Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Murthul, Polly, Hanmar, Warboel, Shanna, Dani

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:05

Janneke2 schreef:
Jans schreef:
Ik vind het trouwens wel erg dat de Werkwillige chauffeurs gewoon opgezocht worden thuis, bedreigd en op werk genegeerd worden. :\

"Werkwillig"...??

Wat een onzin term.

Denk je dat de stakers lui zijn ofzo?

Bedreigingen zijn verboden en daar moet aangifte van gedaan worden.

Maar stakingsbrekers negeren: dat snap ik wel.
Wie een staking breekt, 'zegt' dat het allemaal wel meevalt en dat je collega's niet zo moeten zeuren.
Ik vind het oncollegiaal gedrag.

PS: het zij herhaald- publieksvriendelijke acties zoals gratis busvervoer zijn door de rechter verboden.

Fijn ook van de werkgevers om daarvoor naar de rechter te stappen.

Sterkte aan wie nu in de knel zit - de vakbonden en chauffeurs hebben niet voor deze vorm gekozen.

Pardon? Zo'n toon tegen me aanslaan tolereer ik niet. Werkwillig is gewoon de term die hiervoor gebruikt wordt. Dat insinueert helemaal niks over de stakers, waarvan ik meermaals heb aangegeven prima te begrijpen en er achter te staan waarom ze staken.

After all this time?
- Always

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:23

Hoe is het met de stakende buschauffeurs hier? Is het een beetje te doen met de warmte buiten?

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:36

Voor wat betreft de treinreis DH-Limburg. Als er DDZ rijdt (gemoderniseerde dubbeldekker) heb je beneden van die hoekbanken, Dan neem je geen volledige zit in beslag maar heb je wel alle ruimte voor je spullen bij de klapdeur (zit zo'n hoekje zonder bankje) en kan je met je hond in het rustige hoekje van de hoekbank zitten. *zoekt plaatje

Dit maar dan tweede klasse (blauw). Links achter de rode stoel zit een stuk voor bagage:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... n_bank.JPG

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:55

Ik als UXer sluit me volledig bij je aan Shadow! Zeker de inlog-omgevingen van veel sites zijn zo brrrr.

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:12

oomens schreef:
Shadow0 schreef:
Ok.... RANT!! Over Translink.

Met enige vertraging staan de ritten erop, en inderdaad, ik heb een overstap gemist, omdat de tijd op de eerste bus blijkbaar niet goed stond.

Anyway. Ik log in, en ik wil naar 'uitcheck gemist' (want misschien dat daar ook een opmerkingenveld bijstaat.)
Moet je alle gegevens weer invullen! Jamaar beste site, ik ben ingelogd. Jullie hebben mijn kaartnummer al! Neem dat over.
Vervolgens weten ze het ook nog zo te maken dat je het niet kunt kopieren, nee, het MOET handmatig ingetypt worden. Waarom? Iemand die frauduleus op mijn account binnendringt zal zich daar niet door laten weerhouden: het kaartnummer is gewoon te vinden, alleen kun je het niet automatisch kopieren. Helpt niks, is alleen maar het tegenwerken van de gebruiker.

... En uiteindelijk probeer ik contact te zoeken, dat doen ze wel via twitter maar niet via hun eigen site. !!?? Wat een onwaarschijnlijk flutbedrijf.
/RANT

Ik heb het nu bij de busmaatschappij zelf neergelegd, ik ben benieuwd.

Uiteraard is de boel zo opgezet dat de gebruiker wordt tegengewerkt. Zo vreemd is dat toch niet? Ik snap dat het niet is hoe je het graag zou willen zien, maar ik snap oprecht niet dat je je er steeds over kunt verbazen. Nee, de meeste bedrijven doen niet in de eerste plaats aan liefdadigheid, en moreel gelijk is niet hun hoogste doel. Dat keer op keer toch verwachten, grenst bijna aan naïviteit.

Iedere voor het bedrijf ongunstige handeling (geld terugvragen waar de gebruiker eigenlijk recht op heeft maar dat ze natuurlijk liever niet teruggevraagd zien) die je kunt ontmoedigen, is er een minder. Iedere klacht die je in het indieningsproces kunt frustreren, is er een minder ingediend.

