Dansende bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 23:24

Hoewel paardrijden natuurlijk dansen met je paard is en iedereen hier ervaring mee heeft :+: vroeg ik me af of er nog meer dansers rondhuppelen op bokt!

Ik vind het zelf erg leuk en heb ook veel verschillende dingen gedaan. Eigenlijk pas echt begonnen in mijn studententijd, maar toen was het ook raak. Ik heb gestijldanst en jaren historische dansen gedaan, waar ik ook les in heb gegeven (nu nog steeds af en toe). Later ook een beetje salsa gedaan en nu weer wat actiever bezig met ballet en sinds kort ook met flamenco!

Wie nog meer?

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:49

Ja ik dans! Toen ik op kamers woonde door mijn huisgenoot meegesleurd naar de studenten stijldans vereniging. Ik ben begonnen met het idee, dat zal mijn houding voor het paardrijden vast ten goede komen. Dat klopte wel enigszins. Ook dacht ik dat ik er met een jaartje wel klaar mee zou zijn, dat bleek niet zo te zijn :p

Vorig jaar enorm veel gedanst, dit jaar doe ik het iets rustiger aan, maar is het wel de bedoeling dat we ook wedstrijden gaan doen. Afgelopen jaar een paar x een wedstrijd geprobeerd.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 01:28

Ik dans ook! Op dit moment even niet, maar volgende maand willen we het weer oppakken. Ik doe aan stijldansen, ben begonnen in 2006 op beginnersniveau en inmiddels al een paar jaar goud ster van zowel ballroom als latin. De laatste jaren eigenlijk geen echte danspartner meer gehad en alleen maar voor de groep gestaan en dat is wat ik eigenlijk ook weer ga doen, hoewel ik hoop toch weer zelf een fijne partner te vinden. Ik vind lesgeven leuk hoor, maar het is toch anders...
Vlak voor ik stopte ook gestart met het geven van demo's, maar door omstandigheden is dat nooit echt wat geworden.
Hoewel ik een hekel heb aan als mensen naar me kijken, ik heb zo veel plezier aan dansen.
Ik heb ook kort wat basis van salsa gedaan, maar helaas stopte degene ermee die dat deed...dat zou ik best nog eens willen oppakken

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:04

Ik dans ook :j

Ik doe dan vooral hiphop :')

Ik heb jaren les gehad, maar sinds een paar jaar leer ik alles mezelf aan. Ben ook langzaam maar zeker een beetje ballet aan het leren. Dat vind ik ook een geweldige stijl. Ik vind alles mooi, daar niet van, maar ik kan niet alles :')

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:19

Ik meld me ook :D in september 2014, toen ik in mijn examenjaar van de middelbare zat, begon ik met dansen, en zit nu in mijn 5e seizoen! Ik dans Modern, maar heb ook vorig seizoen (september 2017-juli 2018) HipHop gedaan, dat doe ik dit seizoen tot nu toe niet meer, maar wil het in Februari heel graag weer oppakken!

janouk
Blogger

Berichten: 17864
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:21

Ik dans sinds kort weer Flamenco, Spaans dus. Lekker stampen en klappen. Onder het mom je bent nooit te oud
Ik heb vroeger (40) jaar geleden een klassieke balletopleiding gedaan.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:46

Hier ook een fanatieke danser, stijldansen in dit geval. 11 jaar geleden daarmee begonnen en 9 jaar geleden met mijn vriend gaan dansen. Daar dans ik nu nog altijd met veel plezier mee. We hebben in eerste instantie altijd ballroom en latin gedaan, maar twee jaar geleden hebben we vanwege drukte besloten om alleen nog maar op ballroom te focussen. En dat bevalt eigenlijk prima, hoewel we de latin soms wel missen.
We trainen zo'n drie keer per week en zijn gemiddeld eens per maand op wedstrijd te vinden :)

Ook nog wel eens cursusjes Argentijnse tango en salsa gedaan, maar daar verder nooit mee verder gegaan.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:56

Ik dans! Ik zit bij twee historische dansgroepen. Een is de Wolves Grove Regency dancers, waar ik een keer in de maand Regency dans, en een is LPR in Nijmegen, een studentenvereniging. Daar dans ik elke week voornamelijk Rococo en Biedermeier. Ook doe ik aan optredens mee op de meest gave locaties. Graag wil ik nog Rock 'n roll leren. :)

