Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:01

Hier in Zevenaar ontwikkelde zich een mooie donker grijze lucht, deze middag.. Ik met goede moed de konijnenren helemaal schoongeveegd, stond klaar om de schoon gespoelde tegels extra te schrobben.. trekt de bui weg en is de lucht weer strak blauw :\ >;) :evaw:

Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:50

Hier ook, een paar keer hoopte ik dar het door zou zetten, maar nee -O-

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:46

Hier ook nog steeds geen regen geweest. Ook niet een paar druppels.
Ik vind het warme weer fijn maar de boeren.. de natuur..
Nou ja. Er staat voor volgend weekend weer wat voorspeld maar dat is steeds. En steeds valt hier niets.

Merken jullie dat die ene flinke bui in Drenthe wat opgeleverd heeft voor de planten/gras?

Nienketje17
Berichten: 294
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Onder Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:38

tess_84 schreef:
Nienketje, woon jij in de buurt van Hockenheim of was je daar gewoon voor de Formule 1?

Pluizebol, dit is het zicht op ons dorp, in vogelvlucht zo'n kilometer van ons huis gok ik?

Dit is het zicht uit onze woonkamer (foto net genomen)

[ [url=m/2JN5tp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik was daar gister en vandaag voor de Formule 1. Vandaag prachtig weer, tot de race voorbij was. Toen brak er een noodweer los niet normaal

Afbeelding

Afbeelding

We zaten niet overdekt maar zagen het aankomen. Dus snel naar hoger op tribune gegaan onder overkapping. Dit kon omdat veel mensen weg gingen, of het circuit op. Een hoosbui en een onweer brrr... Bliksem sloeg op geven moment in in een mast aan andere kant van circuit. Een flits en een knal niet leuk meer.(Ik als angsthaas met onweer..)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:49

tess_84 Officieel jaloers. Zeker niet toevallig een caravannetje over voor een belegen dame inclusief harige helleveeg op pootjes (wie wie is laten we maar even in het midden)? :P

Nienketje17 Oi, maar daar hoef je geen angsthaas voor te zijn hoor, lijkt me gewoon sowieso doodeng, een blikseminslag zo dichtbij, buiten. Maar wel fijn dat het noodweer gewacht heeft tot na de race.

Dit is momenteel het uitzicht bij mij in de buurt:
Afbeelding
Nee, niet Spanje. Gewoon Costa del Lely. Of zo. Hier nog niet eens iets gehad wat zou kunnen lijken op een potentieel bakje water. Ja, wel in de verte af en toe wat afzwaaiende kopjeswolken. Alleen al voor het uitzicht ben ik wel weer eens toe aan een buitje. En kan me niet herinneren ooit zo te hebben gezeurd om regen...

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:50

Na de 28e zakt de straalstroom enigszins maar of dat voldoende is ??

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:44

Ik hoop het, want ik heb inmiddels zo de balen van dit weer dat ik vannacht een cd met onweer-en-muziek heb opgezet, zodat ik straks nog weet hoe het klinkt :+

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:49

Nienketje, lijkt me wel een super ervaring! Volg je de Formule 1 altijd al? Heb gehoord dat Hamilton zich vanaf de 14de plaats toch naar voor heeft weten rijden en gewonnen is!
Hier zag het er ook zo uit, het noodweer, alleen zaten wij gelukkig binnen :j

Pluizebolpum, wel euhm

Afbeelding

Wel koud in de winter :brr:

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:51

Siamsmeesje schreef:
Ik hoop het, want ik heb inmiddels zo de balen van dit weer dat ik vannacht een cd met onweer-en-muziek heb opgezet, zodat ik straks nog weet hoe het klinkt :+

https://www.youtube.com/watch?v=lS-af9Q-zvQ
O:)

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:29

+:)+ _/-\o_
Helaas niet op cd..... :o
Maar mijn eigen onweer-met-muziek is heerlijk om bij slaap te vallen, The Doors wordt ik juist erg wakker van (en de buren dan ook O:))

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:31

Siamsmeesje schreef:
+:)+ _/-\o_
Helaas niet op cd..... :o
Maar mijn eigen onweer-met-muziek is heerlijk om bij slaap te vallen, The Doors wordt ik juist erg wakker van (en de buren dan ook O:))


Ik heb juist onweergeluiden als wekker :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110661
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:33


<3

Nienketje17
Berichten: 294
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Onder Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:38

Pluizebolpum: al mn haren stonden overeind tijdens en na de inslag. Iedereen dook letterlijk even in elkaar. Maar wat ik niet snap is dat ze de mensen gewoon het circuit op lieten gaan. Een open ruimte..

tess_84: volg het de laatste 5 jaar serieuzer sinds ik mijn man ken :o :D Hamilton heeft het zeker netjes gedaan vanaf 14e start positie. Wij hoopte de hele race op regen. Achteraf blij dat het iets later los brak. Geen idee waar al die mensen hadden moeten schuilen. Nu waren er al best wat mensen weg, onderweg naar vervoer/camping. Maar vraag me af wat de organisatie in zo'n geval zou doen. Iemand een idee hoe ze dat doen op groot evenementen mocht er noodweer aankomen?

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:12

tess_84 schreef:
Pluizebolpum, wel euhm
[ [url=m/YVdNYO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel koud in de winter :brr:

O gut, daar ging m'n water (yeah regen in Lelystad *\%/* ), die zag ik even niet aankomen. _O-
Maar wel ook een leuk uitzicht! Paardjes is nooit slecht en het achterwerk van iets dat lijkt op een Haf al helemaal niet.

Nienketje17 Yuch, doodeng. Maar ja, misschien zagen ze van het evenement het zelf ook niet aankomen? Zal niet de eerste keer wezen dat noodweer een feestje verpest...

Van onweerfilmpjes ga ik in opletmodus (waar?waar?waar?), niet echt rustgevend dus. Ik heb deze als slaapliedje, broembroem, woei en sneeuw :z :

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:33

Maar alle gekheid op een stokje. Zou toch wel prettig zijn als het ging regenen. De Lekdijk is de laatste jaren aardig aangepast qua hoogte en breedte en zit niet te wachten op scheuren en aanverwante zaken.
Woon wel op de oude stadswal die de St Elisabethsvloed heeft overleefd, maar dat wil niet zeggen dat ie het nu ook kan.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 00:18


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:26

Er staat voor hier vrijdag 36!! graden :=

Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:12

Normaal was het sochtends nog wel lekker fris maar dat vind ik nu ook niet meer zo.
Deze al gezien?
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:15

:+
Die zag ik op de Speld staan ja :))

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:51

Net was hier net 27 graden binnen :wow:
Ik functioneer zo niet met deze temperaturen, heb de airco aangezet dus f*ck Eneco want zou wat terugkrijgen volgens de app maar dan maar niet!
Heb trouwens een bakje water buitenstaan voor de vogels maar denk dat ze niet nog geen dorst hebben, zie wel heel veel vlinders dit jaar.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:28

Gisteren was het hier al 27.5 en nu ook al 27 graden. Ben bang dat we de 28 en misschien nog wel hoger gaan halen :(
Wel sinds vandaag de oude (en ietwat krakkemikkige) luiken dicht gedaan. Het helpt wel, maar het maakt de boel ook gelijk zo donker.

Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet meer functioneren, ik vind een max van 25 graden nog te doen, maar daarna voel ik me gewoon niet lekker meer.

Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:33

Toch wel knap eigenlijk hoe mensen in warme vakantieoorden goed kunnen functioneren als je er zo over nadenkt.
Maar goed wij zijn dit ook niet gewend natuurlijk.
Wel bizar hoor, blaadjes vallen hier van de bomen (plantanen) alsof het herfst is.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:35

Ik heb de ramen die op de zon gericht staan 's zomers afgedekt met bamboe rolgordijnen aan de buitenkant, dat werkt ook fantastisch. Laat wel licht door, maar scheelt veel warmte. Hier is het buiten nu 29 graden, maar binnen 24 *\o/* Gisteren zijn we binnen tot 25 gekomen, maar toen waren de tuindeuren niet de hele dag dicht.


In het zuiden van Spanje zie je rond het middaguur geen hond op straat, het ritme is heel anders. Ik heb de luxe dat ik een soortgelijk ritme aan kan houden en dan is de warmte prima te doen. Maar ik mis de regen.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:18

Afbeelding
Dit geeft mn telefoon voor hier aan, binnen is het 26.5 graden en heb de ventilator aan. Net een klein rondje met de hond gelopen, moest een stukje door de zon maar kon daarna lekker t bos in schieten en daar ging het ook wel. Maar was toch wel weer blij terug binnen te zijn, evenals de hond :') binnen hebben wij heerlijke koude tegels dus zij ligt hele dagen plat daarop nu haha.

Dit is het vooruitzicht voor komende week, geen idee in hoeverre ik het onweer voor woensdag en donderdag geloof, zaterdag heb ik al wel een paar keer voorbij horen komen op de radio. Afbeelding

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:28

Toen ik inderdaad in Frankrijk woonde tegen de Spaanse grens hielden wij altijd tussen 12.30 en 14.30 Siësta. Ik werkte van van 8.00 tot 19.00 en had dan in ieder geval tussen 12.30 en 14.30 Siësta.
Ik moet zeggen dat ik dat wel erg fijn vond, zou ik nu met dit weer in NL ook wel willen. Even twee uur op bed of aan het strand liggen.
Ik lag toen meestal aan of in het zwembad met mijn collega's en was daarna gewoon weer productief.
Overigens geen airco daar, hier in NL op kantoor wel en is het nu 21 a 22 graden, dus ik heb gewoon een vestje aan. :brr: