Koffer voor week naar Zweden met de trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 20:50

Hey Bokkers,

Weet iemand toevallig welk (type) koffer het beste is voor een reis van een week met de trein?

Ik heb Zweden eraan toegevoegd omdat daarmee duidelijk is dat het geen al te kleine koffer mag zijn ivm sweaters en dikkere vesten die ik mee zal nemen.

Denk hierbij aan zo'n harde koffer of een zachte, en hoe groot ongeveer?

Wie helpt?
Laatst bijgewerkt door Nala op 07-09-18 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:55

Niet al te grote koffer en een grote rugzak. En wat thermo t shirts mee. Zweden ligt niet op de Noordpool en heeft vaak hetzelfde weer als hier.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 20:57

Het is niet op de Noordpool inderdaad maar de weersverwachting voor de week dat ik er ben is niet al te best.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:24

Middelgrote koffer. Hard of zacht maakt niet uit denk ik.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 21:30

Ik zou gaan voor een flinke rugzak en evt een klein koffertje. Dat is heel prettig met overstappen vond ik zelf altijd.
Neem laagjes mee (zoals thermo), wol en een goede regenjas, dan krijg je het niet koud :)

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:48

In Zweden is het echt wel kouder dan hier. Ik ben er eind april geweest en dikke vesten waren zeker geen overbodige luxe.

Ik zou voor een ruime koffer of tas met wielen gaan. Wel een die stabiel is want een ding dat bij elke stoeprand omdondert ben je echt snel zat.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:31

Als je een koffer wilt zou ik gaan voor een met vier zwenkwielen.
Ik ben dol op mijn handbagagekoffer van Suit Suit, maar denk dat meerdere merken wel een soortgelijke koffer hebben.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:45

Als je op reis gaat zul je noodzakelijk keuzes moeten maken tussen gewicht en gemak. Een koffer van 15-17 kg is al een heel gewicht om te verslepen met overstappen.

Qua inhoud zou ik kijken naar een koffer in de grootte van 55-65 liter. En inderdaad een rugzak mee met dingen als boek, pennen, eten, drinken.

Er zijn zachte koffers die uitbreidbaar zijn. Er zit dan een extra rits op zodat je de koffer wat groter kan maken. Erg handig als je nog wat souvenirs mee naar huis wil nemen. Of als na een week de kleding ineens in volume gegroeid is O:) .

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:36

bigone schreef:
Niet al te grote koffer en een grote rugzak. En wat thermo t shirts mee. Zweden ligt niet op de Noordpool en heeft vaak hetzelfde weer als hier.


Verschilt waar in zweden :D

Ook ik zou kiezen voor een kleine stoffen koffer met grotere rugzak. Ga je dagelijks een rondreis maken met de trein? Of enkel heen en terug?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:40

Ik zou een zachte koffer op rolletjes doen, zo eentje die je ook mee mag nemen in vliegtuig als handbagage, die kan tenminste ergens boven in, als dat nodig is.
En verder een middelgrote zachte rugzak, om dezelfde rede.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:54

A3a1 schreef:
Ik zou een zachte koffer op rolletjes doen, zo eentje die je ook mee mag nemen in vliegtuig als handbagage, die kan tenminste ergens boven in, als dat nodig is.
En verder een middelgrote zachte rugzak, om dezelfde rede.

Dit zou ik ook doen en wat iemand hierboven al zei, met vier zwenkwieltjes, dan kan je koffer waarschijnlijk makkelijk tussen de paden in de coupés rollen. Ook passen deze koffers vaak goed in bagagerekken.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 10:24

Thanks voor de tips! Dit had ik misschien toch wat eerder al moeten vragen :=
Ik vertrek namelijk maandag al naar Bayern, en ga van daaruit met anderen naar Göteborg met het vliegtuig. En dan binnen een week van Göteborg naar Malmö met de trein, en Malmö naar Kopenhagen. En dan vliegen we weer vanuit Kopenhagen terug.

Eens kijken waar ik zoiets nog zou kunnen vinden... :o

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:26

Primark!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:44

Lizz schreef:
A3a1 schreef:
Ik zou een zachte koffer op rolletjes doen, zo eentje die je ook mee mag nemen in vliegtuig als handbagage, die kan tenminste ergens boven in, als dat nodig is.
En verder een middelgrote zachte rugzak, om dezelfde rede.

Dit zou ik ook doen en wat iemand hierboven al zei, met vier zwenkwieltjes, dan kan je koffer waarschijnlijk makkelijk tussen de paden in de coupés rollen. Ook passen deze koffers vaak goed in bagagerekken.


Ik had er een met 4 wieltjes, maar die vond ik niet handig en vooruittrekken op 2 was erg vervelend.
Dus, uitproberen wat je het handigste vind.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:05

Heb je bagage geboekt bij de vlucht? Zo nee, dan vallen veel opties al af... zeker als je Ryan of een andere low-budget maatschappij boekt.

Ik reis veel, zowel privé als voor het werk. Voor het werk graag snel en efficiënt :D

Voor het werk heb ik altijd een hardcase handbagage koffer (met 4 wieltjes!) en een vrij grote handtas waar een laptop, kindle, bose QC, pennetjes, portomonee, paspoort, al mijn vloeibare dingen etc. in kunnen. Dan hoeft de koffer niet meer open tijdens het reizen en hoef je niet op je bagage te wachten. En het raakt niet kwijt. Ook ben je snel door security heen, en kun je die handtas onder de stoel voor je zetten in het vliegtuig. Reizen voor het werk is van auto naar vliegtuig naar huurauto, dus niet veel slepen. Deze combinatie mag niet bij alle vluchten!

Privé reis ik het liefst met een goed zittende rugzak. Ik reis dan vaak wat avontuurlijker met veel overstappen en net als jij met bus en trein. Met een rugzak heb je heel fijn je handen vrij, geen geklungel door smalle gangpaadjes en mensenmassa'ss en je kan er heel fijn een stuk mee lopen. Ik heb een rugzak die je aan de voorkant helemaal open kan ritsen, dus die sokken die je onderop hebt liggen kan je ook meteen bij :D Ik heb het dan over een grote rugzak, die dus ingecheckt moet worden. Ik kan een flightbag ook aanraden, mijn rugzak is als nieuw dankzij die bescherming.

En mijn tip: less is more! Iedere kilo die je in je koffer/rugzak stopt moet je overal mee naartoe zeulen.

Ik ga over 2 weken een paar dagen naar de Noordkaap en in oktober een paar dagen naar Zweeds Lapland (beide werk), ik neem dan ook gewoon de werk combi mee. Dikke jas aan en veel laagjes in de koffer. Dan gaat dat prima, er kan verrassend veel in zo'n klein koffertje :D

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:10

Maddoxx schreef:
Thanks voor de tips! Dit had ik misschien toch wat eerder al moeten vragen :=
Ik vertrek namelijk maandag al naar Bayern, en ga van daaruit met anderen naar Göteborg met het vliegtuig. En dan binnen een week van Göteborg naar Malmö met de trein, en Malmö naar Kopenhagen. En dan vliegen we weer vanuit Kopenhagen terug.

Eens kijken waar ik zoiets nog zou kunnen vinden... :o


Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een 3-tal koffers staan welke je kan lenen.

Geef me maar een PB bij intresse.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 11:51

Ik woon in Zuid Limburg.

Ik mag twee koffers meenemen, die zijn al bijgeboekt. Exclusief handbagage. Maar ik denk niet dat ik daadwerkelijk twee koffers mee ga nemen.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:05

Dat is voor mij te ver om even langs te brengen. Mocht je in de buurt van Den Haag komen, mag je ze zo komen ophalen.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:16

Dankjewel voor het aanbod, maar daar kom ik helaas niet.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:24

2!!! koffers!!! Dat had ik voor een jaar Canada mee :')

Dan zal ik 1 koffer en 1 rugzak doen, anders zo'n gedoe met de trein in en uit, en trappetjes op en af, dat soort dingen.

En dan een koffer met 4 wieltjes, die kan je namelijk dwars zetten en door een gangpad rollen.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Koffer voor week naar Zweden met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:32

Jeetje. Je gaat 1 week?
Neem gewoon een weekend-/ sporttas mee en prop die vol. Zoveel heb je niet nodig voor maar 1 week en ipv heel veel dikke truien kun je ook wat thermoshirts meenemen. Niet te moeilijk doen voor een weekje weg.