Wij worden al een hele tijd zeer regelmatig gebeld door een callcenter wat zich blijkbaar niet aan de regels houdt. Hele tijd geleden een keer opgenomen omdat ik het zat was, kreeg een ontzettend brutale mevrouw aan de telefoon, uiteindelijk opgehangen. Nu zojuist maar weer opgenomen om te melden dat we niet meer gebeld willen worden. Antwoord was: ik zoek meneer X...dus ik zei, dat is dan jammer, we willen niet meer door jullie gebeld worden, dit a.u.b. noteren" Het antwoord was: dan bel ik hem wel mobiel", waarop ik reageerde met 'nee', vervolgens werd er opgehangen. (overigens hebben zij het mobiele nummer niet, dus we zijn hier nog niet vanaf voorlopig. Wat te doen met zulke dubieuze bedrijven? Ik kan waarschijnlijk het nummer wel laten blokkeren via KPN, maar heb al op internet gezien dat ze steeds nieuwe nummers gebruiken. Op de handset is het helaas niet te blokkeren. Is er een instantie waar we dit kunnen melden?
dan weet ik al wel wat het antwoord is: we bellen voor meneer, dan gaan we hem mobiel bellen. En vervolgens krijg je iedere dag weer meerdere keren telefoontjes op het vaste nummer.
Wat willen ze dan precies? Misschien eens ontzettend veel van hun tijd rekken? Houden ze ook niet zo van
Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland
Geplaatst: 20-09-18 16:59
Ik kreeg een tip, die ik de volgende keer ga toepassen indien van toepassing (jaja) Bijvoorbeeld bij gas/elektra bellers etc zeggen dat je net op zoek was naar een nieuwe leverancier omdat de huidige je af wilt sluiten wegens wanbetalingen. Kan je natuurlijk ook voor andere sectoren gebruiken
Tip kreeg ik van medeondernemers. Wij worden regelmatig gebeld voor zakelijke contracten. Waar ik overigens doorgaans niet op zit te wachten.
Kinke
Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 17:01
wanbetaler spelen, erg origineel
Ze willen je graag een ander energiecontract aansmeren san4nie....je brengt me op een idee, gewoon laten l.llen en de telefoon wegleggen
Oh, energiecontracten! Dat lijkt best een georganiseerd geheel te zijn, waarbij de energiebedrijven hun handen wassen inschuld terwijl die tussenbedrijfjes het vuile werk opknappen. Documenteren, aanleveren bij de ACM, maar misschien ook nog een mailtje naar kassa@bnnvara.nl ? Misschien dat die meer onderzoek willen doen en het aandacht willen geven.
ff lezen a.u.b., hier nemen ze geen genoegen mee, dit is een clubje wat zich niet aan de regels houdt. Juud87, ik zat al even verder te fantaseren over jouw tip mbt wanbetaling....misschien moet ik de volgende keer opnemen, gaan huilen dat ik zooo blij ben dat er eindelijk een bedrijf is wat ons wil voorzien van energie
Ja, ik hoop het. (Ik had het gelezen, en wilde mijn reactie eigenlijk een oproep maken naar iedereen die hiermee te maken heeft om het te melden. Alleen dat schreef ik dus uiteindelijk niet.) Ik hoop echt dat de ACM dit aanpakt met een paar fikse boetes! Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat het iets oplevert.
Maar... wat ik in het topic dat ik linkte volgens mij ook al heb geschreven: een idee is zeker om ook te zeggen wat je doet: "ik neem deze gesprekken op en zal het bij het dossier van de ACM voegen. Van welk bedrijf bent u? Wat is uw naam? Hoe schrijf je dat?" Grote kans dat ze dan ineens best wel ophangen
Wij hebben het ook een tijd gehad met aan de deur iemand van een of andere energie maatschappij. Ze belden ons plat en stonden gemiddeld 2 keer in de maand aan de deur voor weer een aanbieding die mijn vader zou opvragen. Nu is mijn vader overleden in 2009 dus tenzij dit een soort humor vanuit het hiernamaals is, kan ik met zekerheid zeggen dat dit een grap is.
Wij hebben het uiteindelijk opgelost toen ze eens voor de deur stonden met dat we de heer H Klein Velderman wouden spreken want zijn naam stond toch echt op ons huis bordje. Heb hem ook opgehaald, in zijn urn wel te verstaan. Heb nog nooit iemand zo snel zien weglopen en sinds die keer nooit meer iemand gehad
Ik had laatst voicemail op mn zakelijke telefoon of ik met spoed trademark office terug wilde bellen. Dus ik bel terug. Had een dossiernummer gekregen dus krijg iemand aan de telefoon die mij dor gaat schakelen. In een goede ingeving rammel ik even 'trademark office' kn google. Allemaal klachten over dat het bedrijf ondernemers belt met het verhaal dat hun domeinnaam wordt geclaimd en dat de ondernemer het eerste recht heeft om het domein te kopen. En veel mensen trappen daar in en zijn dan 600€per jaar kwijt voor n domein dat helemaal nooit geclaimd is door een ander
Dus ik hoorde het verhaaltje aan, was perfect geacteerd door de telefoonmeneer. Hij was hoorbaar aangeslagen dat iemand mijn domein geclaimd had en of ik niet dat domein alsnog wilde wegkapen... Kon ik bij hun contract afsluiten blablabla. Ik heb ze geconfronteerd met de artikelen van internet. Ja daar wist hij niks van, want er waren fraudeurs in omloop die de naam van trademark office hadden misbruikt etc. Ook dat stond exact in de artikelen dat dat bij de ingestudeerde tekst hoorde.
Heb ze geblokkeerd. Handig dat dat met android kan.