Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:11

Verkeerd gebruik van de # is inderdaad vervelend met de nieuwe functie. Ik vind het leuk om menners te zien, maar ik kreeg gelijk een grazende oude knol op de feed. En dan ook geen plaatje van een menpaard op een vrije dag, maar gewoon eentje met allemaal tags zoals dressuur, springen, mennen etc.
Vind ik irritant haha, dus geklikt op 'wil ik niet zien' oid. Ben benieuwd hoe dat dan weer beïnvloed wat ik te zien krijg.

Heb niets tegen simpele plaatjes of oudere paarden (oudjes van [***] vind ik bijv leuk om te volgen), maar wel met passende #



mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:28

xApple schreef:
mooney schreef:
Verkeerd gebruik van de # is inderdaad vervelend met de nieuwe functie. Ik vind het leuk om menners te zien, maar ik kreeg gelijk een grazende oude knol op de feed. En dan ook geen plaatje van een menpaard op een vrije dag, maar gewoon eentje met allemaal tags zoals dressuur, springen, mennen etc.
Vind ik irritant haha, dus geklikt op 'wil ik niet zien' oid. Ben benieuwd hoe dat dan weer beïnvloed wat ik te zien krijg.

Heb niets tegen simpele plaatjes of oudere paarden (oudjes van [***] vind ik bijv leuk om te volgen), maar wel met passende #


Misschien een beetje een rare vraag maar welke hastags gebruik jij daarvoor? Ik men ook en kan niet altijd leuke vinden.

Ik heb volgens mij de echt handige ook nog niet gevonden. Ik begon heel naief met #mensport, maar dat is natuurlijk toch even wat anders in het engels :')

Momenteel volg ik de tag #mennen, maar die is vrij rustig. Daarnaast kijk ik op #drivingpony (of drivinghorse, maar ik vind pony's leuk haha), #carriagedriving #drivingsport en #fahrsport. En veel meer heb ik nog niet kunnen vinden als algemene tag.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:41

Bij mij kwam hij wel gewoon langs [***] (was ook wel duidelijk denk ik haha). Ik heb sowieso niet het idee dat het algoritme invloed heeft op wat ik zie, want als ik op profielen kijk zie ik geen foto's die op de feed niet langs zijn gekomen. Maar ik volg ook niet heel veel mensen (93 mensen en twee rustige tags), misschien is het anders als je heel veel mensen volgt.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:08

Kan waarschijnlijk alleen met een bedrijfsprofiel


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:20

Bovenin kan altijd ja, maar ik had het over de specifieke feature op je profiel zoals captain laat zien. Dat kan bij mij niet (als gewoon account) en Captain lijkt een bedrijfsprofiel te hebben, vandaar de observatie


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:31

Dan ligt dat aan mijn profiel haha. Bedenk ook dat ik helemaal geen gebruik maak van stories, dus wellicht krijg je dan ook de optie niet :') (wat wel logisch is als er niets te selecteren is).


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:37

Zou ook kunnen inderdaad :j

Zelf heb ik de functie niet nodig, ik vind stories niet leuk om te doen. Maar vond het wel interessant dat niet iedereen het had.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:58

Een filmpje van mij zwerft denk ik ergens in onderzoeken momenteel. Normaal heb ik 50 weergaven en nu al bijna 500 :') . Niets vergeleken met de aantallen die hier langs komen, maar ik heb een wat kleiner account haha. Ben wel benieuwd waar die weergaven opeens vandaan komen, ik heb er geen andere tags inzitten dan normaal en het is gewoon mijn veulen tijdens haar gekke kwartier.
Foto van hetzelfde veulen doet het dan weer 'slecht', daar had ik ook voor het eerst weer tags in de comments gezet en heb toch het idee dat dat minder effectief is (of het is toevallig dat die foto's het standaard slechter doen).


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:50

Ik post nu gewoon wat ik zelf leuk vind, als het loopt is dat extra leuk en loopt het niet dan is het ook prima. Hetzelfde met posten, als ik een dag (of twee of vier) geen zin heb dan post ik lekker niet. Vast tijdstip heb ik verder ook niet. Anders kruipt er (voor mij) toch een soort frustratie in, omdat je dan je volgers probeert te pleasen, iets anders doet dan je misschien zelf leuk vindt en als het dan niet loopt is er niemand blij haha. Nu ben ik in ieder geval zelf blij met wat er staat.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:26

Ik denk niet dat dieren het standaard beter doen, ondertussen is er zo'n overvloed van accounts dat er wel echt selectie is. Als je je goed kan profileren, met unieke foto's en goede kwaliteit dan loopt het inderdaad goed. Maar dat is denk ik in elk 'genre' .

