Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:07

Gelukkig zijn er ook genoeg boeren die zich wel realiseren dat het geven en nemen is :D
Ik denk dat je hem dit duidelijk moet maken, het kan niet zo zijn dat de hele wereld draait zoals hij dat wil. En blijkbaar kan hij bij jou thuis ook genoeg dingen doen. Heeft hij het niet voor jou over om ook naar jouw kant van het verhaal te kijken dan kun je daaruit je conclusie trekken.


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:09

Ik heb echt exact hetzelfde probleem, in mijn slaapkamer zitten geen ramen die open kunnen en daar kan hij dus niet slapen zegt ie. En bij mij is er ook niks te doen thuis, ik woon een dorp verder en hier wonen onze vrienden ook niet.

Ik heb me er gewoon bij neergelegd omdat ik er geen problemen aan ervaar, ik ben zelf graag thuis alleen als ik met hem bij mij thuis ben weet ik ook nooit zo goed wat we moeten doen, en ik probeer gewoon om eens in de zoveel tijd hier hem te laten mee eten. Mijn ouders snappen wel dat we bij hem slapen ipv bij mij, bij hem hebben we echt ons plekje.

En er zijn uitzonderingen :) Als ik een feest heb gegeven of we zitten die ene keer in het jaar bij mij met vrienden dan slapen we gewoon hier.

JM :#

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:14

Ik vond het ook heel lang niet fijn bij mijn vriend thuis. Had liever dat hij bij mij kwam, daar voelde ik me fijner bij. Was niks met zijn ouders hoor, maar zij hadden gewoon een hele andere relatie en andere 'samenwerking' (gebrek aan een beter woord) thuis. Ik woonde al op mezelf dus we konden gewoon doen wat wij wilden, bij mijn vriend zaten we toch telkens met zijn ouders. Heeft even geduurd voordat ik daar aan kon wennen.

Er hoeft niet 'iets' te zijn, het kan ook gewoon gewenning zijn. Ik was ook altijd heel moe als ik bij zijn ouders was geweest, omdat het mij veel energie kostte. Inmiddels voel ik me helemaal thuis daar (al wonen we nu samen) en vind ik het niet meer erg om naar hun toe te gaan. Dat er bij jou niks te doen is, is misschien wat bot. Maar het kan ook gewoon zijn dat hij zich nog een beetje ongemakkelijk voelt. Mijn thuissituatie verschilde dag en nacht met mijn vriend. Kan het zijn dat jouw vriend dat ook heeft? Dat hij niet zo goed weet hoe hij zich moet gedragen? Of dat de chemie bij jou thuis heel anders is dan bij hem thuis?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:36

Als hij zich kapot verveeld bij jouw, waarom zou je hem dwingen dan? Denk zelf ook eens na waarom hij dit zo ziet? Geen klik met je ouders, beneden zitten is alleen zitten, op joiw kamer misschien te meisjesachtig? Wat doen jullie ls hij er is, ga je ergens naar toe...etc...

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:40

Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Toen mijn vriend en ik allebei nog thuis woonde waren wij ook veel meer bij hem dan bij mij thuis. Hij had thuis gewoon meer te doen, schuur om in te sleutelen etc. waarbij ik dan hielp.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:42

Precies...mannen zijn over het algemeen geen bankzitters...of je moet een voetballiefhebber hebben die alle zenders afzapt.

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:46

Indestal schreef:
Precies...mannen zijn over het algemeen geen bankzitters...of je moet een voetballiefhebber hebben die alle zenders afzapt.

Mijn vriend kijkt anders meer series dan ik doe en ik denk dat dat ook 1 van de problemen bij mij is. Mijn ouders kijken in het weekend geen NCIS, maar andere dingen.

Alex en Jorie <3

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:14

Ja, en?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:16

Indestal schreef:
Precies...mannen zijn over het algemeen geen bankzitters...of je moet een voetballiefhebber hebben die alle zenders afzapt.

Jij kent duidelijk andere mannen dan ik :')

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:24

Welicht, ik heb er die altijd lekker bezig is...gelukkig en heeeeel erg handig :D

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:26

Indestal schreef:
Als hij zich kapot verveeld bij jouw, waarom zou je hem dwingen dan? Denk zelf ook eens na waarom hij dit zo ziet? Geen klik met je ouders, beneden zitten is alleen zitten, op joiw kamer misschien te meisjesachtig? Wat doen jullie ls hij er is, ga je ergens naar toe...etc...

