Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:18

Ik vind cadeaulijsten voor mijn zoon ideaal, want ik vind het zonde als mensen geld uitgeven aan spullen die hij al heeft/niet leuk vind/mama niet geschikt vind. Een fooitje is ook welkom, dan gaat het in zijn spaarpot.

Let wel: ik vermeld altijd dat een cadeau absoluut niet verplicht is, vind het al leuk als mensen komen. :j

Bij vrienden doen we vaak met wat meer 1 groot cadeau, dan kun je in ieder geval iets fatsoenlijks kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:20

Hevonen schreef:
Jildau schreef:
Maar dat doe je dan wel zelf toch Hevonen? Schoonvader of niet, zo'n persoon bleef echt geen week bij mij logeren. Nog geen nacht trouwens.


Ik ben het helemaal met je eens. Het probleem was dat mijn ex zijn vader wel graag te logeren wilde hebben. HIj zag niet, of wilde niet zien, hoe het voor ons was. Sterker nog, hij deed precies zoals zijn vader als die er was en nog tot een week of drie daarna.
betekende dus dat ik geen enkele steun had.

ik heb weleens gezegd dat ik het niet zag zitten dat hij kwam, maar toen was het huis te klein, heb ik wekenlang een superchagrijnige partner gehad, en kwam mijn schoonvader toch.

Ik weet zeker dat ik dat nu niet meer zou pikken, maar met een stel jonge kinderen en in een veel afhankelijkere positie deed ik dat toen wel.


Ik snap dat het je ex is.. :(:)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:39

3 gewassen en mooi stijf gestreken theedoeken gekregen....thuis zie 2 met slijtgaatjes en 1 met grote gele vlek die er niet uitgaat...was gegeven door familielid alszijnde mooie als nieuw zijnde theedoeken uit de inboedel van overleden oom.<<) Zijn nu poetsdoek

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 06:56

Indestal schreef:
3 gewassen en mooi stijf gestreken theedoeken gekregen....thuis zie 2 met slijtgaatjes en 1 met grote gele vlek die er niet uitgaat...was gegeven door familielid alszijnde mooie als nieuw zijnde theedoeken uit de inboedel van overleden oom.<<) Zijn nu poetsdoek

:') zo zou ik ook denken, poetsen ermee. Ik maak mijn paardentuig ermee schoon.
Wel heel apart dat diegene dat dúrfde weg te geven op deze manier...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:43

Haha, is mijn tante en die is heel erg....je moet echt oppassen...is altijd iets wat ZIJ weggooit, dus over gierig zijn gesproken _O- ze zegt ook altijd dat ze iets heeeel moois weer voor je heeft.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:20

Is het gierig dat ik net de moeder van mijn vriendin een tikkie heb gestuurd voor gedeelde reiskosten? We hadden zaterdag een babyshower van haar dochter, mijn vriendin en ze reed op de heenweg met me mee. 175 km enkele reis. ik heb ff gekeken wat zij aan treinkosten heeft uitgespaard en dat is ruim 25 euro. Ik heb net een tikkie van 12.50 gestuurd. Ik heb er zaterdag in alle drukte niet aan gedacht en zij blijkbaar ook niet.. :o Maar vind toch niet dat ik dit volledig hoef te financieren :+

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:26

Nee hoor

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:27

Ik vind dat niet meer dan normaal eigenlijk, maar ik had gewoon de helft van wat ik tank gedaan.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:38

Hopelijk wel met een begeleidende tekst? Ik heb nooit reiskosten gevraagd maar wel eens aangeboden gekregen. Maar als ik dan met iemand zou mee rijden en krijg een tikkie, zou ik me knap banketstaaf voelen. Naar mezelf toe dan dat ik het niet heb aangeboden.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:41

Maar heeft het jou dan 25 euro gekost om daarheen te rijden? Ik zou namelijk niet kijken naar wat zij bespaard heeft maar naar wat het jou gekost heeft en dan dat delen door het aantal mensen.

Bedoel 9292 kan wel leuk een prijs van 25 euro aangeven, maar als je bijvoorbeeld een kortingskaartje van de kruidvat/hema/whatever had gehaald was ze misschien ook maar 13 euro kwijt.

