Digital Detox

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Telpeva

Berichten: 14670
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:01

Wat voor mij helpt is om een alternatieve bezigheid er voor in de plaats te kunnen doen, want als je je zit te vervelen en je hebt alleen je telefoon in je buurt, dan is het erg moeilijk om die te laten liggen. Misschien is een boek in je favoriete genre, of een puzzelboekje een leuk alternatief om bijvoorbeeld in je zithoekje binnen handbereik te leggen? Misschien heb je nog leuke hobbies die je al een tijdje links hebt laten liggen, zoals kaarten maken, kleding maken, puzzelen, sporten, tekenen schrijven? dat is wellicht leuk als alternatief voor thuis achter een scherm zitten :j

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Telpeva

Berichten: 14670
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:29

Schermtijd vervangen door (stomme) klusjes in huis klinkt heel productief maar heel eerlijk gezegd denk ik dat dat weinig tot geen kans van slagen heeft, tenzij je echt de zelfdiscipline hebt om dat te doen. Het schermpje is een manier van ontspannen, en kan imo ook best een vlucht zijn van de klusjes en andere verantwoordelijkheden. Als beide een moeilijk punt zijn (telefoon wegleggen, beginnen met een klus) dan maak je het jezelf ook dubbel moeilijk door allebei tegelijkertijd aan te willen pakken, ik zou dan zelf kiezen voor een middenweg of iets dat zeker weten haalbaar is. Bijvoorbeeld jezelf een max tijd geven van hoeveel minuten/uren je achter een scherm mag, of voor jezelf afspreken dat je een wekker zet op 10 minuten en die tijd alleen maar aan schoonmaken/opruimen/klusjes besteed totdat de tijd om is. Moet je zien hoeveel je kan doen in 10 minuten per dag, ik ben er schoner en opgeruimder van gaan leven :') .Hou je doelen haalbaar, halverwege stoppen omdat het te moeilijk is is zonde

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, CarpeDiem_, ComscoreBot, Eefje_Sammy, Jive03, Justme_Lisaa, Kabayo, Nustice, Relserk, Roosch, scrabbel, YandexBot en 142 bezoekers