Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:16

Mag ik even zeggen dat je een topper bent. Ik heb alleen jouw reacties gelezen omdat ik op het werk moeilijk het hele topic kan doorspitten, maar ik ben heel blij voor jou en jouw kinderen dat je de knoop wilt doorhakken.

Als je nog twijfel had wil ik je even graag met vele andere bokkers een hart onder de riem steken ook vanwege/voor jouw kinderen. Ik wil geen details op het internet gooien maar ik wil wel graag laten zien hoe dat als kind is. Voor jouw kinderen is er ook niks beters dan dat jullie scheiden, ze zijn nog redelijk jong dus ze kunnen nog wennen aan een normalere thuis situatie ook als daar (eerst) geen vaderfiguur in naar voren komt. Ik ben opgegroeid met een moeder met enkele psychische stoornissen met narcisme daardoor herken ik ook heel veel van wat je hebt geschreven. Het is dat ik met 11 jaar op een flat woonde met mijn zus omdat dat voor school moest maar anders had ik zelf waarschijnlijk nu ook wel meer problemen. Vroeger vloog bij ons het meubilair door huis als ze weer een aanval had en ze deed haar best om ons af en toe geniepig pijn te doen, fysiek en mentaal. Ze heeft ons als zussen tegen elkaar opgezet en mijn vader heeft best geïsoleerd geleefd omdat als hij ook maar 5 minuten te laat was er direct een aanval van mijn moeder kwam met heel veel beschuldigingen. Een half uur na zo'n aanval was het bij haar ook altijd weer koek en ei, plofte ze op haar bank en mochten wij het huis weer op orde brengen. En wij waren altijd de schuldigen ervan, ik ben schuldig aan haar depressie en daardoor aan haar gedrag en mijn vader en zussen waren wisselend schuldig aan haar uitbarstingen. Vroeger geloofden we dat maar een van haar zussen heeft verteld dat ze dat toen ze zelf nog jong was ook altijd deed.
Als kind en partner loop je dan op je tenen om er maar voor te zorgen dat er niks gebeurd. Bij alle dingen wat ik deed vroeg ik me uiteindelijk af of het haar kwaad of verdrietig kon maken. Er zijn momenten geweest dat mijn vader haar van het strand/uit zee moest plukken en waarna ze ook doodleuk vertelde aan ons als kinderen "ja mama was er bijna niet meer geweest." Als kind krijg je dan een heel verstoord beeld van een normaal gezinsleven. Het klinkt ook heel hard maar als kinderen waren wij zonder haar beter opgegroeid. Ookal waren we dan zonder moederfiguur opgegroeid dat was beter geweest dan met een kapot moederfiguur die zonder erbij na te denken manipuleert.
Mijn vader is toendertijd bij haar gebleven vanwege ons maar uiteindelijk had ik liever gezien dat mijn ouders waren gescheiden.

Was er maar ooit iemand geweest die had gezegd "dit is niet normaal" of mijn vader een rugsteun zou hebben gegeven hadden wij als zussen een heel veel fijner en vooral normaler leven gehad. We hebben nog geluk gehad dat we op kamers moesten op jonge leeftijd om de middelbare school af te maken en dus minder contact met haar hadden en meer invloeden van buitenaf meekregen.

Sorry is toch meer geworden dan wat ik had gehoopt maar ik hoop dat je er iets aan hebt als je een keer een beetje kracht nodig bent. Een scheiding is nooit makkelijk, scheiden van een manipulatief, narcistisch persoon is verschrikkelijk.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:40

Ik ben ook kind uit een vergelijkbare situatie.
Ik vond de weken/maanden waarin ze nog wel samen in een huis leefde terwijl er plannen waren om uit elkaar te gaan echt vreselijk. Ik zou zsm kijken naar een leefruimte als ik jou was TS :(

Ik zou bijna de sloten gaan vervangen denk maar das ni zo netjes als t huis van jullie beiden is :=

Maar ook niet netjes om half vijf terug te komen

Je zou bijna de deur van binnen uit op slot doen als het twee uur is geweest ofzo

Zn bed mag ie meenemen toch naar de andere vrouw ??? Kan ie lekker daar in zn eigen bed slapen

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:17

Ik denk dat TS goede juridische hulp heeft gevonden om zsm ex uit huis te plaatsen tot de scheiding rond is en het bekend wordt wat er met het huis moet gaan gebeuren. Hoe dan ook TS heel veel sterkte. Heftig, maar wel 'fijn' dat de kogel definitief door de kerk is. Je kunt nu je toekomst gaan plannen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:36

Helaas een heel herkenbare situatie. Ik heb een jaar in het buitenland gewoond vanwege zo'n hele toestand. Helemaal hysterisch was ie, zo ontzettend verdrietig en aan de kalmeringspillen en zelfs nog een keer naar me toegevlogen onverwachts....alleen had ie al een ander voordat ik zelfs maar het land uit was. En ik me maar schuldig voelen dat ik hem zo in de steek liet.

Kies voor jezelf en voor je kinderen. Heel veel sterkte.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 00:14

Wat een heftige verhalen allemaal... ik ben idd blij dat ik de knoop door kan hakken nu.

Ook weer een bizar gesprek gehad. Ik voel me net n gijzelonderhandelaar pfff maar t lijkt n beetje te werken zodat ie mij los kan laten en daar ben ik wel mee geholpen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 06:15

No offence Bloempje maar zo te lezen heeft hij je allang los gelaten :o
Fijn dat het jou wel geholpen heeft! Tijd om voor jezelf te kiezen idd!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 07:00

Nou hij blijft maar zeggen dat hij dit niet wil en dat dit allemaal komt omdat ik niet meer van m hield (en hij dus niet anders kon) en dat ie t liefst met mij zou zijn, en vooral heel bang is voor eenzaamheid. De ergste problemen zijn ontstaan toen ik aan heb gegeven dat ik de relatie op deze manier niet meer wilde voortzetten / geen lichamelijk contact meer wilde. Het komt op mij echt over of hij gewoon iemand nodig heeft op een niet gezonde manier, en ik ben blij dat ik die iemand dan blijkbaar niet meer ben, zo bedoel ik het meer :)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:03

Hij is z’n nieuwe schoenen aan het inlopen voordat hij z’n oude weggooit ....

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 07:04

Haha ja echt...

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:42

Bloempje13 schreef:
Nou hij blijft maar zeggen dat hij dit niet wil en dat dit allemaal komt omdat ik niet meer van m hield (en hij dus niet anders kon) en dat ie t liefst met mij zou zijn, en vooral heel bang is voor eenzaamheid. De ergste problemen zijn ontstaan toen ik aan heb gegeven dat ik de relatie op deze manier niet meer wilde voortzetten / geen lichamelijk contact meer wilde. Het komt op mij echt over of hij gewoon iemand nodig heeft op een niet gezonde manier, en ik ben blij dat ik die iemand dan blijkbaar niet meer ben, zo bedoel ik het meer :)


Oef, een en al manipulatie..gek he dat je niet meer van hem hield. _-:(

Hij heeft inderdaad iemand nodig op een niet gezonde manier, en het maakt niet uit wie het is en hoe het voor die persoon is. Triest maar waar.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:16

Blue_Monday schreef:
Ik ben ook kind uit een vergelijkbare situatie.
Ik vond de weken/maanden waarin ze nog wel samen in een huis leefde terwijl er plannen waren om uit elkaar te gaan echt vreselijk. Ik zou zsm kijken naar een leefruimte als ik jou was TS :(


Ja, de jaren voor mijn ouders gingen scheiden waren heel erg.
Maar de maanden voor mijn vader definitief weg ging, waren de hel op aarde.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:35

Ik vind dat je er heel knap in staat zo te lezen, maar heb je het er niet extreem moeilijk mee dat hij zo makkelijk “overstapt” naar een andere vrouw? Je bent wel een tijd bij elkaar geweest, kinderen.. dat zou mij echt slopen.