Ik dacht ook even te scoren met mijn veulen, maar de schattige veulenfoto's presteren echt niet standaard beter dan foto's van de twee volwassen ponys


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:14

Jij hebt ook iets meer bijzondere dieren of niet Fenrir? Misschien ligt daar ook nog verschil in.

Volgens mij is het namelijk vooral de paarden en honden insta's (katten kan ook, maar die bekijk ik nooit dus dat weet ik niet) die in aantal heel erg oververzadigd zijn, beetje vergelijkbaar met mensen of reizen etc. En dan heb je inderdaad van die uitschieters die wel met gemak boven de 1k of zelfs 10k uit schieten, waar ook een aantal bokkers tussen zitten. Maar de meerderheid van dat type accounts zit toch echt wel tussen de 100 - 800 volgers in mijn ervaring.

Is absoluut geen klaagzang hoor, ik heb mijn account bijvoorbeeld ook niet met het doel om maar zo veel mogelijk volgers te verzamelen. Dus dat ik in de laatste groep zit snap ik heel goed. Maar om te stellen dat dieren het standaard goed doen is denk ik niet correct. Ook bij de dierenaccounts zitten achter de hele bekende accounts vaak gewoon hele creatieve of fototechnische mensen, of buitengewoon knappe/aparte dieren voor de camera haha.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:57

Ik denk dat ze zo'n grondpen bedoelt, die je in de grond steekt en dan touw eraan naar halster van het paard. Heb je trouwens ook voor paarden, weet niet hoe dat officieel heet maat in het noorden van Friesland noemen ze dat 'aan de roop'. Zou ik alleen niet zomaar doen met een paard die daar niet mee bekend is en op openbaar terrein, als ze zich vastlopen in het touw kunnen ze zich lelijk bezeren.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:30

Ik zou persoonlijk juist niet die aanpak nemen als je anders wilt zijn, want dan ga je toch weer snel richting standaard paardenfoto.

Ik vind het idee van oortjes foto's wel leuk eigenlijk, maar ik ben niet zo'n goede graadmeter voor wat goed aanslaat volgens mij haha :+ . In principe kan je wel een soort stabiele factor/stijl creëren, mensen weten dat wat ze van je kunnen verwachten. Als je het dan interessant kan houden door binnen die vaste stijl wel weer variatie en kwaliteit te bieden dan zou het in theorie moeten kunnen werken haha.
Wat je dan eventueel zou kunnen doen is je een beetje verdiepen in lichtgebruik en compositie, dan hoef je echt niet met een dikke camera om je nek te gaan rijden maar maak je wel optimaal gebruik van je simpele camera op je mobiel. En dan op zoek naar de mooie of opvallende plaatjes die je tegen komt, een gave lucht, raar voorwerp dat je tegen komt, bijzonder stukje natuur, verzin het maar. Eigenlijk dus niet het paard als onderwerp (maar als stabiele factor), maar steeds iets moois of bijzonders wat je tegen komt.
Een voorbeeldje, die foto waar je op dat pad rijdt met volgeregende bandensporen en kleine naaldboompjes. Daar zit een bepaalde symmetrie in doordat je tussen de sporen in rijdt, mensen houden vaak van symmetrie dus dat was (wellicht onbewust) een compositie die vaak wel lekker wegkijkt.

Maar een hersenkronkel hoor, doe ermee wat je wilt.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:13

Ik neig naar enkel (of grotendeels) oortjes omdat dat in mijn ogen een makkelijkere manier is om ervoor te zorgen dat het paard niet de grote focus wordt en omdat het fototechnische gedoe moeilijker wordt met wandelfoto's (vind ik zelf dan).

Op de wandelfoto's die je nu hebt, vindt ik het over het algemeen wel 'standaard' paardenfoto's. Het paard neemt vaak een groot deel van het beeld in beslag (logisch, want die staat dichtbij) en ogen nodigen vaak uit om 'terug te kijken' dus dat trekt ook de blik naar het paard. Het kan wel hoor, de foto van 3 dagen geleden komt al in de buurt denk ik. Persoonlijk had ik daar misschien nog twee stappen naar rechts gedaan zodat de mooi belichte wolk niet doorbroken werd door het hoofd van je pony. Dat zijn uiteraard de kleine mierenne*ker dingetjes, maar dat is dus de compositie waar je een beetje 'moet' mee gaan spelen.