Uiteindelijk is leidend hoeveel geld er aan het eind van het jaar aan de aandeelhouders kan worden uitgekeerd, niet hoeveel geld daarvan ook moreel gezien zou mogen worden meegeteld. Het bedrijf wordt afgerekend op het aantal daadwerkelijk ingediende klachten, niet op het aantal klachten dat mensen wel hadden willen indienen maar waarbij ze onderweg de moed maar hebben opgegeven.

Ben ik het als UX designer niet mee eens. Een goede UXer zorgt voor een zo vriendelijk mogelijke interface en gaat niet doelbewust ontmoedigen. Daarom gok ik dat TLS geen UXers heeft zitten.

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:56

oomens schreef:
Jans schreef:
Ben ik het als UX designer niet mee eens. Een goede UXer zorgt voor een zo vriendelijk mogelijke interface en gaat niet doelbewust ontmoedigen. Daarom gok ik dat TLS geen UXers heeft zitten.

Oprechte vraag: waarom zou een goede UXer níet die dingen ontmoedigen die zijn bedrijf liever niet ziet gebeuren? En dan specifiek in het geval van een bedrijf met een monopoliepositie waarbij de klant niet zomaar vanwege slechte service naar de concurrent kan stappen.

Regel 1 in de UX. Omdat je als UXer altijd de klant als uitgangspunt moet nemen. Je ontwerpt voor de gebruiker.

Werk zelf bij een webwinkel ook met gebruiker als uitgangspunt en niet puur conversie zoals men wel denkt.

En daarbij heb je een juridische lijn, iemand ectra geld aftroggelen gaat over die lijn.

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:09

Gezien de 1990 layout van de website gok ik zomaar ook dat ze geen UX;ers hebben maar iemand die alles doet, design, frontend etc :))

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:51

OV Chip is toch net zo'n groot succes als de Fyra :)) ik mis de strippenkaart (wel de grote met veel vlakjes) nog wel. Net als het treinkaartje zonder chip erin, met het ouderwetse kniptangetje (Nostalgiemomentje).

Afbeelding

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:16

Toen ik zwanger was hoefde ik niet persé overal voor. Een zitplek, zeker later in de zwangerschap, was ik heel dankbaar voor. Zwangerschap was een bewuste keuze, dat ik daardoor min lichaam nooit meer kan vertrouwen niet.

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:49

Dat is echt al jaren zo, ook toen ik (en ik voel me oud :j ) ging studeren. Kreeg ook in het eerste jaar alles pas per 1 oktober. Al geloof ik wel dat het sinds 2016 qua OVkaart in ieder geval voor alle nieuwe studenten op 1 september ingaat.

Als het goed is staat dit in de brieven / berichten die je over je OV en stufi/lening hebt ontvangen.

Je kan een retourtje als enkeltje gebruiken. Gewoon niet met het OV teruggaan.

Staat het kaartje al op datum van woensdag? Dan moet je een nieuwe kopen voor zaterdag.

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:06

Kan je inloggen op duo? Daar zou je het dan moeten kunnen vinden.

Vroeger was het zo dat het tegelijk inging met je stufi, ik had klasgenootjes die hun OV dus pas halverwege het studiejaar kregen inderdaad. Maar dat is volgens mij niet meer zo. Volgens mij is 1 september de standaard.

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:09

Lau schreef:
Maar mijn stufie gaat per aug in, dus dat zou dan betekenen dat mijn ov in aug al werkt. Of dan ook pas per 1 sept

Als je voor het eerst gaat studeren is dat 1 september. Was je al student dan geldt hij gewoon na de zomerstop weer (en in de zomerstop als kortingskaart)

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:30

De boef hebben ze te pakken :j nu ligt alleen alles rondom Amsterdam plat door een enorme sein en wisselstoring

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:07

De normale drukte gaat prima met de bussen, bij abnormale drukte (concerten) moet de organisator dat idd melden aan de NS. Bij ArenA zijn er bijv nagenoeg altijd wel extra bussen als er eens geen treinen rijden.

After all this time?
- Always

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:36

De tram in Utrecht is zwartrijders territorium en daardoor qua gevoel vaak onveilig. Staan ze nu met regelmaat bij de eerste halte na beginpunt al met twintig man sterk om de tram leeg te vegen. Beetje jammer alleen dat men de halte daarna weer gewoon verder kan omdat er geen toegangsbelemmering is.

Vroeger in Rotterdam gebeurde t ook heel veel. Invoering chip en poortjes was echt heel fijn daar.

After all this time?
- Always