Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:07

Meid wat ben jij dapper geweest! Veel respect voor hoe je deze klote situatie stap voor stap hebt aangepakt en je zaakjes nu op orde hebt.
De moeilijke tijden zijn nog niet voorbij, maar ik weet zeker dat als je kinderen het ritme vinden en de tijd je wonden wat meer heelt, het allemaal een stuk makkelijker zal worden!

Toen je dit topic begon was alles zo moeilijk en een bende in je hoofd. Zoveel emoties en vragen en pijn. Je klinkt nu weer rationeler en nuchterder. Ben heel blij voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:29

Hoe is het nu, TS? :)

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 09:56

Hoi allemaal,

Al een tijdje niks van me laten horen , maar nu is er een update.

De scheiding is rond, op 31 mei waren we officieel gescheiden.
Dat is al heel erg fijn, maar er zijn nog veel hobbels en bobbels op de weg. De kindjes doen het gelukkig super en hebben weinig last van alles. Ze gaan om het weekend naar hun vader toe en hij doet echt hard zijn best. Helaas betaald hij heel slecht. Geen alimentatie al 2 maanden en de helft van de hypotheek heeft hij nog geen enkele keer betaald. Goddank helpen mijn ouders me.
Ik ben laatst met zijn ouders gaan praten hierover. Ook omdat hij er financieel en enorme zooi van maakt. Hij zou eigenlijk onder bewind moeten, maar hoe pak je zoiets aan? Ik ben zijn vrouw niet meer maar hij red het gewoon niet met al zijn schulden. Ik voel me nog steeds een beetje verantwoordelijk voor hem. En ik baal natuurlijk dat ik geen geld krijg. Hij heeft bijna iedere maand loonbeslag.

Verder ben ik een beetje aan het daten, maar ik merk dat ik wat argwanend ben naar mannen toe. Zodra ik ook het idee heb dat het nergens heen gaat, stop ik er al mee, en dat is best jammer soms.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:03

Ik heb hier geen ervaring mee gelukkig, maar hij moet wel aan zijn financiële plichten voldoen.. jij bent hier niet verantwoordelijk voor en ik denk echt dat je dta los moet laten.

Ik zou toch ergens advies gaan inwinnen over hoe jij het geld van de hypotheek en alimentatie krijgt..

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:13

Fijn dat de scheiding rond is.
Kan je LBIO niet inschakelen voor de alimentatie?

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:21

Doorgaan, besef dat als je ex onder bewind wordt gezet, dat alimentatie dan stop gezet kan worden. Niet dat dat veel uitmaakt met nu ook niks krijgen. Je hebt er nu wel recht op. Lbio kan wellicht je ook helpen.

Verder vind ik dat je het super doet. Wat daten betreft, gewoon dat doen wat voor jou goed voelt.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:23

Hoe hebben jullie de afspraken omtrent de hypotheek vastgelegd? Kinderalimentatie zal opgenomen zijn in het ouderschapsplan. Dat moet bekrachtigd zijn door de rechtbank, is is daarmee afdwingbaar. Wel is het lastig plukken van een kale kip.. kan je mediator of advocaat je hiermee helpen of je in de juiste richting wijzen?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:57


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:06

Je bent goed bezig meid!
Wat betreft alimentatie heb ik geen ervaring,met daten wel. Persoonlijk zou ik er niet naar op zoek gaan voor een bepaalde tijd. Neem je tijd om dingen te gaan verwerken,wat op je pad komt komt op je pad maar echt bewust gaan zoeken naar dates zou ik persoonlijk nog even niet doen.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:09

Gelukkig dat een en ander rond is! Staat je huis nu te koop? Omdat je schrijft dat je de hypotheek in je eentje niet kan betalen. Ik heb daar wel ervaring mee (gelukkig niet met alimentatie). Wat je kunt doen is contact opnemen met de hypotheekverstrekker. Zij moeten dan op zoek naar een passende oplossing. Als het goed is kun je op basis van je inkomen je maximale woonlasten berekenen. Dan kun je dit bedrag overmaken en aangeven dat meer nu echt niet lukt. Zolang je in gesprek blijft en afspraken met de bank kan maken, kunnen zij bijv via loonbeslag weer de rest halen bij je exman. Houd er wel rekening dat je hoofdelijk aansprakelijk blijft. Maar zo raak je zelfs nhg niet kwijt. Succes met de laatste loodjes. En wat betreft daten volg ik je heel goed. Beetje aanspraak vond ik toen fijn, maar bij serieuze intenties vluchtte ik een eind weg :D. Maar intussen een nieuwe fijne relatie en zwanger dus houd moed voor de toekomst. Tinder vond ik een uitkomst de eerste tijd haha

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 07:20

Hoi iedereen,
Nogmaals bedankt voor alle adviezen.
Er is weinig opgeschoten maar ik heb advies nodig over het volgende.
Mijn ex heeft dus een vriendin waar hij de kinderen aan voor wil stellen. Maar ondertussen gaat hij dus ook nog met andere vrouwen naar bed. Zij weet dat niet.
Als zij daar achter komt, verbreekt ze natuurlijk de relatie met hem, en ik ben er van overtuigd dat ze er ooit achterkomt.
Dus wat moet ik doen? Ik heb gezegd dat ik het niet wil. Dat zij mijn kinderen niet zal zien omdat ik ze daar tegen wil beschermen. Het gaat immers toch fout aflopen. Maar mijn ex zegt dat ik geen keuze heb en dat hij het gewoon gaat doen.
We hebben afgesproken, dat als er ooit een partner komt, we die eerst aan elkaar zouden voorstellen en dan pas aan de kinderen. Dat wil hij ook doen maar ik wil dit helemaal niet. Straks vind ik haar ook aardig en floep ik eruit wat hij me heeft aangedaan, zij weet namelijk niet waarom hij gescheiden is, althans, niet de ware reden, en ook niet dat ze niet de enige is waar hij het bed mee deelt.

Straks vinden mijn kinderen haar aardig (ze is lerares op een basisschool dus ze is ongetwijfeld heel aardig) en moeten de kinderen weer afscheid van haar nemen als ze achter de waarheid komt.
Wat zouden jullie doen?

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:22

Wat een lastige situatie. Ik denk alleen als je het gaat verbieden hij het toch doet wanneer de kinderen bij hem zijn en dan heb je er helemaal geen weet van.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 07:43

En het is niet dat ik haar wil vertellen wat hij gedaan heeft. Ik wil niks liever dat hij weer een fijne relatie heeft. Dan ben ik van hem af. Ik krijg dagelijks nog appjes dat hij zo'n spijt heeft.
Ik wil gewoon mijn kinderen beschermen tegen een vrouw-hoppende papa.

Zij was ook niet zijn eerste keuze. Slechts een n#€@kertje in het begin. Maar zijn eerste keuze kwam via een vriendin van haar achter zijn ware gezicht en maakte het uit. Ik ben bang dat deze dat ook zal gaan doen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:52

Ik zou haast gaan klikken. :=

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:57

Wat je ak niet doet in het belang van je kinderen....
Nodig haar een keer mee uit om samen te lunchen en kijk hoe het gesprek loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:39

Het is maar de vraag of de kinderen er echt allemaal zoveel last van gaan hebben als jij denkt. En of je het wel tegen kunt houden zonder dat ze dáár weer last van gaan krijgen.

En ze hebben een vrouwhoppende pappa. Laat ze hem leren kennen zoals hij is.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:45

Ik heb dezelfde soort zorgen gehad. Maar je hebt het recht niet om je ermee te bemoeien. Dat is helaas nou eenmaal het gevolg van uit elkaar gaan.

Ik had de nieuwe vriendin van m'n ex ook genoeg toe willen vertrouwen. Maar het was niet aan mij. En guess what. Inmiddels weet ze volgens mij alles en vindt ze het prima. En is ze daarnaast wel gewoon een fijn persoon in het leven van m'n zoontje en is dat ook veel waard.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:02

Je kan niet alles in handen blijven houden. Ik liet het ook gebeuren, en ja het ging snel uit helaas. Uiteindelijk denk ik maar zo, kinderen komen er vanzelf en snel achter hoe papa werkelijk is. Vind ik ook heel moeilijk,maar het enige wat je kan doen voor kinderen is er voor ze zijn en steunen. Dingen wegnemen kan gewoon niet.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:15

Hoe lang kent hij die persoon al? Zeker als de kinderen niet bij hem (deeltijd) wonen, lijkt het mij niet nodig om na een paar weken een nieuwe vlam aan de kinderen voor te stellen. Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor jezelf. Het is voor de kinderen allemaal al moeilijk genoeg, laat staan als daar ook nog eens het komen en gaan van verschillende partners bij komt kijken.
Ik heb alles overigens meegelezen, maar zeker niet alles onthouden. Hoe oud zijn de kinderen? Je zou altijd contact op kunnen nemen met een kinderpsycholoog om je verhaal eens voor te leggen, gewoon om te doen wat goed is voor de kinderen.
Hoe hij zijn relatie aanpakt, is natuurlijk aan hemzelf en ik zou daar ook niet tussen gaan zitten, hoe moeilijk dat ook is. Misschien is zij er wel helemaal oké mee en heb jij het straks gedaan. Wel kun je je twijfels (het gaat immers ook om de voorspelling dat zij vertrekt als ze er achter komt) meenemen in een gesprek met een kinderpsycholoog.
Ik denk dus echt dat je het beste met een professional voor je kids kunt gaan praten, dan stopt ook het welles nietes spelletje tussen jou en je ex.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:20

Psycholoog of niet, als ex gewoon zijn zin door dramt en haar gewoon laat komen als de kinderen er zijn heb je gewoon pech... Hoe moeilijk ook.
Maar kinderen zijn flexibel hoor, hebben dat snel in de gaten.
Enige voordeel is van snel wisselende partners dat ze er vaak maar kort zijn,dus een innige band opbouwen in een korte tijd zal niet heel vaak gebeuren.
Je kan simpelweg niet alles voorkomen, het enige wat je kan doen is er voor de kinderen zijn dan..

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 10:45

Kinderpsycholoog inschakelen is nu echt niet nodig. Kinderen doen het werkelijk uitstekend en ik sta zelf ontzettend sterk in mijn schoenen. Zie er nu het nut niet van in behalve deze vraag.
De kinderen zijn nu 4 en 6.
En de relatie duurt nu 3,5 maand waarbij de eerste 2 maanden niets serieus was vanaf zijn kant omdat hij eigenlijk met die andere vrouw verder wilde gaan.

Keer met haar lunchen zou ik graag willen, alleen staat mijn ex dat nooit toe haha. Ik zou daar wel maling aan hebben maar ik weet niet hoe zij daarin staat en hoe erg ze al onder de plak bij hem zit. Hij heeft natuurlijk hele andere verhalen over mij verteld.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:01

Ik snap goed dat je het niet wil.
Maar je kunt er weinig tegen doen. En haar vertellen hoe hij echt is?
Nee, het is niet aan jou. Daarbij zou ik als haar was denken dat je een jaloerse ex bent.

Laat haar er zelf achter komen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:42

Ik zou het hem gewoon rechtuit zeggen. Waarom wil je haar voorstellen als je haar nu al bedriegt?
Wat betreft de schulden, je kan hem de naam van een contactpersoon bij de gemeente geven die mensen helpen met schulde. Je komt dan niet onderbewind maar het is iemand die helpt orde in de chaos te scheppen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:01

Doorgaan schreef:
Kinderpsycholoog inschakelen is nu echt niet nodig. Kinderen doen het werkelijk uitstekend en ik sta zelf ontzettend sterk in mijn schoenen. Zie er nu het nut niet van in behalve deze vraag.
De kinderen zijn nu 4 en 6.
En de relatie duurt nu 3,5 maand waarbij de eerste 2 maanden niets serieus was vanaf zijn kant omdat hij eigenlijk met die andere vrouw verder wilde gaan.

Keer met haar lunchen zou ik graag willen, alleen staat mijn ex dat nooit toe haha. Ik zou daar wel maling aan hebben maar ik weet niet hoe zij daarin staat en hoe erg ze al onder de plak bij hem zit. Hij heeft natuurlijk hele andere verhalen over mij verteld.

Je kunt ook alleen voor die vraag contact opnemen, het is niet zo dat je kinderen daar gelijk heen moeten ofzo ;)

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:03

Saskia9 schreef:
Psycholoog of niet, als ex gewoon zijn zin door dramt en haar gewoon laat komen als de kinderen er zijn heb je gewoon pech... Hoe moeilijk ook.
Maar kinderen zijn flexibel hoor, hebben dat snel in de gaten.
Enige voordeel is van snel wisselende partners dat ze er vaak maar kort zijn,dus een innige band opbouwen in een korte tijd zal niet heel vaak gebeuren.
Je kan simpelweg niet alles voorkomen, het enige wat je kan doen is er voor de kinderen zijn dan..

Zo werkt het niet helemaal, zeker niet als je professionele informatie inwint. Er moet altijd uitgegaan worden van de kinderen, dus als ex het ondanks dat er duidelijk is gemaakt dat het slecht is toch doet, kunnen daar wel degelijk stappen voor worden ondernomen. Het is alleen de vraag hoe ver je daarin wil gaan en wat de schade is die de kinderen kunnen oplopen.