Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
hagelslag
Berichten: 8993
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:12

Wat mij heel erg opgevallen is in de media maar ook vele muziekclips, die piramide met het oog erin.
Vele wereldleiders gebruiken dit symbool. Waar staat dit voor, ik geloof namelijk niet dat frau angela merkel vriendjes is met rhianna ofzo


Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:18

hagelslag schreef:
Wat mij heel erg opgevallen is in de media maar ook vele muziekclips, die piramide met het oog erin.
Vele wereldleiders gebruiken dit symbool. Waar staat dit voor, ik geloof namelijk niet dat frau angela merkel vriendjes is met rhianna ofzo


https://nl.wikipedia.org/wiki/Alziend_oog

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:20

Illuminaaaati <<)

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:46

Quir schreef:
De grafieken slaan wel degelijk de plank mis... De context waar in deze gebruikt worden door de anti in ieder geval.

Ze laten een afname zien van sterfte voor enten, jazeker. Dat heeft met hygiëne en de toegenomen kwaliteit van zorg te maken, niets met enten. Dat het aantal zieken wel afneemt na dat men gestart is met enten, dat laten de anti maar mooi even achterwege.

Ik vind het helemaal prima dat mensen niet willen vaccineren, ook dat men verder denkt en zelf nadenkt. Echt helemaal prima. Maar ga geen onzin aan de grote klok hangen en ga ook geen feiten zo verdraaien dat het in jouw straatje past. Dat vind ik niet prima.

Lubach heeft daar trouwens ook een heel leuk filmpje over.

[ Video ]



Dit inderdaad, en ga ook niet zeuren als mensen hun kinderen die nog niet gevaccineerd mogen worden of om medische redenen niet gevaccineerd kúnnen worden liever niet bij jouw ongevaccineerde kind in de buurt willen hebben.

Filmpje blijft geweldig! :D

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:54

Volgens mij is er wel eengroep streng gereformeerden die niet willen vaccineren en zich ook niet verzekeren,omdat ze geheel vertrouwen op de Goddelijke voorzienigheid.Bij de Katholieken,waar ik bij ben,mag dat allemaal wel. Maar of die vaccinaties allemaal zo goed zijn,daar twijfel ik ook wel eens aan.Niet om religieuze redenen,maar om medische.


Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:28

Ik zat me net te bedenken dat de katholieken in het dorp waar ik vroeger woonde, ook flink sektarische trekken hadden. Maar volgens de definitie kunnen zij geen sekte zijn, het is immers de klassieke vorm van het christelijk geloof in West Europa :')

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:41

hagelslag schreef:
Wat mij heel erg opgevallen is in de media maar ook vele muziekclips, die piramide met het oog erin.
Vele wereldleiders gebruiken dit symbool. Waar staat dit voor, ik geloof namelijk niet dat frau angela merkel vriendjes is met rhianna ofzo


Eh - gebruikt de Bondskanselier dit symbool?
Hoe dan...?

Ik weet wel dat haar vader dominee was, maar nooit veel van chistelijke symboliek gemerkt.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

hagelslag
Berichten: 8993
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:47

Janneke2 schreef:
hagelslag schreef:
Wat mij heel erg opgevallen is in de media maar ook vele muziekclips, die piramide met het oog erin.
Vele wereldleiders gebruiken dit symbool. Waar staat dit voor, ik geloof namelijk niet dat frau angela merkel vriendjes is met rhianna ofzo


Eh - gebruikt de Bondskanselier dit symbool?
Hoe dan...?

Ik weet wel dat haar vader dominee was, maar nooit veel van chistelijke symboliek gemerkt.



Kijk maar hoe ze haar handen vaak houd. Is door vele duitse mensen al bekritiseerd

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:01

Lekker vergezocht :=

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

hagelslag
Berichten: 8993
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:05

Tsja duitsland soms :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:54

hagelslag schreef:
Janneke2 schreef:
...
Eh - gebruikt de Bondskanselier dit symbool?
Hoe dan...?

Ik weet wel dat haar vader dominee was, maar nooit veel van chistelijke symboliek gemerkt.



Kijk maar hoe ze haar handen vaak houd. Is door vele duitse mensen al bekritiseerd


Hahahaha, sorry maar dit vind ik wel erg grappig.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:43

Ik weet niet of mensen die niet vaccineren nu sektarisch zijn. Ik vind het gezond dat je niet alles voor waar aanneemt. Hier in Duitsland wordt als je zwanger bent gewoon uitgelegd waar het inenten goed voor is en tja, op veel scholen kom je niets als je niet bent ingeënt. Maar wij hebben ook vraagtekens gezet of we de kinderen wel/niet lieten inenten.

Maar goed, deze mensen volgen geen "grote leider" en maar delen een gedachtengoed. Daarmee heb je wel dat ze dus tot een bepaalde "groepering" behoren. Net zoals dat ik een Agnost ben. Daarmee behoor ik niet automatisch tot een sekte.

Wil niet zeggen dat het één niet het andere uitsluit. Een Antroposoof hoeft niet in een sekte te zitten, terwijl er wel sektes antroposofisch kunnen zijn.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:01

Ruim een jaar geleden liep een moeder bij het schoolplein van mn dochter ook te verkondigen dat haar zoontje autisme heeft gekregen door de BMR vaccinatie. Want voor de vaccinatie begon hij woordjes te praten en na de vaccinatie stopte dat.
Haar kind had trouwens geen diagnose autisme, dus dan vind ik het helemaal achterlijk als je zo gaat lopen blaten.
Heel veel kinderen met autisme laten namelijk rond deze leeftijd hetzelfde beeld zien, vaccinatie of niet. Ik geloof niet dat ik dit soort mensen bij een sekte vind horen. Maar ik vind het wel zorgwekkend dat mensen gewoon heilig geloven in iets dat ze op internet hebben gelezen.

(Ik heb een zoontje in dezelfde leeftijd als het zoontje van die vrouw. Mijn zoontje had op dat moment wel de diagnose klassiek autisme. Mijn zoontje liet rond dezelfde leeftijd een zelfde terugval in spraak zien. Maar mijn zoontje heeft op 10 maanden leeftijd een MRI scan gehad, waar dus al afwijkingen op gezien zijn. De diagnose wordt niet aan de hand van een MRI gesteld, maar autisme is gewoon aangeboren.)

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:18

Enige dagen geleden was in het nieuws dat een heleboel kinderen door een vaccinatie tegen de Spaanse griep narcolepsie hebben gekregen.Dit is zo bewezen dat er nu hele grote schadevergoedingen uitgekeerd gaan worden.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:19

Eh sorry,het was tegen de Mexicaanse griep!Hier in Nederland!

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:25

TinkerTreas schreef:
Ruim een jaar geleden liep een moeder bij het schoolplein van mn dochter ook te verkondigen dat haar zoontje autisme heeft gekregen door de BMR vaccinatie. Want voor de vaccinatie begon hij woordjes te praten en na de vaccinatie stopte dat.
Haar kind had trouwens geen diagnose autisme, dus dan vind ik het helemaal achterlijk als je zo gaat lopen blaten.
Heel veel kinderen met autisme laten namelijk rond deze leeftijd hetzelfde beeld zien, vaccinatie of niet.


Bij het syndroom van Rett beginnen kindjes met oogcontact, normale ontwikkeling van motorische vaardigheden praten etc. - en op gegeven moment 'stopt' deze ontwikkeling. Mensen verliezen zelfs vaardigheden, inzichten etc.

Dat kan goed samenvallen met de BMR - maar een oorzakelijk verband is er niet.

(En na het doormaken van de echte ziekten kan het ook gebeuren dat een kindje schijnbaar stopt met ontwikkelen, maar dat wordt gewoon weer hervat als niet meer zo veel energie naar het immuunsysteem hoeft.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 24-09-18 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:28

anjali schreef:
Enige dagen geleden was in het nieuws dat een heleboel kinderen door een vaccinatie tegen de Spaanse griep narcolepsie hebben gekregen.Dit is zo bewezen dat er nu hele grote schadevergoedingen uitgekeerd gaan worden.


ONJUIST.

Er is niets bewezen, maar de kinderen hebben narcolepsie en ze krijgen geld.

En liever de vaccinatie en narcolepsie dan een pandemie.

De Mexicaanse griep is verwant aan de Spaanse griep - en die trof wereldwijd, direct na de Grote Oorlog van 1914 - 1918 miljoenen mensen.

Het aantal dodelijke slachtoffers wordt geschat tussen de 20 en 100 miljoen. "En dat pal na de loopgraven..."

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:31

Er wordt een schikking overwogen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:32

anjali schreef:
Eh sorry,het was tegen de Mexicaanse griep!Hier in Nederland!


Je hele bericht klopt niet.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:38

Ik heb dit bericht van het nos-journaal, en uitgebreider van de Telegraaf.Ik heb het dus niet zelf verzonnen. Overigens ben ik niet tegen vaccinaties,als ik op reis ging liet ik me bij de GGD flink volspuiten.Maat het is geen snoepgoed,en zonder echte noodzaak kun je er beter 2x over nadenken.

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:42

anjali schreef:
Eh sorry,het was tegen de Mexicaanse griep!Hier in Nederland!

Dat heeft niets te maken met de klassieke vaccinaties die al heel lang hun nut bewezen hebben.

Verder is het ook nog altijd zo dat kleintjes en oude mensen altijd bij de risico groep horen van dergelijke uitbraken en dus ook gewoon kunnen sterven als er niet gevaccineerd wordt.
Het is niet zo dat als je kind niet gevaccineerd wordt, het automatisch niet ziek wordt van zo´n heersende ernstige griep, natuurlijk.
Het is een afweging.
Wat je moet begrijpen van een griepvirus, is dat het steeds muteert en geen enkel vaccin doet het dus voor meerdere jaren, sterker nog, feitelijk zou je elke paar maanden een nieuwe moeten krijgen voor de nieuwste mutatie. Dat is niet zo bij andere ziekten waar tegen gevaccineerd kan worden.

Met polio, rode hond, pokken en dergelijke hebben we het over heel andere dingen. Dat zijn ziekten die we bijna de wereld uit hebben geholpen door vaccinatie en nu weer de kop op steken door die anti mensen.

Maar waarom hebben we het hier over vaccinaties als losstaand onderwerp?

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:49

anjali schreef:
Ik heb dit bericht van het nos-journaal, en uitgebreider van de Telegraaf.Ik heb het dus niet zelf verzonnen. Overigens ben ik niet tegen vaccinaties,als ik op reis ging liet ik me bij de GGD flink volspuiten.Maat het is geen snoepgoed,en zonder echte noodzaak kun je er beter 2x over nadenken.



Ah, de telegraaf. :Y)

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:56

Dat probleem met deze griep injectie is al tijden gekeden onderkent.
Ze hebben een hulpstof gebruikt waarop sommige pubers (dus specifiek in de puberleeftijd) overgereageerd hebben. Narcolepsie is een autoimmuun probleem.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:08


quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Sektes in Nederland? Bestaat dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:10

Spul dat lijkt op de Spaanse griep is beslist geen kleinigheidje...

%)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, dust, Ellen_ov, iphyn, IzAw, MariskadeJ, meintje, Muronia, Pieke_Gwen, purny, santaju, YandexBot en 221 bezoekers