Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:35

HC je komt vaak met soortgelijke ervaringen. Steeds met :)* ivm de vrouwen die van jou willen "leren". Onvrede over zij die jouw keuzes niet appreciëren zoals die kennis die je zelfs geen gedag zegt. Dat is van beide kanten geen appreciatie voor de keuze van de ander en IMO even fout. Je kan hem zien als hypocriet, maar voor hem stroken jouw keuzes niet met zijn moraal, waar hij in gelooft en waarmee hij is opgegroeid. Jij doet het of wil het anders, dat is jouw keuze en zolang je alle betrokkenen respecteert prima voor mij. Mensen hier neer zetten als dat de :)* nog niet brandt bij hen vind ik neerbuigend en niet respectvol naar mensen die andere keuzes maken (bewust of onbewust). Wat mij betreft is jouw keuze een andere dan de mijne maar compleet gelijkwaardig en zal je mij nooit zien proberen jou te overtuigen dat 1 liefdespartner beter is dan meerdere. Iedereen maakt andere keuzes, iedereen proberen overtuigen zal je nooit lukken en ik vraag mij vooral af waarom je zo nodig goedkeuring betracht van mensen die anders denken. Die zullen er toch blijven en enkel in discussie gaan met gelijkgestemden wordt op den duur vervelend en afstompend. Want wordt de heersende moraal van 1 partner niet net op zo'n manier door sommigen als het hoogste goed of the only way gezien en is het niet ook daartegen dat je je afzet? Laat dan mensen eigen keuzes maken, volgens hun wensen en behoeften zonder een negatief waardeoordeel van zij die jouw keuzes afkeuren. Waarom frustraties over iemand die je beschouwde als een kennis, terwijl het duidelijk is dat hij jouw keuzes niet accepteert? Laat het zijn, iedereen overtuigen zal nooit lukken, waarom dan niet je tijd en energie in de positieve dingen steken ipv frustratie te uiten en neerbuigend te doen over wie het anders ziet? Want wat je aanhaalt heeft op zich niks met poly of mono te maken, maar met een instelling "I'm better than you" en voor mij zowel langs jouw kant als de zijne. Dat draagt inderdaad bij aan mijn mening over jou, niet de keuze voor poly of eender welke andere keuze, maar wel hoe je de boodschap brengt (het :)* , vrouwen die leren van jou, andersgezinden zijn emotioneel onderontwikkeld, ...) en hoe dat op mij overkomt als neerbuigend zijn tov mensen met een andere levenshouding terwijl zij leven in hun wereld met hun moraal die ook dienst doet om het leven begrijpbaar, vatbaar en leefbaar te maken. Het is nu eenmaal zo dat als dingen als levensvormen in vraag gesteld worden dit mogelijk als een aanval kan voelen op wat houvast biedt aan het leven, het doet lijken alsof dingen tastbaar en bevattelijk zijn. Dat is iets dat zo vaak problemen geeft. Op alle vlakken. Diversiteit, geloof, seksualiteit, ... Maar daarom moet het niet zo zijn alsof een bepaalde opvatting moet overgebracht worden op anderen. Lijkt in dat opzicht, de manier waarop je het brengt, heel erg op een soort van bekeringsdrift, hier niet mbt geloof maar een andere overtuiging. Dat heeft niks met verwarrende aannames te maken, dat wat ik zei over reacties vanuit een op dat vlak eerder traditioneel land/regio is iets dat je vaak zelf te kennen hebt gegeven en waar deze reactie ook in past, al is het een Brit, al was het een Rus, Duitser of Albanees. Jouw keuzes passen niet in wat voor hem "hoort", net zoals zijn houding niet past bij jouw beeldvorming.


Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:53

Callisto04 schreef:
Jouw keuzes passen niet in wat voor hem "hoort", net zoals zijn houding niet past bij wat jouw beeld.


Je haalt wederom twee totaal verschillende aspecten door elkaar.
Het punt is dat hij zich onbeschoft gedroeg. Dat geeft geen pas. Van geen kant

Imo een illustratie van achtergebleven ontwikkeling van emotionele intelligentie.
Voor jouw goede begrip; die verklarende mening is heel wat anders dan een hogere moraal aannemen; dát deed hij en op basis daarvan onbeschoft; dat was mijn punt :)*

www.homocaballus.net

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:17

Is dat zo? In zijn beeld is openlijk koketteren met poly mss ook onbeschoft en wil hij daarom liever niet met jou omgaan. Dat is toch zijn keuze? Had hij jou openlijk aangevallen had je een punt. Het enige dat hij deed was je negeren, vanuit zijn morele keuzes. Dat je dan gaat vragen wat zijn probleem is, terwijl je het wsl al weet is toch zinloos? Waarom dan confronterend reageren door te vragen wat ZIJN probleem is? Als hij niet ok is met wat jij doet en je negeert, is dat volgens mij niet een hogere moraal aannemen maar er niet ok mee zijn en dan hoeft hij toch niet te doen alsof hij er ok mee is of jou nog leuk vindt? Dat is gewoon zijn keuze en zijn goed recht. Net zoals jij het jammer kan vinden daarom afgewezen te worden, maar ik vind dat geen reden om te gaan confronteren en hem met de vinger te wijzen. Je haalt er dan direct bij dat hij kennissen heeft die vreemdgaan en dat hij dat wel ok vindt, dat wist je dus ervoor al en had je al een oordeel over. Dus ik zie aan beide kanten oordelen vellen en geen common ground om te blijven doen alsof er geen probleem is, dus dat hij jou dan negeert kan ik vanuit zijn standpunt best begrijpen. Wat heb je nodig van hem dat het jou zo raakt?
Zijn houding geeft voor jou geen pas, de jouwe voor hem niet. Waarom is de ene dan emotioneel onderontwikkeld en de andere niet? Hij heeft geen scène gemaakt, heeft niks gezegd. Dus onbeschoft is dat niet denk ik. Hem confronteren en vragen wat zijn probleem is gaat meer in de richting van onbeschoft. Tegen een vriend kan ik nog begrijpen dat je dergelijke reactie geeft, maar tegen een kennis???

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:44

Gewoon nog een keer lezen Callisto en dan nu wat er stáát.

Het punt is dat ik mag leven zoals ik wil, in de openbare ruimte mag gaan en staan met wie ik wil, waar ik wil, wanneer ik wil. Ik ben niet eens gehuwd!

Hij ziet dat als een belediging van zijn normen en waardes; een reden om onbeschoft te doen. Ik zeg dan; geen fraai voorbeeld van zijn normen en waardes.

Jij geeft vervolgens hoogst interessante kijkjes op jouw belevingwereld en persoonlijke waardeoordelen over mij.

Oh, enneh, mijn opmerking over emotionele intelligente betrof in eerste instantie de bezittingsdrang van de ex van de vriendin.

www.homocaballus.net

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:58

Let it go, let it go.

Moet de mensheid eens vaker doen. Iedereen zijn eigen keuzes zolang je de ander maar in zijn of haar waarde laat zonder op te dringen of een neerbuigende houding aan te nemen. Het één is niet beter dan het ander. Het is gewoon anders. Anders krijg je van die saaie discussies :Y)

En als iemand zich wel opdringt of een neerbuigende houding aanneemt, gewoon vriendelijk gedag zwaaien :evaw:

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:15

Ik denk dat die vriend er ook niks aan kan doen. Hij weet niet beter en wist zich geen houding te geven. Zijn verklaring klinkt ook niet heel erg logisch, maar hij moest toch iets zeggen? Misschien is het juist interessant om eens met hem een goed gesprek te hebben als jullie daar beiden nog voor open staan. Ik denk echt dat een goed en open gesprek dingen kan verhelderen.

Ik oordeel niet snel op hoe iemand doet en denk altijd; hij/zij zal er wel een reden voor hebben.

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:41

Snorlex schreef:
Let it go, let it go.

Moet de mensheid eens vaker doen. Iedereen zijn eigen keuzes zolang je de ander maar in zijn of haar waarde laat zonder op te dringen of een neerbuigende houding aan te nemen. Het één is niet beter dan het ander. Het is gewoon anders. Anders krijg je van die saaie discussies :Y)



Inderdaad:

Huertecilla schreef:
Hoe en wat, daar is geen beter/minder in zo lang je er zelf gelukkig mee bent.



