Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:17

Jans schreef:
oomens schreef:
Oprechte vraag: waarom zou een goede UXer níet die dingen ontmoedigen die zijn bedrijf liever niet ziet gebeuren? En dan specifiek in het geval van een bedrijf met een monopoliepositie waarbij de klant niet zomaar vanwege slechte service naar de concurrent kan stappen.

Regel 1 in de UX. Omdat je als UXer altijd de klant als uitgangspunt moet nemen. Je ontwerpt voor de gebruiker.

Werk zelf bij een webwinkel ook met gebruiker als uitgangspunt en niet puur conversie zoals men wel denkt.

En daarbij heb je een juridische lijn, iemand ectra geld aftroggelen gaat over die lijn.

Dan geloof ik inderdaad dat ze bij TLS geen UXers in dienst hebben. Lijkt mij ook dat die klant hoog op het prioriteitenlijstje moet staan, maar toch nog net iets lager dan het belang van de baas/het bedrijf/degene die je salaris betaalt, wanneer die met elkaar conflicteren. Daarin zou een UXer niet anders moeten zijn dan elke andere medewerker, toch?

Die juridische lijn waarover je het hebt is een behoorlijk vaag gebied. Geld aftroggelen mag niet zomaar, het onmogelijk maken om geld terug te vragen wanneer daar recht op is ook niet, maar mensen zo benaderen dat ze zelf ervoor 'kiezen' om maar van terugvragen af te zien, of überhaupt niet aan terugvragen denken, dat zou best wel eens aan de legale kant van de lijn kunnen zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:55

Steeph schreef:
Mag ik het onwijs asociaal vinden dat mensen het verrekken om de stoelen op de fiets-prio plekken op te geven en dan ook nog je fiets als armleuning te gebruiken..? -:(-
Vorige halte is er een hele scouting club uitgestapt, dus het is echt niet alsof er geen plekje vrij is in de coupe...

Ben je op het moment van schrijven in die trein? Dan zijn niet je medereizigers maar jij de asocialen. Fietsen mag je alleen buiten de spits mee aan boord nemen. Om vijf voor vijf 's middags hoor je die armleuning niet eens in de trein te hebben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:08

BarbaLala schreef:
Once again het enkel met pas kunnen betalen -:(-
Plus wederom opgelicht worden met de losse kaartverkoop door de chauffeur. -:(-
Al sinds de stakingen vallen hier bussen uit of komen veel te laat of veel te vroeg. -:(-

Opgelicht? Hoe bedoel je?

@Steeph, dat was mij ontgaan, dat de zomermaanden blijkbaar net anders zijn qua spitsbeleid.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:10

Amber_anne schreef:
Jolien87 schreef:
Ik was naar de buschauffeur gelopen om desnoods een los kaartje te kopen.
Maar dan moet je maar kunnen pinnen, kan volgens mij niet overal

Pinnen of contant betalen kan volgens mij overal. Heb je én geen geld én geen pinpas bij je én geen saldo op je ovkaart? Dan is lopen of liften een goed alternatief.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:16

SindyKaya schreef:
Zit hier iemand cheese union chips te eten |( :r

Wát? "Kazen aller landen, verenigt u!"?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:49

Gianti schreef:
Dat moment dat je moet staan aan aan de andere end van de bus omdat iemand een broodje pindakaas eet :( daar zijn nog wel zit plekken

Waarom moet je daar zover vandaan staan? Ik wist dat een pinda-allergie heftig kon zijn, maar ik wist serieus niet dat dat ook door de lucht gevaarlijk kon zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:34

Nayomie schreef:
Heel Gouda lag ook plat zag ik de hele dag. Wat een gedoe voor iedereen die via Gouda reist -O-

Wat is dat toch met die bovenleiding daar? Waar maken ze die van? Nat karton ofzo? Of hebben ze bij Gouda een tweedehandsje uit de Schipholtunnel opgehangen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:23

