Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:30

Mijn man en dochter spelen snare drum bij een Schotse pipe en drum band.Ik ben ooit met de snare drum begonnen maar de drum met draagstel weegt zo.n 18 kilo dat kan mijn lichaam niet aan helaas.

Volgend jaar gaan we naar Normandië vanwege de herdenking, dit jaar waren we ook in Frankrijk.Het was 100 jaar geleden dat ze daar aan land kwamen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:27

__Maartje schreef:
Weer even een megaschop omhoog O:) meer mensen hier die naar Schiedam of taptoe Groningen gaan in november?

Taptoe skip ik dit jaar. Ga wel naar jubileumconcert van een fanfare en het concert voor altviool&orkest uit de vierde symfonie van Beethoven. Plus dat ons eigen orkest op concours gaat, dus ik ben al de nodige zaterdagen onder de pannen deze periode :D

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:32

Ik heb even een stipje gezet. Ik ben tweede alt sax bij een fanfare. Ooit als 11 jarige op de blokfluit begonnen. Ik heb het van mijn oma van vaderskant. Mijn vader speelt bij dezelfde fanfare. Hij vond dat ik niks had aan de blokfluit en ik moest maar alt sax gaan spelen, want dan kon ik bij de fanfare. Ik ben toen vanaf mijn 12de denk ik ongeveer als jeugdlid begonnen en vanaf 14 echt gewoon lid. Ik ben alleen niet heel bijzonder gebrand op oefenen. Wij gaan/moeten in 2019 weer op concours. Geen idee welke divisie, dat geeft al aan hoe begaan ik ben met de muziek. Ik vind het wel lekker ontspannend en mooie muziek, maar die wil om te oefenen is er niet echt.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:41

Oefenen is voor talentlozen :Y)

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:58

Ik speel op het moment even bij 3 orkesten :+
Bij m’n vaste orkest waar ik al sinds ik 8 was lid ben ben ik 1e concertmeester op de bugel.
Ik speel ook in een concertdivisie orkest, daar op het moment tweede bugel. Maar dat staat even op een laag pitje, dat orkest heeft zoveel optredens en repetities, moet nu afstuderen van school dus ik kon het niet meer combineren.

En op het moment val ik even tijdelijk in bij een orkest op de derde trompet, die hadden ze te kort en die gaan in november op festival.

Vorig jaar met het concertdivisie orkest 97,5 punt gehaald op concours, in 2017 waren we Nederlands kampioen *\o/* was supertof om eens mee te maken maar het heeft me wel 10 jaar van m’n leven gekost :') de stress man. Moeilijke, technische muziek. En in de weken ervoor echt 5-6 keer per week repeteren :=

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:00

Noeps schreef:
Oefenen is voor talentlozen :Y)

Nou ik oefen inderdaad vooral voor de embouchure, in aanloop naar grote concerten met veel solo/ solistisch spel.
Ik ben niet zo'n hoog blazer en mijn hoorn speelt ook nog eens lastig aan in de hoogte dus wil ik niet op een simpele E2 blijven hangen zal ik wat dat betreft wel moeten :)

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:19

Super leuk om over iedereens interesses in verschillende gebieden van de muziek te horen!

corine1981 schreef:
Nou ik oefen inderdaad vooral voor de embouchure, in aanloop naar grote concerten met veel solo/ solistisch spel.
Ik ben niet zo'n hoog blazer en mijn hoorn speelt ook nog eens lastig aan in de hoogte dus wil ik niet op een simpele E2 blijven hangen zal ik wat dat betreft wel moeten :)


Inderdaad, ik moet echt dagelijks blijven oefenen wil ik mijn polsspieren een beetje in vorm houden, zeker nu ik toch wel met moeilijkere stukken (diploma D) bezig ben/wil. Als ik het niet doe, val ik gelijk door de mand dus goede stok achter de rug :Y)

Wat gaaf Marleen_usar! Dat van de zwaarte herken ik wel, wij hebben de snare aan een riem en dat vind ik al erg zwaar soms.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:52

Niemand kreeg de sarcastische ondertoon mee? ;)

Ik studeer niet dagelijks meer, zeker niet nu ik na 15 jaar ben gestopt met les. Maar in aanloop naar concours en concerten ontkom ik er niet aan om vooral heel veel toonladders en loopjes te studeren.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:42

Noeps schreef:
Niemand kreeg de sarcastische ondertoon mee? ;)

Ik studeer niet dagelijks meer, zeker niet nu ik na 15 jaar ben gestopt met les. Maar in aanloop naar concours en concerten ontkom ik er niet aan om vooral heel veel toonladders en loopjes te studeren.

