Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:58

Froukje schreef:
gerlindie schreef:
Mijn buren zijn op vakantie, dus ik pas op hun dieren.
Nou is hun kat hoogzanger, en mag ze eigenlijk niet meer naar buiten uit angst dat ze zich ergens op de boerderij gaat verstoppen voor de bevalling.
Maarze wil wel graag naar buiten.
Zou ik haar aan bijvoorbeeld een logeerlijn buiten kunnen laten lopen, wanneer ik er ben?
Of zou dat teveel stress geven voor een poesje zwanger van haar eerste nestje?
(Ze is woensdag uitgerekend, mocht dat wat uitmaken)

Waarom zou je dat überhaupt willen als ze eigenaren aangegeven hebben dat ze de kat niet buiten willen hebben?


Nou inderdaad... Iemand die tegen mijn verzoeken in gaat, komt niet weer op mijn dieren passen zeg... :oo

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:59

Captain schreef:
Janine1990 schreef:
Sinds wanneer zijn overvliegende vliegtuigen net discoballen?

Ik lig naar de sterren te kijken en kan me niet anders herinneren dan het knipperende rode lampje. Echter zie ik daar nu nog zeker vier witte lampjes wild bij knipperen.


Het rode lampje wat je ziet zijn de anti collision lights die je op de buik ziet. Er zit er ook een op de rug van het vliegtuig. Deze knipperen en gaan aan bij de start van de motoren voor pushback en gaan pas weer uit als de motoren uitgeschakeld zijn na de landing bij de gate. Dit als waarschuwing voor het grondpersoneel dat de motoren aan zijn en ze dus niet binnen de rode lijnen van het platform moeten komen want dan zijn ze gehakt.

Dan heb je nog de navigatielichten.. rechts de groene lamp aan de vleugel, links de rode lamp en aan de staart een witte lamp zodat andere vliegtuigen/mensen zien of het vliegtuig naar ze toe, van ze af, naar links of naar rechts vliegt.

Dan de strobe verlichting, dit zijn de flitsende witte lampen aan uiteindes van de vleugel en aan de staart die aan gaan op het moment dat het vliegtuig een startbaan op rijdt en uit gaat na het verlaten van de landingsbaan. Tijdens de vlucht zijn deze ook aan om het vliegtuig zichtbaarder te maken.

En verder heb je dan nog de taxi lichten en de take-off en landings lichten maar deze zijn alleen op de grond/op een bepaalde hoogte aan.

[ Afbeelding ]


Die strobe zag ik dus telkens, alleen in mijn herinnering zag je dat vroeger nooit...

Anomien

Berichten: 7382
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:24

lor1_1984 schreef:
Knert schreef:
Of iemand er ooit is achter gekomen of emmelie verhey in de “onopgeloste zaken” van Alberto Stegeman zelf een aandeel had in dat hele stalk gebeuren.

https://www.sbs6.nl/programmas/onopgelo ... evering-5/



Ze komt uit nunspeet

Als je op haar naam googlet (evt icm gestalkt) komen er wel wat dingen naar voren maar het zijn allemaal theorieën van kijkers.
Heb er nl laatst zelf ook naar gezocht uit nieuwsgierigheid.


Ja maar dat zijn enkel speculaties. Die had ik al gegoogled

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:25

gerlindie schreef:
Mijn buren zijn op vakantie, dus ik pas op hun dieren.
Nou is hun kat hoogzanger, en mag ze eigenlijk niet meer naar buiten uit angst dat ze zich ergens op de boerderij gaat verstoppen voor de bevalling.
Maarze wil wel graag naar buiten.
Zou ik haar aan bijvoorbeeld een logeerlijn buiten kunnen laten lopen, wanneer ik er ben?
Of zou dat teveel stress geven voor een poesje zwanger van haar eerste nestje?
(Ze is woensdag uitgerekend, mocht dat wat uitmaken)


"Zich verstoppen voor de bevalling" - die mensen zijn al niet thuis en als een dier geen pottekijkers wenst zou ik haar dat gunnen.

