Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 11:52

Ik ben een enthousiaste wandelaar en loop ook graag alleen door de natuur.
Alleen is mijn omgeving soms wat ongerust omdat ik in m'n uppie door natuurgebieden door te banjeren.
Daarom ben ik op zoek naar een app waarmee bijvoorbeeld mijn man kan zien waar ik mij in een natuurgebied bevind.
Maar ik heb tot nu toe nog geen fijne app gevonden. Weet iemand iets?

En nu ik het er toch over heb: Is het echt zo vreemd om als vrouw alleen te gaan wandelen?
Ook vandaag ben ik diverse keren door vreemden aangesproken dat ik 'wel durf zo helemaal alleen in het bos en op de hei'.
Ik snap dat er altijd iets kan gebeuren, maar ik laat dat mij er niet van weerhouden om van de natuur te genieten.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:55

Ik weet dat je bijvoorbeeld op WhatsApp live locatie aan kan zetten, voor volgens mij een uur? Misschien is dat iets. Heeft geen aparte app nodig dan haha.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:55

De live locatie functie op whatsapp misschien?

Edit; zie dat Theodora me voor was. Je kan ‘m voor 1u, 8u en voor altijd aanzetten.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:56

Mijn ouders, broertje en ik hebben de app Life360 :j Dan zie je op de kaart precies waar iedereen is. Ik weet alleen niet hoe nauwkeurig hij precies is in een natuurgebied, dat zou je even moeten proberen!

Ik vind het echt helemaal niet vreemd om als vrouw alleen in een natuurgebied te gaan wandelen, zou ik zelf ook doen. Wel zou ik iets bij me dragen waarmee ik mezelf zou kunnen beschermend als het nodig is := pepperspray, een zakmes of wat dan ook. Misschien niet legaal, maargoed een vrouw aanranden oid is dat ook niet. Anne Faber werd ook op klaarlichte dag van haar fiets getrokken.. Dus ik zou voorbereid op pad gaan, better safe then sorry, maar verder gewoon lekker genieten. :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:58

Zoek vrienden app.

Wij zetten Endomondo aan als we (met paard) het bos in gaan. Zo kunnen we elkaar volgen (ik volg mijn stalgenootje als ik op m'n werk zit en zij het bos in gaat) en kan zo zien waar ze is en of ze nog in beweging is. Die app gebruikt wel redelijk batterij, dus energiebesparingsmodus aan en/of powerbankje mee.

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:00

Je kan in Google Maps zorgen dat iemand altijd je locatie kan zien. Heb ik ook ingesteld. Als er iets zou gebeuren kan diegene altijd zien waar jij, of eigenlijk je telefoon, het laatst bent geweest. Verder kan je een SOS-bericht aanzetten, mocht je in een vervelende situatie komen druk je gewoon een aantal keer op een knop zonder je telefoon te hoeven ontgrendelen. Beide opties zijn simpel te googlen voor het type telefoon dat je hebt.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:01

Ik heb op google maps mijn locatie altijd gedeeld met m'n vriend. Hij vindt dat heel naar want privacy, ik vind het alleen maar fijn. Ik ben nog wel eens aan het dwalen en dan onbereikbaar, dus dan kan hij gewoon zien waar ik ben. Ik heb ook niks voor hem te verbergen en ik weet dat hij nooit zal kijken waar ik ben als daar geen goede aanleiding voor is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:01

Liesje1611 schreef:
Mijn ouders, broertje en ik hebben de app Life360 :j Dan zie je op de kaart precies waar iedereen is. Ik weet alleen niet hoe nauwkeurig hij precies is in een natuurgebied, dat zou je even moeten proberen!

Ik vind het echt helemaal niet vreemd om als vrouw alleen in een natuurgebied te gaan wandelen, zou ik zelf ook doen. Wel zou ik iets bij me dragen waarmee ik mezelf zou kunnen beschermend als het nodig is := pepperspray, een zakmes of wat dan ook. Misschien niet legaal, maargoed een vrouw aanranden oid is dat ook niet. Anne Faber werd ook op klaarlichte dag van haar fiets getrokken.. Dus ik zou voorbereid op pad gaan, better safe then sorry, maar verder gewoon lekker genieten. :j


Zoiets zoek ik idd! Dus idd dat mijn man kan zien waar ik me bevind. Dat is voor zowel mij als hem een geruststellende gedachte.
En idd het kan altijd gebeuren. Ik ben soms wel een uur of 3 tot 4 weg en ken het gebied op m'n duimpje, maar voor hetzelfde geld breek ik mijn been of kom je idd iemand tegen met verkeerde bedoelingen. Die kans is klein, maar hij is er natuurlijk wel. Dan is het fijn dat je aan de hand van je telefoon nog gevonden kunt worden.
Alleen denkt mijn omgeving nu zo ongeveer dat ik het gevaar op zoek en dat vind ik onzinnig.

Een SOS bericht had ik nog niet van gehoord. Dat is ook een goeie! Ik ga even kijken hoe ik dat kan instellen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-07-18 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:02

Ik doe het ook graag en wordt er onderweg eigenlijk nooit op aangesproken.
Vorig jaar rond de verdwijning van Anne Faber er wel over nagedacht, toen je veel las en hoorde 'Waarom ging ze daar dan ook 's avonds alleen fietsen"

Je bent in je eentje natuurlijk wel kwetsbaarder in een gebied waar niemand je horen kan. Maar ik heb zelf nooit iets mee gemaakt en geniet er zo van dat ik dat niet op wil geven voor een wat.. als..

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:04

Wij gebruiken Zenly, en ondanks dat hij soms een foutmelding geeft dat hij is gestopt (terwijl je hem niet gebruikt) is hij enorm accuraat en kun je, als je wilt, zelfs zien hoe lang iemand al op dezelfde plek is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:04

Qerty schreef:
Ik doe het ook graag en wordt er onderweg eigenlijk nooit op aangesproken.
Vorig jaar rond de verdwijning van Anne Faber er wel over nagedacht, toen je veel las en hoorde 'Waarom ging ze daar dan ook 's avonds alleen fietsen"

Je bent in je eentje natuurlijk wel kwetsbaarder in een gebied waar niemand je horen kan. Maar ik heb zelf nooit iets mee gemaakt en geniet er zo van dat ik dat niet op wil geven voor een wat.. als..


Vandaag ben ik er door een vreemde man op aangesproken 'dat ik wel durf zo helemaal alleen in de natuur'.
En later kwam ik een echtpaar op de fiets tegen die tijdens het voorbij gaan tegen elkaar zeiden dat het vreemd was dat ik helemaal alleen liep.
Mijn schoonmoeder begon er laatst ook al over, dus vandaar dat ik bij mezelf ging denken of ik het nou bagetalliseer of dat ik me gewoon echt niet bewust ben van gevaar :?

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:07

Ik ga altijd alleen hardlopen in het bos, ik zet dan bij whats app nog wel eens de live locatie aan voor mijn vriend.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:07

Ik ga wel in mijn eentje hardlopen door redelijk verlaten gebieden, telt dat ook?
Maar goed, ik hoor inderdaad weleens van mede hardlopers dat zij dat niet durven als vrouw alleen. Ook hoorde ik een paar jaar geleden een behoorlijk betrouwbaar verhaal over een hardloper die onderweg was overleden. Omdat hij geen identificatie of telefoon bij zich had, hadden omstanders geen idee wie hij was. Hij is dus naar het ziekenhuis gebracht en daar alleen overleden.
Sindsdien heb ik met hardlopen altijd mijn telefoon bij me (niet dat ik altijd bereik heb, maar goed :')) en een pasje waarop mijn gegevens staan. Ook heb ik het nummer van mijn man in mijn telefoon staan om te bellen in geval van nood (aparte procedure, zodat hij gebeld kan worden zonder de code van de telefoon te kennen).

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:08

Cayenne schreef:
Liesje1611 schreef:
Mijn ouders, broertje en ik hebben de app Life360 :j Dan zie je op de kaart precies waar iedereen is. Ik weet alleen niet hoe nauwkeurig hij precies is in een natuurgebied, dat zou je even moeten proberen!