Bij welke groep heb jij gedanst Sheran?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 10:18

heidy_wilco schreef:
Ik dans! Ik zit bij twee historische dansgroepen. Een is de Wolves Grove Regency dancers, waar ik een keer in de maand Regency dans, en een is LPR in Nijmegen, een studentenvereniging. Daar dans ik elke week voornamelijk Rococo en Biedermeier. Ook doe ik aan optredens mee op de meest gave locaties. Graag wil ik nog Rock 'n roll leren. :)

Bij welke groep heb jij gedanst Sheran?


Ik zat bij LGG en heb heel kort een dansgroepje gehad in Amsterdam (Soleil). Helaas mee moeten stoppen. Leuk een medehofdanser te zien hier!

En nu je het zegt... Ik heb ook een half jaar acrobatische rock&roll gedaan :')
Laatst bijgewerkt door Sheran op 26-10-18 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:22

Ik dans ook! Ik doe klassiek ballet, ik doe het nog niet zo heel lang en ben er ook niet zo goed in :o , maar vind het iig erg leuk :D

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:37

Sheran schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik dans! Ik zit bij twee historische dansgroepen. Een is de Wolves Grove Regency dancers, waar ik een keer in de maand Regency dans, en een is LPR in Nijmegen, een studentenvereniging. Daar dans ik elke week voornamelijk Rococo en Biedermeier. Ook doe ik aan optredens mee op de meest gave locaties. Graag wil ik nog Rock 'n roll leren. :)

Bij welke groep heb jij gedanst Sheran?


Ik zat bij LGG en heb heel kort een dansgroepje gehad in Amsterdam (Soleil). Helaas mee moeten stoppen. Leuk een medehofdanser te zien hier!

En nu je het zegt... Ik heb ook een half jaar acrobatische rock&roll gedaan :')


Ah, onze Groningse zustervereniging! Ga je nog wel eens naar de galas die de hofdansvereniging houden? Llg heeft geloof ik begin elk jaar of een keer in de 5 jaar een bal.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 10:42

Bijna nooit meer, de mensen met wie ik veel omging komen niet meer dus heb niet zoveel binding meer met de groep :) LGG is echt een beetje 'afgetakeld' de laatste jaren, dat vind ik heel jammer om te zien. Vast nog steeds leuk, maar minder kennis, vrijwel geen optredens meer.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:15

Sheran schreef:
Bijna nooit meer, de mensen met wie ik veel omging komen niet meer dus heb niet zoveel binding meer met de groep :) LGG is echt een beetje 'afgetakeld' de laatste jaren, dat vind ik heel jammer om te zien. Vast nog steeds leuk, maar minder kennis, vrijwel geen optredens meer.

Vorig jaar nog wel gezien in Groningen waarbij dans scholen lieten zien wat ze in huis hebben. Ziet er leuk uit!

Mijn vriend en ik doen aan stijldansen. Goud ster ondertussen. Talentvol zal ik vooral mijzelf niet noemen maar ik vind het leuk om te doen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 11:27

Leuk! :) Bij welke vereniging zit je op stijldansen?

En leuk ook, zoveel dansers in zoveel verschillende stijlen :)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:36

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:
Bijna nooit meer, de mensen met wie ik veel omging komen niet meer dus heb niet zoveel binding meer met de groep :) LGG is echt een beetje 'afgetakeld' de laatste jaren, dat vind ik heel jammer om te zien. Vast nog steeds leuk, maar minder kennis, vrijwel geen optredens meer.

Vorig jaar nog wel gezien in Groningen waarbij dans scholen lieten zien wat ze in huis hebben. Ziet er leuk uit!

Mijn vriend en ik doen aan stijldansen. Goud ster ondertussen. Talentvol zal ik vooral mijzelf niet noemen maar ik vind het leuk om te doen.


Bij dat optreden was ik ook. Pc vierde het 40ste jaar. Ik danste toen me met de Regency dancers. Was hele leuk!