Maar TS zei dat dingen die bij hem thuis gebeurd, ook gewoon bij TS thuis kan. (kippen voeren, bezig in de tuin, de heg snoeien ed.)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:28

Hangt af van hoe thuis je je voelt...ik zie mij al bij kersverse schoonma haar strijk doen en stofzuigen..... :+ ..

Ik ben ook liever thuis dan op een ander.....even op visite ok maar logeren? :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:32

Ik kan me voorstellen dat het in het begin van een relatie best lastig is om het soort klusjes waar je vriend graag mee bezig is (zoals heg snoeien, tuin doen) zomaar in de tuin van een ander te doen. Zeker omdat het niet jóu tuin is maar die van je ouders, als ik het goed begrijp. Je voelt je toch wat minder vrij zoiets te doen bij iemand die je niet zo goed kent, bent beduchter op foutjes, weet de spullen nog niet te vinden etc.
Maar, de enige manier om van dat 'onvrije' gevoel af te komen is door elkaar (en in dit geval ook jou ouders) beter te leren kennen. Hoe beter je elkaar kent, hoe relaxter het zal worden :j Dat is blijkbaar iets wat jou vriend nog niet helemaal door heeft :)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:41

Misschien heeft vriend geen behoefte aan innig kontakt ouders.....is echt niet speciaal hoor, zat die dit noet hebben met schoonfamilie.


Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:46

Indestal schreef:
Ja, en?

Ik heb hetzelfde probleem als TS, mijn vriend wil absoluut niet naar mij thuis of bij mij blijven slapen en ik ben er eigenlijk heel erg klaar mee om elke zondagavond daar patat te eten, want ik wil gewoon een normaal diner hebben. Maar als jij vindt dat ik niet hetzelfde probleem heb als TS dan is dat ook prima. Mijn vriend is overigens ook heel erg handig, maar dan met aan computers enzo sleutelen ipv in een schuurtje ergens. Mijn vriend kan het wel erg goed vinden met zowel mijn moeder als mijn vader trouwens, dus daar ook geen problemen. Sorry hoor, maar ik vind je nou niet echt heel geïnteresseerd overkomen met betrekking tot dit probleem.

Alex en Jorie <3

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:52

Indestal schreef:
Hangt af van hoe thuis je je voelt...ik zie mij al bij kersverse schoonma haar strijk doen en stofzuigen..... :+ ..

Ik ben ook liever thuis dan op een ander.....even op visite ok maar logeren? :(

Maar van ts word wel verlangt dat ze bij haar vriend wel meehelpt door vriendlief zelf en bij haar thuis, exact dezelfde werkzaamheden zegt meneer nee, ik had het allang gehad met zulk gedrag.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:54

Klinkt als slachtofferrol.....is het je vriend of de frieten op zondag? Vraag zijn moes om en salade erbij of maak die zelf erbij..

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:56

Indestal schreef:
Klinkt als slachtofferrol.....is het je vriend of de frieten op zondag? Vraag zijn moes om en salade erbij of maak die zelf erbij..

hoe kom je hier nu weer bij,lees eens goed wat ts typt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:56

bigone schreef:
Indestal schreef:
Hangt af van hoe thuis je je voelt...ik zie mij al bij kersverse schoonma haar strijk doen en stofzuigen..... :+ ..

Ik ben ook liever thuis dan op een ander.....even op visite ok maar logeren? :(

Maar van ts word wel verlangt dat ze bij haar vriend wel meehelpt door vriendlief zelf en bij haar thuis, exact dezelfde werkzaamheden zegt meneer nee, ik had het allang gehad met zulk gedrag.



Als de liefde zo dun is, ja.....ik heb ook wel dat ik roep, “ben Bob de Bouwer niet”. En mij knarsend door huishouden wurm op weekend en buiten mee help, maar binnen weer vaak veel zelf doe....geen reden om te scheiden hoor...

Beetje water bij de wijn, laten de meiden eerst maar eens samen gaan wonen, dan veranderd er van alles...dan is het idd geven en nemen en dan zul je merken dat er mannendingen en vrouwendingen zijn...dat zal altijd zo blijven...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:57

bigone schreef:
Indestal schreef:
Klinkt als slachtofferrol.....is het je vriend of de frieten op zondag? Vraag zijn moes om en salade erbij of maak die zelf erbij..

hoe kom je hier nu weer bij,lees eens goed wat ts typt.



