Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:33

Van mij is inmiddels al een hele tijd geleden hoor, denk al wel meer dan een jaar terug.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:04

SecretLIN schreef:
niet veel kan ff kijken haha

Heb je ook XS? En zijn ze in het echt ook mooi getailleerd of op de paspop bij elkaar gehaald?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:11

heb veel xs nee hoor gewoon zoals ze ook op de pop zitten niks vastgezet oid..

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:17

Rena100 schreef:
Van mij is inmiddels al een hele tijd geleden hoor, denk al wel meer dan een jaar terug.

oh ja zag later ook staan ooit, sorry

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:44

SecretLIN schreef:
niemand die nieuwe shirtjes wil kopen echt leuke dingen vraag maar 2.50 per stuk.. jammer bij kringloop vragen ze nog meer voor gedragen spul.. heb 250 stuks liggen.. ga ze nu maar naar Suriname sturen


Kun je ze niet inleveren bij een kledingzaakje die tweedehands verkoopt onder in consignatie? Dus dat je 40 tot 50% van de verkoop prijs krijgt?

In september begin ik een tweedehands kleding winkeltje, maar helaas zijn jou shirtjes meer voor de zomer, anders hadden ze wel bij mij in de winkel gemogen.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:56

Moderatoropmerking:
Denken jullie erom dat dit topic gaat over vreemde ervaringen op Marktplaats (etc), en niet om het verkopen van spullen? Graag reacties over de shirtjes via PB doen, en niet via dit topic.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:57

Ik heb een pakket positiekleding koop staan. Er komt een vraag via een pagina wat voor prostitutiekleding het is :') Ik heb maar gewoon geantwoord dat het voor een zwangere vrouw is, voor hetzelfde geld is het een automatische correctie :')

De bank opnieuw op mp gezet en vanavond weer een bod gekregen. We wachten af!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 03:44

Paardennamen schreef:
Ik heb een pakket positiekleding koop staan. Er komt een vraag via een pagina wat voor prostitutiekleding het is :') Ik heb maar gewoon geantwoord dat het voor een zwangere vrouw is, voor hetzelfde geld is het een automatische correctie :')


Zo had ik gisteren feedback op mijn stageverslag gekregen van mijn stagebegeleider.. Dus ik kijk naar de opmerkingen, staat er ergens 'wat bedoel je prutsmuts?' Ik weet het, een simpele spelfout maar het staat er zo grappig dat we met z'n allen smakelijk hebben gelachen hahaha.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:51

Rena100 schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Dat is fijn Odetje!

Mijn cap is en blijft foetsie (bruine Charles owen). verkoopster reageert helemaal niet meer. Had gestuurd dat ik het geld terug wilde aangezien zij geen T&T code had en de eerste 2 weken ook al niet reageerde omdat ze op vakantie was. Dus dan word er pas na 3 weken zogenaamd iets ondernomen. Heb netjes gestuurd waarom ik het geld terug wil, maar daar reageert ze niet op. Terwijl ze vaak meerdere paardenspullen aanbied. Heb aangifte via Marktplaats gedaan. Lekker makkelijk zo. Saskia K. Is haar verkoopnaam. Ik heb ook haar achternaam, bankgegevens en woonplaats. Het gaat om een flink bedrag. Dus ik laat het hier niet bij zitten. Je geeft dan toch op z’n minst 50% terug, tis haar schuld, niet de mijne. Zo is marktplaats echt niet leuk, gelukkig nooit eerder meegemaakt in 10 jaar.


Ook aangifte gedaan bij de politie? Ik had ooit twee eskadron dekjes gekocht, geld overgemaakt en toen hoorde ik niets meer. Account op MP was 'uit' en ze had wel een bijzondere naam, dus opgezocht op FB. Daar werd wel gewoon gereageerd, maar werd gezegd dat zij het niet was. Ik kwam erachter dat de foto's in de adverentie van het internet kwamen en dus geen eigen foto's waren, dus ik was opgelicht. Aangifte gedaan bij de politie (via internet kan dat), en toen had ik ineens het geld weer terug. Verder niets van weer gehoord. Ik weet ook niet of een aangifte vanuit de politie ook bij de persoon zelf terecht komt, misschien wel? Misschien dacht diegene bij mij wel dat het menens was en heeft ze snel het geld terug gestort. Misschien helpt het voor jou ook?


Ja, je krijgt een e-mail als er aangifte tegen je is gedaan van internetoplichting.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:30

Huilen... had het vermoeden dat ik opgelicht werd. Vriendin ging IBAN Na checken en helaas kwam deze al vaker voorbij. Ik zelf vond niet 123 wat. Maar natuurlijk wel zuur -O- .

Hopelijk kan politie/ing hier iets mee. Maar hij gewoon een dure les

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:35

briitje schreef:
Huilen... had het vermoeden dat ik opgelicht werd. Vriendin ging IBAN Na checken en helaas kwam deze al vaker voorbij. Ik zelf vond niet 123 wat. Maar natuurlijk wel zuur -O- .

Hopelijk kan politie/ing hier iets mee. Maar hij gewoon een dure les


ING vrees ik van niet. Aangezien je het zelf overgemaakt hebt?!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:38

Ik vrees inderdaad ook van niet. Maar goed, niks doen is ook geen optie en waag een kansje

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 03:32

Gaat het om Saskia v. d. p. Zo ja stuur me een pb. Ze heeft mij ook opgelicht maar uiteindelijk wel geld terug gekregen.

EDit heb jouw al pb gestuurd

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:16

Geen pb gehad :+. Maar met die naam word niet geadverteerd

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:53

Zojuist is de advertentie welke ik zogezegd had gekocht, verlaagd met 5 euro -O-

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 01:35

Met pijn en moeite vd week mn 2 zadels verkocht. Die dingen lopen ook voor geen meter vooral wat oudere zadels.. ik snap het wel.. wil eigenlijk zelf ook nog een 2e handsje maar ik ben zelf ook huiverig o.dat ik weet dat verkoop weer een probleem kan worden mocht het uiteindelijk toch niet fijn liggen

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:40

Uiteraard kon de bank van zowel mij als haar bank, niks betekenen. Al kon ABN als ik daar klant was wel een verzoek dan om terug te storten. En bij geen gehoor, konden ze de naam geven. Maar nu dus niet. Moet ik vragen of ING ook zo werkt -O-.
Zou het opschieten als je steeds 0.01 cent overmaakt met als melding oplichting marktplaats

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:54

briitje schreef:
Uiteraard kon de bank van zowel mij als haar bank, niks betekenen. Al kon ABN als ik daar klant was wel een verzoek dan om terug te storten. En bij geen gehoor, konden ze de naam geven. Maar nu dus niet. Moet ik vragen of ING ook zo werkt -O-.
Zou het opschieten als je steeds 0.01 cent overmaakt met als melding oplichting marktplaats

Zo heb ik wel geld terug gekregen.de derde keer was het terug overgemaakt plus de drie cent. 350,03.
Ik kreeg ook dat verhaal dat ze een verzoek konden doen maar geen gegevens gaven.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:27

Vanaf welke bank naar als bank was dit? Zal wel even langs de ING winkel gaan. Hopelijk kunnen hun een verzoek doen inderdaad

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:27

Of doelde jij op dat je steeds 0.01 overmaakte?

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:41

briitje schreef:
Of doelde jij op dat je steeds 0.01 overmaakte?

Ja

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:43

Lol iets met blond :').
En je zette er enkel bij marktplaats oplichting ofzo ?

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:27

Briitje,

Ik heb een soortgelijk geval 2 maanden geleden gehad met een zadel. Uiteindelijk via heel veel speurwerk en een eigen aangelegd dossier van 49 pagina's voor de eventuele aangifte, zelf achter het adres van van de betreffende persoon gekomen.

Wij zijn begonnen met 00,1 cent dagelijks over te maken met het verzoek tot contact. Tegelijk via mp berichten ook iedere keer verzoek tot contact gestuurd. Alles ging in het dossier en uiteraard kregen we geen reactie van de verkopers kant. Maar dan heb je wel bewijs dat je geprobeerd hebt contact te leggen. Ook het bankrekeningnummer in combinatie met de naam was bij ons erg vreemd.

Nu was onze verkoper (en partner) gelukkig erg slordig met het nalaten van sporen in combinatie met foto's van het product en de achtergrond, waarna we uiteindelijk via Google streetview en facebook achter het juiste adres zijn gekomen (onze oplichter had op marktplaats maps wel de juiste stadnaam ingevuld, maar met een compleet ander adres). Het was een grote gok, maar wij zijn op een zaterdagochtend met 4 man heel vroeg in de auto gestapt en 200km gaan rijden naar dat adres. Dan gok je dat er iemand thuis is, dat er open wordt gedaan en dat de oplichter meewerkt. Wij hadden geluk; het zadel lag gewoon in de schuur en de oplichter was zo verbouwereerd, dat we het zonder problemen mee hebben gekregen. Hadden we het niet gekregen dan waren we linea recta met het dossier
aangifte gaan doen in de betreffende plaats. Dat schijnt namelijk de beste procedure te zijn; aangifte doen in de gemeente waar het "misdrijf" plaats vond, in dit geval de woonplaats van de oplichter.

Heb jij om te beginnen een rekeningnummer gekoppeld aan een naam toen je ging overmaken? Is die naam te googlen of terug te vinden op Facebook? En begin met het aanleggen van een dossier. Dat werkt makkelijker bij een eventuele aangifte.

Sterkte ermee; ik weet dat ik weken zo vreselijk boos was op die persoon. Vooral 's nachts....

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:31

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die vanuit een stuk rechtvaardigheidsgevoel enorm boos kan zijn als ik opgelicht ben door een verkoper.. :') :=
Ik ben erg goed geworden in speurwerk, maar sommige dingen heb ik nooit meer teruggezien..
Het heeft me wel scherper gemaakt, bij bedragen boven de 50 euro stap ik in de auto.

Ik hoop dat je je geld nog terugkrijgt Briitje.. :(:)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:58

Die onrechtvaardigheid is nog het ergste Indd! Mijn verkoopster reageert ook nergens meer op! Asociaal rotmens. Heb ook aangifte gedaan en ze is door MP geblokkeerd. Heb ook een melding bij de Rabo gedaan. Het was te ver weg om te gaan halen. Kan er zo boos om worden.