Doop-etiquette

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:19

Ik denk inderdaad ook dat het om de eerste communie gaat. Dat is juist ook rond die leeftijd. Zowel de ouders als het kind feliciteren vind ik dan gewoon netjes en is vrij standaard, net als een cadeautje voor het kind. Kan ook een centje zijn, cadeaubon, bioscoopbon o.i.d.

EDIT al bedenk ik me net dat communie doen meestal in mei/juni/juli is (hier in Brabant). Dus wellicht toch een doop. Als dat zo is, dan denk ik dat het best streng gelovigen zijn. Vaak zie je dat die hun kind op wat oudere leeftijd dopen. Van een oud collega heb ik een filmpje gezien van de doop van hun zoon van 12 jaar. De vader stond dat samen met de pastoor(?) in een bad en die jongen lieten ze dan langzaam achterover en dat bad zakken. Ik had nog nooit zoiets gezien.

Maar ook dan zou ik zowel kind als ouders feliciteren en een cadeau meenemen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 16-08-18 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt



Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:26

Speirs schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik weet niet bij welke kerk of stroming ze zitten.

Poeh Jolandeee, daar vraag je wat. Ik heb de indruk dat ze na een moeilijke periode steun gevonden hebben in een kerk/geloof. We hebben het hier verder nooit over dus ik heb geen idee hoe diep het zit.

Ze noemen het zelf dopen, wat is de communie? Ik dacht zelf dat het misschien een late babydoop was, omdat ze toen nog niet bij de kerk zaten :* Maar dat is compleet mijn eigen idee, haha.

Ik wil er heel graag voor ze zijn om ze te steunen bij iets wat belangrijk voor ze is. Fijn dat ik hier wat handvatten krijg zodat ik het in ieder geval niet verstoor :=


Wellicht ook rekening houden met je kleding. Ik weet niet hoe streng daar naar gekeken wordt in de kerk, maar soms wordt een decolleté, korte rok/jurk tot boven de knie of zelfs een broek niet gewaardeerd.
Al ben ik ook van mening dat je je niet heel anders moet gaan kleden dan waar je je zelf fijn in voelt. Maar misschien even iets om bij stil te staan om ongemakkelijke situaties te voorkomen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, Cowboy55, DebGizmo, Earth, GoogleAdsense, Googlebot, Ipsiedipsie, IzAw, karinmanon, lizard, M_D_H, Meliaforever, stalxpaard, Suliko, Thats_Me, Tigress, xColorCross, Zebrastreep en 185 bezoekers