Buurjongen belt aan met overlast??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:51

Ik zou de discussie niet eens meer aangaan. Lekker laten praten. Belt hij aan, jammer dan, bel er uit halen en lekker laten staan. Hij vertrekt vanzelf weer. Dit soort mensen leeft op negatieve aandacht. Dikke doei. :)

Brainless

Berichten: 29734
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 05:06

Absolem schreef:
Ts woont in een koopwoning. De klager in een huurwoning.


Ts. Als die vent zo doorgaat zou ik als ik jou was even vriendelijk uitleggen in een brief (maak een kopie er van!!) dat jij in een koopwoning zit en je dus nergens hoeft te verantwoorden in tegenstelling tot hem en dat jij dus de woning helemaal niet uitgezet kan worden this immers jouw eigendom. Ook dat je de rollen om gaat draaien als hij zo doorgaat gezien hij wel in een huurwoning zit en jij niet gediend bent van de stress die hij nu veroorzaakt ivm jouw zwangerschap.
.

Ook mensen in een koopwoning moeten zich echt kunnen verantwoorden als er echt overlast zou zijn.
Het is niet zo dat je met een koopwoning "alles" kan maken omdat het jouw eigendom is.
Daarnaast kunnen ook huiseigenaren (bij heel veel overlast en na een lange procedure) alsnog uit hun huis gezet worden.
https://www.nederlandvve.nl/vve-nieuws/wet-aanpak-woonoverlast-werking/

Niet dat dit bij TS aan de orde is hoor; maar je kan niet zomaar gaan melden dat hij pech heeft omdat het een koopwoning betreft.

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:26

Ik kom hem heel weinig tegen helaas hij leeft als kluizenaar. En wens niemand in zijn huis. Dat maakt het zo moeilijk want ik weet niet wat hij hoort.

Je schreef zelf bovenstaand stukje.
Dit kan je heel goed gebruiken in een brief naar hem en de verhuurder.
Hij klaagt over geluidsoverlast, jij wil bij hem binnen komen luisteren om te kijken waar het probleem vandaan komt en of je er wat aan kan op lossen, en hij wil jou niet binnen hebben.
Dan werkt hij dus zelf tegen in de oplossing
Zeker een punt om aan te kaarten

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:06

Heb jou verhaal gelezen. Komt bij mij sterk over dat die man niet helemaal 100 % is. Neem het dus niet persoonlijk. Met hem praten zal niet werken. Hard zijn, niet open doen en hem gelijk weg sturen als hij er is zou ik doen. Nummer blokkeren en niet meer op reageren. Jij en je baby hebben alleen maar last en stress. En dat kan je straks met een pasgeboren baby echt niet hebben. Dan moet je je niet zorgen maken als die een huilbui heeft, dat levert je veel meer stress op dan dat je normaal al zou hebben.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:51

Of gwn als hij aanbelt; ja heel vervelend vroeg me ook al af wie dat geluid maakte. Nou ik ga even verder opruimen doei. En deur dicht. Goed zelfverzekerd zeggen. 3x ofso en bij de 4ex ja ik weet ook niet wie het geluid maakt. Wil je nu stoppen met aanbellen want ik vind het net zo vervelend maar ik kan er niks aan doen. Denk dat hij dan vanzelf stopt. En anders zou ik gewoon de politie bellen om een document op te bouwen als iemand tegen mij gaat schelden zou ik mij zeer bedreigd voelen. Mafketel

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:11

Wilde net zeggen heb je hem er ook mee geconfronteerd dat je bij hem ook geluiden hoort maar er niet zo'n probleem van wilt maken?

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:37

Wat vervelend om zo'n buurjongen te hebben.

Zit deze jongeman in hetzelfde gebouw/complex als je VVE?

Ik woon namelijk zelf ook in een appartementencomplex waarbij de woningen uit de verhuur zijn verkocht. Dit betekend dat ik bijvoorbeeld het appartement heb gekocht en er ook nog huurappartementen zijn. Deze huurappartementen betalen via de verhuurder hun bijdrage aan de VVE en alle zaken kunnen dus ook besproken worden met de VVE. Eventueel dat zij kunnen bemiddelen tussen jullie?

Sterkte..

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:45

Vervelend.
Ik zou ook geluiden opnemen, en zowiezo de bel overdags uit zetten.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:23

Brainless schreef:
Absolem schreef:
Ts woont in een koopwoning. De klager in een huurwoning.


Ts. Als die vent zo doorgaat zou ik als ik jou was even vriendelijk uitleggen in een brief (maak een kopie er van!!) dat jij in een koopwoning zit en je dus nergens hoeft te verantwoorden in tegenstelling tot hem en dat jij dus de woning helemaal niet uitgezet kan worden this immers jouw eigendom. Ook dat je de rollen om gaat draaien als hij zo doorgaat gezien hij wel in een huurwoning zit en jij niet gediend bent van de stress die hij nu veroorzaakt ivm jouw zwangerschap.
.

Ook mensen in een koopwoning moeten zich echt kunnen verantwoorden als er echt overlast zou zijn.
Het is niet zo dat je met een koopwoning "alles" kan maken omdat het jouw eigendom is.
Daarnaast kunnen ook huiseigenaren (bij heel veel overlast en na een lange procedure) alsnog uit hun huis gezet worden.
https://www.nederlandvve.nl/vve-nieuws/wet-aanpak-woonoverlast-werking/

Niet dat dit bij TS aan de orde is hoor; maar je kan niet zomaar gaan melden dat hij pech heeft omdat het een koopwoning betreft.


Nee zo een houding komt je duur te staan.

een VB; tig maal aanbellen voor klachten over de hond, betekend voor een verhuurder dat er een probleem is.
En dat de eigenaar van de honden extra regels worden opgelegd.
vaak blijven mensen gewoon klagen omdat dat hun machtspositie is.
Het is jouw woord tegen hun woord en een dosier, dat zijn slechte zaken die je op den duur verliest.

TS moet een nauwkeurig dosier opbouwen over zijn klachten. Ook over zijn gedrag bij een klacht.
En vooral geen brieven schrijven zonder haar VHE of een jurist er bij betrokken is.

Persoonlijk zou ik hem melden dat jij je bedreigd voelt en dat hij niet meer welkom is in jullie deel.
Als hij klachten heeft kan hij dat schriftelijk doen of via de politie.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Buurjongen belt aan met overlast??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 11:05

Ik heb een mail naar zijn tussenpersoon gedaan. Dat ik niet meer wens dat hij aanbelt en mij vals beschuldigd tot dat hun bij hem hebben uitgezocht waar het vandaan komt. Ik lig zelf hele dag met pijn in me rug door zwangerschap op bed dus deuren gooien nee bedankt. En eronder gezet dat ik graag hoor wat de vorderingen zijn en tot die tijd geen contact met hem wens ivm teveel stress ik denk dat dat beste is wat ik kan doen.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:53

LinsxDot schreef:
Ik heb een mail naar zijn tussenpersoon gedaan. Dat ik niet meer wens dat hij aanbelt en mij vals beschuldigd tot dat hun bij hem hebben uitgezocht waar het vandaan komt. Ik lig zelf hele dag met pijn in me rug door zwangerschap op bed dus deuren gooien nee bedankt. En eronder gezet dat ik graag hoor wat de vorderingen zijn en tot die tijd geen contact met hem wens ivm teveel stress ik denk dat dat beste is wat ik kan doen.


Wens je een beetje rust toe na deze onnodige stress.

als hij weer aanbelt, politie bellen en aangifte tegen stalking doen.