wat is 'normaal' voor 16-17-18-jarigen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:57

Toen ik 16 Was, mochten er gewoon vriendjes blijven slapen.
Nu waren mij ouders ook wel heel vrij in dat soort dingen.
Als ik na het stappen iemand mee naar huis plukte hing ik altijd een briefje op de deur voor m'n moeder, voor het geval dat ze m'n kamer binnen denderde. :+

Ik ben zelf persoonlijk wel van het "vrij" laten.
Heb liever dat ze alles thuis doen, dan stiekem ergens op straat.
En mijn moeder vertrouwde mij er ook wel op, dat ik de juiste keuzes maakte. ( En soms ook niet )

Dus ja.. ik vind het heel normaal.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: wat is 'normaal' voor 16-17-18-jarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:04

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden Blokje!

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:36

verootjoo schreef:
.....

En qua vriendjes/vriendinnetjes als in een relatie begrijp ik gewoon het nut er niet van. Heb er zelf ook nooit over nagedacht om dat te doen. Want ik slaap dus niet graag ergens anders :Y) en als je samenwoont kan je nog de rest van je leven bij elkaar slapen. Waarom zou je dat willen als je nog bij je ouders woont?

Dus ja, misschien ontaard, maar verder is er vanalles mogelijk hoor. Iedereen mag hier altijd de hele dag komen spelen en eten. Als ze ‘s nachts maar weer weg zijn :+


Om hier even op in te haken. Ik persoonlijk zou toch wel graag samen hebben geslapen met mijn vriend voordat ik ga samenwonen. Al is het maar om de praktische reden dat ik wil weten wat mij te wachten staat. Straks heeft hij een ochtendhumeur. Of heeft hij in de ochtend gelijk zodra hij zijn ogen op doet energie voor 20 en ben jij iemand die juist rustig wakker moet worden en ontwikkel jij zo spontaan een ochtendhumeur (of andersom). Straks snurkt hij heel erg, draait hij heel erg, praat of slaat in zijn slaap. Waardoor dat ten koste gaat van jouw nachtrust. Dat zijn toch wel dingen die ik vooraf wil weten.

Daarnaast vind ik samen wakker worden zoveel fijner dan alleen. En vind ik samen in slaap vallen en wakker worden ook iets intiems hebben zonder dat je echt intiem voor hoeft te zijn (als je mijn zin nog snapt). Maar je kan dan toch nog even tegen iemand aankruipen. En het is iets wat je alleen met je partner doet (net als de daad) wat een relatie met je vriend toch anders maakt dan elke willekeurige andere relatie. Anders kan het net zo goed mijn broer of beste vriend zijn. En ik merk dat ik 's avonds in bed voor het slapen gaan vaak de beste en waardevolste gesprekken heb met mijn vriend.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: wat is 'normaal' voor 16-17-18-jarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:39

Hoewel ik me totaal niet kan verplaatsen in de denkbeelden van Blokje, wil ik wel even zeggen dat ik de uitleg en antwoorden heel open vind. Respect!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:47

MoniqueT schreef:
Hoewel ik me totaal niet kan verplaatsen in de denkbeelden van Blokje, wil ik wel even zeggen dat ik de uitleg en antwoorden heel open vind. Respect!


Vind het helemaal niet erg om over zulke dingen te discussiëren/praten.

Ik kan me best voorstellen dat als je moet geloofd onze levenswijze erg gek is. Ik denk dat als ik niet zou geloven ik ook anders zou leven

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:49

blokje schreef:
MoniqueT schreef:
Hoewel ik me totaal niet kan verplaatsen in de denkbeelden van Blokje, wil ik wel even zeggen dat ik de uitleg en antwoorden heel open vind. Respect!


Vind het helemaal niet erg om over zulke dingen te discussiëren/praten.

Ik kan me best voorstellen dat als je moet geloofd onze levenswijze erg gek is. Ik denk dat als ik niet zou geloven ik ook anders zou leven


Hoe denk jij dan over gelovigen die het anders aanpakken?
Wel seks voor het huwelijk, dit ook verre van ontmoedigen naar hun kinderen toe etc. etc.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:51

blokje schreef:
Ik vind mezelf en mijn man helemaal niet bekrompen.

Voor ons is wachten tot na het trouwen niet voor niets. Niet alleen zodat er geen kids komen voor het trouwen het gaat ons er om dat je wacht tot je Gods zegen over je relatie/huwelijk hebt gekregen.

Bekrompen zijn wij ook niet in de voorlichting. Ik weet dat in veel christelijke gezinnen er amper over gesproken wordt. Maar praten over relaties, seks, zwanger worden, anticonceptie etc hoort er natuurlijk helemaal bij. Dat is een deel van de opvoeding. Mijn ouders waren altijd heel vrij en alles werdt besproken. Ook werdt er voorgedaan hoe een condoom etc werkt. Als we ooit zwanger thuis zouden komen wist ik ook dat me ouders me zouden steunen. Mijn man is wel iets anders opgevoed. Die heeft bijvoorbeeld geen voorlichting gehad en anticonceptie is geloof ik uit den boze.

Wij hopen dat onze kinderen zullen wachten tot na het huwelijk. Maar voorlichting over seks is sowieso een must. Sowieso het hele ongesteldheid etc verhaal en hoe alles werkt etc
Anticonceptie kan ook binnen het huwelijk gebruikt worden (anders was ik nu ook al 10 kinderen verder gok ik).
Ik zal mijn kinderen blijven steunen als ze toch zwanger raken of iemand zwanger maken. Dan moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen.


Over seks na het huwelijk.
Ik heb nooit een andere bed partner gehad dan mijn man en hij ook niet. We weten dus beide niet beter. O en dat de eerste keren klungelig verliepen is geloof ik vrij normaal niemand is direct perfect in bed. Maar je groeit steeds meer naar elkaar toe en nu na 8 jaar huwelijk leren we nog steeds van elkaar en groeit onze (seks)relatie nog steeds. En valt de seks zeker niet tegen.
Ik vind dat zelf een beetje een onzin verhaal dat je chemi moet kloppen etc. Als je van elkaar houdt dan kan je veel aan. En je moet blijven werken aan je relatie in en buiten het bed.


Wat is dan de gedachtegang met holebi's? Mogen die wel samen slapen of ook niet? En accepteren jullie die of niet? Sorry, ben gewoon nieuwsgierig.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:27

Janine1990 schreef:
blokje schreef:

Vind het helemaal niet erg om over zulke dingen te discussiëren/praten.

Ik kan me best voorstellen dat als je moet geloofd onze levenswijze erg gek is. Ik denk dat als ik niet zou geloven ik ook anders zou leven


Hoe denk jij dan over gelovigen die het anders aanpakken?
Wel seks voor het huwelijk, dit ook verre van ontmoedigen naar hun kinderen toe etc. etc.


Ik begrijp het niet.
Maar hun begrijpen of lezen de bijbel blijkbaar anders
Ik kan niet oordelen over iemand zijn geloof/levenswijze.

Ik probeer te leven zoals God dat van mij vraagt ik ga er vanuit dat alle christenen dat doen.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:29

Galaika schreef:
blokje schreef:
Ik vind mezelf en mijn man helemaal niet bekrompen.

Voor ons is wachten tot na het trouwen niet voor niets. Niet alleen zodat er geen kids komen voor het trouwen het gaat ons er om dat je wacht tot je Gods zegen over je relatie/huwelijk hebt gekregen.

Bekrompen zijn wij ook niet in de voorlichting. Ik weet dat in veel christelijke gezinnen er amper over gesproken wordt. Maar praten over relaties, seks, zwanger worden, anticonceptie etc hoort er natuurlijk helemaal bij. Dat is een deel van de opvoeding. Mijn ouders waren altijd heel vrij en alles werdt besproken. Ook werdt er voorgedaan hoe een condoom etc werkt. Als we ooit zwanger thuis zouden komen wist ik ook dat me ouders me zouden steunen. Mijn man is wel iets anders opgevoed. Die heeft bijvoorbeeld geen voorlichting gehad en anticonceptie is geloof ik uit den boze.

Wij hopen dat onze kinderen zullen wachten tot na het huwelijk. Maar voorlichting over seks is sowieso een must. Sowieso het hele ongesteldheid etc verhaal en hoe alles werkt etc
Anticonceptie kan ook binnen het huwelijk gebruikt worden (anders was ik nu ook al 10 kinderen verder gok ik).
Ik zal mijn kinderen blijven steunen als ze toch zwanger raken of iemand zwanger maken. Dan moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen.


Over seks na het huwelijk.
Ik heb nooit een andere bed partner gehad dan mijn man en hij ook niet. We weten dus beide niet beter. O en dat de eerste keren klungelig verliepen is geloof ik vrij normaal niemand is direct perfect in bed. Maar je groeit steeds meer naar elkaar toe en nu na 8 jaar huwelijk leren we nog steeds van elkaar en groeit onze (seks)relatie nog steeds. En valt de seks zeker niet tegen.
Ik vind dat zelf een beetje een onzin verhaal dat je chemi moet kloppen etc. Als je van elkaar houdt dan kan je veel aan. En je moet blijven werken aan je relatie in en buiten het bed.


Wat is dan de gedachtegang met holebi's? Mogen die wel samen slapen of ook niet? En accepteren jullie die of niet? Sorry, ben gewoon nieuwsgierig.


Holebi's?!?
Zijn dat homo's, lesbiennes etc?

Is wel even een totaal andere discussie. Ik ben niet anti homo etc. Maar kan het praktiseren niet goed keuren. Maar dat betekend niet dat ik ze haat ofzo.
Maar in de bijbel staat duidelijk dat dat niet mag.

Stel voor om ontopic te blijven. Ik wil via pb wel antwoorden mits het netjes blijft

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:38

Off topic: En sinds wanneer is de bijbel een wetboek?

Ik ben compleet voor mensen die vrij moeten kunnen zijn om te geloven in wat ze willen. Maar ze moeten het niet gaan opdringen bij anderen. En al die dingen die in de bijbel, koran, ect staan die voor haat zorgen tegen een ander, vind ik zo verschrikkelijk!

Ik had er vandaag nog over met iemand, namelijk over dat christenen geloven dat alles wat God maakt heilig is. En alle mensen worden door God gemaakt. Dus homo's zijn ook gewone mensen en dus door God gemaakt, dan zijn zij toch ook heilig? Waarom mogen zij dan dingen niet doen die hetero's wel mogen?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: wat is 'normaal' voor 16-17-18-jarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:40

Ze vraagt netjes om deze discussie hier niet te voeren en eventueel per PB je vraag te stellen.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:45

emilyslaluna schreef:
Off topic: En sinds wanneer is de bijbel een wetboek?

Ik ben compleet voor mensen die vrij moeten kunnen zijn om te geloven in wat ze willen. Maar ze moeten het niet gaan opdringen bij anderen. En al die dingen die in de bijbel, koran, ect staan die voor haat zorgen tegen een ander, vind ik zo verschrikkelijk!

Ik had er vandaag nog over met iemand, namelijk over dat christenen geloven dat alles wat God maakt heilig is. En alle mensen worden door God gemaakt. Dus homo's zijn ook gewone mensen en dus door God gemaakt, dan zijn zij toch ook heilig? Waarom mogen zij dan dingen niet doen die hetero's wel mogen?



Ik vind dit dus een topic waarin vragen door mensen met een religieuze achtergrond super uitgebreid beantwoord worden, en waar heel veel respect naar elkaar toe is. Ik zie echt níémand zeggen “dit is hoe het moet”, dus ik snap niet waar dit vandaan komt. Ik ben het echt absoluut niet met je eens, en daarnaast hoort deze discussie hier ook niet.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:48

emilyslaluna schreef:
Off topic: En sinds wanneer is de bijbel een wetboek?

Ik ben compleet voor mensen die vrij moeten kunnen zijn om te geloven in wat ze willen. Maar ze moeten het niet gaan opdringen bij anderen. En al die dingen die in de bijbel, koran, ect staan die voor haat zorgen tegen een ander, vind ik zo verschrikkelijk!

Ik had er vandaag nog over met iemand, namelijk over dat christenen geloven dat alles wat God maakt heilig is. En alle mensen worden door God gemaakt. Dus homo's zijn ook gewone mensen en dus door God gemaakt, dan zijn zij toch ook heilig? Waarom mogen zij dan dingen niet doen die hetero's wel mogen?


Hetero's mogen sommige dingen ook niet. Ik heb niet overal een antwoord op. En ja God schiep iedereen maar door de zondeval zijn wij niet perfect meer.
Ik ben niets beter dan iemand die gevoelens heeft voor het zelfde geslacht. Dit is sowieso een lastig punt maar voor niet gelovigen snap ik dat het extra onduidelijk is.

Je hebt de wet en er staan leefregels in de bijbel die houdt je niet als verplichte regels die volg je om God te dienen. Het is niet dat als je de wetjes opvolgt je in de Hemel komt. Het moet oprecht uit je hart komen.

Maar ik denk dat TS niets heeft aan deze discussie het is nogal wat anders dan het wel of niet hebben van een tweepersoonsbed.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:56

Ik vind het altijd wel grappig om te zien dat de kinderen van ouders die een strenge/gesloten opvoeding hanteren en roepen "dat doet mijn kind niet" vaak het meest losgeslagen zijn.

Hier wordt niet moeilijk gedaan over blijven slapen. Toen ik 17 was mocht mijn toenmalige vriend gewoon blijven slapen. Het vriendinnetje van mijn broertje (ze waren toen 15 en 16 jaar oud) mocht in overleg met haar ouders ook gewoon blijven. Als mensen seks willen hebben gebeurt dat toch wel, dat tweepersoonsbed en wel/niet blijven slapen heeft daar echt geen invloed op. :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:58

Ik vind het mooi dat je er zo open naar kijkt blokje!
Mijn ouders zijn christelijk, ik ben christelijk opgevoed, ben ook gedoopt. Maar wij zien dit soort dingen heel anders. Altijd het idee gehad dat strenger gelovigen dit zouden veroordelen, zoals vroeger het geval was. Mooi om te lezen dat dit niet per se het geval is!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:01

BlijNijn schreef:
Ik vind het altijd wel grappig om te zien dat de kinderen van ouders die een strenge/gesloten opvoeding hanteren en roepen "dat doet mijn kind niet" vaak het meest losgeslagen zijn.

Hier wordt niet moeilijk gedaan over blijven slapen. Toen ik 17 was mocht mijn toenmalige vriend gewoon blijven slapen. Het vriendinnetje van mijn broertje (ze waren toen 15 en 16 jaar oud) mocht in overleg met haar ouders ook gewoon blijven. Als mensen seks willen hebben gebeurt dat toch wel, dat tweepersoonsbed en wel/niet blijven slapen heeft daar echt geen invloed op. :+



Alleen verbieden helpt niet. Dan is het juist interessant.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:06

Laatste pagina’s is het een heel religieus verhaal geworden.
Daar kan ik niet zoveel van zeggen. Ik ben in ieder geval blij dat mijn grootouders(want daar opgegroeid) zich daar niet door lieten leiden

Op de vraag van TS. Ik vind de gestelde leeftijd ook heel normaal. Ik sliep toen ook al met mijn vriendje(+/-17 jaar) mijn oma had gezorgd dat er ik anti-conceptie gebruikte en dat ik goed voorgelicht was.

Bewaren voor de ware geloof ik niet in. Ik ben heel erg blij dat ik verschillende partners heb ik gehad voor dat ik ging trouwen. De ene is de ander nu eenmaal niet en ook op dat vlak moet je bij elkaar passen vind ik.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:15

blokje schreef:
BlijNijn schreef:
Ik vind het altijd wel grappig om te zien dat de kinderen van ouders die een strenge/gesloten opvoeding hanteren en roepen "dat doet mijn kind niet" vaak het meest losgeslagen zijn.

Hier wordt niet moeilijk gedaan over blijven slapen. Toen ik 17 was mocht mijn toenmalige vriend gewoon blijven slapen. Het vriendinnetje van mijn broertje (ze waren toen 15 en 16 jaar oud) mocht in overleg met haar ouders ook gewoon blijven. Als mensen seks willen hebben gebeurt dat toch wel, dat tweepersoonsbed en wel/niet blijven slapen heeft daar echt geen invloed op. :+



Alleen verbieden helpt niet. Dan is het juist interessant.


Dat bedoel ik inderdaad ook te zeggen.

Ik snap überhaupt niet waarom mensen seks verbieden. Het is nu niet zo dat ik spontaan een ander mens geworden ben omdat ik seks heb gehad. Je moet er gewoon niet te zwaar aan tillen.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: wat is 'normaal' voor 16-17-18-jarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:21

Ik zit zelf echt op te kijken van de reacties. Vind het zelf eigenlijk niet normaal. Maar ben een van de weinigen denk ik. :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:23

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe mensen die seks voor het huwelijk afkeuren toch een veilige haven voor hun kind creëren? Ik kan me namelijk voorstellen dat een kind bij een negatieve seksuele ervaring voor het huwelijk (aanranding, verkrachting) dan niet zo makkelijk naar zijn of haar ouders stapt.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:28

BlijNijn schreef:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe mensen die seks voor het huwelijk afkeuren toch een veilige haven voor hun kind creëren? Ik kan me namelijk voorstellen dat een kind bij een negatieve seksuele ervaring voor het huwelijk (aanranding, verkrachting) dan niet zo makkelijk naar z'n ouders stapt.



Ik denk dat dat ook meer met de opvoeding te maken heeft, wij zijn moslim maar ik praat echt over alles met mijn kinderen.
Mijn kinderen vertellen mij alles omdat ik heel makkelijk ben, en ja het liefst maagd het huwelijk in en dat weten hun ook. Maar ik kan het hun niet verbieden, en ik denk ook dat veel mensen in dit topic gelijk denken o hun zijn gelovig en heel streng dus dan gaan die kinderen het stiekem doen. En daar ben ik het niet mee eens, er zullen er zeker genoeg zijn. Maar dat is met alles zo. Als kinderen bijvoorbeeld heel streng worden opgevoed en ze mogen nooit snoep ( ja raar voorbeeld) en ze zijn buiten en een vriendje heeft snoep nou dan gaat het kind het zeker eten. Of kinderen die thuis super netjes zijn maar zodra ze buiten het zicht van hun ouders zijn hebben ze een bek waar je van schrikt.
Zo is het met alles denk ik, ik ben heel open ik denk zelfs nog meer dan de gemiddelde niet gelovige

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:33

Het was ook zeker niet veroordelend bedoeld, maar ik kan me zo voorstellen dat het best moeilijk voor iemand kan zijn als je weet dat je ouders het afkeuren.

Je schreef ook dat je dochter in het bijzijn van haar vader liever niet over jongens die ze leuk vindt mag praten. Hoe werkt dat dan met een relatie krijgen? Is het dan wel toegestaan dat ze op een gegeven moment gaat daten of komt een jongen dan bij jullie thuis?

Ik weet van een islamitisch oud-klasgenootje dat praten met een jongen al redelijk afgekeurd werd door haar vader, maar vroeg me altijd af hoe zij dan een relatie zou krijgen.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 19-08-18 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:34

Mijn moeder was nog vrij ouderwets, en ikzelf vrij laat met serieuze vriendjes. Mijn 1e echte vriendje had ik met 19 jaar. En toen sliep ik nog in mijn vertrouwde 1 persoons bedje.. Maar na een nacht krom gelegen te hebben met z'n tweeën in dat eenpersoons bed, is er een twijfelaar aangeschaft. Dus in principe wel door het vriendje een groter bed gekregen.

Wat ik straks zelf zou doen met mijn dochter, weet ik nog niet. Denk wel dat ik iets moderner dan mijn moeder zal zijn, en mijn dochter dan in een tijd opgroeid waar alles op jongere leeftijd al gebeurd. Hoewel ik stiekem hoop dat ze net als mij wel zorgvuldig haar vriendje uitkiest en er pas voor gaat als ze mentaal klaar is. En niet omdat iedereen in de vriendenkring het al gedaan heeft en ze dan achterblijft..

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:38

BlijNijn schreef:
Het was ook zeker niet veroordelend bedoeld, maar ik kan me zo voorstellen dat het best moeilijk voor iemand kan zijn als je weet dat je ouders het afkeuren.

