Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:39

CharmingS schreef:
Ik word ook soms wel meerdere keren per dag gebeld, vraag me ook echt af hoe ze aan mijn nummer komen aangezien ik die nooit zomaar invul ergens.
Die mensen zijn ook echt stug en vervelend, als ik bij voorbaat al zeg geen interesse te hebben dan word er nog doorgevraagd waarom dan niet.. Terwijl ik ze dat keer op keer uitleg.

Ga je dat echt iedere keer uitleggen? Gewoon na het horen van de naam een 'geen interesse' en dan ophangen werkt veel sneller hoor.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 19-07-18 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:39

Geen idee of het kan, maar dat is ook niet praktisch want als je dan ooit teruggebeld moet worden door een ziekenhuis oid, komt die ook niet door :\

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:40

Gister had mijn moeder iemand aan de lijn, die nadat ze aangaf geen interesse te hebben en gedag wilde zeggen, zelf de hoorn er op gooide zonder nog een woord te hebben gezegd :+

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:11

Tegenwoordig heb je GDPR (General Data Protection Regulation), dit is een nieuwe Europese privacyregelgeving. Daaronder valt het volgende:
1. Recht om vergeten te worden

“The right to be forgotten” is een recht dat in de huidige privacywetgeving terug te vinden is, ingevolge het Google/Spain arrest van het Europees Hof van Justitie.
Onder de GDPR wordt dit recht verder uitgewerkt en geformaliseerd. In een aantal gevallen hebben personen het recht om vergeten te worden. Uw onderneming wordt verplicht om deze gegevens binnen 1 maand te wissen.

Dus je zou wel kunnen aangeven dat je je recht om vergeten te worden wil uitoefenen en dan is een bedrijf verplicht om jouw gegevens uit hun database te verwijderen binnen de maand. Indien ze dat niet doen, kan je klacht indienen.

't gaat misschien erg ver maar ik vermoed als je ergens al kan aangeven dat je onder GDPR je recht om vergeten te worden wil uitoefenen, dat bedrijven wel al net iets voorzichtiger worden. Zij kunnen namelijk erg hoge boetes krijgen indien blijkt dat ze hier niet aan voldoen. Als ik een hardnekkige zou hebben, die blijft bellen, dan zou ik wel durven om daar verdere stappen in te ondernemen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 11:31

Veel reacties, zal straks alles even goed doorlezen.
Ik heb via email een reactie op mijn klacht van het bedrijf zelf ontvangen. Ze namen het serieus en gaan kijken of het gesprek terug te luisteren is zodat zij deze persoon sancties op kunnen leggen. Ze hebben mijn nummer verwijderd. Fijn om zo in ieder geval serieus genomen te worden.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:34

karuna schreef:
Helaas herkenbaar, steeds opnieuw jongens ik ben geregistreerd, niet geinteresseerd en nee ik stap niet over enz. Heb soms het idee dat registreren juist telefoontjes oplevert of zo.

Mobiel geen last van gelukkig alleen vast

Wat alleen mij opvalt is dat de bedrijven die bellen voor verkoop en ik afgesnauwd heb prompt daarna aan de voordeur staan -:(- _-:( . R o t o p!
Zou wat zijn als zo'n bel me niet register lijsten zou verkopen :')

Zelf geen last van, vanaf m'n 16e dit mobiele nummer en op een belletje n.a.v. enquête na, vrijwel geen last van.

Trouwens zelf, ook rond die leeftijd, zo'n irritante bel student geweest, ging overigens wel o.b.v. warme acquisitie (dus de klanten hadden al interesse getoond). Het is mij nooit overkomen, maar wat ik bij meerdere collega's heb zien gebeuren: Een voetbal fluitje, echt waar je schrikt je werkelijk dood en je krijgt zo'n koptelefoon net een fractie van een seconde bij je hoofd vandaan dan een telefoon.

Ik zou het persoonlijk niet direct toepassen, maar als ik zeker weet dat het steeds dezelfde persoon is, zeer effectief :')

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:36

Ik snap ook niet dat mensen zo'n werk willen doen. Dat is echt wel het laagste van het laagste.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:56

Bloodymary schreef:
Ik snap ook niet dat mensen zo'n werk willen doen. Dat is echt wel het laagste van het laagste.
Ach, op zich is het, voor een korte periode (tijdens studie/kort werkloos) niet eens heel verkeerd werk. Zeker inbound (wanneer mensen jou bellen) is goed te doen, ik had regelmatig leuke gesprekken en behaalde ruimschoots m'n targets.

