Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat doe jij wanneer er een orkaan op je vakantie adres af komt?

A. Ach, het zal wel weer meevallen, ik blijf lekker zitten waar ik zit.
27 (10%)
B. Ik blijf en ga er vanuit dat ik daarna gewoon naar huis kan.
48 (19%)
C. Ik neem het risico niet en ik ga naar huis.
88 (35%)
D. We pakken het vliegtuig en gaan ergens anders heen.
24 (9%)
E. We zouden eigenlijk heen gaan, maar we blijven thuis of zoeken een andere plek.
41 (16%)
F. We gaan dit weekend heen en we gaan gewoon en zien wel.
21 (8%)

Totaal aantal stemmen: 249



Anoniem

Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:31

Momenteel is de kans groot dat dit weekend een orkaan Griekenland gaat teisteren. Het is 'slechts' een cat. 1, maar er is kans op wateroverlast en modderstromen, vloedgolven en harde wind. Dat kan zorgen voor schade aan gebouwen en infrastructuur, geen stroom, maar bijv ook onbegaanbare vliegvelden. Maar sowieso is je vakantie over, want het zal overal een puinhoop zijn.
Stel dus dat je nu lekker op een van de eilanden zit, wat zou je dan doen?

Zelf zou ik voor een lastig dilemma staan, puur omdat ik het als chaser graag mee wil maken, maar ik zou ook wel weer terug willen en niet in onzekerheid zitten. Ik twijfel dus wel, maar ik onderschat het absoluut niet.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:24

Margarethea ik zou ook zeker helpen als ik zou blijven als dat nodig was, absoluut :j

Cayenne, dat dacht ik dus ook, maar vorig jaar bij een aantal orkanen zoals Karuna al verteld, was dat toch niet altijd het geval.

Kelly, haha ja ik zou dus daarom denk ik blijven, maar dat is ook niet ten koste van alles natuurlijk. :P

Xyzutu, gisteren stond ie idd op 1 model, inmiddels staat ie op meerderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:40

xyzutu2 schreef:
Wel vreemd, op de Nederlandse weersites wordt gewaarschuwd dat Kreta middenin de orkaan zou komen te liggen, maar als ik op Weather Maps kijk dan ligt de baan van het oog een stuk hoger en gaat dat over Mykonos, en dat is ook een grote toeristenplaats. Gek dat die dan niet genoemd wordt, terwijl het oog daar op zondagochtend overheen draait.

Ja dat ligt denk aan de geupdate kaarten, want de laatste kaarten plaatsen m ook zuidelijker, meer over Kreta heen. :j http://Www.windy.com is een goede en makkelijke site om het te volgen.

Op de satelliet is het ontstaan ervan trouwens ook goed te zien, aan de kust van Libiƫ.
ven de kaart wat omlaag pakken.
https://www.weerplaza.nl/satelliet/europa/italie/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:14

Telpeva schreef:
Leuk dit, mijn ouders vliegen morgen van Kreta terug naar huis... Sunweb heeft nog niks laten horen. Heeft iemand met verstand van zaken een idee of het morgen veilig is om te vliegen? Ik zit in de stress zeg maar

Morgen komt wel goed, echt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:34

Yv_ schreef:
Whut? Wij vertrekken zaterdag naar Griekenland en het is dat ik dit topic toevallig tegenkom, want ik heb er serieus niets of niemand over gehoord, ook de reisorganisatie niet. Dus ik ga voor antwoord F.

Ja sommige organisaties zijn niet zo vlot. Waar ga je heen?

Anoniem

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:43

Yv, Corfu wil nog wel denk. Misschien is t weer niet zo top, maar daar zit je wel in een ander gebied.

Sanne, zondag terug vliegen wordt idd spannend.

Anoniem

Re: Gevaarlijk weer op komst vakantie, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:51

Goede keuze geweest om terug te komen dus. Maar wat balen zeg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie