Brieven versturen bus weg!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 12:50

Ok ik ben slecht ter been kom met moeite bij de brievenbus. Dat is pech bus weg -:(- dichtbijzijnde bus 1 km verderop hier. Terwijl er hier veel ouderen wonen. Kijk naar mijn eigen woonplaats de enige bus in onze wijk is ook weg. Daar de dichtbijzijnde 800 m verderop. In het centrum meer bij elkaar hele stuk aan andere kant van de rivier 2 bussen waarvan een op een plek waar alleen autos mogen komen.

Ok en vreemd vinden dat steeds minder mensen iets versturen, bussen weg kosten omhoog

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:01

Irritant zeg! Kan me je frustratie goed voorstellen, zeker als je slecht ter been bent. Het werkt natuurlijk wel twee kanten op - hoe minder brieven wij versturen, hoe meer het kost om al die brievenbussen te legen. Dit zie je ook bij het openbaar vervoer. Zakelijk gezien een heel logische actie, maatschappelijk wat minder... Ben bang dat hier alleen via de (lokale) politiek iets tegen te doen is. Hoe denken je buren / dorpsgenoten erover?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:04

Wij hebben hier een brief gehad dat alle brievenbussen weggaan. Alleen de brievenbussen op drukbezochte plaatsen zoals centraal station en bijvoorbeeld Albert Heijn blijven bestaan.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:07

Wij hebben hier ook een brief gehad. Hij is alleen bij het zorgcentrum blijven staan en in de supermarkten kan je de post ook inleveren. Ze hebben hiervoor gekozen omdat de meeste mensen toch naar de supermarkt moeten en de andere brievenbussen te weinig gebruikt werden om daar speciaal voor naartoe te rijden. De verbruikskosten van de auto van de post waren veel hoger dan de opbrengst. En dan moeten er keuzes gemaakt worden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:07

Helemaal niets gehad erover. Hang nu aan de lijn met post.nl voor een klacht. Weet nu dat in onze wijk er 4 weg zijn gehaald en een nieuwe op een locatie die helemaal aan andere eind van de wijk is bij uitvalsweg richting snelweg. Niet eens bij de wijksupermarkt die er zit. Waar overigens veel vandalisme is en de geld automaat ook al is weggehaald daardoor. Dat wordt ook langzaam aan een probleem hier.

Waar ik nu zit een op industrie terrein en een in een supermarkt die dicht is na een bepaalde tijd dicht is.

Kennelijk vielen wij onder de laatste lichting extra weg te halen bussen. Klacht is ingediend.

Alleen zit ik nu met een groot probleem. Er moet een brief vandaag weg ivm mijn rolstoel bus naar de belastingdienst. Moet met deze lichting vandaag mee dankzij een brief die door post week te laat is verstuurd. Is deze vandaag niet weg loop ik kans op een boete ivm wegenbelasting.

Hoe buurt erover denkt geen idee geen brief gehad dus niet geinformeerd. Als ik thuis ben zal ik gehandicapte raad meneer er over inlichten. Die zal woest zijn denk ik
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-08-18 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:13

Er zijn idd veel brievenbussen weg gehaald. Hier vorig jaar al, maar misschien wordt het in fases gedaan en is het bij jou nu pas.
De informatie brief daarover moesten wij bezorgen als gewone reclame, dus mensen die een nee/nee of nee/ja sticker op de brievenbus hebben, hebben die niet ontvangen. En ja, dat vind ik ook dom. :P

Over het versturen van die brief; is er niet een buurman/buurvrouw/vriendin/whatever die dat even kan doen voor je?
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 03-08-18 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:14

Ah vandaar maar dan nog op locatie waar ik nu zit geen sticker en geen informatie.
Helaas waar ik nu zit links een 88 jarige meneer, verder een hoogzwangere zonder rijbewijs en de rest is werken tot na 1700 uur of op vakantie. Scootmobiel staat thuis dus daar heb ik ook niks aan

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:20

Als je nog aan de lijnt hangt met de klantenservice oid zou ik dat eerste zeker ook melden. Dan zit de bezorger fout. Lijkt me althans, ik bezorg zelf voor postnl en moest gewoon bezorgen op alle adressen zonder sticker.

Edit; het gaat niet om een huis adres begrijp ik? Thuis ook niks ontvangen dan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:22

Heb ik allemaal gemeld. Inclusief het grote probleem ook dat de brief weer eens veel te laat aankwam. Maar hee hij is gekomen. Heel regelmatig wordt iets helemaal niet bezorgt. Wel eens een grote dikke enveloppe gehad van post met spul van twee jaar oud. Of rekeningen waarvan de aanmaning wel aankomt maar orgineel niet, vierde pasje pas eindelik eens binnenkomt.

Jawel twee keer een huisadres

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:24

Oh wauw, dat is wel heel bizar. -O- Ben je mooi klaar mee...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:27

Nee niet echt. Je staat best raar te kijken als er een deurwaarder aan de deur staat en blijkt dat je nooit een brief hebt gehad. -O- gelukkig kunnen ze aan de enorme rij klachten wel zien dat er een flink probleem is met briefbezorging. Gek genoeg als enige in de straat. -O-

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:30

Waar woon je karuna? Ik wil je brief best even oppikken en posten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:32

Inmiddels oplossing in zicht. Er fietst dadelijk iemand van werk even deze kant op en post de brief in de versgeplaatste bus pal naast hun bedrijf. Tjsa midden op een industrieterein. Geen logische plek

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:35

Dat scheelt!