Kwestie van beleefd. Dit was wel meer dan 10 jaar terug, in mijn ervaring werkte het bel me niet register toen nog een stuk beter.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:58

Bloodymary schreef:
Ik snap ook niet dat mensen zo'n werk willen doen. Dat is echt wel het laagste van het laagste.


Het betaald wel de rekeningen.

Mijn moeder heeft gedaan. Ze is al 40+ weggetrapt van een management functie binnen een bank waar ze al 20 jaar werkte. Daarna bij de rechtbank gewerkt tot haar 50ste. Daarna kwam ze nergens meer aan de bak. Te oud, te hoog opgeleid, verkeerd opgeleid enz. enz. enz.

Uiteindelijk was het spaargeld lager dan ze wilde en is ze gaan bellen. Daardoor kon ze de vaste lasten betalen en op vakantie, nieuwe camper kopen met haar nieuwe vent en verbetering aan het huis maken.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:10

chamion schreef:
Het betaald wel de rekeningen.


Ik snap het vanuit een persoonlijk perspectief, maar als je rekeningen betaald moeten worden door mensen ongevraagd iets op te zadelen wat ze niet willen, waar ze niet om gevraagd hebben en wat bovendien over het algemeen minder gunstig is dan men doet geloven (dat is namelijk het verdienmodel) dan zegt dat wel iets over de samenleving.

Zo'n verspilling van energie. -O-

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:52

Izzy19 schreef:
Tegenwoordig heb je GDPR (General Data Protection Regulation), dit is een nieuwe Europese privacyregelgeving. Daaronder valt het volgende:
1. Recht om vergeten te worden

“The right to be forgotten” is een recht dat in de huidige privacywetgeving terug te vinden is, ingevolge het Google/Spain arrest van het Europees Hof van Justitie.
Onder de GDPR wordt dit recht verder uitgewerkt en geformaliseerd. In een aantal gevallen hebben personen het recht om vergeten te worden. Uw onderneming wordt verplicht om deze gegevens binnen 1 maand te wissen.

Dus je zou wel kunnen aangeven dat je je recht om vergeten te worden wil uitoefenen en dan is een bedrijf verplicht om jouw gegevens uit hun database te verwijderen binnen de maand. Indien ze dat niet doen, kan je klacht indienen.

't gaat misschien erg ver maar ik vermoed als je ergens al kan aangeven dat je onder GDPR je recht om vergeten te worden wil uitoefenen, dat bedrijven wel al net iets voorzichtiger worden. Zij kunnen namelijk erg hoge boetes krijgen indien blijkt dat ze hier niet aan voldoen. Als ik een hardnekkige zou hebben, die blijft bellen, dan zou ik wel durven om daar verdere stappen in te ondernemen.


Dat recht op vergeten heb ik hier al vaker voorbij zien komen, en daar zitten natuurlijk wel een paar haken en ogen aan. Als een organisatie persoonsgegevens nodig heeft voor het uitvoeren van het werkproces, dan hoeven ze die gegevens niet te verwijderen. Bijvoorbeeld: als ik ergens een subsidie heb aangevraagd, mag de organisatie in dat kader mijn persoonsgegevens gewoon opslaan. Zou ook een beetje raar zijn: ik wil graag subsidie (of een telefoonabbo, bouwvergunning,...) maar jullie mogen nergens registreren aan wie jullie geld / een dienst leveren.

In hoeverre een callcenter kan beweren dat de persoonsgegevens (telefoonnummer) noodzakelijk zijn voor het werkproces, geen idee.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:54

Ik zou me er niet prettig bij voelen, niet iedereen reageert even prettig als die ongewenst wordt gebeld. Dat moet je ook maar van je af kunnen laten glijden. Kan je dat niet zal je het denk ik ook niet zo lang doen..

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:00

Het zou vooral prettig zijn als ze niet zouden doordrammen als jij aangeeft dat je geen interesse hebt. Daar veroorzaken ze vooral de agressiviteit mee vanuit de gebelden....

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:05

Ja hier ook nog steeds.
Zodra ik een vaag nummer zie neem ik al anders op dan ik normaal zou doen. Als ik dan hoor dat het zo'n bedrijf ik zeg ik gelijk dank u geen interesse en sluit hem af. Vervolgens blokkeer ik gelijk het nr zodat ze niet meer terug kunnen bellen.
Als ik een gesprek gemist heb zoek ik ook heel vaak even het nr op via google, vaak zie je dan gelijk wat voor soort bedrijf het is en dan blokkeer ik het ook gelijk haha

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:09

Niet echt een oplossing maar wel grappig en bij ons werkte het, degene die je belt aan de praat houden over van alles en nog wat. Ik kan het zelf niet, ben al na de eerste zin bijna ontploft als ik net mijn naam heb gezegd en ze daarna vragen: spreek ik met.... Mijn man daarentegen is daar heel goed in en hield diegene gewoon een half uur aan de praat. Daarna nooit meer gebeld door dat bedrijf.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:13

Ik neem altijd die gasten van Microsoft in de maling, of ik ga ze na praten of ik doe net alsof ik hun bel, daar snappen ze werkelijk niets van

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 13:15

sas66 schreef:
Niet echt een oplossing maar wel grappig en bij ons werkte het, degene die je belt aan de praat houden over van alles en nog wat. Ik kan het zelf niet, ben al na de eerste zin bijna ontploft als ik net mijn naam heb gezegd en ze daarna vragen: spreek ik met.... Mijn man daarentegen is daar heel goed in en hield diegene gewoon een half uur aan de praat. Daarna nooit meer gebeld door dat bedrijf.


Ik neem me steeds voor dat te doen, maar op het moment zelf ben ik gewoon zo waanzinnig geirriteerd dat ik er niet meer toe kom. Helaas.
Een fluitje vind ik ook tricky, het kan net zo goed iemand zijn die ik wel te woord wil staan natuurlijk, dat is het lastige aan geblokkeerde nummers.

Nogmaals; als er gebeld wordt MET nummer dan snap ik dat het simpel te blokkeren is ja, ik word echter altijd gebeld met geblokkeerd nummer, ander verhaal dus.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:18

Goof schreef:
sas66 schreef:
Niet echt een oplossing maar wel grappig en bij ons werkte het, degene die je belt aan de praat houden over van alles en nog wat. Ik kan het zelf niet, ben al na de eerste zin bijna ontploft als ik net mijn naam heb gezegd en ze daarna vragen: spreek ik met.... Mijn man daarentegen is daar heel goed in en hield diegene gewoon een half uur aan de praat. Daarna nooit meer gebeld door dat bedrijf.


Ik neem me steeds voor dat te doen, maar op het moment zelf ben ik gewoon zo waanzinnig geirriteerd dat ik er niet meer toe kom. Helaas.
Een fluitje vind ik ook tricky, het kan net zo goed iemand zijn die ik wel te woord wil staan natuurlijk, dat is het lastige aan geblokkeerde nummers.

Nogmaals; als er gebeld wordt MET nummer dan snap ik dat het simpel te blokkeren is ja, ik word echter altijd gebeld met geblokkeerd nummer, ander verhaal dus.
Je hoeft ook niet gelijk vanaf het eerste moment te gaan fluiten, pas wanneer het uitermate irritant begint te worden. Zeg na 5 seconden :P

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 13:21

Ailill schreef:
Goof schreef:


Ik neem me steeds voor dat te doen, maar op het moment zelf ben ik gewoon zo waanzinnig geirriteerd dat ik er niet meer toe kom. Helaas.
Een fluitje vind ik ook tricky, het kan net zo goed iemand zijn die ik wel te woord wil staan natuurlijk, dat is het lastige aan geblokkeerde nummers.

Nogmaals; als er gebeld wordt MET nummer dan snap ik dat het simpel te blokkeren is ja, ik word echter altijd gebeld met geblokkeerd nummer, ander verhaal dus.
Je hoeft ook niet gelijk vanaf het eerste moment te gaan fluiten, pas wanneer het uitermate irritant begint te worden. Zeg na 5 seconden :P


True! Zie mijn irritatie hier, ik wil iemand gewoon meteen vanaf seconde 1 kapot fluiten }>

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:28

Haha, ik merk het :D

Weet je, het is ook echt irritant. Nu heb ik het werk zelf gedaan, behoorlijk veel geduld en ze bellen me vrijwel nooit. Ik begrijp echter heel goed dat het voor anderen niet tof is, ondanks dat al die nummers niet zomaar uit de lucht komen vallen, een hoop overigens ook wel. Als je dan netjes aangeeft geen interesse te hebben dienen ze direct te stoppen (ondanks dat ze dit vaak pas mogen bij 3 maal nee) en daar gaat het wat mij betreft dan mis.

