Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:06


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:13

tita schreef:
Wat voor voordeel heb je daar mee Lieveli uit Zweden bestellen?

Ik vond NOeser wel leuk merk behalve de ruimte collectie die was prut.
Momenteel ben ik echt fan van Zara 1+ in the family en TC voor de kleine boy

Ik heb trouwens nog mijn eenden shirt bekeken van MR en iid... boel gehandicapte eenden


Hier was alles stijf uitverkocht. In Zweden veel meer stock.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 05:36

Ik wil hier geen topic voor maken maar wel meningen.

J's zus is zwanger van de 2e en haar vriendinnen organiseren een babyshower. Ze was ook bij de mijne dus aan de ene kant denk ik, man the fu.ck up en ga gewoon Lee.

Aan de andere kant denk ik, nee. Ze heeft Oot nog nooit een cadeau gegeven, zelfs niet voor z'n verjaardag terwijl ze aan ons Grimms vraagt én krijgt. En nu moet ik dan weer geld lappen voor een mooi cadeau? Het is tamelijk éénrichtingsverkeer.

We kunnen 0,0 met elkaar overweg. Ik zorg altijd dat ik iets anders te doen heb als ze komt, ze maakt keuzes in het leven waar ik een beetje moeite mee heb. Stiekem zwanger raken/roken/ander gedoe.

Ik zit nu gewoon te overwegen om in die groep een berichtje te plaatsen dat ik

- zelf een mooi cadeau uitzoek en de groep verlaat
- een tientje wil doneren en de groep verlaat
- gewoon uit de groep stap
- niks zeg en het blijf negeren
- een excuus verzin waarom ik niet kan
- "leuk idee, succes ermee" en de groep verlaat

Blegh blegh blegh.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:01

Ik hou niet van babyshowers dus zou bedanken.

Maar als je verder ook geen band heb behalve dat familie is, zou ik bedanken. En iid zelf iets kopen.
Mijn schoonmoeder heeft nog zomaar iets gekocht terwijl dl toch volgende maand 3 wordt...kind heeft nog nooit iets gehad......zoiets vreeet aan je.
Laatst bijgewerkt door tita op 17-10-18 06:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:03

In ieder geval niet gaan, als je toch niks hebt met dat mens. Zou ook alleen zeggen dat je er niet bij bent. Je bent verder niemand een uitleg verschuldigd.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:07

tita schreef:
Ik hou niet van babyshowers dus zou bedanken.

Maar als je verder ook geen band heb behalve dat familie is, zou ik bedanken. En iid zelf iets kopen.
Mijn schoonmoeder heeft nog zomaar iets gekocht terwijl dl toch volgende maand 3 wordt...kind heeft nog nooit iets gehad......zoiets vreeet aan je.


Nee precies. Het hoeft echt geen cadeauparade te zijn maar helemaal niks is ook niet tof.

Pantykous schreef:
In ieder geval niet gaan, als je toch niks hebt met dat mens. Zou ook alleen zeggen dat je er niet bij bent. Je bent verder niemand een uitleg verschuldigd.


Ik vind het voor nu vooral voor mijn schoonmoeder vervelend. Aan de andere kant, ja jammer dan. Ik word alleen uitgenodigd als er een envelopje nodig is _O-

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:13

Ik zou denk ik even kort m’n gezicht laten zien en toch wat meenemen. Heb jij je fatsoen weer getoond. Je zit er helaas nog een leven lang aan vast :(

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:15

Ja kort gaat er niet in zitten. Mijn ouders zijn er niet dus moet ik 1. oppas regelen en 2. met schoonmoeder meerijden dus als ik ga zit ik er vsn begin tot eind. En nog langer waarschijnlijk.

Hoewel gewoon gaan waarschijnlijk de meest constructieve oplossing is, is me dat echt mjjn eer te na.

Met alle andere broers en zussen van J heb ik gewoon lekker geen contact meer. Alles van facebook en insta geflikkerd, uitgelegd dat ik een stabiele situatie wil voor mijn kind. Met kerstavond zie ik ze 2 uur ieder jaar en verder niet.

Maar dit is zijn bio zus en de enige die af en toe langs komt.

Edit: js gewoon getypt: "ik kan helaas niet maar veel plezier". Het is een high tea in een restaurant dus dan zou ik inc cadeau 40 ekkies kwijt zijn _O- :evaw:

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:27

Ik zou niet gaan en om de lieve vrede te bewaren een excuus verzinnen. Wat vindt J?

Is het de moeite waard om toch een keer met haar om de tafel te gaan?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:31

IMJ schreef:
Ik zou niet gaan en om de lieve vrede te bewaren een excuus verzinnen. Wat vindt J?

Is het de moeite waard om toch een keer met haar om de tafel te gaan?


Ik heb niet met hem overlegd maar hem wel op de hoogte gesteld net :=

Om de tafel... ze heeft veel issues en je msg daar niks over zeggen want daar gaat ze heel slecht op. Psychisch zit ze in heel zwaar weer.

Ter voorbeeld: we moeten haar op de hoogte stellen van waar en wanneer de babyshower is want ze houdt niet van verrassingen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:33

Ik zou er niet eens over nadenken om te gaan... maar mss overleggen met je vriend of schoonmoeder, dat ze ook snappen waarom niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:38

Joon snapt het wel. Maar schoonmoeder niet, die is er al erg verdrietig van dat ik me zo buiten de rest van de familie houd. Maar het Sjonnie en Anita gehalte is me te hoog.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:39

Misschien heeft haar psychisch ziek zijn ook wel invloed op haar doen en laten. Ik zou daar toch beetje rekening mee houden.
Niet dat dat betekend dat je persé moet gaan he.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:50

Fijn dat ze kinderen heeft :=
Lastig hoor. Is J gek op zijn zus? Voor hem en zijn moeder lastig idd..

