Tips om kind in auto niet te vergeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:03

Ik vind het heel goed dat je dit topic maakt. Nadenken over hoe je ongelukken voorkomt is heel slim en zoals je zelf al zegt: misschien redt het levens.

Een vriendin van mij riep ook altijd dat het haar nooit zou overkomen. Tot ze een kind kreeg en hem twee keer vergat (gelukkig kwam ze er allebei de keren bijna meteen achter). Wat zij nu doet, is haar handtas in de kofferbak leggen, alleen de telefoon niet omdat je bij een ongeluk 112 moet kunnen bellen, zodat ze om de auto heen moet lopen en door het raam haar zoontje ziet zitten onderweg naar de kofferbak.

Ik ben zelf ook ooit met de kat naar de dierenarts geweest, alleen dan zonder kat, dus ik kan me goed voorstellen dat dit gebeurt. :+

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:15

Is het mogelijk om je kindje bij mooi weer op de fiets weg te brengen? Dan vermijd je simpelweg de optie 'vergeten in de auto'. Bij slecht(er) weer kun je prima met de auto want dan is het geroosterde baby-gevaar ook kleiner of afwezig.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:17

Amber_anne dit is idd minder veilig en je airbags moeten uit kunnen als je die voor hebt.

Ik denk dat het mij niet snel zal gebeuren juist omdat ik er zo bang voor ben. En omdat de oudste van 4 jaar nooit der mond dicht houd en er wel voor zorgt dat ik de jobgste van 2 niet vergeet. Maar ik zeg niet dat het mij nooit kan gebeuren. Iedereen kan dit gebeuren hoe oplettend je ook bent. Iedereen is wel een keer moe of afgeleid.

Net als dat ik altijd als het zwembad met water staat (zit maar een klein laagje in maar toch) de kinderen nooit alleen laat en naast het badje zit. Tot dat deze zomer ongeveer een maand geleden mijn vader 2 weken in Nederland was (woont in Peru) en een paar dagen bih mij zat. De kinderen niet meer hun zwemkleding aan hadden en we gingen bbq'en. Zaten te kletsen en dachten allemaal dat we wel de kinderen in de gaten hadden. Mijn man was er mijn vader en zusje en ik. En toch zat ineens de jongste van 2 jaar op haar billen (gelukkig) met haar kleren en gewone luier aan in het zwembad. Was vergeten het water er uit te halen.

Zijn ons rot geschrokken. En verlies eigenlijk nooit mijn kinderen uit het oog. Maar toch is het gebeurt.

Mijn vader is mijn zusje en mij zo een keer vergeten op te halen op het kdv. We gingen verhuizen naar Colombia mijn moeder was daar al. Mijn vader was druk met de laatste dingen regelen. En toen hij net op weg was richting Schiphol samen met mijn oom bedachten ze ineens dat ze ons vergeten waren.

Iedereen is wel een keer druk moe of heeft wat stress/haast.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:18

Oud collega van mij is het trouwens een keer overkomen op de fiets. Ze wil haar fiets een beetje bij tillen om op het werk de fietsenstalling in te komen en denkt wat is die fiets zwaar. Zit haar zoon nog achterop en hij heeft de hele tijd gewoon zijn mond gehouden. Ook een geval van verandering in de routine.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:20

Mazida schreef:
Sommige reacties hier laten al maar weer zien dat er een gigataboe op dit onderwerp zit :( . Ik ben zeker geen loedermoeder omdat ik het me wel kan voorstellen dat je je kind vergeet uit de auto te halen en daar meteen veroordelende reacties op krijgt van 'dat zal me nooit gebeuren.' Ik ga er vanuit dat dit mij ook nooit gebeurt, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen en ik denk dat veel ouders aan goede tips zeker wat hebben. Want als je druk bent kan iedereen dit overkomen.


Vind ik ook jammer
toevallig heb ik eeen tijd geleden nog een programma gezien erover dat het in amerika bv ook vaak gebeurt
en ze raden aan om bv op de passagierstoel een teddybeer te zetten zodat terwijl je uit stapt je ook even naar de beer kijkt etc
je kan daarbij ook nog een oud speentje aan je achteruitkijk spiegeltje hangen als extra geheigensteun.




Hoop dat je hier wat aan hebt!

czarina

Berichten: 1265
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Aan het einde van de wereld..

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:31

Geen echt goede tip, maar ik kijk altijd nog even de auto rond of ik niks vergeten ben.
Zeggen dat het mij of een ander niet zal overkomen zal ik nooit doen. Iets vergeten is heel menselijk even als fouten maken en ongelukjes zitten in hele kleine hoekjes.
Maar gelukkig zijn er altijd mensen die zoiets op voorhand al niet kan overkomen. Dat vind ik hele bijzondere mensen.
Het zou eens tijd worden dat het taboe doorbroken word en je niet meteen een slechte ouder bent als je iets vergeet, je kind een keer uit het oog verliest of dat er een ongeluk gebeurt zoals plots van de stoep stappen, iets heets aanraken of van wat hoogs vallen zoals de commode.
Het kan de beste ouder overkomen en het er juist over hebben verkleint de risico's omdat je er dan meer bewust mee bezig bent..

Hahaha zo ben ik me al weleens rot geschrokken dat ik dacht mijn zoontje vergeten te zijn omdat zijn aitostoeltje leeg was. Bel meteen mn man, die niet meer bijkwam en vriendelijk melde dat zoonlief al 2 dagen bij opa en oma logeerde.. Oh ja oeps

Anoniem

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:36

Als je gaat rijden van je koppelingsvoet je schoen uit en die bij je kind zetten.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:51

Mn ouders en wij als kinderen zijn elk jaar wél een keer de hond vergeten uit de auto te halen hond is ondertussen al 13 jaar. Maar ze blaft altijd als we de auto parkeren en af en toe doet ze dat niet en iedereen rent een kant op en hond blijft dus achterin de auto zitten. Als dit gebeurt dan blaft ze weer voor een jaar. Maar het word dus nooit bewust gedaan. En gelukkig altijd bij huis en snel door gehad.
Mn eigen hondje ook al 2 x vergeten als ze in de kofferbak zat als ze vies was zit normaal naast mij voorin. Gelukkig kind nog nooit vergeten.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:12

Maar rijden jullie dan in de auto op je sokken? >;) Dat is toch hartstikke hard aan je voeten.

Ik vind die kabel van stoeltje naar sleutel echt een goeie!

Moest wel een beetje gniffelen om het paard dat was vergeten mee te nemen naar wedstrijd :=

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:15

Suzanne F. schreef:
Nee sorry geen tips, ik kan het me echt niet voorstellen dat je je kind vergeet in de auto.
Nou ja, dan misschien toch een tip, misschien kan je je handtas op de achterbank leggen? Zodat je die altijd moet pakken en dan ziet dat je nog een kind bij je hebt?



... het 1e waar ik aan denk is mijn kind. Ik kan het niet anders zeggen dan dat ik het ronduit te erg voor woorden vind dat je een (je) kind vergeet mee te nemen uit de auto. Ik ga niet eens betalen met tanken zonder ik ze allebei uit de auto haal.

Ook het taboe hier op of beter voorkomem dan genezen vind ik met dit onderwerp maar raar. Zelfde als met honden en andere dieren zeker met dit weer.
Ik ben dan wel een overbezorgde moeder misschien maar ik laat me dat echt niet gebeuren ♡

Ik zou eerder me handtas vergeten xD

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:19

Er zijn overal piep-dingen voor. Zijn er dan geen piep-dingen die afgaan als je te ver van je kind verwijderd bent?

Een speen/schoentje van je kind aan de deurklink hangen misschien

Overigens- tuurlijk staat ieder's kind voorop, en wil je het niet- maar soms ben je zo gestresst of gefocussed dat het je overkomt.

