Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:03

Die ene chauffeur die geen (letterlijk) 10 seconden wil wachten op de trein die net aankomt. Het is een klein station waar bijna geen treinen komen, die buslijn staat dus gepland om een minuut voor de aankomst van de trein te vertrekken, dat is natuurlijk al waardeloos gedaan, maar meestal heeft die bus toch vertraging en als dat niet zo is, wachten de meeste chauffeurs wel op de trein. Ik had gisteren het geluk dat hij moest wachten op een fietser die overstak anders was hij recht voor mijn neus weggereden zoals hij wel vaker heeft gedaan.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:12

Ineke2 schreef:
Buschauffeurs moeten volgens dienstregeling rijden. Als die niet handig is kun je daarover beter de busmaatschappij gaan schrijven ipv de chauffeur afkraken.


Dan nog is het zeer klantonvriendelijk om weg te rijden voor iemand die aan komt rennen. Zo klein is die minuut wanneer hij wel op tijd is, de deuren van de trein zijn open, je moet alleen nog 50 meter naar de bus. Dit doe ik dan al rennend en als ze dan wegrijden terwijl je aan komt rennen, dat vind ik niet normaal. Ik zeg het, letterlijk 10 seconden.
Maar ik kan ook net zo goed 10 minuten staan wachten op diezelfde bus, dus aanpassen van de dienstregeling zou dan toch niet veel uitmaken, hij is vrijwel altijd een paar minuten te laat.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:50

Als die op tijd rijdt past die net niet, maar die bus is 9 van de 10 keer te laat waardoor het wel past.
Maar dan nog kraak ik wel de buschauffeur af als hij tegen beter weten in voor mijn neus weg rijdt.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:09

Dat gaat niet op voor deze lijn. Ik heb het letterlijk over 10 seconden. Voor hetzelfde geld staat hij voor een stoplicht of een kruispunt of moet iemand een kaartje kopen en moet hij zo lang of langer wachten. Als hij een minuut of langer zou moeten wachten op mij zou ik echt niet klagen, dan is de dienstregeling poedersuiker, maar kan de chauffeur niet veranderen. Hier kan echter wel rekening mee worden gehouden.
Van station naar station is een half uur, die 10 seconden gaan echt geen verschil maken. Ik wil niet dat hij wacht als hij al vertraging heeft, ik weet zelf ook heel goed hoe vervelend het is als een bus te laat aankomt (en met de minste vertraging haal ik ook die bus, maar dat is dan weer iets anders).

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:48

Die twijfel of je nou wel of niet hebt ingecheckt en je in een trein zit waar je heel vaak wordt gecontroleerd....

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:47

Jans schreef:
Dat betekent weer een periode met twee auto's naar het werk omdat ik tijdelijk geen hele dagen kan werken (man werkt op hetzelfde kantoor). Dat is én benzinekosten (want mijn auto is geen lease-auto) en parkeerkosten (want ik kan geen twee auto's op de zaak parkeren). Dat kost me dus meer dan het gemak van de bus die hier voor kantoor stopt en op 8 min van huis.

En ik vind t prima hoor.. maar ik moet voor mn auto dan 20 min lopen vanaf kantoor omdat ik hem hier niet kan parkeren omdat mn man hier parkeert (hij werkt immers wel fulltime) én dat is met zware tas gewoon niet zo geschikt voor dit lichaam. :\

Kan je man niet je spullen meenemen en dat jij alleen de spullen meeneemt die je direct weer nodig hebt? Dan is het lichamelijk in ieder geval beter te doen

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:57

Godver. Eerst staat er al weer niets op de reisplanner over vertraging van de bus omdat de gps er weer uit ligt ofzo, denk je dat je hem gemist hebt, komt hij toch nog aan. Kom je op station aan, zie je net de slagboom dicht gaan, te laat dus. Staat je trein wel eerst nog een halve minuut stil. Had ik hem toch kunnen redden als die slagboom niet belachelijk vroeg dicht gaat.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:42

Memories schreef:
Ik zal je vertellen dat ik zelfs heb gewerkt binnen die doelgroep en daarom ook deze vraag stel want ik had dit antwoord al wel verwacht. Moet ik bij zeggen, dat gaat wel om 2 jaar terug, en ik weet niet wat er in de tussentijd is veranderd maar dergelijke problematiek kwam ik daar niet tegen... Maar de stand van zaken zal allicht veranderd zijn en er zullen allicht ook grote verschillen binnen het werk zelf zitten.

