Zo ga ik dus echt niet slapen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:57

Ik heb m'n best gedaan om van spinnenangst af te komen maar het wil niet erg lukken. Ik kan gerust naar foto's/filmpjes kijken, ik vind het ook fascinerende dieren in het echt - zolang ze achter glas zitten. Maar ik krijg de rillingen van zo'n beest in mijn kamer en ik raak echt in paniek als een grote spin mijn kant op rent. Ook al besef ik hoe stom dat is. :+ Een bakje er overheen zou ik best willen, maar dan moet ik veel te dichtbij komen. Met zo'n spinnenvanger ook. Die grote durf ik niet eens zelf dood te maken, straks sla ik mis. :\

Dus TS, ik begrijp je volkomen. Sterkte voor de komende nacht. :(:) :D

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:35

Ja het is best sneu om een dier dood te slaan. Maar ik vind het sneuer voor mezelf als ik niet durf te slapen. :') Levend buiten zetten zou ik best willen doen maar durf ik echt niet, ik krijg mezelf gewoon niet zover. Ik snap heus wel dat die angst belachelijk is maar daarmee is 'ie nog niet weg. En zóveel spinnen krijgen we hier gelukkig niet in huis, die twee of drie die er sneuvelen per jaar hebben dan maar pech. Buiten overleven ze 't ook niet allemaal. Ter compensatie hebben de baby-huisspinnen een prachtige schuilplek onder onze vlonder dus ik denk dat we er meer in leven houden dan doodmaken. :D

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:12

Citaat:
Waarom vinden velen hier het dan wel oké om een spinnenangst die resulteert in bevriezen, gillen tot iemand je komt redden of het huis afbranden, gewoon te accepteren en niet actief op zoek te gaan naar therapie?

Ik vind het niet oké bij mezelf als in, normaal of acceptabel. :) Alleen ik heb er niet genoeg last van om er iets aan te doen. Hooiwagens en kleinere spinnen vind ik Heel Stom maar ik stop niet acuut met functioneren. :D Van die grote huisspinnen kan ik wel echt bang zijn maar die zitten hier niet zo vaak. Vorig jaar hadden we er één in huis. Ja dan ben ik 10 minuten half in paniek en sta ik ongeveer trillend op de trap, maar ik ga niet in therapie voor 10 minuten per jaar.

Ik vind 'ah kom op niet aanstellen het is maar een spinnetje' vooral een heel zinloze reactie. Ik weet zelf óók wel dat het 'maar een spin' is, dat ik groter ben en dat 'ie mij niet snel iets doet. Helaas is angst niet zo rationeel. ;)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, alweerkwijt, Black_Moon, charootje, ComscoreBot, Ik_is_Ik, Laura82, Mariett, Muronia, Regenpier, Remembrance, rien10, shaddy82, xBeauuu, xPabloBokt, xPearl, YvonneV en 56 bezoekers