Liever een topic op bokt met tips, dan een keer een kind in de auto vergeten

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:24

Ik vind het een beetje raar om dit onderwerp bespreekbaar te maken en dan de mening van Beatje niet te respecteren. Waarom mag zij er niet anders over denken?
Ik vind het ook goed dat dit topic is geopend, want als je er één leven mee kan redden is het al de moeite waard geweest natuurlijk, maar ik ben het wèl met Beatje eens dat als je je kind vergeet, je wellicht teveel andere dingen aan je hoofd hebt.
En dat is wat mij betreft niet een veroordeling, maar een constatering.

Het is iets anders als een moment van onoplettendheid waarin een ongeluk gebeurd, is mijn mening.

tandlozemum

Berichten: 297
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Breda

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:39

https://www.kidsandcars.org/child-stories/

Op deze website een hoop verhalen van ouders die hun kinderen vergeten zijn. (Onder heat stroke).
Wat je veel leest, net een andere routine dan normaal, vader brengt de kinderen weg ipv moeder etc. Misschien handig om met het kinderdagverblijf af te spreken dat ze bellen mocht het kind er niet zijn op de afgesproken dag?

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:01

Het is me nog nooit overkomen gelukkig, maar toen ik mijn eerste baby had, bleek die praktisch non stop te huilen. Dag en nacht. Na een paar weken liep ik al op mijn tandvlees en stonden de rondes die we met hem liepen, uitgesleten in de woonkamervloer, bij wijze van. En serieus, je functioneert niet meer normaal dan.

Dus opmerkingen als 'je kinderen zijn prioriteit 1, die kun je simpelweg niet vergeten' voegen niets toe. Mijn kinderen zijn prioriteit 1. Kom niet aan mijn kinderen... Maar in die periode probeerde ik wanhopig alle ballen in de lucht te houden (dat wordt ook verwacht van kersverse moeders) en daar faalde ik in. Wat maakt dat naast je energielevel die daalt, ook je hoofd steeds voller zit. Goddank hadden wij een super strakke routine en bracht ik altijd weg en haalde man altijd op. Ik kan me zo indenken dat het anders wellicht wel was gebeurd. In ieder geval het stuk van: ik sta bij mijn werk en he, daar is ook baby?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:31

Ik snap Beatje haar reactie wel maar waarom mensen hun kinderen in de auto vergeten is soms (helaas) zo 'simpel' te verklaren...
De exacte termen weet ik niet meer precies, maar een deel van je hersenen zorgt ervoor dat je overgaat op automatische piloot. Als je dan bijvoorbeeld eens onderweg bent naar je werk en je moet je kind in de crèche afzetten terwijl je man dat normaal gezien altijd doet, kan het vanzelfsprekend zijn dat je het gewoon vergeet omdat het een automatisme is om gewoon naar je werk te rijden en dan denk je dus niet aan je kind.
Dan is de vraag natuurlijk waarom niet meer mensen hun kind in de auto vergeten?
Dit viel te verklaren omdat meeste mensen eraan herinnerd worden dat het kind in de auto zit omdat het kind geluid maakt, en zo word je er aan herinnerd dat je kind in de auto zit.
Maar als je kind dus muisstil is en je bent gewoon op weg naar je werk zoals gewoon bestaat de kans dat je er niet aan denkt.. Zeker als je misschien nog gehaast bent is de kans groter dat je 'in je eigen wereld' verdwijnt. Nooit goed natuurlijk, maar het kan gebeuren..
Ik denk dat het eerder toeval is dat het zo vaak goed gaat in het leven. Waarschijnlijk zijn er al honderden situaties geweest waar jij of je kind het met het leven hadden kunnen bekopen maar dat heb je nooit door omdat je er 'net op tijd' bij bent. Maar als het bij iemand dan eens echt fout gaat is diegene een slechte ouder.
Zoals in het voorbeeld; hoeveel mensen zouden hun kind eigenlijk wel niet vergeten zijn? Maar werden ze er toevallig aan herinnerd doordat hun kind een geluid maakte?
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen hun kind 'achtergelaten' zouden hebben als ze geen herinnering zouden krijgen die de automatische piloot even doorbrak.

Als je dan nog eens uit de auto stapt en je je kind niet ziet bestaat de kans dat je het gewoon vergeet. Hoe 'slecht' dat misschien ook klinkt.

Ik vind je kind vergeten ook iets heel anders dan nalatig te zijn door het gewoon in de auto te laten zitten in de brandende zon terwijl je even boodschappen gaat doen. Omdat het 'niet lang is' en het 'dan wel even kan'. Ik geloof ook niet dat de meeste honden in te warme auto's vergeten worden, meeste mensen zijn echt gewoon dom en denken dat ze maar even weg zijn, maar dan komen ze de buurman tegen in de winkel en staan ze vervolgens 20 minuten te praten terwijl de hond in de auto ligt te bakken.

Zelf is mijn vader mij ook wel eens 'vergeten' van school te komen halen, want hij dacht dat mijn tante dat zou doen. :+ Tante kwam mij nooit van school halen dus ik snap niet waar hij dat vandaan had, maar zo ontstaan er dus miscommunicaties... Gelukkig is op school vergeten worden niet dodelijk (al voelde dat wel zo voor mij :') ).

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 01:04

Mijn moeder is me ook wel een vergeten op te halen van school. En toen een week later de overblijf verhuisde naar het andere plein, en ik weer dacht dat ik vergeten was,had ik besloten om maar naar huis te lopen. Ik zat toen in groep 3, was dik een uur lopen. Werd uiteindelijk in de tuin gevonden door een lerares die in rep en roer was omdat die een kind kwijt waren. Heb geen idee hoe lang het had geduurd maar weet nog wel dat ik toen een week vrij kreeg van school omdat iedereen zo geschrokken was :+

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 01:44

Tja zo zijn mijn ouders m'n broertje en mij eens vergeten op te halen van de basisschool na een kerstdiner. Die zullen wel gedacht hebben, lekker zo'n rustig avondje :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 02:43

Ik heb een docu gezien over ouders die hun kind vergaten waarna ze overleden zijn. Afschuwelijk.

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 02:49

Helaas hier in amerika is het niet altijd vergeten. Zo had je hier een moeder die haar 2 kinderen van 3 jaar en onder de 1 jaar oud sls straf in de auto liet zittdn omdat haar oudste er niet gelijk uit wilde komen. Daarna dutje op de bank gedaan. Allebei de kinderen dood. Sommige mensen denken dat ze wel even 20 minuten de Target in kunnen voor boodschappen. Moeders kwam aanlopen met een volle kar boodschappen en haar oudere dochter. Had de jongste uit gemak ff laten zitten in 41 graden. Kind zwaar oververhit, niet dood gekukkig. Zo heb je er helaas wel meer die denken dat 30 minuutjes wel kan.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 02:51

Ja gebeurt hier ook, vandaar dat Ouders van Nu op facebook informeert altijd je kinderen uit de auto te halen.

Anoniem

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 05:37

Vorige week nog stonden vriend en ik aan te schuiven in het gemeentehuis aan het loket. Vlak voor ons een koppel. Vriend en ik zijn ruim een half uur bezig geweest. Koppel loopt vlak voor ons naar buiten, naar een bestelbusje dat in de vlakke zon stond met de ramen wat naar beneden en 2 kinderen op de achterbank! Kind 1 was blijkbaar aan het wenen, kreeg nog een flinke uitbrander ook! Vriend en ik kunnen er met ons hoofd niet bij :n

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Tips om kind in auto niet te vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 06:19

Een spuugdoekje door de ring van je sleutelbos duwen?

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:41

lieveli schreef:
Ik heb een docu gezien over ouders die hun kind vergaten waarna ze overleden zijn. Afschuwelijk.


De ouders?

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:42

Misschien iets van je kindje in je buurt leggen...

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:48

Airbag uitzetten en je kind op de bijrijderstoel zetten?


Ik ben vroeger in groep 1 ook keer nou vergeten niet maar mijn ouders dachten beide dat de ander mij zou halen. Had aan mn moeder gevraagd wie me op kwam halen "papa" en smorgens zij mijn vader "nee mama komt". Nou stond ik daar alleen.
Ben inmiddels 30 en weet nog precies :Y)