De andere kant van het bedrog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 07:12

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount
Als je mij denkt te herkennen gelieve dan een pb te sturen en niet in dit topic laten weten.


Op bokt heb ik het zo vaak gelezen
‘Rok omhoog en rennen!’
‘Hij zal nooit veranderen’
‘Hij is nooit meer te vertrouwen’
‘Bij hem weggaan was mijn beste keuze ooit’

Na bovenstaande regels en de topic titel kan je vast raden waar het over gaat.
Vreemdgaan.
Veel mensen hebben het wel eens gedaan, of zijn parter van een vreemdganger (geweest).
Maar bijna nooit lees je de andere kant. Degene die is vreemdgegaan.
Maar ze zijn altijd de boeman, altijd de slechterik.
En dat snap ik, daar heb ik begrip voor.
Maar nooit lees je de andere kant.
En om een of andere vage reden heb ik de behoefte om die kant een keer te laten zien.
Want ik ben die vrouw die alle vrouwen haten. Ik ben die vrouw die een andere man heeft laten vreemdgaan. En dat terwijl ik zelf een relatie heb.
Ja, dat lees je goed, heb.
En toch wil ik een stukje van mijn verhaal delen. Om te laten zien dat het wel kan ofzo.
Ik weet het niet. Maar mijn gevoel zegt dat ik het wil doen.

Een aantal jaar geleden heb ik een geweldige man leren kennen. Al snel hadden we een relatie en alles leek goed. We werden snel serieus maar we zagen elkaar alleen in de weekenden.
Maar doordeweeks was ik vreselijk eenzaam. In die tijd heb ik een man leren kennen. Of nou ja, beter leren kennen eigenlijk. Ik kende hem al een tijdje oppervlakkig. En hij gaf mij aandacht.
Lang verhaal kort, we zijn 2 keer met elkaar naar bed geweest. Maar ik voelde me er heel slecht bij en eigenlijk was hij over grenzen gegaan. Hij wilde mij schijnbaar graag in zn bed en ik heb het laten gebeuren. Later kan ik me er eigenlijk weinig van herinneren.
Een aantal jaar later (begin dit jaar) ben ik gaan samenwonen met mijn vriend en heb ik een andere man leren kennen op mijn werk. We konden het goed vinden en er werd veel geouwehoerd. Het betekende niks voor mij en ik werk met veel mannen in dit bedrijf dus ik verwachtte dat de opmerkingen gewoon de gebruikelijke mannenpraatjes waren. Maar later werd het toch wat meer.
Hij heeft thuis een vrouw en kinderen. We hebben nooit geheimzinnig tegen elkaar gedaan over dat we beide een relatie hadden.
Ik schrok op het moment dat hij mij plotseling zoende. Ik realiseerde me al snel dat ik al een tijdje over een grens was geschoven zonder dat ik het doorhad. Het prutsmuts was serieuzer en persoonlijker geworden. Maar ik stopte het niet. Mijn vriend en ik waren een beetje uit elkaar gedreven en elkaar wat kwijt geraakt. Ik miste aandacht.
Een aantal maanden ging dit door en in die tijd was mijn vriend een aantal keer een dag van huis weg waarbij ik mijn collega heb uitgenodigd. Je kan wel raden, van het een kwam het ander en we belanden in bed. Dit is een aantal keer gebeurd, 3x meen ik mij te herinneren.
Een aantal maanden geleden is de bom gebarsten.
Alles is aan het licht gekomen.
Zijn vrouw was erachter gekomen omdat ze in zijn telefoon had gekeken. Later ben ik erachter gekomen dat het niet de eerste keer was dat hij vreemd was gegaan.
Zijn vrouw had mijn vriend een bericht gestuurd en zo kwam mijn vriend erachter. Ze had mij ook een bericht gestuurd en in paniek heb ik alles verwijderd van mijn telefoon. Lekker handig maar niks meer aan te doen als het eenmaal is gebeurd. Maar zij had screenshots gemaakt van mijn gesprekken met hem waarin nogal expliciete dingen stonden. Daar konden geen leugens nog wat moois van breien kan ik je vertellen.
Achteraf kijkend heb ik veel gelogen in mijn leven. Vanaf jongs af aan. Ik heb nooit geleerd om over gevoelens te praten. Maar ik realiseerde mij dat als ik verder wil met mijn vriend dat ik zo niet verder kan. Ik moet veranderen. Dus alles op tafel. Praten als nooit daarvoor. En dat was moeilijk kan ik je vertellen. Terwijl ik dit typ komt het gevoel van stress weer terug, ik was toen kotsmisselijk van de stress.
Diezelfde avond heeft zij hier nog gezeten met mental support(hij was ergens heen(hoezo vluchtgedrag)). Wat heb ik een bewondering voor die vrouw. Daar zat ze, recht tegenover mij.
Later is ze nog een keer geweest, maar dan samen met hem. Hij zat in elkaar gedoken, weggedraaid van het gesprek. Hij heeft weinig gezegd, maar zijn lichaamstaal sprak boekdelen.
Hij kon het niet aan. Het was allemaal te moeilijk, hij wist het ook allemaal niet meer. Hij is ook geen prater. Ik heb hem nog nooit zo klein gezien.
Maar zij was sterk. Ze wilde antwoorden. Ik heb haar gegeven wat ik kon. Ik heb een groot respect voor haar gekregen.

Inmiddels zijn we aantal maanden verder.
Ik ben begonnen aan therapie om aan mezelf te werken. Ik wil niet dat destructieve persoon zijn dat ik was. Achteraf gezien had ik dat al eerder moeten doen, maar ik was bang. Ik durfde niet aan mijzelf te werken. Ik hou niet van degene die ik was. Ik heb altijd geprobeerd te veranderen. Maar altijd voor een ander. Om zijn plaatje te passen. Maar ik was(en ben) nooit tevreden met mezelf.
Maar mijn vriend heeft mij geaccepteerd met mijn grootste tekortkomingen. Uiteraard niet zomaar. Hij heeft mij echt niet zomaar vergeven. Maar ik durf ook te zeggen dat onze relatie beter is dan ooit. We zijn nog nooit zo close geweest.
We praten nog veel, dagelijks hebben we goede gesprekken. We klimmen langzaam uit een heel zwart gat, maar we zijn er samen door gekomen. Niet zonder consequenties uiteraard, maar daar heb ik meer dan vrede mee.
Ik heb nog een aantal keer kort contact met haar gehad als ze vragen had en ik heb haar antwoorden geprobeerd te geven. Niet antwoorden die ze wilden horen, maar wel eerlijk. Want dat is iets wat ik snel doe, sociaal gewenst gedrag en dat is deels waarom ik hierin verzeild ben geraakt.

En dat was mijn spreekbeurt, iemand nog vragen? ‘:)
Voor vragen, opmerkingen of andere dingen mag altijd een pb gestuurd worden. De toon van de pb zal bepalen of ik ook reageer.

Het kan zijn dat het je opvalt dat er weinig gevoelens in staan. Dit kan kloppen, dat is schijnbaar ook iets dat ik doe volgens mijn therapeut. Dit betekend echter niet dat ik gevoelloos of harteloos ben.

Moderatoropmerking:
Ik snap dat dit onderwerp voor sommigen heel heftig is maar elkaar beledigen is onnodig en zonde van het topic. Hou het netjes, ook als je moeite hebt met iemands keuzes. Zou jammer zijn als het topic ontspoort.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:24

Jeetje, ten eerste dapper dat je je verhaal doet. Maar echt begrip kan ik niet opbrengen. Je bent eigenlijk een notoire vreemdganger want dit is al bij meerdere mannen voorgekomen lees ik. En je bleef er maar mee doorgaan. Ik lees ook dat je voornamelijk veel te ver over je grenzen liet gaan, dat je signalen afgaf terwijl je dit niet eens echt doorhad. En blijkbaar sta je dan ook niet sterk genoeg in je schoenen om nee te zeggen of het te stoppen. Misschien heb je daarom wel zo'n bewondering voor die vrouw, hoe sterk ze is. Want dat ben jij niet. Ik hoop wel dat je door de hulp die je krijgt ook een sterke en zelfverzekerde vrouw wordt, die dit niet nodig heeft.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:43

Ik vind het knap dat je je verhaal deelt en ik kan me voorstellen dat het een goede stap is in je proces om je ervan los te maken.

Maar net als suzanne zegt, ik kan niet zeggen dat ik het echt begrijp. Ik heb vroeger toen ik een jaar of 16 was (doordat ik alleen maar mannelijke vrienden had die vreemdgingen bij het leven en ik dus wel dacht dat het normaal was en wel kon), 1x gekust met iemand anders toen ik een paar weken een vriendje had. Daar had ik gelijk zo'n spijt van en daar ben ik zo erg van geschrokken dat ik gelijk mijn lesje geleerd had en ervan genezen was.
Dus om wat jij omschrijft te doen, nee, daar kan ik me niks bij voorstellen dat je je daarvoor laat lenen om het zo maar te zeggen.

Ik hoop voor jou dat je in de toekomst sterk genoeg bent om het anders te doen, voor vrouwen van de mannen waar het dan mee 'gebeurt', maar vooral voor jezelf.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:54

Tja heel knap van je dat je het verhaal wil delen. Maar ook ik kan maar weinig begrip opbrengen eerlijk gezegd. Als je afvraag waarom het is omdat je het niet een keer maar meerdere keren hebt gedaan. Als je er echt spijt van zou hebben dan was je al stressed out nadat je de eerste keer met een ander naar bed was geweest en niet nadat je betrapt was.

Tevens vind ik dat je in een relatie eerlijk tegenover je partner hoort te zijn. Dat jij eenzaam was had je moeten aangeven, praten met je partner. Gelukkig haal ik uit je verhaal dat je dat nu wel doet. Ik hoop dat je in de toekomst aan een fijne relatie samen met je partner kan opbouwen.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 08:01

ik snap heel goed dat jullie mij niet begrijpen. Ik begrijp mijzelf namelijk ook niet altijd. En zeker niet in die periode. Achteraf komt er langzaam inzicht

Uiteraard was ik al flink gestresst toen het gebeurde en niet alleen achteraf.
Op mijn eigen manier heb ik geprobeerd om eerder met mijn vriend te praten maar dit lukte toen niet.
Inmiddels gaat dit een stuk beter.

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:02

Het percentage van mensen wat een slippertje heeft binnen de eigen relatie of wat een verhouding heeft is erg hoog. Rond de 50% bij mannen en rond de 40% bij vrouwen. Het is dus niet zo weinig voorkomend als dat we denken. Kijk eens om je heen: bijna de helft van iedereen die je ziet doet, deed of heeft het wel eens met een ander gedaan.

Voor de een is het een wijze levensles, een moment om te leren en te groeien. Voor de ander een relatie stopper. Zowel voor de bedrieger als voor de bedrogen partij.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:04

Knap dat je je hart zo opent.
Maar ook ik zie voornamelijk uitspraken die lijken te wijzen naar alles behalve jezelf.

Je schrok toen die collega je zoende, er was een grens verlegd.
Dat je dát niet altijd doorhebt, a la. Maar na die zoen had die knop om moeten gaan.
Daarnaast is het niet de eerste x.

Mijn ervaring is dat vreemdgaan een kras op de ziel achterlaat, een enorme breuk in het vertrouwen en in de relatie zelf.
Bij mij is het dan ook nooit meer goed gekomen nadat hij vreemdging.
Ondanks jaren van proberen. Zij kwam altijd terug.


Je eindigt met; ''dit was mijn spreekbeurt''.
Ik vind het niet oke. Alsof het een grappig onderwerp betreft terwijl de keus van jou en de man, 2 mensen diep, en diep kwetst.
Ik denk dat iets meer respect naar hun niet gek is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:06

rien10 schreef:
Het percentage van mensen wat een slippertje heeft binnen de eigen relatie of wat een verhouding heeft is erg hoog. Rond de 50% bij mannen en rond de 40% bij vrouwen. Het is dus niet zo weinig voorkomend als dat we denken. Kijk eens om je heen: bijna de helft van iedereen die je ziet doet, deed of heeft het wel eens met een ander gedaan.

Voor de een is het een wijze levensles, een moment om te leren en te groeien. Voor de ander een relatie stopper. Zowel voor de bedrieger als voor de bedrogen partij.


dat het vaker gebeurt vind ik geen goedmaker. Als je behoefte hebt aan een ander kun je dat ook bespreken met je partner ipv stiekem buiten de deur eten. Ik geloof ook dat wanneer het stigma dat je per se bij je partner moet blijven verdwijnt dat het stiekeme bij ander in bed duiken een heel eind verdwijnt.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:06

Jeetje zeg...
Dit is heel dubbel voor mij. Mijn huwelijk is stukgegaan door een vrouw zoals jij en een man die voor een vrouw zoals jij is gevallen. En dat doet enorm veel pijn. Mijn gezin is uiteen gevallen door mensen die geen grenzen kennen en door lust en aandacht hun dierbare familie voor het leven getekend heeft. Als ik naar mijn jonge kinderen kijk, en zie hoeveel ze hun vader en het gezinsleven missen, huilt mijn hart zo hard. Als ik mijn vreemdgaande ex zie, en de spijt in zijn ogen, zijn huilende gezicht en de diepe wallen onder zijn ogen van de slapeloze nachten, dan haat ik de vrouw die hem verleidde zo intens. Hij was zwak, heeft een stoornis, en zij heeft daar smerig misbruik van gemaakt. En hij heeft ook zoveel gelogen. Zijn telefoon keer op keer gewist zodat ik er niet achter zou komen.
En dan lees ik jouw verhaal. Het is zo dubbel. Maar ik lees ook je spijt en dat je wilt veranderen en niet zo zijn zoals je bent, en dat vind ik ook wel weer heel knap. Maar nogmaals, mensen die dit soort dingen doen, moeten beter nadenken over de levenslange consequenties die anderen moeten ondergaan. Mijn kinderen zullen hier de rest van hun leven onder gebukt gaan. En dat door enkel de lusten van 2 mensen die te zwak waren om nee te zeggen terwijl ze van te voor al wisten, dat ze nooit voor elkaar zouden kiezen. En dat doet verdomd veel pijn.
Laatst bijgewerkt door Storm op 26-10-18 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:08

speedfiets_2 schreef:
rien10 schreef:
Het percentage van mensen wat een slippertje heeft binnen de eigen relatie of wat een verhouding heeft is erg hoog. Rond de 50% bij mannen en rond de 40% bij vrouwen. Het is dus niet zo weinig voorkomend als dat we denken. Kijk eens om je heen: bijna de helft van iedereen die je ziet doet, deed of heeft het wel eens met een ander gedaan.

Voor de een is het een wijze levensles, een moment om te leren en te groeien. Voor de ander een relatie stopper. Zowel voor de bedrieger als voor de bedrogen partij.


dat het vaker gebeurt vind ik geen goedmaker. Als je behoefte hebt aan een ander kun je dat ook bespreken met je partner ipv stiekem buiten de deur eten. Ik geloof ook dat wanneer het stigma dat je per se bij je partner moet blijven verdwijnt dat het stiekeme bij ander in bed duiken een heel eind verdwijnt.


Nee. Geen goedmaker. Maar een feit.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:09

Mijn moeder zei dan altijd;

Maar F. Als iedereen de sloot in springt, doe jij het dan ook?

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:11

Jongens, ff geen woorden in mijn mond leggen aub. Het zijn feiten
Nergens heb ik een mening geplaatst.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 08:16

Storm schreef:
Jeetje zeg...
Dit is heel dubbel voor mij. Mijn huwelijk is stukgegaan door een vrouw zoals jij en een man die voor een vrouw zoals jij is gevallen. En dat doet enorm veel pijn. Mijn gezin is uiteen gevallen door mensen die geen grenzen kennen en door lust en aandacht hun dierbare familie voor het leven getekend heeft. Als ik naar mijn jonge kinderen kijk, en zie hoeveel ze hun vader en het gezinsleven missen, huilt mijn hart zo hard. Als ik mijn vreemdgaande ex zie, en de spijt in zijn ogen, zijn huilende gezicht en de diepe wallen onder zijn ogen van de slapeloze nachten, dan haat ik de vrouw die hem verleidde zo intens. Hij was zwak, heeft een stoornis, en zij heeft daar smerig misbruik van gemaakt. En hij heeft ook zoveel gelogen. Zijn telefoon keer op keer gewist zodat ik er niet achter zou komen.
En dan lees ik jouw verhaal. Het is zo dubbel. Maar ik lees ook je spijt en dat je wilt veranderen en niet zo zijn zoals je bent, en dat vind ik ook wel weer heel knap. Maar nogmaals, mensen die dit soort dingen doen, moeten beter nadenken over de levenslange consequenties die anderen moeten ondergaan. Mijn kinderen zullen hier de rest van hun leven onder gebukt gaan. En dat door enkel de lusten van 2 mensen die te zwak waren om nee te zeggen terwijl ze van te voor al wisten, dat ze nooit voor elkaar zouden kiezen. En dat doet verdomd veel pijn.

Oef, je bericht doet mij veel..
Heel herkenbaar wat je beschrijft en ook een groot deel van mijn spijt. Een hele pijnlijke spijt die mij echt in mijn hart raakt..

Ik wil jou veel sterkte wensen..

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:17

Iedereen doet wel eens domme dingen en maakt fouten. Ik ook. Dus ik probeer altijd begrip te hebben voor andere mensen. Maar ik merk dat ik dat erg lastig vind zodra fouten weerslag hebben op andere mensen of dieren. Zoals in dit geval. Zijn vrouw en jouw vriend zijn hierdoor gekwetst en beschadigd. Hun vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen.

Ik snap niet waarom mensen hun problemen die ze ervaren in een relatie niet aanpakken en het buiten de deur gaan zoeken.

Ik vind het wel goed dat je nu aan jezelf en het probleem werkt. Hopelijk pak je dingen in de toekomst anders aan.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:19

Wat ik vooral lees hoe jij je als een slachtoffer opstelt. Je kon er niets aan doen, het ging zomaar een grens over.
Nee je beland niet ineens zomaar in bed dat gebeurt niet in een seconde dat is een bewuste keuze.
De slachtoffers zijn de andere gezinnen, niet jij!
Misschien helpt het je uit die slachtofferrol te stappen zodat het niet nog eens gebeurt.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:26

Ondanks dat ik het dapper vind dat je je verhaal hier verteld, kan ik echt geen greintje begrip voor je opbrengen.
De redenen zijn hiervoor al gegeven denk ik.

Mijn vriend heeft in het begin van onze relatie ook een slippertje gemaakt. Alleen zoenen gelukkig, maar dat heeft als gevolg dat nu maanden later ik nog steeds heel achterdochtig ben.
Gelukkig voor ons praten wij goed en erkent hij zijn fout ook. Hij moest nog leren en is vanaf dag 1 van de relatie heel open geweest, hij vertelde dan ook meteen van zijn slippertje.

Maar voor de dame in kwestie voel ik niks anders dan afschuw en boosheid. Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik haar zou zien, ookal is dit misschien een klein voorval, het had voor mij grote impact.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:40

Dit Word een scheef topic.

Een ieder die TS niet begrijpt plaatst reacties zoals alle bovenstaande.

Degene die de TS wel begrijpen gaan nooit onder hun eigen account aangeven TS wel te begrijpen.

En Dat, zoals Rien al zei, de cijfers er niet om liegen en er een heel groot percentage is wat jou wel begrijpt TS.

Dus denk niet, dat omdat die niet reageren, die er niet zijn :) .

Volgens de cijfers zou een heel heel groot deel van Bokt haar moeten begrijpen, maar die zie ik nooit reageren in dit soort topics :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:41

Ook hier borrelt boosheid op. 25 jaar huwelijk hier naar de klote vanwege iemand die haar zinnen op mijn vent heeft gezet. Na drie jaar heeft ze gewonnen. En hij is er in meegegaan. Hij zou zo maar jou verhaal kunnen zijn, is me overkomen enz. Ook hij praat er zonder enige emotie over. Kortom het is alsof ik mijn ex dit zie typen. -O-

Dan hier mijn kant van het verhaal, door de leugens, de continue leugens is mijn vertrouwen in mensen weg. Ik ben door een heel diep dal gegaan en daar inmiddels gelukkig weer uitgekomen beter dan ooit. Maar de vrees ik blijvende schade is wel gedaan. Of die ooit weggaat geen idee. Ik hoop dat ik mensen weer vol durf gaan vertrouwen.

En nee zoiets overkomt je niet even. Een zoen misschien ja, met je zatte kop iemand bespringen misschien ook nog. Maar meerdere keren over een grens gaan nee dat is niet meer per ongeluk maar een bewuste keuze.

En waarom had je stress na het uitkomen? Niet ervoor? Ondanks je verhaal voel ik geen spijt bij je. Ja spijt dat het is uitgekomen misschien. Vraag blijft heb je soms een of ander psychisch probleem? Heeft je gedrag een oorzaak? En snap je werkelijk wat je anderen hebt aangedaan?

En inderdaad petje af voor de andere dame.

Maar ik ken de cijfers ook, snap het ook niet hoe mensen het kunnen doen. Bewust iemand bedriegen. Wat je hier ziet zijn de mensen die de pineut zijn vanwege die cijfers
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-10-18 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:43

Wijze woorden Ruitje.
Overigens zullen er heus wel “bedrogenen” zijn die het wel snappen. Maar die zullen ook niet reageren.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:46

ruitje schreef:
Dit Word een scheef topic.