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:39

Wat leuk, allemaal dansers. En volgens mij nog best een aantal bij mij in de buurt ook. Ik dans in Groningen bij The Blue Toes.

Veel verschillende partners waar ik mee dans, wat het soms wel lastig maakt, maar wat on gewoon erg leuk en gezellig is. Sinds een tijdje dans ik ook met mijn vriend en is het de bedoeling dat we dus ook stijldanswedstrijden gaan doen.

Ik heb ook nog wel eens salsa geprobeerd en ga af en toe wel eens naar een salsa feestje, maar dat ligt mij niet zo ;)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 11:40

Leuk Dauphine, daar heb ik ook gedanst! Wel een beetje voor jouw tijd denk ik, ik ben daar 7 jaar geleden weggegaan.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:46

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:
Bijna nooit meer, de mensen met wie ik veel omging komen niet meer dus heb niet zoveel binding meer met de groep :) LGG is echt een beetje 'afgetakeld' de laatste jaren, dat vind ik heel jammer om te zien. Vast nog steeds leuk, maar minder kennis, vrijwel geen optredens meer.

Vorig jaar nog wel gezien in Groningen waarbij dans scholen lieten zien wat ze in huis hebben. Ziet er leuk uit!

Mijn vriend en ik doen aan stijldansen. Goud ster ondertussen. Talentvol zal ik vooral mijzelf niet noemen maar ik vind het leuk om te doen.

Wij dansen bij een hele kleine dansschool, vrij nieuw nog. Danslerares van de Haan (zat in de binnenstad) is voor zich zelf begonnen toen die dansschool stopte.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:47

Wauw, vooral veel stijldansers en hiphop dus.
Ik dans ook!
Vorig jaar mei begonnen met klassiek ballet, omdat ik sierlijker wilde worden voor kunstschaatsen.
Inmiddels verliefd en verslaafd en doe nu klassiek ballet, Modern-Jazz (diepe liefde haha) en Urban Contemporary.

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:15

Ik dans ook.
Nu twee en een half jaar geleden ongeveer begonnen.
Eerst klassiek.
Toen jazz erbij.
Toen modern erbij.
En sinds dit seizoen nog modern en klassiek erbij in een meer gevorderde groep.
Dans nu dus vijf lessen in de week en vind het superleuk en fijn.

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:09

Haha wat grappig Sheran, ik ben lid sinds 2014/2015, dus inderdaad net voor mijn tijd ;) ben je lang lid geweest?

Die dansschool heb ik ook wel eens van gehoord lenaa_tje, leuk!

Andere dansstijlen lijken me ook echt leuk om eens te proberen, maar denk niet dat die dingen mij echt heel erg liggen :p wel eens een workshop lindy hop geprobeerd, maar dat was niet zo mijn ding.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:19

Wat leuk, dansers!

Ik dans(te) ook. Nu helaas even niet door een operatie, maar ik ben een half jaar geleden begonnen met buikdansen. Ik ben nog nieuw, maar ik vind het wel onwijs leuk om te doen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:14

dauphine schreef:
Haha wat grappig Sheran, ik ben lid sinds 2014/2015, dus inderdaad net voor mijn tijd ;) ben je lang lid geweest?

Die dansschool heb ik ook wel eens van gehoord lenaa_tje, leuk!

Andere dansstijlen lijken me ook echt leuk om eens te proberen, maar denk niet dat die dingen mij echt heel erg liggen :p wel eens een workshop lindy hop geprobeerd, maar dat was niet zo mijn ding.

Lindy hop leek mij ook gaaf maar dat is op hetzelfde moment als we momenteel dansen. Wat vond jij er niet zo leuk aan?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dansende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:17

Ik wil graag stijldansen, lijkt me leuk! Maar om op deze leeftijd nog in te stromen...

Verder dans ik nu twee uur per week op school (theater school). Maar ik heb een andere theaterprofiel gekozen dus na de kerst geen dans meer

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:43

Trui schreef:
Ik wil graag stijldansen, lijkt me leuk! Maar om op deze leeftijd nog in te stromen...

Verder dans ik nu twee uur per week op school (theater school). Maar ik heb een andere theaterprofiel gekozen dus na de kerst geen dans meer


Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik startte met stijldansen toen ik 14 was ;)