Herbruikbare koffiebekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 23:22

Zijn er hier mensen die zo'n herbruikbare meeneembeker voor bijvoorbeeld koffie hebben? Ik vind ze er altijd erg leuk uit zien maar vraag me af hoe praktisch het nou echt is in gebruik. Daarnaast vind ik het lastig inschatten welk formaat geschikt is. Ik zou hem willen gebruiken voor koffie of thee op het station en uit de Douwe Egbert automaat op de universiteit.

Voor het geval het niet duidelijk is waar ik het over heb, deze bedoel ik.

Afbeelding


lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:24

Ik heb er een maar vind het best onpraktisch :+
Het neemt veel ruimte in beslag, is daarna vies (dus je tas ook of je moet het laten afwassen / in een plastic zakje doen).
Het werkt voor mij niet :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:29

Ik heb uiteindelijk besloten om voor echt goede thermos drinkbeker te gaan. Houdt veel beter warm en vooral lekt echt niet en dat is vaak wel met die dingen

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:30

Ik heb de emsa thermo mug. Heerlijk ding voor onderweg& tussendoor. Warm blijft warm, koud idem dito. Geen geknoei, en makkelijk schoon te maken.

Er zijn er wel meerdere die fijn zijn.

Telpeva

Berichten: 14684
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:10

Ik heb er in de loop van de jaren meerdere gekocht/verzameld, met allerlei goede voornemens om ze te gebruiken want ze zien er zo leuk en handig uit maar ik gebruik ze eigenlijk nooit echt. De enige die ik af en toe gebruik zijn de hele grote, daar past noodle soep in :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:35

Ik ben nog steeds op zoek naar die ene die echt niet lekt

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:40

Ik heb er twee, waarvan eentje lekt. Vind het (mits ze niet lekken) echt super fijn! Ik gebruik 'm voor koffie (en in de winter warme chocolademelk) voor onderweg en op school.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:03

Ik gebruik er vaak 1 in de trein, ik drink thee. Vind het ideaal, blijft wat langer warm dan in een mok, maar eenmaal in de trein kan ik lekker drinken.
Als het op is, stop ik m in het voorvak van m’n tas en heb ik er geen last meer van.

Ik vind het ideaal :j

Volg de avonturen van Ami, Lookie en mij op instagram: http://www.instagram.com/trotter_amidepapion

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:10

Ik gebruik een KeepCup :)
Niet lekbestendig, maar dat vind ik ook niet nodig. Even afdrogen met een zakdoekje en hij kan zo je tas in.
Welke maat je nodig hebt, is afhankelijk van de drankjes die je haalt. Haal je koffie bij de Kiosk, dan heb je aan maat M (12oz/340ml) voldoende. Ook tall-drankjes van de Starbucks passen erin. Drink je vaak thee van de Kiosk of grande/venti-drankjes, dan zou ik voor een L (16oz/454ml) gaan, maar persoonlijk vind ik die veel te groot om dagelijks mee te slepen.

Nog leuk om te weten: zowel bij Starbucks als bij Kiosk krijg je korting op je drankje als je een eigen beker gebruikt! :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:47

Ik gebruik al jaren een kleine thermosfles bad de Hema, kost geen drol maar werkt fantastisch voor mijn kopje koffie op het werk onderweg smorgens.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:57

Ik had zo'n beker voor in de auto. Ooit op kerstmarkt gekocht en was er super blij mee. Helaas bovenkant laten vallen en gebarsten. Daarna geen nieuwe gekocht maar mis hem soms nog wel.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:36

Mijn vriend gebruikt zo'n bamboo beker voor zijn koffie voor in de auto.
Eerste paar keer zat er nog een beetje een bijsmaak aan. Maar na meerder keren gebruik + afwassen was dit zo weg.
Ze zijn niet zo lekvrij als een thermoskan, maar ze zijn dan ook niet echt gemaakt om vol in de tas te stoppen. Je moet het eigenlijk zien als een herbruikbare to-go beker zoals je die meekrijgt bij de Starbucks op het station.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:38

Gianti schreef:
Ik heb uiteindelijk besloten om voor echt goede thermos drinkbeker te gaan. Houdt veel beter warm en vooral lekt echt niet en dat is vaak wel met die dingen


Dit.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Lumi

Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:12

Ik heb een metalen thermosbeker van de Blokker. Ziet er iets minder vrolijk uit, maar lekt niet, en houdt zo goed warm dat thee die je er thuis in doet een uur later pas drinkbaar is. Ik vind hem ideaal.


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Tink89
Berichten: 2929
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Herbruikbare koffiebekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:29

Ik zweer bij de bekers van Emsa. Die lekken echt niet, houden goed warm, drinken fijn en zijn betaalbaar. Hij moet bij m'n laptop in m'n tas, dus ik wilde absoluut geen risico lopen.

Bij de outlet in Roermond (als je daar toevallig in de buurt woont), zijn ze vaak gunstig geprijsd en anders heeft de Sola-winkel ze ook.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:50

Lienie_F schreef:
Ik heb een metalen thermosbeker van de Blokker. Ziet er iets minder vrolijk uit, maar lekt niet, en houdt zo goed warm dat thee die je er thuis in doet een uur later pas drinkbaar is. Ik vind hem ideaal.



Zo 1 heb ik ook gehad ja. Thee erin als ik en dan hopen dat ik hem leeg had als ik bij school aan kwam anderhalf uur later, want het blijft echt lang gloeiend heet in dat ding.

Ik deed er soms koud water bij omdat het anders niet te doen was _O-

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 09:56

xSwanHeart schreef:
Ik gebruik een KeepCup :)
Niet lekbestendig, maar dat vind ik ook niet nodig. Even afdrogen met een zakdoekje en hij kan zo je tas in.
Welke maat je nodig hebt, is afhankelijk van de drankjes die je haalt. Haal je koffie bij de Kiosk, dan heb je aan maat M (12oz/340ml) voldoende. Ook tall-drankjes van de Starbucks passen erin. Drink je vaak thee van de Kiosk of grande/venti-drankjes, dan zou ik voor een L (16oz/454ml) gaan, maar persoonlijk vind ik die veel te groot om dagelijks mee te slepen.

Nog leuk om te weten: zowel bij Starbucks als bij Kiosk krijg je korting op je drankje als je een eigen beker gebruikt! :)

Dit is eigenlijk de info waar ik naar op zoek was, dankjewel!

Zo'n thermocup heb ik ook wel eens overwogen, maar dat is voor een heel ander doel. Ik bedoel echt zo'n beker die puur als vervanging dient voor wegwerpbekers, die ga je tenslotte ook niet los in je tas stoppen met de koffie er nog in. Lekvrij is dus ook geen vereiste voor mij.


Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:59

Nightingale schreef:
xSwanHeart schreef:
Ik gebruik een KeepCup :)
Niet lekbestendig, maar dat vind ik ook niet nodig. Even afdrogen met een zakdoekje en hij kan zo je tas in.
Welke maat je nodig hebt, is afhankelijk van de drankjes die je haalt. Haal je koffie bij de Kiosk, dan heb je aan maat M (12oz/340ml) voldoende. Ook tall-drankjes van de Starbucks passen erin. Drink je vaak thee van de Kiosk of grande/venti-drankjes, dan zou ik voor een L (16oz/454ml) gaan, maar persoonlijk vind ik die veel te groot om dagelijks mee te slepen.

Nog leuk om te weten: zowel bij Starbucks als bij Kiosk krijg je korting op je drankje als je een eigen beker gebruikt! :)

Dit is eigenlijk de info waar ik naar op zoek was, dankjewel!

Zo'n thermocup heb ik ook wel eens overwogen, maar dat is voor een heel ander doel. Ik bedoel echt zo'n beker die puur als vervanging dient voor wegwerpbekers, die ga je tenslotte ook niet los in je tas stoppen met de koffie er nog in. Lekvrij is dus ook geen vereiste voor mij.


Niet met koffie er nog in, maar in een beker blijft altijd een restje, dus is lekvrij ergens toch praktisch

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:09

Wij hebben een Keepcup een keer ergens gratis gehad. Ik gebruik hem nooit, hij is niet lekproof en ik ga er niet steeds mee in mijn handen lopen...
Denk dat een thermosfles handiger is.

Edit: ik lees dat je niet voor lekvrij gaat. Dan is een Keepcup wel leuk denk ik, die kun je ook helemaal zelf ontwerpen op hun site :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, Astridhorse, GoogleAdsense, Sintara, Winna, xxx88 en 170 bezoekers