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:45

Ik heb dat zelf nooit zo goed begrepen en ik zou ook nooit een tikkie achteraf durven sturen. :o Ik was namelijk ook naar die babyshower gereden als er niemand was meegereden. En als ik dan toch een tikkie had gestuurd dan had ik gewoon een berekening gemaakt van de daadwerkelijke benzinekosten. Vind die 12,50 een beetje uit een lucht komen vallen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:49

Nou enkele reis 175 km, reken maar uit ;) Ik denk dat ik met 12,50 heel schappelijk ben. Haar kleinkinderen waren ook mee, die hebben we nog in A'dam afgezet.. Maar ze heeft het overgemaakt, was geen probleem :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:51

Ies_ schreef:
Ik heb dat zelf nooit zo goed begrepen en ik zou ook nooit een tikkie achteraf durven sturen. :o Ik was namelijk ook naar die babyshower gereden als er niemand was meegereden. En als ik dan toch een tikkie had gestuurd dan had ik gewoon een berekening gemaakt van de daadwerkelijke benzinekosten. Vind die 12,50 een beetje uit een lucht komen vallen. :D


Dit dus. Je was toch sowieso heen gereden als de moeder van je vriendin niet mee was gegaan? Had je dan ook iemand een tikkie van 12,50 gestuurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:53

prugelpiet schreef:
Ies_ schreef:
Ik heb dat zelf nooit zo goed begrepen en ik zou ook nooit een tikkie achteraf durven sturen. :o Ik was namelijk ook naar die babyshower gereden als er niemand was meegereden. En als ik dan toch een tikkie had gestuurd dan had ik gewoon een berekening gemaakt van de daadwerkelijke benzinekosten. Vind die 12,50 een beetje uit een lucht komen vallen. :D


Dit dus. Je was toch sowieso heen gereden als de moeder van je vriendin niet mee was gegaan? Had je dan ook iemand een tikkie van 12,50 gestuurd?


Ja, ik was er sowieso heen gereden, maar samen rijden is toch bedoeld om kosten te delen? :? Ik had haar niet mee hoeven nemen, was ze 45 euro voor de trein én een uur extra reistijd (enkele reis) kwijt..

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:57

Ja ik vind dat dus wel gierig inderdaad. Omdat je toch al heen moest. Dus wat maakt het dan uit, die benzinekosten was je toch al kwijt. Als je iemand brengt en haalt zonder dat je er zelf heen gaat dan vind ik een bezine vergoeding wel oké maar tot 100km zou ik dat zelfs niet eens terugvragen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:57

Eens hoor relaxed. Je doet t toch beide om kosten te besparen. Dat is het hele punt van samen rijden. Was het nou 10 km ala maar het is 350km. Dat is wel meer dan 12.50

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:58

Maar, als je samen rijdt bespaar je wel beide geld lijkt mij door de kosten te delen. Het ligt ook aan de situatie of je vaker met elkaar mee rijdt of dat een eenmalig iets is.

Als Relaxed nu altijd zonder kosten met die moeder (of vriendin) mee had kunnen rijden had ik het gierig genoemd om nu wel kosten te declareren. Maar dat je samen rijdt om de kosten te delen (want dat is denk ik het idee) dan kan het prima, daarnaast is 12,50 niks op een dergelijke afstand, denk dat de daadwerkelijke kosten een stuk hoger liggen. En volgensmij is ze omgereden om andere kinderen af te zetten. Dus nee, vind het niet gierig.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:59

Ies_ schreef:
Ik heb dat zelf nooit zo goed begrepen en ik zou ook nooit een tikkie achteraf durven sturen. :o Ik was namelijk ook naar die babyshower gereden als er niemand was meegereden. En als ik dan toch een tikkie had gestuurd dan had ik gewoon een berekening gemaakt van de daadwerkelijke benzinekosten. Vind die 12,50 een beetje uit een lucht komen vallen. :D


Dit inderdaad. En ik zou het dan van te voren hebben overlegd. Achteraf met een rekening komen zou ik me voor schamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:04

Riddershow schreef:
Maar, als je samen rijdt bespaar je wel beide geld lijkt mij door de kosten te delen. Het ligt ook aan de situatie of je vaker met elkaar mee rijdt of dat een eenmalig iets is.

Als Relaxed nu altijd zonder kosten met die moeder (of vriendin) mee had kunnen rijden had ik het gierig genoemd om nu wel kosten te declareren. Maar dat je samen rijdt om de kosten te delen (want dat is denk ik het idee) dan kan het prima, daarnaast is 12,50 niks op een dergelijke afstand, denk dat de daadwerkelijke kosten een stuk hoger liggen. En volgensmij is ze omgereden om andere kinderen af te zetten. Dus nee, vind het niet gierig.


Exact, wij kwamen uit Drenthe, haar kleinkinderen uit Brabant, moet ik ook nog even uitrekenen wat die besparing was? :') En nee, we hebben het niet van tevoren erover gehad, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat zij er wel mee zou komen, ík had dat in haar plaats wel meteen gedaan namelijk :j

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:10

Vind het niet meer als normaal om bij te dragen in de benzine kosten, ik zou het idd zelf al voorstellen als in haar was geweest. Vind het iig helemaal niet gierig :n

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:12

De vader van een vriendin zou ons brengen naar Walibi en ik zou twee nachten ik haar slapen. Is maar een uurtje rijden maar zou toch met iets komen om een middenweg te vinden. Meebetalen in de benzine kosten, of haar trakteren op lunch..

Dus ik vind dit helemaal niet zo gek

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:14

Ik vind dat niet gierig.
Waarom heeft alleen de meerijder er voordeel bij dat die kosten bespaart door mee te rijden?

Kwa kosten, ik betaal voor mijn auto 22 ct per privégereden km aan mijn baas. Dat is dus voor de enkele reis van 175 km 38 euro. Veel meer dan alleen de benzine, maar mijn baas betaald dan ook meer dan alleen de benzine aan die auto (doordat ik er ook privé mee rijdt bv (veel) meer onderhoud en bandenslijtage, etc)

Aangezien ik de brandstof niet zelf betaal, ben ik dus niet echt geholpen met de helft van de benzinekosten. En als je een auto wél van jezelf rijdt, snij je jezelf eigenlijk in de vingers als je alleen maar brandstofkosten deelt.

En uiteraard, als je toch al zou rijden, heb je die kosten ook wel maar een auto kost echt wel meer dan brandstof alléén.

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:15

Relaxed, ik had het ik haar plaats ook zelf aangeboden hoor, dat heb ik van huis uit ook absoluut meegekregen. Het is meer dat ik achteraf geen tikkie zou durven sturen, ook al had ik dat soms best willen doen. Uiteindelijk leg ik mij er dan bij neer en denk ik dus, ach zonder haar was ik ook gegaan.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:34

Nou ik dus niet, toen ik vanmorgen in de auto zat dacht ik, ben gek ook ;) Wel ff begeleidend berichtje erbij uiteraard en was geen probleem, is al betaald :D

Marije, het is mijn eigen auto, en ik geloof dat alleen diesel bij deze auto 10 cnt per kilometer kost. Dat had ik ooit al eens uitgerekend :)

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:42

Ies_ schreef:
Relaxed, ik had het ik haar plaats ook zelf aangeboden hoor, dat heb ik van huis uit ook absoluut meegekregen. Het is meer dat ik achteraf geen tikkie zou durven sturen, ook al had ik dat soms best willen doen. Uiteindelijk leg ik mij er dan bij neer en denk ik dus, ach zonder haar was ik ook gegaan.


Ik heb van huis uit meegekregen dat je ook wel eens iets voor een ander kunt doen zonder er wat voor terug te willen ;)

Overigens vind ik gedeelde kosten helemaal geen probleem, maar bespreek het dan van te voren. Achteraf met een rekening komen vind ik gewoon not-done. En ervan uit gaan dat degene die meerijdt daar maar mee moet komen vind ik ook een beetje een zwaktebod. Je gaat hier samen over.

Over gierig gesproken: ik heb een keer wat paardenspullen van "een vriend" gekregen omdat hij ze toch niet meer gebruikte. Was ik heel blij mee.
Totdat hij een half jaar later zei: ik krijg nog 500,- van je, van die paardenspullen destijds.
Sorry...!??
Je hebt me die spullen gegéven! En dat bedrag is nooit genoemd, als ik van te voren dat bedrag had gehoord had ik ze daarvoor niet van je gekocht. Dat waren ze namelijk niet waard. Ik had ze überhaupt niet van je gekocht, want het was niet iets wat ik perse wilde hebben. Maar jij bood ze me aan omdat het je eigenlijk in de weg lag...

Als je nog een manier zoekt om een vriendschap om zeep te helpen, is dit een hele goeie -O-