Kortom: zorgen voor dieren van iemand die compleet andere ideeën heeft is lastig.

gerlindie

Berichten: 4638
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:30

Rustig, ik had al aan de buren gevraagd of ze dat goed vonden, en zij vinden het geen enkel probleem.
Ik vroeg me alleen zelf af of dat voor de poes niet nog extra stress met zich meebrengt.
Het is natuurlijk haar eerste nestje, en nu wordt ze ook nog verzorgd door iemand die ze niet goed kent :)

Ik snap de verwarring hoor, mijn bericht was niet zo duidelijk :j

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:47

Waar wil je die longeerlijn aan vast maken dan? Tuigje? Is ze dat gewend? Zoniet gaat dat wel stress geven ja.
Katten lopen de eerste keer niet zo 123 weg met een tuigje om.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:03

Ik was laatst op het strand in Domburg en daar stonden van die palen op het strand met touwen ertussen. Waar dienen die voor? Met eb gebruikten mensen het als waslijn, maar dat zal vast niet het oorspronkelijke doel zijn geweest :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:04

Voor balsporten? :')

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:11

Leek me niet logisch. Het waren echt houten palen die met vloed in het water stonden en dikke touwen ertussen. Daar grapten we overigens ook al over haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:25

Janneke2 schreef:
gerlindie schreef:
Mijn buren zijn op vakantie, dus ik pas op hun dieren.
Nou is hun kat hoogzanger, en mag ze eigenlijk niet meer naar buiten uit angst dat ze zich ergens op de boerderij gaat verstoppen voor de bevalling.
Maarze wil wel graag naar buiten.
Zou ik haar aan bijvoorbeeld een logeerlijn buiten kunnen laten lopen, wanneer ik er ben?
Of zou dat teveel stress geven voor een poesje zwanger van haar eerste nestje?
(Ze is woensdag uitgerekend, mocht dat wat uitmaken)


"Zich verstoppen voor de bevalling" - die mensen zijn al niet thuis en als een dier geen pottekijkers wenst zou ik haar dat gunnen.

Kortom: zorgen voor dieren van iemand die compleet andere ideeën heeft is lastig.


Ik snap wel dat ze dat niet willen, als je niet weet waar de kat is kan je haar ook niet in de gaten houden. Als er dan een kitten klem zit kan je dus ook niet ingrijpen.
Lekker binnen houden, is het veiligst voor nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:50

Kimmie25501 schreef:
Leek me niet logisch. Het waren echt houten palen die met vloed in het water stonden en dikke touwen ertussen. Daar grapten we overigens ook al over haha

Mosselbanken?


Ik vraag me af wat er gebeurd als Gargamel bij de brandweer zit, als aanvalsploeg of bevelvoerder, en er een melding binnenkomt van een woningbrand waarbij smurfen vastzitten in het brandende gebouw.

_Karlijn
Berichten: 6461
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:52

Bubblewrap schreef:
Ik vraag me af wat er gebeurd als Gargamel bij de brandweer zit, als aanvalsploeg of bevelvoerder, en er een melding binnenkomt van een woningbrand waarbij smurfen vastzitten in het brandende gebouw.

Weer zo'n vraag die makkelijk te googlen is... :roll:

:+

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:20

Waarom heet het een antwoordapparaat als je juist geen antwoord kreeg en daarom doorgeschakeld werd naar het antwoordapparaat?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:50

Divers schreef:
Waarom heet het een antwoordapparaat als je juist geen antwoord kreeg en daarom doorgeschakeld werd naar het antwoordapparaat?


Omdat dat ding jou antwoord geeft? :+

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:11

Nee hoor, als ik wat vraag zegt ie niks :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:12

Het beantwoord wel de inkomende telefoontjes ;)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:28

Bubblewrap schreef:
Kimmie25501 schreef:
Leek me niet logisch. Het waren echt houten palen die met vloed in het water stonden en dikke touwen ertussen. Daar grapten we overigens ook al over haha

Mosselbanken?


Maar waarom dan die palen? Ik lees alleen op internet dat mosselbanken plekken zijn voor veel mosselen :')

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:26

Zijn die dingen niet ooit neergezet om 't zand een beetje bij elkaar te houden door de golven/stroming wat te breken? Op andere plekken in NL storten ze strekdammen van grote blokken steen in 't water.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:13

Shanna schreef:
Het beantwoord wel de inkomende telefoontjes ;)

Nee, het is eigenlijk aan aanhoorapparaat. Het ding geeft echt nergens antwoord op, maar hoort met alle liefde de verhalen van een beller aan.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:24

Janneke2 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Volgens mij komt het door de schade in de longen van de roetdeeltjes die je dan inademt. Ook nog afhankelijk denk ik wat hetgene is dat verbrand


'Rook inademen bij brand' gaat over hete lucht.
Je ademwegen zouden brandblaren kunnen ontwikkelen met de bijbehorende zwellingen - en daar kan je aan stikken.

Dus moet iedereen die hete lucht/ rook heeft ingeademd gecontroleerd worden.

Uiteraard zijn de roetdeeltjes en andere eventuele gifstoffen ook geen feestje voor de longen...


Om even hier nog op in te gaan. Rook inademen bij rook gaat zeker weten niet alleen over hete (warme) rook! Juist ook in de koude rook, die zich al heel ver verspreid heeft doordat het vuur überhaupt grote vormen aanneemt (nouja afhankelijk van type brandstoffen in de buurt), is erg gevaarlijk. Vaak begint een brand met een zogenoemde smeulbrand, dat wil zeggen ook veel onverbrande gassen/brandstoffen.

Wat men in spotjes zeg 3 ademteugen rook = genoeg. Dat klopt. Koude rook kan genoeg koolstofmonoxide hebben om je buiten westen te krijgen. En dat kun je binnen 3 ademteugen hebben (zonder dat je tussendoor zuurstof kunt happen) Ben je gelijk dood? Nee, maar als je bewusteloos bent kom je niet echt snel buiten...

Wat men tegenwoordig veel ziet in nieuwe woningen die "volledig" luchtdicht zijn, is dat er een brandje ontstaat... en dat deze dan al vrij snel verstikt, omdat hij geen zuurstoftoevoer heeft. Verstikt vuur rookt heel erg... Lig jij in die kamer te slapen, dan heb je geen vlam/hitte gezien en toch zo dood als een pier (door koolstofmonoxide en zuurstofgebrek in de ruimte). De rook heeft dan ook niet eens de temperatuur gehad schade te doen.

Vroeger was de rook ook "minder" gevaarlijk dan tegenwoordig. Vroegah hadden we vooral hout, katoen en andere natuurlijke stoffen in huis. Nu is alles verlijmt en van kunstoffen. Hierdoor krijg je veel meer onverbrande roetdeeltjes in de lucht die nog eens giftiger zijn. Die slaan neer in je longen en kunnen voor longaandoeningen zorgen, maar ook bijv kanker.

Hete rook is natuurlijk ook heel erg gevaarlijk, maar dat heb je het over hele extreme situaties waar je in terecht komt. Dan staat er al een ruimte in lichtelaaie.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:59

Bubblewrap schreef:
Kimmie25501 schreef:
Leek me niet logisch. Het waren echt houten palen die met vloed in het water stonden en dikke touwen ertussen. Daar grapten we overigens ook al over haha

Mosselbanken?


Ik vraag me af wat er gebeurd als Gargamel bij de brandweer zit, als aanvalsploeg of bevelvoerder, en er een melding binnenkomt van een woningbrand waarbij smurfen vastzitten in het brandende gebouw.


Ik vraag me vooral af hoe je zo'n vraag bedenkt :')

Cowboy55
Berichten: 8489
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:07

Bubblewrap schreef:
Kimmie25501 schreef:
Leek me niet logisch. Het waren echt houten palen die met vloed in het water stonden en dikke touwen ertussen. Daar grapten we overigens ook al over haha

Mosselbanken?


Ik vraag me af wat er gebeurd als Gargamel bij de brandweer zit, als aanvalsploeg of bevelvoerder, en er een melding binnenkomt van een woningbrand waarbij smurfen vastzitten in het brandende gebouw.


Gargamel woont veel te ver weg van de Brandweerkazerne om brandweerman te kunnen zijn. Bestaat er een aflevering van de Smurfen waarbij Gargamel bij de brandweer is? Nou weet je waarom niet.....

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:17

Hij staat buiten een sigaretje te roken en de jerrycan met benzine te verstoppen.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:03

Daarbij heeft gargamel niet echt een goede vorm hoofd voor een brandweerhelm.

Maar we kunnen de hypothese wel omdraaien. Er zijn namelijk wel brandweer smurfen... zouden die Gargamel redden?

Cowboy55
Berichten: 8489
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:08

c_alsemgeest schreef:
Daarbij heeft gargamel niet echt een goede vorm hoofd voor een brandweerhelm.

Maar we kunnen de hypothese wel omdraaien. Er zijn namelijk wel brandweer smurfen... zouden die Gargamel redden?


En kunnen ze het, qua formaat?