Ailill schreef:Met een verschil, in heel veel andere beroepen werken ze niet met targets en die krijgen dus, buiten hun loon, niets. Zo verkeerd zijn targets nog niet
Zo verkeerd zijn die targets wel, wanneer ze mensen overhalen om basis fatsoensnormen structureel opzij te zetten, of erger nog, wanneer dat eigenlijk gewoon van ze verwacht wordt.
Als een duidelijke "nee, ik heb geen interesse en ik heb niet de behoefte dat verder toe te lichten" op last van hogerhand genegeerd moet worden (want alleen 3x 'nee' is een echte 'nee' ofzo? ) om de baan te houden, dan verdient zowel de baan als het bedrijf het niet om te blijven bestaan.
Het is dat je de managers van zo'n callcentre nooit te spreken krijgt, maar anders mag ze wel duidelijk gemaakt worden dat ze het laagste van het laagste zijn. Hun medewerkers staan echt nog een treetje hoger wat dat betreft, en de zeer kleine groep die het lef heeft om ondanks het risico op ontslag toch fatsoenlijk te blijven tegen de onvrijwillig gebelden helemaal. Neemt niet weg dat het beroep (dus niet per se de personen die het uitvoeren!) echt wel gemist kan worden als kiespijn.
Er zijn genoeg beroepen waar mensen een hekel aan hebben, maar die toch nog enig nut hebben (gerechtsdeurwaarders, controleurs van de hondenbelasting, flitsagenten, ...), maar daar is dit er niet een van.
Als ik een bepaald product wil kopen, dan ga ik daar zelf wel naar op zoek, daar hoef ik niet ongevraagd voor benaderd te worden. Als blijkt dat een aanbieder van dat product gebruik maakt van dit soort laakbare verkoopmethoden, dan is dat alleen maar een heel goede reden om verder te kijken of de concurrent wel deugt.