De 'zogenaamde veiligheid' van de chauffeur... er zijn gewoon daadwerkelijk chauffeurs overvallen vanwege het contant geld dat ze bij zich hebben in de bus, waarom dat in godsnaam belachelijk maken???? Maak zelf maar eens een overval mee, dat zal je vast ook wel de ogen openen...

Maar dat kan toch bij elke winkel/instantie/persoon met contant geld gebeuren? Dan kun je contant geld net zo goed helemaal afschaffen.
Of ligt het percentage overvallen op chauffeurs dermate hoger dan in bijvoorbeeld winkels?

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:52

Klopt, maar ik vind niet dat de buschauffeurs daar nou meer recht op zouden hebben dan anderen en zo komt het nu wel op mij over. Vind het een nogal vals argument.
Dat het sneller en makkelijker is als iedereen een ov zou hebben, ben ik het mee eens, maar de overvallen vind ik een slecht argument, volgens mij hebben winkels etc daar meer last van, vanwege de ov is er al bijna niets meer te halen in een bus volgens mij.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:33

Nee, ik vind het te opgeblazen. Het belangrijkste argument voor het niet meer contant kunnen betalen zijn de overvallen, terwijl ik denk dat die overvallen in vergelijking tot andere plekken best mee vallen. Daartegenover staat wel dat degenen die geen pinpas/ov hebben of deze een keer zijn vergeten, niet meer met de bus kunnen terwijl het ov juist voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn. Op andere plekken wordt contant geld ook niet afgeschaft omdat het voor sommige mensen dan gewoon niet meer mogelijk is om te betalen, waarom zou het ov dat wel mogen terwijl daar volgens mij juist minder overvallen zijn.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:40

Winkels met alleen pin, heb ik hier in de buurt in ieder geval niet, wel pinkassa's, maar dat is om pinnen aan te moedigen, maar als je geen pin hebt, kun je ook naar een andere kassa.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:37

Wat je respectloos noemt, ik vind het afschaffen van contactgeld dan respectloos tegenover mensen die altijd contant geld hebben, bijvoorbeeld omdat ze ouder zijn en alle veranderingen niet meer zo makkelijk overnemen.
Ik bedoel, als we nu het contant geld gaan afschaffen is bussen, kunnen we het over 2 weken net zo goed in heel Nederland afschaffen vanwege de veiligheid. Hebben de mensen zonder pin maar pech.

Er zijn ook genoeg winkels waar je ook alleen staat en in een bus zitten meestal ook wel andere mensen. En de vergelijking met de huissleutel slaat gewoon nergens op, ik begrijp de relevantie niet eens.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:48

Dat is het verdraaien van woorden. Ik zeg dat ik denk dat er op buschauffeurs in verhouding minder overvallen zijn waardoor ik dat geen sterk argument vind tegenover de argumenten tegen het afschaffen van contant geld.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:59

Voor mensen die vaak met de bus gaan, is beide vervelend. Aan de ene kant ga je niet elke keer vroeg naar de bus toe, maar gewoon net op tijd. Aan de andere kant kan je krappe overstap tijden hebben (en wanneer je vaak met de bus gaat, kies je ook gewoon de kortste overstap)

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:42

Ik vertrouw die apps sowieso nooit, fijn om te weten wanneer die weg hoort te gaan, maar de vertragingen kloppen zelden. Verbaasd me ook niets als ik kijk naar hoe vaak de tijden etc op de schermen in de bus /trein zelf niet kloppen

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:50

Ik neem bij tentamens ook een trein eerder, geen problemen bij vertraging en mocht er iets ernstigers aan de hand zijn, heb je tijd om iets anders te regelen (voor zover mogelijk)

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:45

Es_ther schreef:
maava schreef:
Om er nog wat humor in te brengen, deze staking is wel gezond, heb nog nooit zo veel mensen zien lopen en fietsen vandaag en gister. :+

In de reisplanner staat gelukkig al welke treinen vervallen van keolis, hopen dat die in de avond ook op to date blijft.


Haha zag ik gister ook :+.
Scheelt dat het mooi weer is, dus geen natgeregende mensen op kantoor en school haha

Ik ben er 1 van xD Ik was gisteren vergeten om mijn fiets bij het kleine station bij de uni neer te zetten omdat ik normaal met een IC kom die naar niet stopt en dan met de bus het laatste stukje doe. Nu mocht ik gisteren mooi lopen vanaf dat station, is toch wel een half uur lopen. Daarna maar wel mijn fiets daar neer gezet, is toch wat fijner xD

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:43

Of je bagage zoveel mogelijk in het bagagerek? Dan is het alleen nog de hond

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:24

En dan is er een "aanrijding met persoon" dus moet iedereen het laatste stuk met de reguliere bus doen. Voor mij is dat altijd zo (alleen stap ik halverwege uit). Nou, het was te merken dat er nu veel treinreizigers in de bus zaten. En wat een hel om met treinreizigers in een bus te zitten. Doorschuiven? Nee joh, claim persoonlijke ruimte. Opstaan van de klapstoeltjes? Nee joh, claim die heilige zitplek.
Dus de helft van de mensen kon niet mee terwijl er echt nog wel plek was. Gelukkig kon ik wel mee. Had behoorlijk stress voor mijn her gegeven als ik niet 1, maar bussen zou hebben gemist. Dan had ik nog wel een kwartier, maar is toch vervelend

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:18

Komt er iemand naast je zitten die al naar rook ruikt, trekt hij ook nog even een redbull open. Geweldig..

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:22

En nog een what the heck momentje. Zit je in de bus, wordt je gecontroleerd. En dan nota bene terwijl de achterdeur dicht zat en iedereen dus voorin is ingestapt, controle tussen vertrek en de eerste halte, controle door iemand van Keolis terwijl de bus volgens mij arriva is.
Like, why?

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:37

Ugh, wanneer gaan ze die dienstregeling van de bus nou eens fatsoenlijk maken. En dan mag die chauffeur die net te vroeg weg reed waardoor ik de overstap mistte ook eens denken aan de passagiers die hij vervoert ipv op dat stomme klokje kijken en wegrijden zodra de minuut verspringt (of waarschijnlijk zelfs daarvoor) want zo werkt deze lijn niet.
Echt, die klantvriendelijkheid is ver te zoeken, volgens mij luisteren ze pas wanneer je wekelijks een klacht zou sturen ipv van je af te schepen met een "we doen ons best" want daar is dus niets van te merken

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:51

Anderen benaderen gaat vrij lastig worden. Het is een redelijk gat waar dit is, de gemiddelde bezetting van de bus op dit stuk zal 5 ofzo zijn (waardoor ik het nog vervelender vindt, het is niet alsof je daardoor andere mensen zou benadelen) en komt er vrijwel nooit iemand vanuit mijn trein in die bus (misschien ook wel hierom)
Twitter heb ik ook niet...


Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:33

Maar wat is dan het nut van de dichte poortjes als er 1 open staat? Dan gaan de zwartrijders toch gewoon daar door heen?

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:42

Wat een topreis. In principe al een overstap hebben van 25min, dan heeft de trein 20min vertraging en rijdt hij niet door tot waar ik moet zijn. Gelukkig kwam ik een vriendin tegen op het station om de tijd te doden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, Bloemetje75, GoogleAdsense, lideli, rosalie_a, SnuitjeLove, Vavane, xPabloBokt, YandexBot, Zoe_97 en 182 bezoekers