Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:48

Gewoon geen wc papier op het toilet leggen en als je de vraag krijgt om wc papier, gewoon vragen hoeveel papiertjes men wil. Zodat ja dat kunt afturven... :Y) En dan onder de deur door schuiven of zo (of speciale brievenbus)


xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:50

Ik heb jaren geleden een stuk auto gereden met 3 personen (incl. ikzelf). Wat zij mij moesten betalen was €5. Een jaar later precies dezelfde rit, iemand anders reed. We waren met 4 personen, moest ik €11,50 betalen :+ ik heb het betaald maar weet wel dat ik dat volgende keer anders ga doen :Y)

La Vie en Rose 

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:51

Wij zijn een tijdje geleden naar de Efteling gereden, en toen ik het parkingticket wou kopen, bood de meerijdende vriendin zelf meteen aan om te betalen. Lekker fijn zo!

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:04

Xanthippe schreef:
Wij zijn een tijdje geleden naar de Efteling gereden, en toen ik het parkingticket wou kopen, bood de meerijdende vriendin zelf meteen aan om te betalen. Lekker fijn zo!


Zo doe ik dat met mijn vriendinnen altijd. Geen berekeningen wie wat moet betalen maar gewoon de ene rijdt dan betaald de ander het parkeren. De ene betaald de entree dan betaald de ander de lunch. Komt niet op de euro nauwkeurig en ook niet op een tientje.

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:10

Hier inderdaad ook degene die rijd betaald geen parkeerkosten.
Als we heel ver gaan dan vragen we wel wat krijg je voor de benzine.

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:26

Als ik nog in een studentenlijst had gewoond zou ik de streeplijst voor wc-papier per velletje hebben willen invoeren voor 1 april. En dat dan kortstluiten met een paar huisgenoten en dat dan op een flatvergadering inbrengen.

Telpeva

Berichten: 14597
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:52

Een kennisje van mij die deed een wcrol afrollen en dan per 2 velletjes afscheuren, en die deed ze dan neerleggen bij het toilet. Bij een plasje mocht je 1 zo'n ding gebruiken (=2 velletjes dus), bij een grote boodschap 2 (=4 velletjes). Anders ging het toiletpapier te snel op

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:53

Telpeva schreef:
Een kennisje van mij die deed een wcrol afrollen en dan per 2 velletjes afscheuren, en die deed ze dan neerleggen bij het toilet. Bij een plasje mocht je 1 zo'n ding gebruiken (=2 velletjes dus), bij een grote boodschap 2 (=4 velletjes). Anders ging het toiletpapier te snel op

:') :') :')
Heb er geen woorden voor.

live laugh love

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:54

Telpeva schreef:
Een kennisje van mij die deed een wcrol afrollen en dan per 2 velletjes afscheuren, en die deed ze dan neerleggen bij het toilet. Bij een plasje mocht je 1 zo'n ding gebruiken (=2 velletjes dus), bij een grote boodschap 2 (=4 velletjes). Anders ging het toiletpapier te snel op


:wow: say what

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Sherivey
Berichten: 8485
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:45

Arnon schreef:
Telpeva schreef:
Een kennisje van mij die deed een wcrol afrollen en dan per 2 velletjes afscheuren, en die deed ze dan neerleggen bij het toilet. Bij een plasje mocht je 1 zo'n ding gebruiken (=2 velletjes dus), bij een grote boodschap 2 (=4 velletjes). Anders ging het toiletpapier te snel op

:') :') :')
Heb er geen woorden voor.

Je zou maar een maaggriep oid hebben := :')

:wave:

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:16

Relaxed schreef:
Riddershow schreef:
Maar, als je samen rijdt bespaar je wel beide geld lijkt mij door de kosten te delen. Het ligt ook aan de situatie of je vaker met elkaar mee rijdt of dat een eenmalig iets is.

Als Relaxed nu altijd zonder kosten met die moeder (of vriendin) mee had kunnen rijden had ik het gierig genoemd om nu wel kosten te declareren. Maar dat je samen rijdt om de kosten te delen (want dat is denk ik het idee) dan kan het prima, daarnaast is 12,50 niks op een dergelijke afstand, denk dat de daadwerkelijke kosten een stuk hoger liggen. En volgensmij is ze omgereden om andere kinderen af te zetten. Dus nee, vind het niet gierig.


Exact, wij kwamen uit Drenthe, haar kleinkinderen uit Brabant, moet ik ook nog even uitrekenen wat die besparing was? :') En nee, we hebben het niet van tevoren erover gehad, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat zij er wel mee zou komen, ík had dat in haar plaats wel meteen gedaan namelijk :j


Ik vind inderdaad dat zij er over had moeten beginnen, het is niet maar een halfuurtje ofzo...

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:20

Zonnetje81 schreef:
Iemand die ik ken berekent eten maar OOK het gas/elektra aan dr eigen moeder als ze komt eten.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')


OMG, zelfs in m'n studententijd vroeg ik m'n ouders geen geld als ze kwamen eten -O-

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:51

Telpeva schreef:
Een kennisje van mij die deed een wcrol afrollen en dan per 2 velletjes afscheuren, en die deed ze dan neerleggen bij het toilet. Bij een plasje mocht je 1 zo'n ding gebruiken (=2 velletjes dus), bij een grote boodschap 2 (=4 velletjes). Anders ging het toiletpapier te snel op
met diarree Of net de maandelijkse gedoe .. heb je toch ook meer nodig.

Ik zou dan mijn eigen rol wc papier meenemen bij zo iemand.

The end

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:57

Ik woon in een appartement met drie andere meiden (1 met vriend) en nog niet echt afspraken voor wie wat betaald of hoe we dat aanpakken. Maar iedereen heeft wel toiletpapier op haar kamer en als de rol op is, leg je een nieuwe neer. Een meid flikt het dan steeds om 1 papiertje er aan te laten zitten :+ Andere huisgenoot vloekend en tierend naar haar eigen kamer (met de broek bij de knieën) voor nieuw papier :=


Kmbrly

Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:06

Klant wat klaagde dat er 1 cznt werd aangerekend voor mobiele data :')

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:07

eclair98 schreef:
Ik woon in een appartement met drie andere meiden (1 met vriend) en nog niet echt afspraken voor wie wat betaald of hoe we dat aanpakken. Maar iedereen heeft wel toiletpapier op haar kamer en als de rol op is, leg je een nieuwe neer. Een meid flikt het dan steeds om 1 papiertje er aan te laten zitten :+ Andere huisgenoot vloekend en tierend naar haar eigen kamer (met de broek bij de knieën) voor nieuw papier :=

Een aantal boodschappen gezamenlijk aankopen (zoals bv toiletpapier) en de rekening delen door het aantal personen die er zijn?

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:10

eclair98 schreef:
Ik woon in een appartement met drie andere meiden (1 met vriend) en nog niet echt afspraken voor wie wat betaald of hoe we dat aanpakken. Maar iedereen heeft wel toiletpapier op haar kamer en als de rol op is, leg je een nieuwe neer. Een meid flikt het dan steeds om 1 papiertje er aan te laten zitten :+ Andere huisgenoot vloekend en tierend naar haar eigen kamer (met de broek bij de knieën) voor nieuw papier :=


www.wiebetaaltwat.nl :D

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:26

Toen ik nog in het studentenhuis woonde betaalde iedereen 20€ per maand in de pot. Daar werden de gezamenlijke boodschappen, internet en de katten van betaald. Er was elke week een huistaak voor iemand, o. a. De huisboodschappen, dan haalde je dat bedrag van die 20€ af. Werkte prima.

Live free <3 [o]

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:00

Dat werkt idd als je een beetje hetzelfde uitgeeft. Wij komen gelukkig bij lange na niet aan zoveel, met hoeveel woon jij samen? Wij hebben ook een taaklijst.

Dingen die wij 'voor het huis' kopen zijn toiletpapier, afwasmiddel, olijfolie en andere schoonmaakmiddelen. De wiebetaaltwat werkt hier wel goed, dan weet je ook waar het geld aan uit is gegeven en als 1 iemand bv niet mee wil doen met iets als peper en zout dan betaalt die gewoon niet mee.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:51

Ik woonde in totaal met 7 mensen. Dus de pot was 140€ per maand. Internet was al iets van 60€, dan wc-papier, schoonmaakmiddelen en dierenarts en kattenvoer (een was oud en ziek, dus die kreeg speciaal en duur voer). Alles wat overbleef ging in de langetermijnpot. Dus toen de wasmachine stuk ging en de magnetron konden we zo nieuwe kopen. Gelukkig was de maandelijks huur van mijn kamer €140,- :wow:

Live free <3 [o]

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:58

Dan krijgen we gezeur met het feit dat een meid er minder vaak is en niet mee wil betalen :')

Wat ik en andere ook opperen, het is nooit goed...

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:31

Pff dat maakt het wel lastig inderdaad. Bij ons was het ook een eis, wordt al verteld bij hospiteren

Live free <3 [o]

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:50

Telpeva schreef:
Een kennisje van mij die deed een wcrol afrollen en dan per 2 velletjes afscheuren, en die deed ze dan neerleggen bij het toilet. Bij een plasje mocht je 1 zo'n ding gebruiken (=2 velletjes dus), bij een grote boodschap 2 (=4 velletjes). Anders ging het toiletpapier te snel op


Oprecht geen woorden voor. :')

Dayanara

Berichten: 2374
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:17

Miefje schreef:
Telpeva schreef:
Een kennisje van mij die deed een wcrol afrollen en dan per 2 velletjes afscheuren, en die deed ze dan neerleggen bij het toilet. Bij een plasje mocht je 1 zo'n ding gebruiken (=2 velletjes dus), bij een grote boodschap 2 (=4 velletjes). Anders ging het toiletpapier te snel op


Oprecht geen woorden voor. :')


Dan Kun je voor nummer 2 ook een lege wijnfles gevuld met water naast toilet zetten en op die manier. Zo doen mijn Indonesische opa en oma het nog steeds trouwens :j

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:35

In heel veel landen gebruiken ze water ipv toiletpapier. Wat zou nou zuiniger zijn voor de gier aard

The end


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Afanaisa91, Dayna, jadeken, Jorex, Kimmie235, maringe, Mo_86, Moonfight, purny, Telpeva, xPabloBokt en 69 bezoekers

cron