Hanafubuki schreef:
Onderwerp: Met de trein - deel 4

Inoterry schreef:
Ik sta met de trein in Weesp, komt er een aziatische mevrouw naar me toe, die had iets inder de trein laten vallen. Goed nederlands kon ze niet, ik verstond eigenlijk dat het om flessen ging. Ik ga kijken, ligt er een kil of 3 aan bevroren kipfilet in het spoor :oo . Ik leg duidelijk uit dat ik er weinig voor voel om dat er uit te halen, want dat ga je toch niet meer opeten lijkt mij := . Een bemoeizieke mevrouw in de trein kwam er nog tussenin dat het toch verpakt is, dus dan maakt dat toch niet uit. Alsof die verpakking niet beschadigd als zo'n pak in de ballast mieterd :roll: .
Maar goed, die mevrouw wilde haar fleesses terug, en wilde desnoods zelf onder die trein duiken. Nu lag de kipfilet nogal onder een rotplek, en die mevrouw zag er niet echt als de meest handige uit. Ik zag het scenario dus al helemaal voor me dat ze haar hoofd zou stoten en gewond of bewusteloos onder die trein zou liggen := . Ik dus onder de trein, en de onverpakte :r kipfilet gepakt en aan die mevrouw teruggegeven, met daarin duidelijk de hoop uitgesproken dat ze dat toch hopelijk niet meer op zou eten. De kipfilet is weer keurig terug in het tasje gegaan, en dat tasje werd keurig meegenomen in de trein................................... :oo := :x :r

Wat was het probleem dan met die kip? Zolang het beweegt of bewogen heeft of weer opnieuw beweegt, is het daar gewoon te eten. Zolang gutter oil gegeten wordt, is een beetje roest, grint en treinwc-spetters aan bevroren kip geen enkel probleem toch?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:19

corine1981 schreef:
Volgende keer spoorwegpolitie bellen!!

Die bestaan al een tijdje niet meer.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:28

SindyKaya schreef:
Je hoort haast nooit dat het Finnen of Noren zijn.

Je hoort juist heel vaak dat het Finnen zijn, maar daar worden zelden echte Finnen mee bedoeld.

oomens

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:09

Kan het zijn dat je met de korte rit toevallig een zonegrens passeert en met de langere niet?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:48

Es_ther schreef:
Ik vroeg gister heel beleefd aan iemand of ik er naast mocht zitten, maar ik moest staan omdat de gene die zat haar stoel vrij wilde houden voor haar vriendje. Die pas 2 stations verder (en een kleine half uur later) in zou stappen..
Je zag ook de andere mensen echt kijken van: >;)

Ik neem aan dat je toen wel gewoon bent gaan zitten?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:05

Nayomie schreef:
Neeee, een mandarijn-eter in de trein -O-

Wat is er mis met mandarijnen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:03

Shadow0 schreef:
Tsja, dan kom je bij het punt dat je als chauffeur niet bent om de dienstregeling te voldoen, maar om mensen te vervoeren. En daar zijn dus ook mensen met handicap bij. Wellicht, als het het bedrijf is dat dat moet oplossen, dan is het zaak om een monteur te bellen die ter plekke de plank kan repareren?

Dat lijkt overdreven, maar besef je even wat dit betekent voor mensen die in een rolstoel zitten, met het ov willen en niet zeker weten of ze uberhaupt de bus in of uitkomen. Wat mij betreft worden de busmaatschappijen met het mensenrechtenverdrag over mensen met een beperking om de oren geslagen - maar betekent het ook dat daar een verandering van regels uit voorkomt die inhoudt dat je mensen dus niet zomaar aan hun lot overlaat.

'Regels zijn regels' vind ik bovendien een slecht uitgangspunt om als mens uit te handelen. Uitzonderingen zijn ook belangrijk, en mensen aan hun lot overlaten in een bus die er niet uitkunnen is geen manier van doen.

Je kunt ook zeggen dat busmaatschappijen al heel ver gaan om gehandicapten te faciliteren, met oprijplanken en rolstoelplaatsen en verhoogde haltes en verlaagde busvloeren en verlichte deuren en ribbelstroken bij haltes en geluidssignalen overal voor en...
Dat mensenrechtenverdrag is een leuk uitgangspunt, maar alles overal voor iedereen met iedere denkbare handicap maar beschikbaar en toegankelijk maken, dat kan simpelweg niet uit. Niet voor een busmaatschappij, maar ook niet voor welke andere maatschappij dan ook. Er is altijd wel iemand te vinden die nog net een ledemaat of een zintuig of een paar IQ-puntjes meer mist dan waar rekening mee is gehouden en die daardoor alsnog buiten de boot valt. Jammer, maar het is niet anders.