Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:40

sureido schreef:
Ben ik denk ik toch iets te verlegen voor. Het was een reis van Tilburg > Eindhoven dus kort, en ik vind het al niet fijn als mensen naast me gaan zitten (als de trein nog vrij leeg is, maak wel altijd plek hoor, had sowies niks bij) maar als ze dan ook nog irritant zijn := en ze ging opeens heel random met haar vingers knippen, daarna keek ze me aan en zuchtte ze 3 keer en ze ging rennen op het perron toen ze de trein uit ging en daarna zitten op hetzelfde perron. Allemaal gekke dingen :’)

Maar als de trein vrij leeg is dan zou ik opstaan en voor een andere plek kiezen?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:16

sureido schreef:
Oh ja zal ook nog voor haar gaan op staan :+

Ehhh keuzes keuzes of je dood ergeren of demonstratief een plek kiezen waar je alle ruimte weer hebt. Ik zou het wel weten

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:03

Ineke2 schreef:
Heb ook regelmatig gevloekt hoor als de bus net voor mijn neus wegreed, dus ken het gevoel. Bowo zegt alleen eerst dat de bus wel optijd rijd, maar de dienstregeling niet past en nu ik daar een opmerking over maak past de dienstregeling wel, maar blijkt de bus te vroeg of te laat te zijn etc... tja Ehm dan klopt het verhaal niet en kun je er daarom niet objectief op reageren.

Eerlijk gezegd ;
Eigenlijk hoeft je ook niet op de ergenis te reageren want de titel van dit forum is ergenissen in het openbaar vervoer. Die zijn niet altijd even redelijk maar wel echt . Reizen met openbaar vervoer vind ik persoonlijk al een ergenis sowieso maar dat is mijn emotie . Een forum openen met ergenissen van reizigers zou een oplossing kunnen zijn als tegenhanger


Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:41

Zomerregeling is weer van start. Voor mijn traject betekent dat vertragingen, uitval en langer reizen en volle treinen. Met deze hitte is het reizen met name op de terugweg een hel. Metro stikheet en trein vol en broeierig. Er zijn in deze periode nog veel mensen die door werken.
Ik begrijp echter ook dat de ns ergens ook personeel heeft wat op vakantie wil dus ik snap het wel al is het voor mij als reiziger echt prut dat ik naar mijn werk en van mijn werk moet zien te komen met zoveel aanpassingen, uitval en seinstoringen. We ondergaan het maar weer.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:49

Helaas deze dagen veel last van vertragingen en treinen die uitvallen. Ook nu staan we weer stil.
Het is een ergenis waarvan ik weet dat het de ns niet is aan te rekenen. Want het zijn invloeden van buitenaf maar reizen met deze hitte maakt het er niet leuker op zo.
Het ergste vind ik nog de metro. Man man man wat kunnen mensen stinken.
Op naar een nieuwe werkdag

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:48

Metro die gewoon de kachel hoog heeft staan man man man wat een lucht.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:24

Destination schreef:
Ik vind het persoonlijk nogal logisch dat je niet kan reizen als je officieel nog niet bent begonnen met je opleiding :o

Ja maar hoe betalen studenten dan de reis naar introductie week?
Daar wordt totaal geen rekening mee gehouden

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:48

Ja maar hoe betalen studenten dan de reis naar introductie week?
Daar wordt totaal geen rekening mee gehouden[/quote]
Een introductieweek is in veel gevallen niet verplicht. De opleidingen zelf organiseren ze vaak in de eerste collegeweek, ik heb nog niemand gehoord bij wie de intro voor de officiële startdatum was.[/quote]
Nee maar het wordt wel nadrukkelijk aangegeven daar vooral wel aan mee te doen ivm de verbinding met klas. Niet meedoen betekent meteen al achterstand dus .
Persoonlijk vind ik het van de gekke .
De studie Fin gast ook weer omhoog qua rente (18 %!) dus de arme student wordt dubbel genaaid

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:49

Paralian schreef:
Wanneer sta je nou wel of niet op voor oude(re) mensen? Als ze het moeten vragen zijn ze boos, want je bood het niet aan. Bied je het aan, zijn ze boos want ze zijn niet oud..

Persoonlijk sta ik voor iedere bejaarde op

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:18

Ghostattack schreef:
Willl65 schreef:
Nee maar het wordt wel nadrukkelijk aangegeven daar vooral wel aan mee te doen ivm de verbinding met klas. Niet meedoen betekent meteen al achterstand dus .
Persoonlijk vind ik het van de gekke .
De studie Fin gast ook weer omhoog qua rente (18 %!) dus de arme student wordt dubbel genaaid

Bullshit. Ik heb de introductieweek van mijn studie 4 jaar geleden overgeslagen, ik was namelijk op vakantie. Mijn twee beste vrienden van deze studie zijn allebei wel geweest en gaven aan dat ik weinig, zeg maar gerust niks, had gemist. Als je met een achterstand aan je studie begint omdat je zo'n week of dag mist, dan ligt dan meer aan jezelf denk ik :o

Ik reis nu weer elke maandag met de trein naar Utrecht CS. Vooralsnog geen problemen gehad.. Maar ik zal het niet te hard roepen :')

Nou ik citeerde de school gewoon en die hadden die week toch echt gebruikt voor teambuilding

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:09

MarlindeRooz schreef:
Oudere mensen hebben ook een mond. :+

Als ze erom moeten vragen ben je wat mij betreft al af met alle respect. . Als je ziet hoe er gestopt wordt en opgetrokken wordt in de bus weet je gewoon dat een ouder persoon daar moeite mee kan hebben. Ook in metro is het afremmen en stoppen gewoon ronduit abrupt te noemen op sommige trajecten zelfs ik moet mij dan echt vasthouden om niet neer te gaan .
Gewoon even vragen en ookal zeggen ze nee dan heb je het in ieder geval aangeboden .

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:13

lieveli schreef:
Bij mij werd er in de introweek ook uitgelegd hoe Blackboard werkte. Intro was verplicht.

Voor mijn zoon niet verplicht maar wel dringend verzocht. Fijn dat je dit bevestigd _/-\o_
Kom ik weer op het feit dat ik het belachelijk vind dat al die studenten die dus naar introweek gaan de reis moeten betalen terwijl andere klassen al beginnen zijn. Ik pleit voor ov studentenreis vergoeding vanaf moment dat ze voor school moeten reizen.
Met de regelingen zoals deze nu zijn worden studenten steeds verder de schulden in geduwd als zij zichzelf verder willen ontwikkelen

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:37

Ineke2 schreef:
SavannahNx schreef:
Ik zeg gewoon mag ik zitten? Niemand die nee zegt hoor. Die stoel is niet van hun.

Als de stoel leeg is naast hun en ze opzij moeten of er ligt een tas () dan vraag / zeg ik dat ook.
Maar ik ga niet vragen of ik mag zitten als er geen plek vrij is.

Precies de minder valide biedt je dat gewoon aan. Zo ben ik tenminste wel opgevoed

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:49

Emmaa_ schreef:
Ik vind het ook wel lastig hoor. Ik heb een keer een hele tirade gehad van een mevrouw die in mijn ogen toch echt oud en slecht ter been was omdat ik mijn stoel aanbood maar ik toch 'verdomme had moeten zien dat ze gewoon ken lopen en geen medelijden nodig had'. Uhh ja oke dan niet?

Tja zulke hou je er toch tussen zitten maar dat zegt meer iets over die persoon dan over jou. Ik heb eigenlijk meestal als antwoord ja graag

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:46

Ja hoooor we hebben weer een nagelknipper in de eerste klas! Wat is dat toch smerig

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:19

Flying_Angel schreef:
_-:( %)

Yuk! Dat is zo smerig. Doe dat lekker thuis!

Ik vind het ook onbegrijpelijk schaamteloos

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:43

Dat ik net zware hoofdpijn heb weten te onderdrukken , de trein in stap en dat er een of andere €&@@@“@&€€ die achter mij zit dat het tijd is voor parfum!!! Gatverdamme! Krijg ik mij toch een walm van die putlucht . Dank je wel voel meteen weer mijn kop kloppen . Waarom denken mensen toch dat het Oke is om je nagels te knippen, luchtjes op te spuiten etc in de trein waar anderen ook van moeten genieten ??? Doe gewoon niet!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:36

Pfff dat de verwarming hoog staat in de trein terwijl het al warm is. Weet my a ongeluk!
En dat ik voor retourtje leiden ruim 9 euro moet aftikken voor twee haltes

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:51

Ineke2 schreef:
Sterkte geweest...is niet niks...

Vergeet echter niet dat dit een ergenissen topic is en het aan de andere kant heel vervelend is voor de mensen die hierdoor inderdaad ( heel veel) later op hun bestemming komen. Zeker als dat regelmatig voor komt kan ik hun ergenis helemaal voorstellen.

Beetje relativeren van beide kanten kan best.
Ook als het om de eerste plaats om een trieste gebeurtenis gaat.

Precies het is een ergenis topic niet meer niet minder.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 20:15

purny schreef:
Vandaag ben ik met de trein weggeweest op de terugweg zat ik in de stiltecoupé maar ging er iemand zit te bellen. Dat was zo irritant. En er stapte zo'n enge man in de tram ik werd echt bang van hem. Hij zat me heel Hij stond mij heel eng aan te kijken En allemaal rare geluiden te maken. Toen ik uitstapte ging hij er ook uit en ik vond het echt eng Ik was echt bang dat hij mij ging achtervolgen.

Stiekem is dit topic ook echt wel leerzaam.

Volgende x opstaan en ergens anders gaan zitten of staan. Je hoeft er niet te blijven zitten met zo’n creep tegenover je

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:28

Iedere dinsdag is het raak, mijn trein rijdt weer niet .

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:16

Vanmorgen reed mijn trein niet en nu mag ik helemaal niet meer naar huis. Wtf

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:00

Pff en ook vandaag reed de trein niet op traject Amsterdam Rotterdam. Ik vraag mij echt af waarom ik nog een Abonnement heb. Iedere week is het raak.
Nu de auto gepakt, klaar mee. Ritje van 1 uur is bij de ns de laatste tijd ritje van 2 uur en dan maar hopen dat je weer thuis kom met de trein

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:01

lucifertje schreef:
Willl65 schreef:
Vanmorgen reed mijn trein niet en nu mag ik helemaal niet meer naar huis. Wtf


Je mag vast naar huis maar of je er kan komen is een 2de :D

Ach ik sta in de file met bus 12 in Utrecht. Grote kans dat ik Mn aansluiting mis en een half uur moet wachten. Kan niet wachten tot die tram gaat rijden!

Ik heb moeten meerijden met auto.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:41

Iedere dag is het bal op mijn traject met storingen, uitval van diensten. Denk je eerste klas te betalen zit je dagelijks tussen de studenten die vinden dat ze recht hebben op eerste klas plaats omdat ze anders moeten staan. Ik ben er zo klaar mee dat ik sinds jaren weer de auto in ben gejaagd. Ik sta liever in de file dan dat ik mij zo moet ergeren aan hijgende mensen in mijn nek en vervoerd te worden als vee. Als ik geld wil weggooien dan weet ik wel betere manieren. Een rit die officieel een uur zou moeten duren is te vaak twee uur wat op vier uur reizen neerkomt per dag. Ik ben er klaar mee.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bontfire, Donderwolk55, Eliana, Eliine, haffiefreak, jadeken, Kirrietje, Lalladidoo, Larislaatje, Mars, Paardennamen, RenskeFrea, YandexBot en 224 bezoekers