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 06:52

Niet gaan Lie. Je weet hoe ze is. Je doet altijd je best iedere keer weer ben je toch teleurgesteld. Kan je beter nu jezelf in acht nemen en zeggen ik kan niet.
Daarnaast gaat ze jou missen of je cadeautje?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:55

dromertje2 schreef:
Misschien heeft haar psychisch ziek zijn ook wel invloed op haar doen en laten. Ik zou daar toch beetje rekening mee houden.
Niet dat dat betekend dat je persé moet gaan he.


IMJ schreef:
Fijn dat ze kinderen heeft :=
Lastig hoor. Is J gek op zijn zus? Voor hem en zijn moeder lastig idd..


Gek op z'n zus, ja. Maar hij vindt ook dat kinderen krijgen wat veel is voor haar, zacht gezegd. En hij ziet ook dat het niet lekker gaat daar. Maar ze staat áltijd klaar met haar vingertje om naar anderen te wijzen.

En ik heb er heel veel energie in gestopt in het begin en dat ook weer laten gaan.

Edit: wat Lau zegt.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:44

Ik zou niet gaan.

Skurk volg ik op insta maar ik weet nog niet goed wat ik ervan vind. Verder gaat mijn koopstop nog goed hier.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:53

Oei dat klinkt allemaal niet zo gezellig Lie. Genoeg redenen om niet te gaan. Ik zou het laten bij het bericht dat je verhindert bent. Zo te lezen heeft het weinig zin om te vertellen wat je dwars zit en gaat daar niets constructiefs uit komen voor de toekomst maar gaat je dat alleen maar meer energie kosten.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:04

Prima zo opgelost, gewoon niet gaan.
Bij ons was het andersom met schoonzusjes. Zijn heel anders, gaan niet met elkaar om, nauwelijks contact. Mrt vrijgezellen feest en babyshower heel duidelijk aangegeven bij vriendinnen, geen gedoe, alleen meegaan als ze het leuk vinden. Zonder kwalijk nemen oid.

Gelukkig is na 9 jaar er verandering in gekomen nu Synne er is en is onze band echt heel veel beter. Lopen de deur niet plat, maar wel gewoon echt leuk. Toen Synne paar maanden was heb ik de 'deur open gezet' zeg maar en dat was uiteindelijk voldoende. We hadden beide een soort drempel.

Volg je gevoel, en die is geloof ik heel duidelijk. Als J je begrijpt is het prkma toch?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:04

Zou ook niet gaan. Idd gewoon afmelden en veel plezier wensen.
Eventueel naar schoonmoeder een excuus verzinnen dat je écht niet af kan zeggen op die datum

Appeltje00

Berichten: 5011
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:39

Wat een heerlijk Mini Rodini pakje komt hier langs. Echt super schattig!

Pmara: wat erg van die Zara stiksels. Dat is wel erg slecht. Ik zou ook zeker retourneren. Hopelijk komt het volgende shirt dan wel in betere staat.

Lieveli: ik zou bedanken en tegen de tijd van de geboorte zelf een klein cadeautje kopen. Eventueel een excuus bedenken. Wel naar voor je deze situatie.

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:08

Lastige situatie, Lieveli! Ik geloof dat ik er weer net wat anders in sta dan de rest hier. Ik zou wel gaan. Want het feit dat zij nooit iets doet voor jou/O, betekent niet dat jij dat ook naar haar/haar baby hoeft te doen toch? Soort van erboven staan. Ik merk dat ik het moeilijk uit kan leggen.
Maar je moet vooral doen waar jij je fijn bij voelt!

Hier gisteren 3 gevoerde broekjes binnen gekregen van Next Direct. Zo maar even passen voordat ik de kaartjes er meteen afruk. Dat heb ik laatst gedaan bij 2 Hema broekjes, maar die bleken dus uiteindelijk echt te smal nu maar weggeven aan een vriendje van mn zoontje.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:20

Michelle, de band met de vrouw van mijn broer is wel verbeterd sinds we baby's hebben, zo fijn! Dan verbindt het ouderschap wel.

Annika, nee. Tenminste, doe jij aan éénrichtingsverkeer? Want ik meet het daar dus wel aan af. Ik heb tijdens mijn zwangerschap een poepgroep verwassen boxpakje gekregen en na mijn bevalling een zak kleertjes die ze wel terug wilde hebben. :') die zak is ongeopend dus weer met haar meegegaan, boxpakje weggegooid.

Als het te veel moeite is om iets leuks (en daar hangt echt geen prijskaartje aan) voor mijn kind mee te nemen op zijn verjaardag dan gaat mijn deur dicht.

Ben alleen wel bang voor de sh.itstorm die straks komt _O-

Edit: thanks voor de reacties. Ben toch niet zo gek dus.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:26

Ja hoor die komt :j

Als jer erbij bent hoor je niks en als je afwezig bent zal ze wellicht iets tegen je man zeggen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:26

1-richtingsverkeer heb ik ook heel veel moeite mee.. ik kan het even opbrengen en dan houdt het op.
Het gaat me dan niet om cadeautjes etc maar juist om het bijbehorend gedrag.. een keer: hoe gaat het met je tijdens je zwangerschap of hoe heb je geslapen zo de eerste weken er na.. wat interesse tonen in elkaar. vaak ontbreekt dat ook (ik vul dit nu in voor LL maar ik gok dat dit hier niet anders is).