Je schreef ook dat je dochter in het bijzijn van haar vader liever niet over jongens die ze leuk vindt mag praten. Hoe werkt dat dan met een relatie krijgen? Is het dan wel toegestaan dat ze op een gegeven moment gaat daten of komt een jongen dan bij jullie thuis?

Ik weet van een islamitisch oud-klasgenootje dat praten met een jongen al redelijk afgekeurd werd door haar vader, maar vroeg me altijd af hoe zij dan een relatie zou krijgen.



Papa zou dat indd niet moeten weten en een jongen hier thuis gaat het al helemaal niet worden, en inderdaad als ze buiten op straat met een jongen zou kletsen en papa zou dat zien dan zou hij niet blij worden. Dus ja het is heel erg dubbel hier, als ze dan een vriendje zou krijgen dan zou ik het alleen mogen weten. En kijk als ze op een bepaalde leeftijd is en het is echt serieus dan zal haar vader het ook moeten weten. Maar gewoon vriendjes die ze gaat krijgen op deze leeftijd hoeft haar vader niet te weten.

O had je laatste vraag niet goed gelezen, toevallig had mijn dochter dat laatst aan haar vader gevraagd. Van hou moet ik later gaan trouwen als ik toch geen vriendje mag, zijn antwoord was dat ze nou te jong is voor een serieuze relatie.
Dus wanneer zei op een geschikte leeftijd komt, en op haar eigen benen kan staan dan zal hij niet moeilijk doen over een vriendje. Maar hij zal dan ook niet bij ons mogen slapen.
Laatst bijgewerkt door ilayda op 19-08-18 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:43

blokje schreef:
emilyslaluna schreef:
Off topic: En sinds wanneer is de bijbel een wetboek?

Ik ben compleet voor mensen die vrij moeten kunnen zijn om te geloven in wat ze willen. Maar ze moeten het niet gaan opdringen bij anderen. En al die dingen die in de bijbel, koran, ect staan die voor haat zorgen tegen een ander, vind ik zo verschrikkelijk!

Ik had er vandaag nog over met iemand, namelijk over dat christenen geloven dat alles wat God maakt heilig is. En alle mensen worden door God gemaakt. Dus homo's zijn ook gewone mensen en dus door God gemaakt, dan zijn zij toch ook heilig? Waarom mogen zij dan dingen niet doen die hetero's wel mogen?


Hetero's mogen sommige dingen ook niet. Ik heb niet overal een antwoord op. En ja God schiep iedereen maar door de zondeval zijn wij niet perfect meer.
Ik ben niets beter dan iemand die gevoelens heeft voor het zelfde geslacht. Dit is sowieso een lastig punt maar voor niet gelovigen snap ik dat het extra onduidelijk is.

Je hebt de wet en er staan leefregels in de bijbel die houdt je niet als verplichte regels die volg je om God te dienen. Het is niet dat als je de wetjes opvolgt je in de Hemel komt. Het moet oprecht uit je hart komen.

Maar ik denk dat TS niets heeft aan deze discussie het is nogal wat anders dan het wel of niet hebben van een tweepersoonsbed.


Ik bedoel het totaal niet aanvallend. Ik heb juist respect voor ieders geloof. Ik had misschien beter mijn reactie moeten verwoorden. Ik zie dat mijn reactie toch wel hard over kan komen.

Toen ik mijn reactie plaatste stond er nog niet bij dat het in pb moest, maar als ik het zag staan dan had ik het uiteraard gewoon gedaan.

Wat ik dus bedoel te zeggen is dat er door geloof allerlei opvattingen zijn en ieder is vrij om ze te volgen of niet. Maar ik struikelde meer over de zin dat blokje het praktiseren door homoseksuelen niet goed kan keuren. Bedoel je dan dat het gaat om dat ze niet getrouwd zijn/niet mogen trouwen volgens de bijbel en daarom dus geen seks mogen hebben? Of om andere redenen?

Ik bedoel het echt oprecht en totaal niet beledigend. Nogmaals mijn excuses als het zo over kwam. Ik ben blij dat je de tijd neemt om meer uitleg te geven aan mensen die niet geloven.