oomens schreef:Heel simpel. Als het nu onmogelijk is om de verplichte rij-en rusttijden te hanteren, dan zijn er al instanties die daarvoor kunnen worden ingeschakeld.
Hoe bekend ben je met dit onderwerp? Weet jij wat er op dat vlak zoal geprobeerd is, hoe haalbaar dat is, welke gevolgen het heeft?
Dit is namelijk het soort van oplossing dat mensen vaak vooral van buiten bedenken: 'het is al goed geregeld dus er kan niks aan de hand zijn.'
Behalve dan dat keer op keer blijkt dat het in de praktijk toch net ietsjes anders is dan in theorie.
Citaat:
Overigens is er weldegelijk een probleem, maar dat is breder dan het OV alleen. Dat grotere probleem is dat er op allerlei gebieden nauwelijks gehandhaafd wordt, en dat de daardoor ontstane problemen steeds worden 'opgelost' met alleen maar meer regels. Kennelijk goedkoper dan handhaving.
En dus, prima als men gaat staken om de noodzaak daarvan wel duidelijk te maken. Ook al is het probleem inderdaad vermoedelijk heel wat breder dan het OV alleen. Als niemand wat doet weet je in elk geval zeker dat men weinig noodzaak tot verandering voelt (en blijven de buschauffeurs en de reizigers degenen die daar de nadelen van dragen, niet degenen die het beleid zo maken.)