Een ieder die TS niet begrijpt plaatst reacties zoals alle bovenstaande.

Degene die de TS wel begrijpen gaan nooit onder hun eigen account aangeven TS wel te begrijpen.

En Dat, zoals Rien al zei, de cijfers er niet om liegen en er een heel groot percentage is wat jou wel begrijpt TS.

Dus denk niet, dat omdat die niet reageren, die er niet zijn :) .

Volgens de cijfers zou een heel heel groot deel van Bokt haar moeten begrijpen, maar die zie ik nooit reageren in dit soort topics :+


Maar die cijfers zijn van hoeveel mensen er binnen een relatie met een ander vreemdgaan; daar zit dan neem ik aan ook de relaties bij waarin dat afgesproken is? Want dat is wel iets heel anders dan het stiekem doen.

Ik kan er ook weinig begrip voor opbrengen. Maar wel knap dat je het hebt weten om te draaien en dat je niet meer zo wilt zijn.
Ik zou ook psychologische hulp vragen als ik jou was om te kijken waar dit gedrag vandaan komt en hoe je net zo steek kan worden als die vrouw die je nu zo bewondert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:49

Spijt is verstand dat te laat komt. Wat bij jou vaker is gebeurd.

Vind het eigenlijk niet eens dapper ofzo dat je je verhaal met ons deelt. Begrip? Absoluut niet. Medelijden? Nee hoor.

Goed dat je in therapie bent verder! Dat dan weer wel.

Vind het alleen bespottelijk dat je het maar hebt over dat die mannen over jouw grenzen gingen. Imo zet je nu eigenlijk neer dat het een vorm van aanranding was? Of hoe moet ik dat zien? Dit is geen aanname, maar een oprechte vraag. :)

Verder, die arme vrouw en jouw vriend.. :n Het zou je inderdaad sieren als je niet duikt in een slachtofferrol.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:49

Ik zou het nog ergens kunnen plaatsen als het 1malig was gebeurd.Kan je zeggen dat het je overkwam. Spreekt het nog niet goed maar kan ik nog enigszins ergens inkomen.
Maar dit was niet de 1ste keer dus die vlieger gaat niet op.

Verder lees ik heel veel excuses maar niet veel zelfreflexie naar uw eigen aandeel er in.

RedA
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 08:55

enjoymyhorse schreef:
Wat ik vooral lees hoe jij je als een slachtoffer opstelt. Je kon er niets aan doen, het ging zomaar een grens over.
Nee je beland niet ineens zomaar in bed dat gebeurt niet in een seconde dat is een bewuste keuze.
De slachtoffers zijn de andere gezinnen, niet jij!
Misschien helpt het je uit die slachtofferrol te stappen zodat het niet nog eens gebeurt.

Ik ben geen slachtoffer.
Echt niet.
Ik ben de schuldige. Ok, 1 van de 2.
Uiteraard is niet zomaar gebeurd, perongeluk of wat dan ook.
Deels is het bewust geweest, deels onbewust.

Onderliggens zullen hier wel psychische oorzaken zijn, en hier ga ik ook aan werken on erachter te komen wat deze zijn en hoe ik dit kan veranderen.
Maar in dit verhaal ben ik nooit een slachtoffer.

rien10
Berichten: 14668
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:57

Dat van die slachtoffer rol zie ik niet zo sterk. Wel een besef, dat m.i. Nog aan het ontwikkelen is.
Dit soort zelf inzichten komen niet als hapklare brokken langs vliegen. Daar moet je je best voor doen. TS is dat aan het doen. Het proces is in gang. Het is nog niet klaar. Deze post op Bokt zal een onderdeel zijn van dat proces.
TS krijgt nu veel inzich in hoe men er over denkt. Hoe diep de gevoelens van haat en onbegrip kunnen zijn.
Ook dat is een onderdeel van het proces.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:58

Ruitje, ik denk dat dat begrip toch anders was geweest als het een eenmalig slippertje was geweest. Niet diverse keren het bed gedeeld, dan zijn het herhaaldelijk gemaakte keuzes.
En als dan de spijt de boventoon zou voeren.
Nu neemt de slachtofferrol de boventoon. En zeker niet met het idee dat het niet nog eens kan gebeuren.

Edit: ik lees nu dat je je geen slachtoffer vind, ik lees je tekst dan toch anders.
Laatst bijgewerkt door enjoymyhorse op 26-10-18 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt