Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Murthul, Polly, Hanmar, Warboel, Shanna, Dani

Foaly

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:48

Vanmorgen op Den Haag Centraal werd omgeroepen dat reizigers gratis koffie of theee konden halen bij de Kiosk... hoefde zelf niet met de trein, maar dat is meestal geen heel goed teken :')

Fight for truth. Justice. Freedom. Reasonably priced love. And a hard boiled egg.

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:30

Zo dan, ben ik even blij dat ik gister naar Boedapest ben gevlogen ipv vandaag :oo

Fight for truth. Justice. Freedom. Reasonably priced love. And a hard boiled egg.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:57

Nee om 9 uur 's ochtends al. En ik snap de jaloezie :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:32

Afbeelding

Dat is nog eens een idee :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:21

Ik weet niet wat ik erger vind. Mensen met een licht zweetluchtje, of iemand met een bedwelmende Axe-walm om zich heen -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:06

Will65, als het niet te harden is, zou ik een of twee coupé's verder lopen. Dikke kans dat daar de airco het wel doet :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:55

Er zit iemand in de tram hardop muziek te luisteren en frietjes te eten. De muziek is al irritant, maar nu heb ik ook zin in frietjes :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:44

De schuld van het kabinet, welja :')

Ik heb totaal geen verstand van SHV, maar die mensen hebben toch een bewindvoerder? Daar moet toch mee te regelen zijn dat je een OV-chipkaart krijgt met een vast bedrag erop, ook als je geen pinpas hebt?

Ik ben ook blij dat het contant geld uit de bus is, reis(de) regelmatig 's avonds laat met de bus en ik snap heel goed dat chauffeurs zich niet veilig voelen om met een volle kas rond te rijden. Je hebt er rare mensen tussen zitten...
Laatst bijgewerkt door Foaly op 26-06-18 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:03

Bowo, als ik het goed begrijp vind jij dat buschauffeurs voorgetrokken worden omdat er in winkels geen (of minder) maatregelen genomen worden tegen overvallen en in de bus wel? Die snap ik even niet... Wat heeft dat precies met elkaar te maken? Omdat de buren geen inbraakalarm hebben hangen mag ik er ook geen ophangen, want ik heb er niet meer recht op om niet overvallen te worden dan zij? Lijkt me iets voor iedere organisatie (winkels, OV, andere bedrijven) om zelf te bepalen, en niet maar geen veiligheidsmaatregelen te treffen omdat iemand anders het misschien lastiger heeft dan zij...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:29

Ook zo handig... in Den Haag zijn twee weken lang werkzaamheden aan de tramtunnel. OK, moet gebeuren, prima. Trams worden omgeleid, ook prima, alles staat goed aangegeven verder en zo komen we er ook wel.

Maar. Er is nu een lijn in tweeën geknipt, deel A rijdt via een omweg naar Laan van NOI en daar kun je dan overstappen op de tram die deel B van de route rijdt. Ook geen probleem, MITS die overstaphalte toegankelijk was geweest voor rolstoelen en scootmobiels. Wat ie dus niet is. Nu vind ik het sowieso raar dat er nog best wat haltes in Den Haag niet rolstoel- of scootmobieltoegankelijk zijn, maar toch. Je hebt geen andere keuze dan naar deze halte te gaan, en vervolgens kun je de tram dus niet uit (of in). Daar is dan toch niet over nagedacht?

(En voor degenen die zeggen 'ja maar dat zeggen ze alleen maar': je kunt er ook echt niet langs met een rolstoel. Het 'peronnetje' is amper een halve meter breed, dus je kukelt er zo vanaf).

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:35

Ik kijk altijd een beetje hoe ze lopen en of ik denk dat ze zich staande kunnen houden :') Voor iemand die schuifelend binnenkomt en die eruitziet alsof ie al omvalt als je er tegenaan blaast sta ik eerder op dan voor een vitale oudere, ook al scheelt het in leeftijd niet zoveel

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:15

Als we het toch over zitten en staan hebben, heb ik nog een ergernis: mensen die niet gaan zitten op een vrije plek, maar wel zo staan dat er ook niemand anders langs kan en daar kan gaan zitten. Zo houd je effectief dus twee plekken bezet :=