Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:18

Als ze niet reageert zou ik het inderdaad naar het servicepunt sturen. Maar ik zou eerst nog een dag of wat aankijken of ze niet alsnog reageert.

Gisteren een bod gehad op sportschoenen. Stuurde ze via berichten, letterlijk het enige dat in het bericht stond was '€10'. Ik had het gelezen, maar was op dat moment niet in de gelegenheid te reageren. Krijg ik direct een bericht waar alleen '?' in staat. In een tijdsbestek van nog geen tien minuten :roll: Hoe moeilijk is het om gewoon normaal te communiceren? Ik kreeg echt de neiging om terug te sturen '€15'. Toch maar netjes geantwoord en nu krijg ik van haar dus geen reactie meer _O- De neiging om haar nu alleen een vraagteken te sturen is erg groot :')


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:42

Voor €6,50 is wel vreemd, aangezien wij voor pakketpost binnen Nederland al €6,95 betalen :=
Denk dat het dan idd een grote verzender oid is geweest

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:38

Ik frankeer altijd pas als ik het geld heb, al te vaak gehad dat ik gegevens door heb gestuurd maar dat ze toen toch van de koop af zagen. Kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:55

Ik heb nu vooral mensen die bieden maar vervolgens geen reactie meer sturen als ik akkoord ga met het bod. Serieus al de 5e in nog geen week tijd nu :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:37

Ik doe het ook pas als er een afspraak staat, vind ik wel zo fijn. Al ben ik geloof ik wel een rare want ik laat ook nooit iemand binnen, als ik ergens wat ophaal word ik altijd wel binnen gelaten, maar vind het niet prettig als er vreemden in huis lopen. Plus dat ze dan besprongen worden door de honden :')

Ik heb er ook weer een. Had een cap verkocht, had een betaalverzoek gedaan maar diegene wilde overmaken want anders kostte het €0,25. Prima, maar dan stuur ik het pas op als het geld op mijn rekening staat. Ze had het vrijdag overgemaakt en ik krijg nu allemaal ongeduldige berichtjes (ongeveer ieder uur) of het al opgestuurd kan worden. Eeuh nou nee, had dan iDeal gebruikt als je er zo’n haast bij had :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:29

Ik doe ook niet aan gelijk oversteken vanwege de redenen die urona al noemde. Als ze het wantrouwen mogen ze het komen halen en anders kopen ze het maar nieuw in de winkel. Dat is nu eenmaal het risico aan marktplaats, maar daar zijn de prijzen ook naar. Ik wil bij serieuze interesse best dingen doen om twijfel weg te nemen, maar gelijk oversteken doe ik niet. Overigens nooit de vraag gehad en ook nog nooit problemen mee gehad :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:04

Lezen schijnt idd moeilijk te zijn... Heb er nu ook weer een. Had wat te koop staan, minimale prijs op €85,00 gezet want dat is wel echt mijn bodemprijs. Normaal gebruik ik het minimale bod nooit, maar ik werd schijtachterlijk van alle mensen die echt heel ver onder de vraagprijs aan het bieden waren.

Krijg ik een berichtje "ik bied 60". Nee sorry, €85 is echt het minimum. "Oke, 70 dan?" Nee, nogmaals €85 is echt het minimum. " €85 inclusief verzenden dan?" NEEE, €85 is echt het MINIMUM, hoe moeilijk kan het zijn? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:25

Hier werkt de chat het gewoon, doen de mensen alleen moeilijk _O-
Niemand die via iDeal wil betalen, want ze vinden de transactiekosten te hoog. Ook prima, je mag het best overmaken, maar dan graag wel op een redelijke termijn. Ik heb geen zin om weer een week op mijn geld te moeten wachten, dan verkoop ik het wel aan een ander. Helaas heb ik er al twee gehad die er een week over deden om het over te maken, terwijl ze aangeven het 'direct' over te hebben gemaakt. Ik meerdere keren per dag mijn rekening checken, heleboel heen-en-weer bericht, komt er uiteindelijk "Ja ik heb het net overgemaakt dus als het goed is heb je het morgen". Zeg dat dan direct :roll:

Had ook een dekentje te koop staan, mevrouw wilde het graag een week later ophalen omdat ze op vakantie was. Prima, wil hem op zich wel even vasthouden. Had na 1,5 week een berichtje gestuurd of ze het nog op wilde halen, ja ze wilde zaterdag wel komen. Drie weken verder er nog niemand gezien :')

Oja en de ergste. Had voor iemand een pony te koop staan. Afspraak gemaakt voor een bezichtiging, maar die kijkers hadden de afspraak al drie keer afgezegd. Waren meerdere geïnteresseerden, na diegene die wilde komen kijken had ik een berichtje gekregen van iemand waar ik een nog beter gevoel bij had. Nadat meneer 1 drie keer had afgezegd heb ik die ander laten komen. Werd meneer 1 toch boos dat ik zomaar het lef had een ander te laten komen en hoe asociaal dat wel niet was, et cetera. Euh, jij zegt drie keer de afspraak vlak voor de tijd af (thanks, kost mij 3 keer een halve snipperdag), stuurt vervolgens geen berichtje meer wanneer je dan wel wil komen, zo raar is het dan toch niet dat ik iemand anders uitnodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:02

Ja dat ook, het is echt gekkenhuis qua reacties als je een pony te koop zet :=
Maar na drie keer ben ik er ook wel klaar mee. Neem je drie keer een halve dag vrij voor niets :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:31

