Op welke voet nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:02

Als eerste wil ik zeggen dat je super goed bezig bent! De strijdt zo met jezelf aangaan is heel zwaar, maar je doet het wel. Ik wil je dus sowieso even een hart onder de riem steken en je succes wensen, je kunt het!

De eerste stap voor professionele hulp bij je problematiek is een afspraak bij de huisarts maken. Deze kan je doorverwijzen naar de juiste instanties. Vanuit daar zijn er best wel wat mogelijkheden waar je uit kan kiezen om je problemen aan te pakken. Maar professionele hulp is wel heel belangrijk. En ik snap dat je een drempel ervaart, maar je bent echt niet de eerste en zeker niet de laatste met deze problemen. En iemand die klaar is om zijn problemen aan te pakken, is per definitie een sterk persoon, dus ook dat kun je!

Daarnaast is een sociaal vangnet ook heel belangrijk. Zijn er mensen, buiten je moeder, waarmee je over de problemen kan praten? En snapt je moeder je (in de zin van dat je de dingen niet expres doet en dat je ook niet zomaar even kunt ophouden, dus dat het nog een lange weg gaat zijn)? Mensen die er voor je zijn en je niet veroordelen kunnen heel veel betekenen in het proces.

En nog 1 ding, je bent het echt wel waard!


Ieder einde is een nieuw begin :-)



Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Op welke voet nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:56

Super goed van je dat je de ha gaat bellen! En het is ook gewoon lastig...maar je komt er wel :)


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Op welke voet nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:22

Fijn! Viel het mee? Of zie je er heel erg tegenop?


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Op welke voet nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:35

Dat klinkt erg positief! En je mag ook trots zijn op jezelf, het is een hele grote stap. Ik hoop dat je snel op de juiste plek zit, zodat je er tegen aan kunt. Jouw weg naar een nieuw begin :) Je kunt het!


Ieder einde is een nieuw begin :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie