Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar, Polly, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:55

Haha die van de Tourette en die van dat paard wat op je hoofd kan poepen vind ik toch wel echt briljant :')

Mijn dochter kan er ook wat van. Die heeft als kleiner kind ook rustig dingen gezegd als : ""Jeetje mama zag je dat, die mevrouw is echt dik"

Pas geleden werd ik 40. Maar dat was volgens haar niet zo erg voor me want "Papa is toch veel ouder als jij".

Toen ze 5 was moesten ze met Pasen een liedje in de kerk zingen. Over Jezus die gekruisigd werd. Zware kost. Maar met een lichte boventoon want onze dochter zong vrolijk: Ze hadden hem gekruisigd en in een graf gedaan, maar na 3 dronken dagen is hij weer opgestaan. Echt je kon me opvegen.

En op mijn werk in de tijd dat ik nog op het MKD (medisch kleuter dag verblijf) werkte hadden we een heel bijdehand mannetje. Die zat tijdens de lunch met zijn oor aan zijn bekertje melk. Toen ik vroeg waarom hij zo zat zei hij dat er in melk veel vitamientjes zitten en hij was aan het luisteren of hij ze kon horen. Ik moet nog vaak aan die uitspraak denken als ik een pak melk uit de koelkast haal. Hij kon ze trouwens idd horen :j ik nog steeds niet -O-

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:09

Zo zingt onze dochter nog steeds pak een pan en een olifant bij een liedje van K3 :)) een olifant is ook gewoon veel leuker als een olievat natuurlijk.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:20

Ik moest dat echt 3 keer lezen die bovenste ik dacht, dat klopt toch gewoon.

Mijn dochter zong heel lang over waaiende wimpers in plaats van wimpels :))

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:28

Ja zo noemde mijn dochter dat ook. En zij vond het heel zielig voor de mensen die geslagen zijn.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:20

Schiet me er nog 1 te binnen van onze dochter. Op de speelzaal komt de juf naar me toe. Of ze thuis wel eens haar speelgoed op moet ruimen. Ja natuurlijk. Blijkt dat ze daar nooit meehelpt. Dus ik vraag terug naar huis als we op de fiets zitten waarom zij nooit helpt. Haar reactie: die andere kindjes kunnen toch ook opruimen? Ik vond hem briljant. Maar heb toch maar uitgelegd dat meehelpen wel netjes en aardig is.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:34

K3 heeft bij mij ook wel eens tot leuke uitspraken geleidt. Zo zingen wij nu standaard "neem een pan of een olifant". Want dat is wat mijn dochter verstond toen ze het voor het eerst hoorde :j

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:57

Shanna schreef:
Oh dat van de evolutie-theorie heb ik laatst ook geprobeerd bij een net 7 jarige, ze vroeg hoe mensen en dino’s samen leefden en hoe we allemaal op aarde zijn gekomen. Dus ik ging nog net even wat verder terug dan de apen, naar het micro-organisme in de zee die zich steeds verder evolueerde tot alles wat er nu leeft (mensen, dieren, e.d.).

De eerste vraag die kwam “dus Opa-opa (oma’s vader) komt uit de zee?”, waarop ik antwoord “neee schat, dat was nog veeeel eerder, nog voor dat er ook maar iets of iemand leefde.”.
De 2e vraag was “dus Sedje (haar pony) komt ook niet uit de zee?”, waarop ik haar moest teleurstellen, “ook Sedje komt niet uit de zee.”. Waarop haar reactie was “Dat is wel ècht jammer zeg... Anders was Sedje een echt zeepaardje!” -O-

Haha die van dat zeepaardje :')

Volgens mijn dochter waren opa en oma echt oud. Want ze leggen hun tanden in een bakje met water voor ze gaan slapen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie