Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:01

Alja schreef:
Wat voor maat heb je?
Heb nog wel broeken liggen die je zo mag overnemen of ophalen


Lief van je dankjewel ik heb een heel moeilijke maat dus ik zit altijd een beetje met passen zeg maar :x ene merk/winkel heb ik maat 38, andere 42.
Duik nu met koppijn op de bank maar zal je morgen even een pb sturen.

Pablobokt ik heb helaas de financiën niet voor de echte kwaliteit kleding etc. Belangrijkste is gewoon dat het een basic zwarte broek moet zijn. :)
Maar bedankt voor de tip in ieder geval!


Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:49

Hier een goede ervaring als zijnde koper (mijn eigen spullen liepen totaal niet en zijn er inmiddels vanaf haha).
Ik zocht al een tijdje een rolhoes voor in mijn auto (voor de kofferbak). Helaas ook op slopen niet gevonden voor het type auto dat ik heb, er was slechts 1 sloop een uur bij mij vandaan die er 1 had maar deze vroeg 100(!!!) euro.
Nu eindelijk 1 verkoper gevonden die hem net online gezet had, voor €50. Het was echter anderhalf uur rijden en er stond alleen ophalen in de advertentie.
Toch maar gevraagd of meneer mogelijk ook verzend met in mijn achterhoofd dat mijn beste vriendin's schoonbroertje in dezelfde wijk woont en zij 25 minuten bij hem vandaan.
Verkoper reageerde vlot en verzenden was geen probleem alleen zouden de verzendkosten voor mij zijn.
Uiteraard dacht ik, geen probleem.. Alleen omdat de maten afwijkend waren, kwamen de verzendkosten rond de €14 te liggen.
Uiteindelijk heb ik dus via een omweg dadelijk toch mijn rolhoes :D
Ik heb het geld overgeboekt aan de verkoper, schoonbroertje van vriendin heeft hem opgehaald en ziet mijn vriendin zondag, dus dan ligt hij daar. En eind volgende week heb ik afgesproken met mijn vriendin, dus zo komt hij weer bij mij terecht. Volgens vriendin's schoonbroertje is hij ook echt nog heel netjes :)
Blij toe vond de verkoper het alles geen probleem dat het eerst verzenden werd en uiteindelijk toch ophalen en het geld via de bank.
Heb nooit eerder zo'n omslachtige constructie gehad, maar ben heel blij dat het zo gewerkt heeft. :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:41

Hoi,

Heb een aantal dingen te koop staan op mp. Nu wil iemand dat ik een betaalverzoek moet sturen. Maar vertrouw het niet helemaal. Doe het liever niet via zoiets. Wat houd het precies in?

Cerutti Z v. Chellano Z 08-05-2004 - 14-08-2017
Every rider has that one special horse. That one horse who changes everything about them.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:44

Betaalverzoek komt het gegarandeerd op jou rekening terecht

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:45

SMDR93 schreef:
Hoi,

Heb een aantal dingen te koop staan op mp. Nu wil iemand dat ik een betaalverzoek moet sturen. Maar vertrouw het niet helemaal. Doe het liever niet via zoiets. Wat houd het precies in?


Via je app van je bank kan je een betaalverzoek aanmaken en met diegene delen. Dat is dan een beveiligde link. Zij kan dan via die link het gemakkelijk naar je overmaken. Het is veilig hoor.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:45

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SMDR93

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:49

Oke bedankt allemaal!

Cerutti Z v. Chellano Z 08-05-2004 - 14-08-2017
Every rider has that one special horse. That one horse who changes everything about them.


Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:57

Hier iets te koop staan voor 75 euro, vaste prijs. Kreeg een berichtje met:
“Zie dat je het al lang te koop hebt staan dus voor 15 euro kom ik het dit weekend nog ophalen en ben je er vanaf”
Stond er net 4 dagen op :+ en is een dag later aan iemand anders verkocht voor de vaste prijs : :')

:)

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:04

Word leuker... nadat ik heb gezegd dat ik voor 15 euro echt de deken niet verkoop als de vraagprijs 60 euro is, krijg ik een reactie: “ raar antwoord verkoop hem dan voor 60”
:?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:06

Dat je er überhaupt nog inhoudelijk op reageert :')

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:16

Relaxed schreef:
Dat je er überhaupt nog inhoudelijk op reageert :')

Nou ja ik wil de deken natuurlijk wel verkopen :)
Meer dan die 2 zinnen heb ik niet gezegd en na dat antwoord “ verkoop hem dan voor 60” ook niet meer.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:19

Ineke2 schreef:
Word leuker... nadat ik heb gezegd dat ik voor 15 euro echt de deken niet verkoop als de vraagprijs 60 euro is, krijg ik een reactie: “ raar antwoord verkoop hem dan voor 60”
:?

:') :')

[o]

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:34

Zoiets had ik nu ook: staat een fiets voor 30 op Mp. Iemand bood 35, ik 40. Krijg ik een reactie dat ie voor 50 weg mag. Tja, zet hem er dan niet voor 30 op, of zet het in de advertentie dat het bieden vanaf is..

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:51

Marocje schreef:
Zoiets had ik nu ook: staat een fiets voor 30 op Mp. Iemand bood 35, ik 40. Krijg ik een reactie dat ie voor 50 weg mag. Tja, zet hem er dan niet voor 30 op, of zet het in de advertentie dat het bieden vanaf is..

Ja met als verschil dat bij die advertentie een lager bedrag staat als dat jij bied.

In mijn advertentie staat letterlijk vp 60 euro.

Dan ga je toch niet mailen met “ voor 15 euro neem ik hem van je over”?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:52

Nee precies, bij mij was het precies andersom dus.. maar net zo vaag :Y)

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:53

Marocje schreef:
Nee precies, bij mij was het precies andersom dus.. maar net zo vaag :Y)

Absoluut :j

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:54

Nou hier ook weer iets..
We zouden vandaag tussen 12.15 en 12.30 iets ophalen, aangegeven dat ivm werk echt niet eerder kon..
Mijn vriend is meteen vertrokken toen ik thuis was van werk en zou er rond 5 voor half moeten zijn.
5 over half krijg ik een boos bericht dat het niet netjes is dat we niet op komen dagen en niks laten weten -O-
Vriend gebeld, zijn er wegwerkzaamheden en moet hij een heel stuk om maar hij was er binnen 5 min...

Ik snap dat mensen zich tegenwoordig afvragen of iemand wel komt opdagen.
Maar als iemand een paar minuten later is al zo’n boos bericht sturen }:0
Ze had zelf ook even aan kunnen geven dat er wegwerkzaamheden in de buurt waren denk ik dan..

Mama van 2 prachtige kindjes!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:56

upendo schreef:
Nou, nee. Doe dan geen bod vooraf.

Je doet een bod aan de hand van de foto's en de omschrijving. Als het in werkelijkheid voor jou als koper toch minder mooi en dus minder waard is? Volgens jou zou je dan nooit een bod vooraf kunnen doen eigenlijk.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:24

Veel mensen proberen het goedkoopste bod. Dat het meestal niet geaccepteerd wordt als je te weinig bied zullen ze ook wel weten.

Ik heb het wel gehad dan krijg je tig mails met steeds vijf euro meer per bod. Meestal kap ik het af dit is minimaal wat ik ervoor wil.

Ik ga zelf geen 15 bieden als vraagprijs 60 is maar 50 zou ik wel proberen

The end

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:29

Ja maar dat is dan wel een fantsoenlijk bod :j

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:57

Idd dan vind ik heel anders. Dan heb je kans dat je het hebt voor 55. Of zelfs voor jouw bod dus 50. Maar ga geen prijs neerzetten en als je al meer bied, dan nog meer vragen. Maar ging vooral de manier waarop, dan hoeft het van mij al niet meer.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 17:29

DatBenIkNou schreef:
upendo schreef:
Nou, nee. Doe dan geen bod vooraf.

Je doet een bod aan de hand van de foto's en de omschrijving. Als het in werkelijkheid voor jou als koper toch minder mooi en dus minder waard is? Volgens jou zou je dan nooit een bod vooraf kunnen doen eigenlijk.

Als je het product op zou sturen ga je ook niet afdingen. Als je iets wil bekijken voor je het koopt, wees daar dan duidelijk in. Als je het allemaal niet zeker weet, bericht dan of je mag komen kijken en beslissen ter plekke of je er de vraagprijs oid aan kwijt wil.

Er wordt teveel een sport van gemaakt om aan de deur nog geld eraf te banketstaaf/zeggen dat je te weinig geld mee hebt en als je als verkoper voet bij stuk houdt kan het opeens toch wel/zit dat briefje van 5 toch magisch in het telefoonhoesje. :)*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:03

Als het om staat gaat, dus dat iets er echt in minder goede staat uit ziet als omschreven en op de foto dan vind ik dat afdingen echt niet vreemd
Als ze beginnen met ; ik heb maar x bij, dan kunnen ze de hik krijgen :+

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:15

Ik vind dat afdingen en proberen het zo goedkoop mogelijk te krijgen ook wel bij het ' spel' van Marktplaats hoort hoor!? Sommige nemen het wel er serieus. Vorige week nog gehad met een metalen wijnrek die ik zelf al had en het leuk vond nog één ernaast te zetten, en dezelfde staat op MP voor 15€. Ik bied 10€ maar kreeg terug dat het veel meer had gekost. Oké voor 12,50 kom ik het graag dit weekend ophalen. Nee dan bracht hij het wel naar de kringloop. Tsjaaa..doe dat dan maar hoor...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:44

Hoort dat bij het spel? Ik vind het asociaal. Vandaag helaas door trieste reden alle spullen van de pony op marktplaats gezet. Meeste amper gebruikt. En de prijzen die mensen durven te bieden terwijl de vraagprijs er duidelijk bij staat. Niet een paar euro er onder. Maar bijvoorbeeld 20 bieden euro terwijl onze vraagprijs 65 is. Ik snap dat niet. En dan gepikeerd zijn als wij er niet op in gaan. Als ik wil dat er geboden zou worden hadden we er wel teab bij gezet ipv een vraagprijs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, Berdien, carina, ChanelR, Emmaa_92, GoogleAdsense, karelien, Laarvv, Lestria, Lola25, LuCa88, Luxorvalkje, meintje, Meliaforever, Moonlight17, RenskeFrea, speedfiets_2, Thami, Wopkebrok en 61 bezoekers