Wat ik dan nog veel vervelender vind, mensen die je op straat super enthousiast aanspreken, alsof je hun beste vriend bent en je elkaar een jaar niet hebt gezien. Ik roep meestal geen tijd, glimlach en loop door. Een keer bleef er een gozer echt irritant voor me staan, dat was behoorlijk irritant. Toch maar pepperspray mee de volgende keer :')

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:29

Ik word sinds een paar weken een keer of 3 gebeld per week door een anoniem nummer, gaat 2x over en daarna niet meer. Neem sowieso niet op maar vreemd is het wel dat ze dan ophangen.

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:30

friendly schreef:
Het zou vooral prettig zijn als ze niet zouden doordrammen als jij aangeeft dat je geen interesse hebt. Daar veroorzaken ze vooral de agressiviteit mee vanuit de gebelden....

Dit vooral.
Ik heb zelfs de ervaring dat ik na een "bedankt, maar geen interesse" als reactie kreeg dat 'ik niet zo agressief moest doen' :+ 8)7
Gelukkig werd het gesprek opgenomen voor de welbekende trainingsdoeleinden }:) en kan ik heel snel als een blad aan de boom omdraaien en weer poeslief worden O:)
De jongeman aan de andere kant kreeg dus een stukje werkelijk agressief verbaal geweld van mij over zich heen, waarna ik weer beschaafd afsloot met de vraag of hij nu het verschil begreep tussen een duidelijk 'nee' en een echt agressief antwoorden? :o
Hierna zijn we al in geen jaren meer gebeld, wel zo rustig :D

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:32

Nezzie schreef:
Izzy19 schreef:
Tegenwoordig heb je GDPR (General Data Protection Regulation), dit is een nieuwe Europese privacyregelgeving. Daaronder valt het volgende:
1. Recht om vergeten te worden

“The right to be forgotten” is een recht dat in de huidige privacywetgeving terug te vinden is, ingevolge het Google/Spain arrest van het Europees Hof van Justitie.
Onder de GDPR wordt dit recht verder uitgewerkt en geformaliseerd. In een aantal gevallen hebben personen het recht om vergeten te worden. Uw onderneming wordt verplicht om deze gegevens binnen 1 maand te wissen.

Dus je zou wel kunnen aangeven dat je je recht om vergeten te worden wil uitoefenen en dan is een bedrijf verplicht om jouw gegevens uit hun database te verwijderen binnen de maand. Indien ze dat niet doen, kan je klacht indienen.

't gaat misschien erg ver maar ik vermoed als je ergens al kan aangeven dat je onder GDPR je recht om vergeten te worden wil uitoefenen, dat bedrijven wel al net iets voorzichtiger worden. Zij kunnen namelijk erg hoge boetes krijgen indien blijkt dat ze hier niet aan voldoen. Als ik een hardnekkige zou hebben, die blijft bellen, dan zou ik wel durven om daar verdere stappen in te ondernemen.


Dat recht op vergeten heb ik hier al vaker voorbij zien komen, en daar zitten natuurlijk wel een paar haken en ogen aan. Als een organisatie persoonsgegevens nodig heeft voor het uitvoeren van het werkproces, dan hoeven ze die gegevens niet te verwijderen. Bijvoorbeeld: als ik ergens een subsidie heb aangevraagd, mag de organisatie in dat kader mijn persoonsgegevens gewoon opslaan. Zou ook een beetje raar zijn: ik wil graag subsidie (of een telefoonabbo, bouwvergunning,...) maar jullie mogen nergens registreren aan wie jullie geld / een dienst leveren.

In hoeverre een callcenter kan beweren dat de persoonsgegevens (telefoonnummer) noodzakelijk zijn voor het werkproces, geen idee.

Dat moeten ze effectief wel kunnen aantonen waarom ze jouw gegevens nodig hebben en zelfs dan kan je nog de overeenkomst beëindigen. Enkel als er een andere wet verplicht dat jouw gegevens moeten worden bijgehouden (vaak voor overheid e.d) is dat een correcte en goede verantwoording. Als jij zelfs geen klant bent bij het bedrijf dat belt, dan hebben ze geen poot om op te staan :)

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:41

Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:48

Wijsje schreef:
Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?
Waarschijnlijk een stuk minder fel, da's vaak het grappige :')