Ja ha ha, jawel. Ik ben het er eigenlijk best mee eens. Ik erger me dood aan elke week dezelfde mensen die eruit gehaald worden om hetzelfde loopje te oefenen. En dan wordt het voor gekauwd spelen ze nog een verkeerd ritme... kansloos.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:56

Uit interesse, welke stukken spelen jullie zoal?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:49

corine1981 schreef:
Noeps schreef:
Niemand kreeg de sarcastische ondertoon mee? ;)

Ik studeer niet dagelijks meer, zeker niet nu ik na 15 jaar ben gestopt met les. Maar in aanloop naar concours en concerten ontkom ik er niet aan om vooral heel veel toonladders en loopjes te studeren.

Ja ha ha, jawel. Ik ben het er eigenlijk best mee eens. Ik erger me dood aan elke week dezelfde mensen die eruit gehaald worden om hetzelfde loopje te oefenen. En dan wordt het voor gekauwd spelen ze nog een verkeerd ritme... kansloos.

Kun je nagaan hoe dat voor een dirigent is :))

Als muzikant oefen ik vooral de loopjes inderdaad. Echt de stukjes waar ik over struikel of de ritmes die even net niet lekker lopen.

Als dirigent probeer ik iedereen tot oefenen te bewegen, zodat ik de repetitietijd aan balans, samenspel en muziek maken kan besteden en niet aan het onder elkaar zetten van ritmes of spelen van loopjes. Maar de praktijk leert dat je daar toch de meeste tijd mee bezig bent helaas.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:32

Maar het zijn altijd dezelfde :(
Soms denk ik erover om een paar niveaus hoger te gaan spelen, als uitdaging maar ook om mezelf niet zo te hoeven ergeren...
Maar ja, tis ook wel gezellig.
En vaak worden de stukken er ook niet perse mooier op.

Wij hebben voor het njc o.a. dit op de lessenaar;
The Witch and the Saint (prachtig, vooral wanneer dr baritonsax zijn solo niet steeds verkloot )
Where Eagles Soar (ook lekker blazen)
Mistig Land of Egypt

En nog wat walsen, erg leuk voor hoornisten -O-

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:45

Ohhh ja de irritatie als steeds dezelfde mensen er elke week uitgepikt worden -O- geeft niet als je het moeilijk vind, maar oefen dan gewoon... wij hebben mensen in de vereniging die gewoon élke week precies dezelfde fouten maken en er dan ook niks bijschrijven, zo irritant :')

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:22

Warboel schreef:
Ohhh ja de irritatie als steeds dezelfde mensen er elke week uitgepikt worden -O- geeft niet als je het moeilijk vind, maar oefen dan gewoon... wij hebben mensen in de vereniging die gewoon élke week precies dezelfde fouten maken en er dan ook niks bijschrijven, zo irritant :')


Als ik dit lees weet ik weer waarom ik de harmonie in mijn geval niet altijd mis. Ik mis wel de gezelligheid, maar niet het eindeloos repeteren op hetzelfde stukje.

Maar over iets meer dan een jaar (als ik ben afgestudeerd) wil ik toch wel weer op zoek gaan naar een leuk orkest.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:30

Pfff... wat een schijtavond...
Onze dirigent kwam vorige ineens met de vraag hoe we als hoornisten eigenlijk op de 1e rij belandt zijn.
Nu zitten ze al 50 jaar zo in ons orkest blijkt, maar hij had het ineens liever anders.

Afijn, vanavond had ik me al met enige tegenzin naar de repetitie gesleept, maar zag ook dat we inderdaad een rij opgeschoven waren :(

Nu is dat een "normale" plek kennelijk maar wij hebben geen fatsoenlijke trombones en trompetten. Da's meestal heel vals, lelijk en liefst loeihard. En ik zit er het meest dichtbij. Heb nu al een suizend oor, en er zat nog geen complete sectie, heb echt geen zin in al die herrie.

Ik heb echt een tweestrijd eigenlijk, ben al ff aan het dubben of ik niet een niveau hoger wil gaan blazen en ik wil eens proberen of ik een symfonieorkest leuk vindt...
Maar ja, ik zit in het bestuur van deze club en de 3e helft is meestal wel gezellig, maar om daar nu alleen voor te blijven?

Ik kijk volgende week maar of ik het weer zo verschrikkelijk vind (bedoel als gewoontedier weet ik nu wat me te wachten staat).

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:18

corine1981 schreef:
Pfff... wat een schijtavond...
Onze dirigent kwam vorige ineens met de vraag hoe we als hoornisten eigenlijk op de 1e rij belandt zijn.
Nu zitten ze al 50 jaar zo in ons orkest blijkt, maar hij had het ineens liever anders.

Afijn, vanavond had ik me al met enige tegenzin naar de repetitie gesleept, maar zag ook dat we inderdaad een rij opgeschoven waren :(

Nu is dat een "normale" plek kennelijk maar wij hebben geen fatsoenlijke trombones en trompetten. Da's meestal heel vals, lelijk en liefst loeihard. En ik zit er het meest dichtbij. Heb nu al een suizend oor, en er zat nog geen complete sectie, heb echt geen zin in al die herrie.

Ik heb echt een tweestrijd eigenlijk, ben al ff aan het dubben of ik niet een niveau hoger wil gaan blazen en ik wil eens proberen of ik een symfonieorkest leuk vindt...
Maar ja, ik zit in het bestuur van deze club en de 3e helft is meestal wel gezellig, maar om daar nu alleen voor te blijven?

Ik kijk volgende week maar of ik het weer zo verschrikkelijk vind (bedoel als gewoontedier weet ik nu wat me te wachten staat).


Dat is wel heel vervelend! Is het ook wat om met oordoppen te spelen? Dan bedoel ik wel echte muziekoordoppen. Ik en een aantal andere leden dragen steevast oordoppen met repetities, omdat gehoorschade erg snel kan optreden. Eerst is het even wennen, maar het helpt echt supergoed! Met het juiste filter kan je het orkest ook nog gewoon horen, de scherpe randjes van het geluid zijn er dan alleen af.

Een gezellige club is ook wel heel fijn om te hebben, maar snap wel dat je misschien eens wat meer uitdaging wil.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:44

LadyMadonna schreef:
Uit interesse, welke stukken spelen jullie zoal?

Op het moment lord of the rings, pirates of the Caribbean. Maar ook stukken zoals maid of the Moor en marsen. En we hebben ook wel stukken zoals happy van Pharrell Williams gespeeld. Dus heel divers.

Desondanks dat ik niet veel oefen, word ik er niet elke week uitgehaald om dezelfde loopjes te oefenen. Bij ons is het meestal de bugelsectie in combinatie met een andere sector omdat ze te luid spelen. Of onze haastige tenorsax die dingen te snel speelt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:56

Bestaat “over and out” nog steeds op de mars lijst? ;)

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:59

Die zit nog steeds in ons marsenboekje inderdaad, die spelen we tijdens de collecte. :D

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:15

corine1981 schreef:
Pfff... wat een schijtavond...
Onze dirigent kwam vorige ineens met de vraag hoe we als hoornisten eigenlijk op de 1e rij belandt zijn.
Nu zitten ze al 50 jaar zo in ons orkest blijkt, maar hij had het ineens liever anders.

Afijn, vanavond had ik me al met enige tegenzin naar de repetitie gesleept, maar zag ook dat we inderdaad een rij opgeschoven waren :(

Nu is dat een "normale" plek kennelijk maar wij hebben geen fatsoenlijke trombones en trompetten. Da's meestal heel vals, lelijk en liefst loeihard. En ik zit er het meest dichtbij. Heb nu al een suizend oor, en er zat nog geen complete sectie, heb echt geen zin in al die herrie.

Ik heb echt een tweestrijd eigenlijk, ben al ff aan het dubben of ik niet een niveau hoger wil gaan blazen en ik wil eens proberen of ik een symfonieorkest leuk vindt...
Maar ja, ik zit in het bestuur van deze club en de 3e helft is meestal wel gezellig, maar om daar nu alleen voor te blijven?

Ik kijk volgende week maar of ik het weer zo verschrikkelijk vind (bedoel als gewoontedier weet ik nu wat me te wachten staat).


Oh ellende! Bij ons zitten de hoorns ook daar, is wel de normale plek geloof ik.
Ik zat er als hoboïst eerst voor maar vond het geen doen.
Bij ons spelen er ook veel met oordoppen en we hebben schermpjes tussen de trompetten en de klarinetten en de hoorns.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:58

Over and out --> check :x

Net oordoppen besteld en ga maandag met bestuursvergadering aangeven dat ik vind dat er wel wat muzikanten serieus aangesproken mogen worden op hun gebrek aan inzet.

Hopen dat de doppen voor donderdag binnen zijn...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:04

Inzet is altijd een lastig ding ja... Sommigen zitten er echt voorbereid en voor de prestatie, anderen voor de gezelligheid en om lekker nootjes te blazen :+

Maar ik erger me ook kapot als de klarinetclub, of bij ons trouwens meestal de baritons, voor de 100ste keer hun partij niet kunnen spelen. Ga er ff thuis voor zitten denk ik dan, of doe alsof je het kan en vereenvoudig je partij zodat je iig geen stoorzender bent. Maar ja, ik ga er ook nauwelijks voor zitten en kan wel alles spelen, dus ook makkelijker gezegd dan gedaan misschien :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:24

corine1981 schreef:
Over and out --> check :x
..

En ik ben er al zéker 20 jr uit :')

Besje

Berichten: 816
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:28

LadyMadonna schreef:
corine1981 schreef:
Over and out --> check :x
..

En ik ben er al zéker 20 jr uit :')


Gaat hier ook al meer dan 20 jaar mee :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:38

Zit er nu wel al heel de dag mee in m’n hoofd!
Tiedelielielielielie tiedelielielielielie tiedeliedeliedeliedelie liedeliedeliedeliedelie

:') :')