@Superpony: Homo sapiens non urinat in ventum ;)


@Callisto: Had je al eens een draad geopend om wat van je af te schrijven over jouw persoonlijke negatieve ervaringen met een liegende/bedriegende/vreemdgaande partner? Dat lucht wellicht op.
Het door jou ervaren bedrog heeft nl niets met ´poly´ van doen en daar hoef je het dan niet meer op te projecteren als zijnde de vermaledijde, door God verdoemde, oorzaak van jouw leed.

In dit verband @allen; niet liegen inclusief in de zin van nooit iets weglaten, open en eerlijk zijn is nog niet zo simpel als het lijkt. Nog minder als je denkt/weet dat je partner er anders over denkt dan jij en je verwacht dat hij/zij negatief zal reageren of (eigenlijk nog erger) gewoon een aspect moeilijk vindt.
Dat nog afgezien van het feit dat je niet alles KAN vertellen; per definite selecties maakt op basis van jouw perceptie/prioriteiten op dat moment.
Écht met elkaar práten is een hele kunst.

www.homocaballus.net

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:57

Weetje wat ik het lastige vindt.

Liefde rommelt met je hoofd :') hart en hoofd kunnen niet altijd door één deur.

Ik kan vantevoren rationeel bedenken dat ik iets helemaal oké vindt maar als het dan daadwerkelijk gebeurt slaat mijn hart op hol. Of ik bedenk vantevoren dat ik iets helemaal niet prima vindt, en dan blijk ik het later toch prima te vinden. :+

Het is uitproberen en soms heeft dat een error tot gevolg. Danwel in het hoofd, danwel in het hart. Of nog erger; in allebei tegelijk. En het gevoel kan ook wijzigen door bijvoorbeeld ervaringen die je hebt opgedaan, of kan wisselen per partner of je eigen gemoedstoestand/levensfase. En iedereen moet dat lekker voor zichzelf uitzoeken. Niemand doorloopt het pad zonder struikelen.

Ik heb weleens tegen vriend gezegd: als je eens iets anders wilt doe het dan eenmalig met een totaal onbekend iemand (uiteraard veilig!!) en vertel mij niets. Maar wordt het een structurele drang of krijg je gevoelens dan wil ik er een open gesprek over.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 26-06-18 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Malenka

Berichten: 7555
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:10

Snorlex,

Ik denk dat het belangrijk is dat je altijd terug kunt komen op wat je eerder hebt gezegd. Op die manier kun je blijven praten en houd je mogelijkheden open. Als je niet terug mag komen op wat je hebt gezegd dan krijg je sneller de neiging om op veilig te spelen en ontneem je elkaar kansen waarvan je nog niet weet wat ze met je doen.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:37

HC ik beperk mij tot wat je hier en nu schrijft. Dus gelieve oude koeien die niks met hoe ik reageer te maken hebben achterwege te laten. Poly of mono, mij om het even als betrokkenen er maar ok mee zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:14

Mensen discrimineren/oordelen op alles. Als dat zou ophouden, zijn er al vele malen minder problemen in de wereld.

Iemand die met meer mensen zijn/haar leven en het bed deelt is misschien voor anderen onbekend en daardoor eng?

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:45

Callisto04 schreef:
HC ik beperk mij tot wat je hier en nu schrijft.


Callisto04 schreef:
HC je komt vaak met soortgelijke ervaringen.



@Superpony; gewoon hypocrisie want mannen die naar de prutsmutsen gaan zijn wel geaccepteerd.

www.homocaballus.net

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:06

Citaat:
gewoon hypocrisie want mannen die naar de prutsmutsen gaan zijn wel geaccepteerd.

Geloof ik niks van. Sterker nog, ik denk dat poly vandaag de dag maatschappelijk meer geaccepteerd is dan hoerenbezoek. O.a. te merken aan de groeiende (positieve) aandacht in de media (althans, de media die ik lees) voor poly als relatievorm. Overigens vind ik het een rare vergelijking, want het een heeft volgens mij vrij weinig met het ander te maken - maar dat zal wel een kwestie van perceptie zijn.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 18:17

toch leuk dat dit topic eens in de zoveel tijd weer tot leven komt :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:38

rainbow8 schreef:
In de periode dat ik 2 vriendjes had, was ik daar open en eerlijk over.. Zowel naar hen als naar de buitenwereld.. De meeste vinden je dan gelijk een slet.. Als een man meerdere vrouwen heeft, dan is hij stoer.. Snap het verschil nog steeds niet..

Net zo min dat ik snap dat lover me nu niet meer wil delen, terwijl hij m'n tweede vriendje was in het begin.. Als ik om uitleg vraag dan is het antwoord: iets met houden van.. Alsof dat alles zegt en het volkomen duidelijk maakt.. NOT..


Mannen onder elkaar lijken het stoer te vinden.
Maar hoorde van 1 jongen dat hij last had van zijn " bijnaam" makkelijk met meisjes "mee te gaan / mee te nemen".
Juist de serieuze meiden hadden geen interesse meer omdat hij zich "sletterig" had gedragen.

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:40

Askja schreef:
Citaat:
gewoon hypocrisie want mannen die naar de prutsmutsen gaan zijn wel geaccepteerd.

Geloof ik niks van. Sterker nog, ik denk dat poly vandaag de dag maatschappelijk meer geaccepteerd is dan hoerenbezoek. O.a. te merken aan de groeiende (positieve) aandacht in de media (althans, de media die ik lees) voor poly als relatievorm. Overigens vind ik het een rare vergelijking, want het een heeft volgens mij vrij weinig met het ander te maken - maar dat zal wel een kwestie van perceptie zijn.


Dan geloof je het niet.
Sterker nog, ik weet uit decennia eerste hand ervaring dat het poly minder geaccepteerd is dan prostitutie.
Poly is nog steeds een uitzondering, prostitutie daarentegen...

Voor het verband lees even een paar bijdrages verder terug:
De betreffende Brit vind mij met vriendin zien een belediging van zijn normen en waarden doch zit aan tafel met een handvol hoerenlopende Britse maten met hun vrouw.
Jij ziet het niet, ik noem dat hypocriet.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:44

sneeuwpop schreef:
Juist de serieuze meiden hadden geen interesse meer omdat hij zich "sletterig" had gedragen.


Zeg hem maar gewoon te blijven genieten.
Wat levenservaring door de ´serieuze´ meiden haalt die situatie vlot genoeg in en dan is hij een gewilde ervaren partner.

www.homocaballus.net

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:07

Huertecilla schreef:
sneeuwpop schreef:
Juist de serieuze meiden hadden geen interesse meer omdat hij zich "sletterig" had gedragen.


Zeg hem maar gewoon te blijven genieten.
Wat levenservaring door de ´serieuze´ meiden haalt die situatie vlot genoeg in en dan is hij een gewilde ervaren partner.


Want door levenservaring vind je ineens een man die met iedereen het bed in duikt wel aantrekkelijk? Sommige meiden misschien maar ook een groot deel niet. Niet iedereen valt op mannen die veel vrouwen hebben (of hebben gehad).

HC je zegt wel steeds dat je alle 'vormen' accepteert en respecteert maar ik vind dat absoluut niet naar voren komen in je reacties. Het komt erg over alsof mensen die monogaam leven iets missen, niet genoeg ervaring hebben, niet open genoeg denken enzovoorts.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:26

Huertecilla schreef:
@Callisto: Had je al eens een draad geopend om wat van je af te schrijven over jouw persoonlijke negatieve ervaringen met een liegende/bedriegende/vreemdgaande partner? Dat lucht wellicht op.
Het door jou ervaren bedrog heeft nl niets met ´poly´ van doen en daar hoef je het dan niet meer op te projecteren als zijnde de vermaledijde, door God verdoemde, oorzaak van jouw leed.

HC, dit is dus ten eerste mijn persoonlijke ervaringen die door jou ten tweede op een foute manier geïnterpreteerd zijn gebruiken. Waarom?
Ik heb niks over jouw leven dat je hier en nu (maar idd heel vergelijkbaar is met de boodschap die je vaak brengt) niet zelf zegt gebruikt of geridiculiseerd, enkel gezegd dat jouw keuzes de jouwe zijn en die van die Brit de zijne en dat er van weerskanten geen begrip is voor elkaar. Wat dus écht praten onmogelijk maakt en soms is dat gewoon perfect ok. Als hoerenlopen voor hem wel ok is (àls), wie ben jij dan om zijn keuzes over wie hij al dan niet wil kennen te veroordelen? Als het jou niet aanstaat, dan is er zelfs geen probleem en "kennen" jullie elkaar gewoon verder niet meer. Agree to disagree en elk gaat zijn weg. Waarom wil jij per se dat hij jou kent? Waarom heb je zoveel bevestiging nodig, zelfs van mensen die duidelijk jouw manier van leven afkeuren?

