Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Cowboy55 schreef:Maar als werknemer A die route 1 moet rijden staakt en de werkgever zet werknemer B die normaal route 2 zou moeten rijden op route 1 in dan mag dat wel. Werknemer B zou dat dan wel mogen weigeren. Of ie dat doet is aan werknemer B. Er is m.i. geen juridische basis om hem te dwingen dan wel te verbieden om de andere route te rijden.
oomens schreef:Misschien als dat zo doorgaat het hele zooitje maar ontslaan en alleen nog maar met (rechtenarm) uitzendpersoneel gaan rijden? Die willen/moeten wel gewoon hun werk doen.
Dat er misstanden zijn qua dienstroosters waardoor de wettelijke rij- en rusttijden niet gevolgd kunnen worden, dat is geen zaak voor vakbonden en stakingen. Dat zijn gewoon overtredingen waarvoor naar de inspectie SZW of de ILT, of welk handhavingsorgaan er ook over gaat, moet worden gestapt. Als werkgevers op onwettige manier hun werknemers onder druk zetten idem. Dat is iets waarvoor strenge handhaving van de huidige regels op zijn plaats is. Niet de boel saboteren om nieuwe regels af te dwingen, die vervolgens net zomin worden nageleefd.
Biebz schreef:Hier rijd niks..
Ze hebben bussen voor de hekken gezet zodat chauffeurs die wel willen (omdat Ze niet bij een vakbond zitten) niet kunnen rijden
Shadow0 schreef:U-Ov doet mee aan de staking en er rijden dan ook al tijden flink minder bussen. Ook gisteren en vandaag staan de informatieborden nog op 'we weten niet welke bussen wanneer rijden.' Als je een alternatief kunt vinden (fiets? auto?) lijkt me dat een stuk betrouwbaarder.
(Het valt me nu trouwens pas op hoe men de Uithof perfect op de maximale afstand van de spoorlijnen en stations heeft weten te plannen. Misschien was dat niet zo handig...)
alex66 schreef:Wow 82,5% van de diensten moet na 2,5 uur een pauze hebben en de overige 17,5% na 3 uur. Plus dat de werkgevers toegeven dat de marktwerking is door geslagen. Ze zijn eindelijk om
Betekend wel dat bijna al onze diensten op de schop kunnen
Jolien87 schreef:Niet zozeer een ergernis (hoewel er ongetwijfeld mensen zijn die het vervelend vinden) maar meer iets wat ik me afvraag: omdat mijn auto bij de monteur staat ben ik vanmorgen ivm de regen met de bus naar het werk gegaan. Deze was echter vertraagd en reed nu vlak voor de bus die eigenlijk om die tijd bij de halte zou moeten rijden. Maar hoe lossen ze dit op? Die tijd haalt een bus natuurlijk nooit meer in. Wordt de bus er op zeker moment dan gewoon uit gehaald? Want met twee bussen achter elkaar rijden op hetzelfde traject is natuurlijk ook wat overbodig.
Gebruikers op dit forum: Aeva, Amazonbot, FransienE, Ine23, LiannePuthzy, Lous, rosalie_a, tengeltje11, Vavane, Westhof en 155 bezoekers