Maar ik snap ook heel goed dat je er klaar mee bent en dat het misschien juist makkelijker loslaten is. Mijn ex heeft eerst huilend voor mijn deur gestaan met bloemen (nooit eerder ook maar iets van hem gekregen), en vrij vlug daarna had hij iemand anders. Ik vond het helemaal niet heel erg toen.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 09:47

Nee eigenlijk was de liefde al heel lang over maar heb ik heel erg geworsteld vanwege het gezin.
Iemand legde me ook uit dat je in een relatie een balans zoekt met zijn tweeen en dat mijn grenzen langzaam steeds verder waren opgerekt, totdat ik me af begon te vragen in wat voor relatie ik nou zat. Dat proces heeft heel lang geduurd. Op een gegeven moment wilde ik dus al scheiden, maar overkwam hem dus weer een nare gebeurtenis. Daardoor eigenlijk besloten om te blijven om daarmee hem te helpen. Maar dat lukte dus ondanks alle hulpverlening niet en omdat ik toen aan heb gegeven dat ik zo niet meer verder wilde werd het nog erger en had ik het gevoel dat ik zo helemaal niet weg kon.
Steeds ook gehoopt dat de goede hulpverlening ingezet zou kunnen worden zodat we er in redelijkheid uit zouden kunnen komen, maar dat heeft tot nu toe ook niks uitgehaald. En ik durfde ook niet goed door te pakken omdat ik bang was dat het totaal zou escaleren. Het wordt ook steeds meer duidelijk dat de diagnose toch wel vrij ernstig is. Doordat dit nu gebeurt escaleert het gewoon veel minder/hopelijk niet, dus ik zie het bijna als een kans zou ik zeggen... En natuurlijk is het echt heel raar dat dit zo gebeurt, maar ik kan het verstandelijk wel redelijk plaatsen dat hij dit zo doet...

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:05

Maar ik denk dat er van enige medewerking van zijn kant geen sprake zal zijn als het er echt op aan komt. Ik hoop dat je dan het lef hebt om zijn spullen buiten de deur tr zetten en andere sloten erop ( had ik allang gedaan) .

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 10:20

Dan gaan we idd andere stappen nemen :-)

Nou weet je, dat had ik (hopelijk) ook gedaan als ik alleen was geweest, maar onze kinderen vinden papa ook nog gewoon lief ondanks alles. Als ik nu enorm drama ga maken dan krijgen zij het nog harder voor de kiezen, dan wordt papa ineens heel slecht behandeld door mama (in hun ogen) en dan zitten ze helemaal in een akelige situatie. Ik heb al zo lang mijn grenzen verlegd, dit kan er nog wel even bij...

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:23

Het is pa die drama maakt en hoe je het aanpakt is prima. Maar wat je ook doet, jij zal altijd de zwarte piet toegespeeld krijgen hoever je in het scheidingsproces ook bent. Wanneer meneer elke nacht bij vriendin is en de kinderen vragen waar hij is dan kun je rustig vertellen hoe de vork in de steel zit. Dat pa en ma niet meer van elkaar maar nog wel heel veel van hun houden, alleen gaan jullie alletwee je eigen weg. Want hij zal zijn kinderen ook zeker proberen te manipuleren wanneer hij het met jou niet meer kan, mijn gevoel zegt dat je dat beter voor kunt zijn .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-09-18 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 10:25

Dat klopt idd, en thanks :-)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:10

Ja, en dat zal zo blijven, en als de kinderen straks puber zijn helemaal.

Maar misschien is het een idee om voor jou en de kinderen in een groep te gaan bij de GGZ, vaak hebben ze speciale kindergroepen en speciale partnergroepen, dan krijgen zij via die weg mee hoe je er mee om kunt gaan en dat ze niet hoeven te kiezen.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:25

Idd zsm eigen woonruimte zoeken. Toen bij ons thuis het hoge woord eruit was en ze nog wel 'gezellig' op zondagmiddag aan thee zaten samen, dat was pas echt raar.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 11:26

Nou ik wil idd ook wel begeleiding voor de kinderen vragen zodat goed uitgelegd kan worden wat hij heeft en waarom hij zo reageert. Hij praat natuurlijk altijd vanuit zijn eigen beleving en dat vinden de kinderen dan ook heel zielig voor hem. (Ze hebben al wel eens eerder begeleiding via zo'n groep gehad voor ouders met psychische problemen maar niet specifiek over wat hij heeft.)

@bigone ik zie dat je je bericht hebt aangevuld: maar dit is idd wat ik hen ook vertel, ze mogen hem absoluut lief vinden, maar papa heeft iets waardoor mama het moeilijk vindt om hem lief te vinden. Dat snappen ze ook goed, ze zien vaak genoeg dat hij boos is. Momenteel hebben we het even niet over de andere mevrouw, maar ik zal ze zeker gewoon zeggen wat er aan de hand is, ik wilde afgelopen weekend ook niet liegen tegen ze. Maar wat mij betreft horen ze van mij dat het helemaal prima is zo en dat we gewoon allebei gelukkiger zijn zo. Zij hadden gewoon het meeste last van de ruzies en de spanningen en ik denk dat ze ook uiteindelijk wel opgelucht zullen zijn als dat niet meer voorkomt.

Ik hoop dat ik ze gewoon een stabiele thuisbasis kan geven en dat ze dan bij hem terecht kunnen zodat ie de leuke papa voor ze kan zijn. Ik verwacht dat als het contact maar oppervlakkig blijft (ik niet meer verantwoordelijk ben voor zijn behoeftes) dat de verstandhouding tussen ons ook wel ok zou kunnen zijn. Maar dan moeten we nog wel eerst de scheiding door :o

Edit: iets te blije smiley aangepast
Laatst bijgewerkt door Bloempje13 op 19-09-18 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:30

Bij GGZ kunnen ze dat, en ze hebben ook groepen waar je bij aan kunt sluiten, dan kun je dus met lotgenoten erover hebben met dus een proffesional erbij, hoe om te gaan met situaties, gevoelens. Erg waardevol denk ik, want het is niet iets wat uitgelegd kan worden, ze zullen veel dingen als lastig ( gaan) ervaren.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 06:50

Zo beetje slapeloze nacht hier, werd ergens van wakker en kon niet meer slapen helaas.

Meneer kondigde aan dat ze samen op vakantie gaan, tja ze had al geboekt, hij kon mee en hij moest toch aan zichzelf denken hè, dat ie een beetje tot rust komt...

Ik zelf vind het helemaal prima, dikke doei, maar mn hart breekt voor mn kinderen... heb gezegd dat ie ook nog gewoon vader is en aan ze moet denken maar dan krijg je weer een sneu verhaal. Orthopedagoog maar weer bellen hoe we hier nu weer mee om moeten gaan. Dan wordt je toch gek als kind? Van een gespannen situatie naar een scheiding naar papa gaat op vakantie met zn nieuwe vriendin binnen een week...

Overigens hoopt ie dan nog steeds wel dat als we n tijdje uit elkaar zijn dat we weer bij elkaar kunnen komen. Tja daar was nou dat tijdelijke apart wonen voor bedoeld hè... * hoort kwartje vallen *

Ik heb overigens de site van verdwenen zelf ff doorgespit. Zo herkenbaar allemaal, ook wat er nu gebeurt, hoewel er geen NPS is vastgesteld (maar wel trekken) is bijna alles direct te vergelijken.

Pfff...

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:10

Tijd om sloten te veranderen en te zeggen dat hij niet meer hoeft terug te komen na zikn vakantie.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:52

belle_boef schreef:
Tijd om sloten te veranderen en te zeggen dat hij niet meer hoeft terug te komen na zikn vakantie.

Is niet zo makkelijk als ze samen een huis hebben. Ik zou zeggen probeer in die tijd te verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:23

Wauw, ik wist dat narcisten er rare ideeën op na hielden, maar hij is wel heel erg...
Ik zou ook zeker deze week gebruiken om aan je stutten te trekken.
Buiten dat het een stressvolle en bizarre situatie voor de kinderen is(maar natuurlijk ook voor jou), zal hij de ernst van jouw besluit niet in zien. Pas als jij weg bent, zal ie mogelijk schrikken en realiseren dat je serieus was.