Ik heb het niet over TS, zelf beter lezen...

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:59

Ik haat salade als eten, komt omdat ik vanuit huis uit alleen een variant voorgeschoteld kreeg met sla, ei,augurk en tomaat, wat bij mij resulteerde in alleen sla en augurk als salade. Maar ik kan wel simpel brood gaan eten, want ik eet in het weekend tussen de middag ook warm. Maar ik wil ook dat ie het bij ons ook leuk vind, want ik heb eigenlijk niet heel veel zin meer om iedere keer vlug te moeten na mijn rit 's ochtends zodat ik 's middags op de fiets vroeger dan 4 uur bij hem ben. Dus pak nu eigenlijk elk weekend de auto, want anders hebben we zo weinig tijd samen en ik vind dat eigenlijk niet kunnen voor de korte afstand. Dus het is meer dat ik weinig zin heb om hem er ook nog bij te plannen in het weekend..

En nee, ik pak na 4 jaar nog steeds niet zomaar dingen bij hem in huis, dus ik ben er zelf daar nog niet zo gewend.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 23-10-18 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex en Jorie <3

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:00

Fennadev schreef:
Ik haat salade als eten, komt omdat ik vanuit huis uit alleen een variant voorgeschoteld kreeg met sla, ei,augurk en tomaat, wat bij mij resulteerde in alleen sla en augurk als salade. Maar ik kan wel simpel brood gaan eten, want ik eet in het weekend tussen de middag ook warm. Maar ik wil ook dat ie het bij ons ook leuk vind, want ik heb eigenlijk niet heel veel zin meer om iedere keer vlug te moeten na mijn rit 's ochtends zodat ik 's middags op de fiets vroeger dan 4 uur bij hem ben. Dus pak nu eigenlijk elk weekend de auto, want anders hebben we zo weinig tijd samen en ik vind dat eigenlijk niet kunnen voor de korte afstand. Dus het is meer dat ik weinig zin heb om hem er ook nog bij te plannen in het weekend..


Is dit nu jouw topic of die van LiannePuthzy?

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:01

Linde99 schreef:
Fennadev schreef:
Ik haat salade als eten, komt omdat ik vanuit huis uit alleen een variant voorgeschoteld kreeg met sla, ei,augurk en tomaat, wat bij mij resulteerde in alleen sla en augurk als salade. Maar ik kan wel simpel brood gaan eten, want ik eet in het weekend tussen de middag ook warm. Maar ik wil ook dat ie het bij ons ook leuk vind, want ik heb eigenlijk niet heel veel zin meer om iedere keer vlug te moeten na mijn rit 's ochtends zodat ik 's middags op de fiets vroeger dan 4 uur bij hem ben. Dus pak nu eigenlijk elk weekend de auto, want anders hebben we zo weinig tijd samen en ik vind dat eigenlijk niet kunnen voor de korte afstand. Dus het is meer dat ik weinig zin heb om hem er ook nog bij te plannen in het weekend..


Is dit nu jouw topic of die van LiannePuthzy?

Ik ontstip wel dan en open precies hetzelfde topic nog eens :evaw:

Alex en Jorie <3

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:03

Ik kom duidelijk uit een heel andere tijd....als ik maar samen was, de rest boeide mij niet zo...vond alles best snel ok...eten wat de pot schaft, richten naar huisregels...etc...daardoor stond ik nooit stil,bij al die verschillen en had ik geen wensen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:16

Ik snap je vriend helemaal. Er is blijkbaar iets bij jou thuis waardoor hij zich onvrij voelt. Dat kan te maken hebben met het feit dat jouw ouders niet heel flexibel of gastvrij overkomen. Omdat jij daarin opgegroeid bent, valt het jou misschien helemaal niet op.
Daarbij komt, dat je echt wel iets moet overwinnen om bijvoorbeeld bij je schoonouders thuis het gras te gaan maaien, een boterham te pakken als je trek hebt of wat dan ook. Bij sommigen duurt dat lang door eigen onzekerheid, bij anderen duurt dat lang door de anderen.

Hoe dan ook, praat erover! Als je weet wat precies het probleem is, kan je er gericht mee aan de gang.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Lalidan, LiDi, luuntje, Maren, pony33 en 201 bezoekers