hardlopen

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:50

[***] schreef:
Thanks allemaal! :)

Succes met iets vinden jojoleinee.

Fijn dat het zo goed bevalt Phylos. Jij woont ook helemaal op jezelf dan als ik het goed begrijp? Geen last van eenzaamheid? :P

Pff Blacky94, wachten is niet leuk hé. Hopelijk komt er toch wat schot in de zaak. En inboedel is inderdaad nog wel best een gedoe. Ik heb het simpel gehouden, IKEA, is ook toevallig wat ik mooi vind en daar zit maar een korte levertijd op, haha. Moet nog alles gaan bestellen maar weet wel al wat ik wil (de grote dingen dan toch, details komen nog wel). Heb geluk dat vloer en alles meer dan prima is, je kan er op wat verven/behangen en de stroom in orde maken na gewoon meteen in.

De spullen die ik niet meer ga gebruiken kwijt raken (en er toch nog iets leuks voor krijgen) gaat nog het meest moeite kosten vrees ik :')


Klopt, hier niet de 'luxe' van samenwonen. Maar als je 28 bent wil je toch een keer wat. Eenzaamheid was ik wel bang voor, maar tot nu toe niet gehad... Ik woon ook in hetzelfde dorp nog, dat scheelt heel veel. De rest van mijn leven gaat dus gewoon door. Maar ik denk dat er echt nog wel baalmomentjes en eenzaamheid komen. Ik vind het altijd erg lastig als mijn zusje met haar vriend thuis komt en mee gaat naar familiedingen. Dat slaat er altijd wel even in als je dan zelf weer alleen naar huis moet.


Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:38

Wat pittig miss lizje!
Sterkte. Heb je hulp van omgeving?

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:51

Leuk zeg!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:43

Wauw heel mooi!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, brennie85, carola, Carolinelady, dalena, diemth, estell__, fro, GoogleAdsense, Hootje, jasmijn16, Jayya, leintje_, LouLi, Nathalie__, oblix, shaddy82, zuperzmoker en 55 bezoekers