Komt wel van iemand met een ontzettend standaard, niet populair pony-account :+ Maar voor mij is het ook gewoon een fotodump van momenten die ik grappig vind, ik vind mooie foto's maken ook leuk maar niet ten koste van mijn 'pony-tijd' haha.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:34

Ik vond de foto's met de wagen (zowel aan het werk als vanaf de wagen genomen) het leukste, maar dat is denk ik omdat ik graag naar menfoto's kijk :') en Casper foto's (sorry Bright :o ). Schattig doet mij persoonlijk niet zo veel, maar ik denk dat je daar inderdaad wel een breed publiek mee vangt.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:54

Mijn nettere foto's komen van mijn Nikon D5100 spiegelreflex (met Sigma 18-200mm lens), die is dan natuurlijk wel te kostbaar en zwaar/groot om mee op pad te nemen of standaard bij me te hebben. De rest (grootste gedeelte) maak ik gewoon met mijn simpele samsung telefoon


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:10

Denk dat er een soort storing is, ik krijg zelfs geen afbeeldingen te zien.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:23

Hele mooie illustratie Warboel!
En Manu is zo knap!

Iemand die weet wat hier gebeurt? Heb bij een post staan dat er 1 comment is maar als ik er op klik staat er niets. Is er dan gewoon iets verwijderd en is insta daar van in de war? Ik word er spontaan nieuwsgierig van haha.
Afbeelding


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:51

@nanoukkie: ik doe niet aan tags oid in de opmerkingen, mijn onderschrift staat dus gewoon onder meer.

Spam dus :j , raadsel ook weer opgelost. En veel voorkomend dus blijkbaar haha.

[***]: ik heb echt geen idee hoe ze het tag-volgen nu geregeld hebben. Krijg een beetje het idee dat ze een selectie maken, maar hoe dat gebeurd weet ik niet. En IG op de pc is ook gewoon irritant, jammer is dat want ik werk liever vanaf de computer.
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-02-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:35

Ik vind voor en na foto's wel altijd heel leuk, maar zou niet volgen als die in drie losse posts zitten. Snap dat dat mooier is op je feed op het profiel, maar ik kijk eigenlijk alleen naar een profiel bij het gaan volgen en daarna niet meer. Voor voor en na foto's gewoon in de nieuwe berichten vind ik juist het schuiven (dus 2 foto's in 1 post) heel fijn.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:40

Ik like alleen foto's die me aanspreken, heeft bij mij niets met luiheid te maken. Ook niet met aantal nieuwe posts trouwens, soms heb ik 50 nieuwe foto's om te bekijken waarvan ik maar 3 foto's like en een andere keer zijn dat er 45/50.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:10

:J ik merk wel verschil ja. Ik heb wel veel langer een FB dan instagram, de facebook pagina is vooral zodat mijn fb-vrienden niet elke keer een paarden fotodump hoefden te zien.
Op instagram heb ik meer volgers, meer likes. Maar op facebook juist meer interactie met elkaar.


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:18

Fenrir: ik denk dat dat weer een verschil is tussen de type inhoud die we posten, ik gooi er gewoon huis tuin en keuken dingen op om bekenden op de hoogte te houden. Dat zijn niet de type dingen die mensen gaan delen op hun tijdlijn.

[***] nee, je hebt je gewone account en los daarvan kan je ook pagina's beheren. Van FB 'mag' je zelfs eigenlijk geen apart/extra account maken voor zoiets.

Op mijn FB en insta staan ongeveer dezelfde dingen. Met als verschil dat de hoeveelheid op facebook soms groter is, dus meer foto's in een post oid en dat de beschrijving iets anders gepitcht is. Insta is meer kort en algemeen, op facebook wat meer gericht op mensen die wat van ons weten.



mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:33

Welk formaat is het filmpje? Instagram ondersteund niet alle typen bestanden


mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:55

Ik heb android en heb een concept staan die er al een maand of 4 staat, dus het eruit gooien hangt ook nog van andere dingen af denk ik.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, _kimm, Amazonbot, Arlette1991, BlackClaw, Boheme, Celiien, Cerosa, craiester, Ginny135, goldith, Iselda, Lalladidoo, miezelke, Ponylover_11, Sabrinatomic, StonedRomy, TessaxQuincy, Ufurio4e, xEliesx, xSannee, Xyris, YandexBot en 127 bezoekers