Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

SavannahNx

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:36

Gewoon tegen ze aan lopen :')

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:40

Exitium schreef:
Zo'n aso zou ik dan ook zijn ja. :') Zelfde met mensen die als ze de supermarkt inlopen precies in het poortje waar je naar binnen moet stil gaan staan om na te denken wat ze nodig hebben ofzo, die geef ik ook altijd een zetje met m'n winkelwagentje :')

Even een tikje tegen de enkeltjes O:)

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:19

purny schreef:
Een tikje tegen de enkels kan bloedende gevolgen hebben.vooral bij mensen met een dunne huid. Een harde hallo volstaat al.

Ik was sarcastisch haha. Ik zou het ook nooit doen :)

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:42

Ik ging naast een man zitten in het bushokje. Hij rook naar drank dus ik verwachtte al wel dat ie zou gaan praten want dat soort dingen heb ik nou altijd :+ De beste man begon een heel verhaal over luchtballonnen en dat ie clowns in een circus zo eng vind :')
Niet echt een ergernis maar wel erg grappig :P

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:54

Lau schreef:
Anne_GTI schreef:
Ik ben persoonlijk best flauw van het feit dat studenten-OV deze week niet geldt. Dat betekent 4 dagen extra kosten omdat de scholen hier nog geen vakantie hebben en er gewoon stage gelopen moet worden 50 km verderop.

Hier had ik het laatst met mijn vriend over. Het systeem van DUO kan prima zien waar je op school zit en ook wanneer je dus vakantie hebt. Hoe moeilijk is het dan om een systeem te bouwen dat je ov nog laat werken als jij geen vakantie hebt of juist herkansingen.

Omdat het gewoon makkelijker is om dit voor alle studenten-ov’s op 1 dag te doen. Het is allemaal veel ingewikkelder voor hen om sommige ov’s stop te moeten zetten en sommige door te laten gaan. En daarbij reis je alsnog met 40% korting dus dat scheelt al heel wat.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:03

Shadow0 schreef:
Niet zo zeer een ergernis maar een verbazing: waarom moeten ov-kaarten eigenlijk pasjes zijn? Ik had vandaag graag een polsbandjes-ov-chip gewild. En de chip kun je in principe ook overal indoen, alleen werken dan de oplaadautomaten (tenminste in de winkels) niet meer en volgens mij op sommige plekken waar de poortjes de pasjes inslikken.
Gek dat ze niet eerder nagedacht hebben over verschillende vormen zoals sleutelhangers of polsbandjes.

Een tattoo/piercing artist uit Utrecht heeft de ov-chip in zijn hand laten zetten. Misschien een idee? :')

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:14

Shadow0 schreef:
Die dingen zijn maar 5 jaar geldig! :x (Eh, nee, anders ook niet. Plus dat je hand dus niet in het oplaadapparaat van de Albert Heijn past.)

Wel bij de NS oplaadpunten :j

Just kidding ofcourse :D

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:32

Studentenreisproduct ging bij mij in toen ik klaar was met mn opleiding. Heb me blauw betaald.

Bij mij ging ie op mijn 17e in op 1 oktober volgens mij. Heb hem nu al een tijdje en bij mij werkt ie sinds 16 augustus weer. Ik denk dat als het de eerste keer is dat ie vanaf 1 september of 1 oktober ingaat.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:45

Ik heb twee jaar voor de bus betaald :+ dus een maandje valt nog te overzien. Het is niet anders.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:07

NNikki schreef:
SavannahNx schreef:
Ik heb twee jaar voor de bus betaald :+ dus een maandje valt nog te overzien. Het is niet anders.

Maar dat wist je van te voren neem ik aan?

Wij weten niet anders dan dat ik gratis OV heb.
En nu te horen krijgen dat je in september nog even 300 euro moet betalen is nogal vervelend.
Als ik twee jaar voor de bus zou moeten betalen zou ik niet naar deze school gegaan zijn, maar naar eentje op een paar honderd meter van mijn huis. :j

Weet iemand nog hoe het zit met een retour treinkaartje? Kan ik die ook als enkeltje gebruiken?

Dat was mijn laatste vraag en dan ben ik hier weg. :+
Had laatst nog wel een ergernis, mijn buschauffeur had ruzie gemaakt en reed daarna behoorlijk agressief.
Stukje waar we normaal 10 minuten over doen had hij in 4 minuten gedaan. :=

Ik wist niet beter als dat je onder de 18 geen studie ov had. Dat ging later pas in. Helaas zijn er geen mbo scholen in mijn woonplaats dus ik zou wel moeten. Toen ik hoorde dat het onder de 18 in ging baalde ik echt ontzettend. Twee jaar scheel betaald en dan ben je klaar en dan kunnen ze nu gratis reizen onder de 18.

Je kan een retourtje als enkeltje gebruiken maar waarom zou je? Retour kaartje is duurder dan een enkeltje.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:10

NNikki schreef:
SavannahNx schreef:
Ik wist niet beter als dat je onder de 18 geen studie ov had. Dat ging later pas in. Helaas zijn er geen mbo scholen in mijn woonplaats dus ik zou wel moeten. Toen ik hoorde dat het onder de 18 in ging baalde ik echt ontzettend. Twee jaar scheel betaald en dan ben je klaar en dan kunnen ze nu gratis reizen onder de 18.

Je kan een retourtje als enkeltje gebruiken maar waarom zou je? Retour kaartje is duurder dan een enkeltje.

Omdat ik al een retour had aangeschaft voor mijn moeder, omdat we dus naar Utrecht zouden gaan.

Ja snap ik hoor als je die mogelijkheid niet hebt, maar ik heb een MBO school bijna naast mijn huis staan dus ik zou dan gewoon daar heen moeten gaan.
Paar jaar lang bus betalen is voor ons gewoon niet te doen.

Okee, maar je hoeft maar een maandje op je studie ov te wachten toch? Ik snap t probleem niet zo :o
Het is even niet anders.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:22

300,- is heel veel geld. Zeker voor mij en voor mijn gezin. Maar het is 1 maand. Ik heb wel zeker 1000 of meer uitgegeven in twee jaar voor de bus. Daarom snap ik het niet zo goed.

Maar nogmaals het is niet anders.

En ja school begint indd de 28e al, en studeren is heeel erg duur.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:33

Ik zou zeggen; Probeer het uit :j

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:48

Maar de storing word helemaal niet veroorzaakt door een boef in een tunnel? Er was gewoon een storing in het sein en besturingssysteem.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:48

Ik vind het ook naar om stinkend naar paard en zweet de bus in te stappen. Gelukkig zit er nooit iemand in :+
Denk dat paard erger stinkt dan schaap

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:58

Steeph schreef:
Seks? :')
Ruik jij aan mensen of ze net seks hebben gehad?

Ohja zeker.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:32

Ik zeg gewoon mag ik zitten? Niemand die nee zegt hoor. Die stoel is niet van hun.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:56

NNikki schreef:
Even een vraagje, ik ben vergeten uit te checken vanmiddag toen ik uit de trein kwam. Wat moet ik nu doen?
Heb wel gewoon net nog de bus genomen enzo en wel in en uit gecheckt. Ging om een Arriva trein. Heb een studenten ov chipkaart.

Studenten ov maakt niet uit. Je reist toch gratis dus het maakt eigenlijk vrij weinig uit of je in en uitcheckt.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:42

Osianaa schreef:
Als iemand met een studentenov iemand in het weekend meeneemt op meereiskorting hoeft degene met het studentenov daar toch niet extra voor te betalen? Kan het niet helemaal vinden op internet maar dat is haar verteld..

Nee. In het weekend heet diegene 40% korting en die ander kan gewoon op de meereiskorting. Kost haar niks extra.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:59

Jolien87 schreef:
Ik geloof dat ik even een poosje op mijn handen ga zitten.

Ik doe even met je mee...

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:01

xPabloBokt schreef:
Even ter relativering: een van die aanrijdingen vandaag was het nichtje van de beste vriendin van mijn collega.

Wees blij dat je nog thuis komt. Wees blij dat je je 16 jarige dochter niet hoeft te identificeren terwijl ze in stukken ligt. Wees blij dat jij je niet zo ongelooflijk klote voelt als zij zich heeft gevoeld.

En nu ga ik weer op mijn handen zitten. Maar ik moest het even kwijt. Ik snap dat dit een ergernissentopic is en ik heb normaal ook een hekel aan mensen die andermans ergernissen gaan proberen teniet te doen. Ik ben ook niet van het "ik mag geen dorst hebben want in Afrika hebben ze niks" (bijvoorbeeld). Maar dit is gewoon geen ergernis.. imo meer een gebrek aan relativering. Denk even na over wat je zegt en waar de familie van het slachtoffer doorheen moet.

Heel veel sterkte. En ik ben het heel erg met je eens. Telkens zie ik het hier weer terugkomen “ugh aanrijding met een persoon dus nu kom ik later thuis”. Lekker respectvol.

Ik ga ook weer op mn handjes zitten.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:51

Gister ging ik uit eten en de bus die ik moest hebben gaat om het uur en hij kwam niet. Was mooi een uur te laat en verdome koud.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:13

Zo’n vrouw wilde naast me zitten, en ze keek me zo aan dus ik wilde mn tas oppakken, zucht ze geirriteerd en gaat ze erop zitten. Grootste bonje in de trein... What the hell.

• Quinto

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:09

Jezus wat heftig! Altijd mijn nachtmerrie en ook die van mn moeder toen ik klein was. Aso’s tegenwoordig...

• Quinto