Asexueel, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:19

:wave:

Ikzelf ben biromantisch asexueel. Ik heb een partner die zelf niet zeker weet tot waar hij wil gaan, maar mijn grenzen absoluut respecteert. Er zijn verschillende datingsites voor asexuelen, maar daar heb ik zelf niet veel ervaring mee.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤



Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:28

Lusitana schreef:
ZoZenn schreef:
Ik heb wel vaker 'niets' gevoeld als ik met iemand zoende. Helemaal niet raar, ik zoende gewoon met iemand waar ik blijkbaar die aantrekkingskracht niet tot had. Ik ben zeker niet aseksueel, dus misschien ga ik wel iets clichés zeggen en zeggen dat je de 'juiste' nog niet hebt ontmoet. Misschien gaat dat nooit gebeuren en ben je toch aseksueel, maar misschien ook wel. Zo heb ik dus ook wel eens gedacht dat ik aseksueel was.
Misschien ben je wel iemand die alleen aantrekkingskracht voelt als je een ontzettend goede band hebt of als je van iemand houdt. Who knows?

Nu heb je het tegen een bepaald en onzeker persoon, maar in het algemeen, en dat wil ik hier even neerzetten voor de meelezers, is het ergste dat je tegen een asexueel kunt zeggen: "misschien heb je de juiste niet ontmoet". Dat is hetzelfde als tegen een lesbiënne zeggen dat ze misschien niet de juiste man heeft ontmoet of tegen een homo zeggen dat hij misschien niet de juiste vrouw heeft ontmoet.
Je kent je orientatie, het is niet aan anderen om dat in twijfel te trekken.
Ja, het kan zijn dat je orientatie veranderd, dat geldt voor alle sexuele orientaties. Maar er is niks mis met asexueel zijn en men moet accepteren dat het gewoon zo is voor sommigen, al is het alleen maar OP DIT MOMENT. Met uitspraken als "misschien heb je de juiste niet ontmoet" geef je aan dat je niet geloofd dat de persoon asexueel is plus dat er min of meer verwacht wordt dat het (sexueel verlangen etc) ooit wel komt en dat je dan pas "normaal" bent.


Dit _/-\o_

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:01

Bij mij wist ik het al vrij snel. Ik merkte gewoon dat ik er absoluut geen interesse of behoefte aan had. En zo rond m'n 15e hoorde ik over het 'label' asexueel, dus toen viel het kwartje.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Asexueel, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:37

Germie, bij mij was het ook al altijd zo hoor. Ik heb er nooit aan getwijfeld. Wist alleen nog niet dat het een naam had.

Bij mij zijn helaas ook een heleboel relaties stukgelopen met "geduldige" en "begrijpende" vriendjes. Uiteindelijk waren ze toch niet zo begrijpend en geduldig, en verwachtten het toch uiteindelijk. En zelfs als ze het niet zeiden, merkte ik het. Vooral een constant knagend schuldgevoel van "hij wil wel en ik niet en dat is gemeen". Gelukkig ben ik daar nu vanaf.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Amyyy, Camino_S, Chantalla, ComscoreBot, douschka, Eefje_Sammy, Flieno, Geodeo, hel1, Jannie79, journee, Just_Natural, Lestria, lillylover, maessie, meisje_, sollair310, Tatjanaa, Travel_me, Valerie93, xEva, xPabloBokt en 176 bezoekers