Zonde dat alle brievenbussen verdwijnen. Hier in de buurt staan er nog 2 maar ik vraag me dan af voor hoe lang nog.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:39

Bij ons ook een bus weg, ik baalde ook al!
Ging bij mij ook nog eens om een brief terug te sturen die verkeerd bezorgd was.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:40

Maar wat dat betreft wordt de wereld er niet fijner op. Ze promoten ouderen en gehandicapten woon zo lang mogelijk zelfstandig.

Maar voor brieven posten hulp nodig, voor geld halen sommigen hebben daar hulp voor nodig. Alles digitaa, dus hulp nodig. Zelfs voor ons vuil, mag hopen dat de gemeente hun krankzinnige plan laat varen. Anders tsja de restcontainer staat achthonderd meter verderop. Hoog met een zware klep. Daar is zoveel protest over geweest door ouderenbond en die voor gehandicapten. Wat was advies van de wethouder. Vraag maar aan de buren of zij uw vuilzak wegbrengen. 8)7 -:(- >;) dat zou in mijn straat betekenen dat de twee wat fittere buren voor 10 mensen minstens vuil mogen gaan wegbrengen. Maar beter nog gooi het in uw eigen auto. Jaaa lekker fris een meurende zak met hondenpoep en stofzuigerinhoud meenemen in de auto. Die overigens de meesten hier niet eens hebben. Niet eens een rijbewijs, :n

Ik zie mijn spastische overbuurvrouw al met een bungelende zak en haar rollator strompelen en struikelen maar de container. Een hand los en mensje valt om. -O-

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:45

Ik vind het wel logisch dat de bussen verdwijnen.

Er wordt nu eenmaal steeds minder post verstuurd en dus moet er bij postnl ook gewoon flink bezuinigd worden, er komt simpelweg steeds minder binnen, dan moet er ook aan de uitgavenkant bezuinigd worden en dat dus oa door het schrappen van brievenbussen, die dan niet geleegd hoeven worden, dat scheelt in de kosten.

En dat er juist een bus op een bedrijventerrein zit, vind ik eigenlijk niet zo raar.
In het bedrijfsleven wordt nog relatief veel post verstuurd, veel particulieren komen toch wel in de buurt van winkels om daar hun brieven te posten.

Ja het is vervelend, maar als zo'n bus-lichter van postnl bij elke bus voor 3 brieven komt, dan rijzen de kosten per brief echt de pan uit.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:49

Ik denk dat als je het aan de postbode had gevraagd, hij of zij hem ook wel willen mee nemen. Maar logisch is het zeker niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:49

Dat industrie terrein niet. :+ zit een productiebedrijf een sportschool een motorsloop zaak en wat klein grut.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:56

Waarom niet even bellen en mailen naar de belastingdienst, iedereen heeft toch wel een PC met scanner of fototoestel.
En de belastingdienst doet tegenwoordig ook graag alles digitaal (DIGI D) :)

Dan is je risico op een boete in ieder geval voor vandaag opgelost!

Brievenbussen weg is vervelend , maar ik snap het wel... tegenwoordig is bijna alles
digitaal ook de pakketendiensten zijn booming met de online bestellingen.
En idd supermarkten zijn tegenwoordig de postkantoren van deze tijd. ik heb daar niet zo'n problemen mee.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 03-08-18 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 13:59

Heb gebeld vanmorgen moet per papieren post aangeleverd worden.fotos van klep nummerbord en foto's van rekening van scootmobiel verzekering.

Pc met scanner neup. Ipad en een goede printer wel. En dan ga je weer ouderen en anderen die niet zo digitaal zijn moeten dan weer hulp vragen

Supermarkten beperkt open daar waar een brievenbus is. Jammer dan voor weekenden. Niet iedereen woont in een grote zelfvoorzienende stad ook de krimpgebieden hebben recht op enige voorzieningen

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:06

Vreemd in dit digitale tijdperk....belastingdienst geeft zelf altijd aan een voorstander daarvoor te zijn.

Dan een bokker vragen om de brief naar het postkantoor te laten brengen :') of een koerier inschakelen?
Er zal toch wel iemand (vienden/kennisen) in de buurt wonen die een brief weg wil brengen? desnoods facebook oproepje?

Ik verzin maar wat...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 14:10

Deze brief is opgelost gelukkig komt zo iemand ophalen. Alleen zou graag en met mij meer mensen gewoon zelf iets kunnen doen zonder weer voor iets hulp te moeten vragen vanwege weer iets dat nek omgedraaid wordt. Nu is het een brief dan weer vervoer naar huisartsen post omdat de busdienst is opgeheven.dan weer geld halen enz

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:51

Hier kwam ik er laatst ook ineens achter dat de brievenbus uit de wijk is gehaald.. Wilde een brief versturen, ervan overtuigd dat er in een bepaalde (lange) straat toch echt een brievenbus stond, namelijk daar eerder gepost en ook op streetview stond ie nog, dus heel de straat afgelopen.

Blijkt ie ook weggehaald te zijn, zonder bericht.
Nu moeten wij ook naar het centrum om brieven te posten.
Op zich niet zo’n probleem, alleen jammer dat ik het toen nog niet wist en er toen met pijn en moeite heen liep.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Brieven versturen bus weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:14

Gewoon de Amerikaanse manier inzetten. Postbode neemt gelijk post mee. Scheelt tijd en geld