Ik vind het echt helemaal niet vreemd om als vrouw alleen in een natuurgebied te gaan wandelen, zou ik zelf ook doen. Wel zou ik iets bij me dragen waarmee ik mezelf zou kunnen beschermend als het nodig is := pepperspray, een zakmes of wat dan ook. Misschien niet legaal, maargoed een vrouw aanranden oid is dat ook niet. Anne Faber werd ook op klaarlichte dag van haar fiets getrokken.. Dus ik zou voorbereid op pad gaan, better safe then sorry, maar verder gewoon lekker genieten. :j


Zoiets zoek ik idd! Dus idd dat mijn man kan zien waar ik me bevind. Dat is voor zowel mij als hem een geruststellende gedachte.
En idd het kan altijd gebeuren. Ik ben soms wel een uur of 3 tot 4 weg en ken het gebied op m'n duimpje, maar voor hetzelfde geld breek ik mijn been of kom je idd iemand tegen met verkeerde bedoelingen. Die kans is klein, maar hij is er natuurlijk wel. Dan is het fijn dat je aan de hand van je telefoon nog gevonden kunt worden.
Alleen denkt mijn omgeving nu zo ongeveer dat ik het gevaar op zoek en dat vind ik onzinnig.

Een SOS bericht had ik nog niet van gehoord. Dat is ook een goeie! Ik ga even kijken hoe ik dat kan instellen.


Juist, de kans is zo klein, maar je zal hem maar hebben. :=
Daarnaast heb ik een snelkoppeling naar 112 op mijn telefoon gemaakt. Ik hoef hem niet te ontgrendelen, alleen het scherm naar rechts vegen en dan kan ik op “bel 112” klikken. Dat vind ik ook wel een fijn gevoel.

Afbeelding

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:10

ik zou zeggen, neem (of leen) een hond. Zodra je daar uren loopt met een hond is het niet meer vreemd. Want je bent met de hond aan het wandelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:11

Misty12 schreef:
ik zou zeggen, neem (of leen) een hond. Zodra je daar uren loopt met een hond is het niet meer vreemd. Want je bent met de hond aan het wandelen.


Die hadden we -O- en dat was idd wel heel fijn.
Nu is er wegens omstandigheden geen mogelijkheid voor. En om nou steeds de hond van iemand anders op te halen is ook weer zoiets :+

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:16

is er wat gebeurt met jullie Fajah? :(

Ik gebruik zelf ook de locatie op maps

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:16

Wat voor telefoon hebben je man en jij? Op bijvoorbeeld een iPhone kun je altijd delen wat je locatie is. Mijn vriend zit nu bijvoorbeeld naast me. Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:17

Ik heb een Sony Xperia Z1 en mijn man een iPhone 5 (geloof ik, kan ook een 4s zijn).

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:17

De whatsapp live locatie is echt de makkelijkste en fijnste optie. 1 appje naar je man en hij kan tot 8 uur lang exact zien waar je je bevindt.

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:19

Wij kunnen elkaar op Google Maps gewoon zien. Hoef je maar 1 keer aan te zetten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 12:19

Ik wist niet eens dat er zo'n optie op whatsapp zat :') Thanks!

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:22

Ik heb op mijn Iphone de app “zoek vrienden”
Daar staat ons gezin in. Ik kan daardoor altijd zien waar de kinderen zijn en zij waar wij zijn.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:32

Ik wandel ook alleen wel met de hond er bij.Ik heb zo zelfs iemand ontmoet die een vriendin geworden is.Kwam haar ook altijd alleen tegen en we zeiden elkaar goededag.Ik heb er zelfs nooit over nagedacht dat ze echt alleen wandelde.Ze sprak me eens aan over de honden dat ze zo goed luisterde en mooi waren en sindsdien werd de goededag een praatje.Ze wandelde om de dag 20 km:-O
Ik heb mijn gsm bij maar ga er echt geen app opzetten waar ik ben ik overleef al 40 jaar alleen in de bossen,vind het daar minder eng als de stad.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:36

NdV74 schreef:
Ik heb op mijn Iphone de app “zoek vrienden”
Daar staat ons gezin in. Ik kan daardoor altijd zien waar de kinderen zijn en zij waar wij zijn.

TS heeft geen Iphone; haar partner wel; dus dat werkt helaas niet samen.

Life360 en Googlemaps werkt wel samen op android en IOS.
Ik heb samen met mijn man Googlemaps in gebruik.
Dat werkt voor ons iig prima.