Jouw bruidsjurk

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Cayenne
Vlinderlicht

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:23

Hier pakte de zonnebank niet goed uit. Ik kreeg allemaal pigmentvlekken :')

***Het zware leven met onze groene terrorist in huis!***
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:42

Wieldop schreef:
Ik vond de eerste keer passen verschrikkelijk. Ik was super zenuwachtig en ondanks dat de verkoopster haar best deed, bleef ik me ongemakkelijk voelen. Lag niet aan haar hoor, maar dat je bh uit moest hielp niet echt. Daar was ik geestelijk niet op voorbereid :+ Het was trouwens wel leuk, want was 1 Vd dames uit de Nederlandse versie van Say yes to the dress.

Mijn jurk was totaal niet wat ik in gedachten had. Twijfel nu ook enorm, omdat ik hem al twee maanden niet gezien heb of ik de goede keuze wel gemaakt heb. _-:(

Wat zijn jullie vroeg met jullie afspraken.. die van mij staat pas gepland in mei en ga trouwen in september.

Was dat toevallig Monique? :+ Die heb ik ook gehad.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:07

De levertijd is ook vaak een maand of 4 tot 6. Ik koos mijn jurk in februari en had eind juli de eerste pasafspraak. En daarna afpassen eind september. Die dag is hij nog aangepast en kon ik hem een paar uur later meenemen.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 07:34

Wieldop: Ja, het was meteen raak bij de eerste jurk :')
Heb nog wel een aantal anderen gepast, maar het was wel duidelijk dat de eerste hem was.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 03:36

Een vriendin van mij had ook een cape besteld maar vond het uiteindelijk toch too much. Het ligt ook aan de jurk die je erbij draagt. Ze had ook een beetje een 'Superman gevoel erbij' :')

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 04:33

Bij Koonings mocht je ook gewoon foto's maken.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:26

Leuk om verschillende ervaringen te lezen!
Wij hadden bij Koonings in de ochtend een afspraak en bij Ann & John in de middag, maar bij die laatste zijn we niet geweest omdat ik direct al bij Koonings slaagde (wel netjes afgezegd uiteraard).
Ik had van tevoren al jaren research gedaan, lijstjes gemaakt met designers, afstrepen, websites bekeken etc etc. Uiteindelijk een top 5 gemaakt en er voor de vorm nog eentje bij gezet die me op de foto niet aansprak, maar wel een leuk model had.

Nou, die 'voor de vorm' jurk is het dus geworden :') Ze had hem in haar handen en toen begon ik al te janken hahaha :') Die dus als eerste aangetrokken en mijn moeder en schoonmoeder zetten het ook direct op een brullen. Daarna nog wat andere jurken gepast, maar ik kreeg die eerste niet uit m'n hoofd. Opnieuw aangetrokken en daar kwamen de waterlanders weer. Geen twijfel mogelijk of dat was echt mijn jurk :+

Daarna had ik ook helemaal geen behoefte meer om jurken online te zoeken, dus voor mij ook een bevestiging dat het goed zat. Tijdens de pasafspraken was ik steeds opnieuw verliefd dus helemaal happy <3

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 01:46

Jeetje, wat een rotervaring zeg! Gelukkig kun je er zo te lezen goed boven staan!

Misschien is Koonings in Deurne wat voor je? Wel een hele grote winkel (vond ik juist heel fijn), maar toen wij er waren was het er heel rustig en ze hebben alle stijlen en maten, inclusief volgens mij een gevarieerde grote maten afdeling. Ze nemen ook uitgebreid de tijd voor je. Tijdens de eerste afspraak waren wij ruim 3.5 uur in de winkel terwijl het bij de eerste jurk al duidelijk was dat ik straalverliefd was :D :+ Maar je maakt het jurkenpassen misschien maar één keer in je leven mee, dus ik kreeg gewoon the full experience haha :')

Nog even over het verbieden van foto's maken van jurken die je aan hebt. Ik heb daar naar gevraagd omdat ik het me zelf afvroeg. Bij hun mocht het wel, maar in hun ervaring zijn er nog best eens mensen die gewoon een dagje willen jurken passen zonder dat ze uberhaupt gaan trouwen en dan een hele fotoserie op FB plaatsen. Om dit niet te stimuleren laten veel bruidswinkels dan geen foto's maken, behalve van de jurk die je koopt.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:29

BabiiVeeraa: wat jammer dat de ervaring voor jou anders was!
Het scheelt idd ook of het wel of niet klikt met de consulente. Ik had Monique (de persoon met iets te lange wimpers en pikzwart lang haar die je ook bij SYTTD ziet :+ ). Zij was heel aardig en had ook precies gevoel voor wat ik zocht. Ze trok een jurk uit het rek en ik begon direct te janken van verliefdheid _O- _O-
Ze hebben zelf ook nog foto's gemaakt om in de winkel te hangen. Superleuk! Ik had ook echt niet het gevoel nummer zoveel te zijn.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:55

Voor de mensen waarbij de jurk door de ouders werd betaald: vonden jullie het niet moeilijk om met het budget van een ander te shoppen?
Mijn ouders gaven mij een onbeperkt budget, maar ik voelde me toch wel wat schuldig om de duurdere jurken te passen. Uiteindelijk ben ik verliefd geworden op een jurk die in een hele nette prijscategorie zat (2500 tot 3000 euro), maar ik heb ook jurken van 8 tot 10.000 euro (oa Rosa Clara) aangehad. Los ervan dat mijn moeder steeds zei dat ik niet op de prijs moest letten en ze zelfs de prijzen voor mij verborgen hielden, merkte ik toch dat ik het heel moeilijk vond. Gelukkig zaten die dure jurken niet eens lekker :+

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:24

Een plakbh heb ik ook geprobeerd maar vond het niet fijn zitten. Maar ik wilde sowieso een mooi korset en dat is het ook geworden <3

Ik vind 10k ook echt veel te gek voor een jurk die je eigenlijk maar 1 keer aan hebt. 2 tot 3000 euro is dan al heel veel geld en voor ik het plaatje compleet had zaten we op ongeveer 4000 euro voor alles wat erbij komt (van jurk tot lingerie, hoepel, schoenen, tiara, sluier, sieraden, etc etc. ) Ik denk dat ik dat niet had uitgegeven als ik het zelf had moeten betalen.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:39

Die is ook erg mooi, Joolien!

Ik draag normaal gesproken weinig sieraden, maar ik heb voor onze bruiloft wel een mooie (niet te opzichtige) tiara gedragen. Geen kroontjesmodel :P En een armband gekocht.
Van mijn moeder heb ik pareloorbellen en een ketting geleend (something borrowed :D ).

Ik heb oa een prachtige baljurk van Rosa Clara aangehad, maar daar kon je gewoon de hele dag niet in bewegen (en ik had ook niet door het gangpad gepast want die jurk had echt een wijdte van bijna 4 meter).
De consulente zei nog: ademen is onbelangrijk en bewegen ook. Zolang je er maar mooi uitziet en nog net niet dood neervalt van ademnood. Desnoods rollen ze je maar op een steekwagentje naar het altaar :D :+

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:00

Bij ons was het volgens mij apart, maar dat weet ik niet zeker meer.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:46

Ik heb twee vriendinnen die bij Anastasi zijn geweest, maar beiden waren uiteindelijk niet tevreden over de kwaliteit en het eindresultaat was toch anders als besproken.
Zelf zou ik het niet aandurven in ieder geval.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:27

fohadie schreef:
vec schreef:
Begrijp ik goed dat zij bij Anastasia jurken maken naar wens?

Anastasi maakt alle jurken zelf naar wens idd. Zij heeft een klein boetiekje in een woonhuis waaruit je uit bestaande modellen kan kiezen voor je ze "oppimpt" maar ze kan ook iets heel anders maken. Zelfs als je alleen masr een plaatje of tekening bij je hebt, snapt ze al wat je bedoelt.

Cayenne: hoe bedoel je dat de kwaliteit tegen viel? Was de jurk snel stuk, oogde het goedkoop? Want die ervaring heb ik niet. Wel dat het eindresultaat tegen leek te vallen, maar ook dat lijkt opgelost.

Bij de ene vriendin klopte tijdens de laatste passessie de maat helemaal niet en was er te veel van de onderkant afgehaald. Dus dat was nog even heel spannend. Uiteindelijk hebben ze het met een andere hoepel opgelost, maar hij was ook niet zo mooi afgewerkt als mijn vriendin had gehoopt. Tijdens de bruiloft strooide ze ook glitters enzo :o Het zat gewoon niet goed vast.

Bij de ander voldeed het complete beeld van de jurk eigenlijk niet. Uiteindelijk was ze wel tevreden, maar het was niet wat ze voor ogen had.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:05

Ik maakte voor de grap een opmerking dat ik hem wilde verkopen en manlief direct: 'NOOIT!'
Dus.. duidelijk :') Hij hangt momenteel bij mijn schoonouders.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:11

Op TLC heb je het programma 'I found the gown' en zoiets zouden ze ook in NL moeten hebben.
Dus nieuwe jurken die een seizoen of een paar seizoenen oud zijn gewoon voor een bodemprijs verkopen.
Bijvoorbeeld van 2000 euro voor 499 euro ofzo :P
Er zijn imo te weinig outlets.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:53

_O-

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:31

Op een paspop is leuk, maar het wordt dan ook een stofnest en het staat idd flink in de weg.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:30

Heb je dan niet een gigantische grote lijst nodig? :=
En volgens mij krijg je dan nooit een mooi beeld van een jurk. Die van mij heeft bijvoorbeeld best een redelijke sleep en dat vond ik juist zo mooi. In een lijst lijkt me niet dat je dat nog terug ziet?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 03:49

OMG, ik hoop toch van niet :=
Maar de jurken van dat merk zijn sowieso niet echt mijn smaak. Gelukkig doen smaken verschillen!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:07

Volgens mij schijnt die ook nog best door!
Wel mooi! Ik vraag me altijd af of zo'n kanten randje aan de bovenkant prikt?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:11

Ik las op een ander forum dat iemand uitslag kreeg van zo'n randje. Lijkt me heel vervelend op je trouwdag.
Vandaar mijn vraag :P

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:17

Mooi Yasmine!

En over stijlen.. Mijn moeder was er heilig van overtuigd dat ik een baljurk zou nemen.
Die heb ik ook gepast, maar ik verzoop er echt onwijs in (deze was dan ook wel echt enorm met zo'n tulen poefjurk). Een superstrak zeemeerminmodel heb ik ook aangehad en vond ik erg mooi, maar daar voelde ik me ook geen bruid in.
Uiteindelijk werd het een dropped waist A-line.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:01

Welkom nieuwkomers en gefeliciteerd!! :D