Verzenden is op eigen risico, via brievenbus zonder t&t al helemaal. Dat geef ik wel altijd aan, dat ik dan geen gezeur wil als het niet aankomt, want heel toevallig komt het bij die mensen nooit aan. >;)

Nu ook iemand die na 1,5 week van reserveren en ‘ja ik heb het geld overgemaakt hoor’ toch afziet van de koop :roll:

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:17

Ik vind het geen probleem, mis je het zo snel mogelijk laat weten en verder geen overeenkomst hebt. Zo had ik vorige week met iemand een overeenkomst, alleen nog in afwachting van de betaling en die gaf na anderhalve week (!) aan dat ze toch geen interesse had. Ja dat vind ik dan niet zo netjes.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:58

Ik volg mijn gevoel, gelukkig nog altijd goed gegaan. Als ik het niet vertrouw doe ik het niet. Wel echt zuur, hoop dat je je geld terug krijgt.

Ik zoek een bepaalde deken, staan er wat op marktplaats. Maar wat een drama. Advertentie zonder foto’s, want bij interesse maak ik wel foto’s. Of alleen een foto van een nieuwe deken, niet van de eigen gebruikte deken :roll: Hoeveel moeite is het om even wat foto’s te maken en erbij te plaatsen? Ik ga toch echt niet iedereen om foto’s vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:17

Dat is wel heel raar eilish... Ook vervelend om niet te weten waar je aan toe bent...

Ik zocht een deken, op diverse dekens geboden, bij een tweetal een vraag gestuurd of ze eigen foto's hadden. Ik ga namelijk geen deken kopen die gebruikt is als er alleen een productfoto uit de webshop van de Epplejeck bij staat :Y) Ik had op 6 advertenties gereageerd en heb drie dagen later gewoon van niemand antwoord. Berichtjes zijn wel allemaal gelezen, maar geen reactie. Ik werd er zo gefrustreerd van dat ik maar gewoon een nieuwe deken heb besteld bij Divoza _O-

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:16

Ik vond het juist een drama om te verkopen. Had mijn BBP voor een nette prijs te koop, was een ding dat nieuw ruim €200 was, slechts een paar keer gebruikt. Werd ook heel veel opgeslagen en kreeg heel veel berichtjes, maar dan echt biedingen van €25 e.d. :roll: Dus dat zal nog wel eens waar kunnen zijn, misschien dat ze ook klaar was met alle penny's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:50

Ik word soms ook wel moe van mensen die zo geheimzinnig doen over de prijs. Ik kom echt niet kijken als ik geen prijs of prijscategorie heb. Ik heb een bepaald budget, dan heeft het geen zin om te gaan kijken bij paarden die ver boven dat budget liggen. Toen ik een tijdje geleden een paard zocht kwam ik dat best vaak tegen :=

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:02

Zo aardig hè “je mag het voor €15 opsturen”. Ja, fijn dat het mag maar ik doe het niet ;)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:51

Als iemand bij mij betaalt krijg ik direct een melding dat de koper heeft betaald en dat je het op kan sturen. :)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:51

Ja dat snap ik maar ik reageerde op captain :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:42

De weggeefhoek vond ik echt drama, ik heb mezelf daar maar heel gauw verwijderd als lid _O-
Bitchfights om producten, mensen die er echt zooi opzetten (een boodschappentas vol lege potjes en wijnflessen, je moet wat als je geen zin hebt om naar de glasbak te lopen _O- )

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 02:23

Oh dat is fijn!
Ik had een leuke. Winterdeken te koop, maat 205. “Kun je verzenden als brievenbuspakketje? Anders is het zo duur” :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:01

Auto's ruil ik in bij de garage, dat drama op marktplaats ga ik niet aan beginnen :x

Ik word nu echt een beetje gek van al die mensen die een bod doen en vervolgens niks meer van zich laten horen. Echt letterlijk iedereen die op mijn advertenties biedt doet dat... En het is nu ook niet dat ik onaardige berichtjes terugstuur ofzo :')

Vorige week wel super snel een deken verkocht. Kreeg een bod, direct gereageerd dat het goed was en die mevrouw stond een kwartier later op de stoep om hem op te halen. Nog een half uur met die mevrouw staan kletsen, was hartstikke gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:22

Ja, staat dan de volgende werkdag op je rekening :)

Ik heb nu iemand die geen volzinnen kan typen. Krijg letterlijk alleen maar berichtjes bestaande uit één woord en moet echt mijn best doen om een fatsoenlijke conversatie te voeren. Zó irritant :roll:

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:13

Aaah wat lief upendo!

Hier wel redelijke bedieningen maar 0.0 reactie op een tegenbod, terwijl ik toch best schappelijke prijzen heb :o


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:49

Dat is fijn zeg! Ik had ook een fijne verkoop. Gistermiddag bod, akkoord gegaan en 's avonds het geld al binnen. Vanmorgen op de post, dus als het goed is morgen een blije koper :D

Nu de rest nog... vind het wel drama want ik krijg echt geen reacties meer op mijn advertenties. ;(

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:17

Track and trace is de 3S-code die onder de barcode staat. Ik laat de pakketjes altijd inscannen, dan kun je de T&T volgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Boheme, Charlottemv, Dennenboom, Edisons, Eliana, friendly, IASCrawler, Inney, Lalladidoo, Leukertje, Lucia88, maaikemuis, MissJeanny, Patriesje, Plus_en_Min, ReneeMonty, Roosch, Stybba, Suky en 180 bezoekers