Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:38

Ailill schreef:
Met een verschil, in heel veel andere beroepen werken ze niet met targets en die krijgen dus, buiten hun loon, niets. Zo verkeerd zijn targets nog niet :)

Zo verkeerd zijn die targets wel, wanneer ze mensen overhalen om basis fatsoensnormen structureel opzij te zetten, of erger nog, wanneer dat eigenlijk gewoon van ze verwacht wordt.
Als een duidelijke "nee, ik heb geen interesse en ik heb niet de behoefte dat verder toe te lichten" op last van hogerhand genegeerd moet worden (want alleen 3x 'nee' is een echte 'nee' ofzo? 8)7) om de baan te houden, dan verdient zowel de baan als het bedrijf het niet om te blijven bestaan.
Het is dat je de managers van zo'n callcentre nooit te spreken krijgt, maar anders mag ze wel duidelijk gemaakt worden dat ze het laagste van het laagste zijn. Hun medewerkers staan echt nog een treetje hoger wat dat betreft, en de zeer kleine groep die het lef heeft om ondanks het risico op ontslag toch fatsoenlijk te blijven tegen de onvrijwillig gebelden helemaal. Neemt niet weg dat het beroep (dus niet per se de personen die het uitvoeren!) echt wel gemist kan worden als kiespijn.
Er zijn genoeg beroepen waar mensen een hekel aan hebben, maar die toch nog enig nut hebben (gerechtsdeurwaarders, controleurs van de hondenbelasting, flitsagenten, ...), maar daar is dit er niet een van.
Als ik een bepaald product wil kopen, dan ga ik daar zelf wel naar op zoek, daar hoef ik niet ongevraagd voor benaderd te worden. Als blijkt dat een aanbieder van dat product gebruik maakt van dit soort laakbare verkoopmethoden, dan is dat alleen maar een heel goede reden om verder te kijken of de concurrent wel deugt.

Schoentje, kerstmuts en [o]


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:25

Ashleytjuhh schreef:
had hier al een keer eerder gereageerd met een tip.

maar moet nu even nog een keer reageren op de mensen die deze medewerkers neer zetten als laagste van het laagste bah! ze hebben een baan willen werken en ze verdienen hun geld er mee. het is juist door de mensen die denken dat ze beter zijn waardoor het werk niet leuk is. veder heb je leuke gesprekken wel of geen sale. ik heb het een maand gedaan uiteindelijk door mijn bel vrees niet veder mee gegaan. daanra 2.5 jaar deur aan deur verkoop gedaan(wat volgens jullie soort dan ook wel laagste van het laagste is). hele leuk tijd en gesprekken mee gehad, nooit geen deur in mijn gezicht en ja echt mensen geholpen!

dus bedenk even dat het je buurvrouw kan zijn. die net haar baan verloren is en wel wilt werken ookal pakt ze iets aan wat wellicht onder haar doen is. maar als ze in de uitkering blijft zitten lopen jullie ook te klagen dat ze maar eens moet gaan werken en elke baan aan moet pakken.

Ik heb hierboven al aangegeven dat het zeker niet de schuld is van degenen die het werk uitvoeren, zolang ze maar enig basisfatsoen tonen. Doen ze dat niet, en wordt een duidelijk 'nee' van de gebelde structureel genegeerd, dan is een "Befehl ist Befehl" daar geen excuus voor. Dat is hooguit een reden om degene die dat Befehl heeft gegeven daar nog meer om te verachten.

Overigens doet de mogelijkheid dat het een bekende is daar niets aan af. Die buurvrouw kan natuurlijk ook tomaten gaan plukken, vuilnis gaan ophalen, gemeenteplantsoenen gaan schoffelen of tal van andere beroepen gaan doen die wel intrinsiek respect verdienen. Dat respect komt namelijk niet alleen voort uit het feit dát men bezig is, maar vooral ook uit wát men dan doet. Of moeten we nu ook gaan juichen voor mensen die eindelijk een zinvolle dagbesteding hebben gevonden en zich nuttig maken in de wietteelt, de fietsendiefstal of het uitvoeren van liquidaties? Nee toch? Voor respect is enkel 'niet op je gat zitten' niet voldoende, daarvoor zul je ook echt respectabel werk moeten doen. Dat hoeft zeker niet perse hoogopgeleid werk te zijn hoor. Burgers bakken voor mensen die wel behoefte hebben aan burgers is ook een prima bezigheid. Telefoontjes beantwoorden van mensen die een vraag hebben aan een bedrijf ook.
Telefoontjes plegen naar mensen die daar niet op zitten te wachten, is dat niet. Producten aansmeren die men niet wil evenmin.

Schoentje, kerstmuts en [o]


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:46

Shadow0 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
oomens voor jou is dat wellicht geen behoefte dat er iemand belt. maar voor sommige mensen wel ;) dus ook deze mensen verdienen respect voor hun beroep


Nou nee. Ongevraagde telefonische verkoop is geen 'behoefte'. Het verdienmodel is om mensen wat te verkopen waar het bedrijf en niet de ontvanger wat aan verdient.
Als je mensen wilt bellen die behoefte aan een gesprek hebben, dan zijn er vele organisaties die dat doen zonder dat men probeert iets te verkopen. En het is heel kwalijk als die dingen door elkaar gaan lopen - dan lieg je gewoon over je functie.

Dat dus. Wees gewoon oprecht over je bedoelingen. Als je bedoeling is om mij iets te verkopen, vertel dan niet dat je mij eigenlijk wilt informeren (over dat product waarvan je er zo veel mogelijk moet verkopen). Als je als callcentremedewerker dan denkt "jamaaralswedateerlijkvertellendankooptniemandhet", dan weet je dat wat je doet dus feitelijk ongewenst lastigvallen is. Accepteer dat dan, en doe niet verongelijkt wanneer de gebelden je ook behandelen alsof je hen ongewenst lastigvalt.

Dat is hetzelfde als wanneer mensen doen alsof ze mij voor mijn eigen bestwil iets moois willen vertellen, maar dat als puntje bij paaltje komt het gewoon de bedoeling is dat ik ook lid van hun enge sekte word. Nee, geen behoefte aan, en al helemaal niet aan dat gehuichel waarmee ze doen alsof hun bedoelingen wel zouden deugen.

Schoentje, kerstmuts en [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annefleur200, Axxy, ComscoreBot, danneke80, DWitzel, Eineges, Eliana, Hanneke1989, Hanneke_68, hortensia, lrm, maessie, moralian, mvdende, Poety, rozebadeend, Suliko, YandexBot, zuperzmoker en 188 bezoekers