Ik ken persoonlijk meer mensen die uitkomen voor poly dan mensen waarvan ik weet dat ze prutsmutsen bezoeken of hun partner bedriegen.

Poly is niet de oorzaak van mijn ervaring, die ik trouwens niet als leed wens te zien of door anderen, jou inclusief, op die manier wil benoemd zien worden. En over mijn ex partner, de moeder van mijn kinderen heb jij geen oordeel te vellen, noch haar te betrekken in deze discussie want dat is totaal irrelevant en heel laag bij de grond.

Poly, mono, ... zolang alle betrokkenen uit vrije wil en uit overtuiging handelen mij goed, maar dat had ik al gezegd dacht ik, alleen wil jij dat niet gelezen hebben omdat het niet past in de manier waarop je je met irrelevante argumenten vooral tegen mij als persoon richt, meer dan dat je op een redelijke manier wat ik zeg bediscussieert en daar inhoudelijk op ingaat.

Huertecilla

Berichten: 26850
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:30

Jildau schreef:
HC je zegt wel steeds dat je alle 'vormen' accepteert en respecteert maar ik vind dat absoluut niet naar voren komen in je reacties. Het komt erg over alsof mensen die monogaam leven iets missen, niet genoeg ervaring hebben, niet open genoeg denken enzovoorts.


´Absoluut´???
Kijk hoe het bij jou óverkomt ondanks wat ik glasheldedr schrijf ligt volstrek bij jou.

Het enige waar ik moeite mee heb is met bedrog, liegen, hypocrisie.
De onderliggende crux is dat je een ander geen informatie mag onthouden welke op diesn beslissingen van invloed kunnen zijn.
Dit omdat het onthouden van een keuze defacto neerkomt op het inperken van diens beslissingsvrijheid.

Even nog teruggrijpen in deze draad.
Echt erg goed opgmerkt imo dat je het recht hebt om met meer info, meer ervaring, meer overdenken, gewoon ouder worden, van mening te veranderen. Dat heet voortschreidend inzicht en kan alle kanten op werken. En verderop wéér veranderen. Verandering is namelijk continue, dus daarom de mening op basis van het voortschreidende inzicht heel wel mogelijk ook.

Callisto; je hebt gelijk. Communiceren is moeilijk, zowel voor de zender als voor de ontvanger en ik kan jou niet goed volgen. Mijn excuses.
Mbt de Brit ook prima. Zijn normen en waarden zijn blijkbaar dat hoerenlopen binen het huwelijk kan en meer dan één sexuele relatie tegelijk buiten het huwelijk niet kan. Wie ben ik om daarover een waardeoordeel te hebben.
Blijft dat hij ongeschoft deed. Oeps, dat ik vínd dat hij onbeschoft deed. Voor hem is het deel van zijn normen en waarden.
Volgende keer dat hij zijn dijbeen breekt zal ik respecteren dat hun normen en waarden omvatten hij, vrouw en vrienden na 15 jaar hier nog geen twee woorden spaans spreken.

www.homocaballus.net

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:26

HC:

"Volgende keer dat hij zijn dijbeen breekt zal ik respecteren dat hun normen en waarden omvatten hij, vrouw en vrienden na 15 jaar hier nog geen twee woorden spaans spreken."

Ik ben hem nu ff kwijt.....

Ik vind het opmerkelijk dat jij in meerdere topics je poly zienswijze erdoor dramt en niet echt open lijkt te staan voor andere meningen en zelfs persoonlijk wordt. Waarom???

Ik kan mij best vinden in jouw manier van leven en in dit topic past het ook wel, alhoewel ik je hierboven vrij aanvallend over vind komen. Ik vraag mij alleen af waarom je jouw visie ook in andere topics keer op keer er doorheen probeert te duwen. Zijn daar niet andere fora voor?

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 22:35

Paardenfan25 schreef:
Ik vraag mij alleen af waarom je jouw visie ook in andere topics keer op keer er doorheen probeert te duwen. Zijn daar niet andere fora voor?

Ik reageer even op dit stukje van je paardenfan.
Ik ben het hier namelijk niet echt mee eens.
Wat ik HC over het algemeen zie doen is 'prediken' over open communicatie. Dat alles, echt alles, bespreekbaar is. Ook als dit buiten de wensen en/of verwachtingen valt van de partner en dit doet hij aam de hamd van zijn eigen ervarimgen met zijn meerdere relaties.
Het feit dat hij die vaak benoemd daarbij is hetgene dat mensen volgens mij tegen de birst stoot en hierdoor missen ze denk ik de clue van het verhaal.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:41

Ik kan mij ook vinden in deze mening, maar merk inderdaad dat het mensen tegen de borst stuit en persoonlijk aanvallend overkomt. Ik vraag mij af of je dan deze boodschap moet blijven herhalen op een paarden forum. Dit item uitgezonderd, maar dan wel een tikje meer respectvol. Maakt ook dat mensen er misschien echt over na gaan denken in plaats van direct in de weerstand schieten

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:51

Huertecilla schreef:
Jildau schreef:
HC je zegt wel steeds dat je alle 'vormen' accepteert en respecteert maar ik vind dat absoluut niet naar voren komen in je reacties. Het komt erg over alsof mensen die monogaam leven iets missen, niet genoeg ervaring hebben, niet open genoeg denken enzovoorts.


´Absoluut´???
Kijk hoe het bij jou óverkomt ondanks wat ik glasheldedr schrijf ligt volstrek bij jou.

Het enige waar ik moeite mee heb is met bedrog, liegen, hypocrisie.
De onderliggende crux is dat je een ander geen informatie mag onthouden welke op diesn beslissingen van invloed kunnen zijn.
Dit omdat het onthouden van een keuze defacto neerkomt op het inperken van diens beslissingsvrijheid.

Even nog teruggrijpen in deze draad.
Echt erg goed opgmerkt imo dat je het recht hebt om met meer info, meer ervaring, meer overdenken, gewoon ouder worden, van mening te veranderen. Dat heet voortschreidend inzicht en kan alle kanten op werken. En verderop wéér veranderen. Verandering is namelijk continue, dus daarom de mening op basis van het voortschreidende inzicht heel wel mogelijk ook.

Callisto; je hebt gelijk. Communiceren is moeilijk, zowel voor de zender als voor de ontvanger en ik kan jou niet goed volgen. Mijn excuses.
Mbt de Brit ook prima. Zijn normen en waarden zijn blijkbaar dat hoerenlopen binen het huwelijk kan en meer dan één sexuele relatie tegelijk buiten het huwelijk niet kan. Wie ben ik om daarover een waardeoordeel te hebben.
Blijft dat hij ongeschoft deed. Oeps, dat ik vínd dat hij onbeschoft deed. Voor hem is het deel van zijn normen en waarden.
Volgende keer dat hij zijn dijbeen breekt zal ik respecteren dat hun normen en waarden omvatten hij, vrouw en vrienden na 15 jaar hier nog geen twee woorden spaans spreken.

Je veroordeelt opnieuw. Zijn keuze en de gevolgen zijn dan voor hem. Live and let live. Doe aan poly zoveel je wil, ik heb er geen behoefte aan, ook niet na voortschrijdend inzicht en ervaring. Wie poly wil leven en ik met die persoon daarnaast wel voldoende raakvlakken heb zal ik daar ook niet voor laten om te kennen, van dichtbij of veraf.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:04

Mensen die kiezen voor een andere levensvorm dan poly hebben niet per definitie een gebrek aan inzicht of kunnen niet communiceren :Y)

Ik zeg het nu even gekscherend maar ik denk dat daar wellicht de crux zit in het feit dat de mening van HC vaak als opdringerig wordt ervaren. Het gaat altijd nogal stellig over open communicatie en inzichten die een ander (nog) niet heeft.

Inzichten veranderen en communicatie is prioriteit 1 in een relatie. Maar dat hangt niet samen met de kozen relatievorm.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, blacky15, Elitedeux, Iloveiswan, Lottehorse27, LuCa88, Paardennamen, Roosje01, xxx88 en 192 bezoekers