Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:54

caro29 schreef:
Ik gebruik rompers lange en korte mouw. Met de warmte slaapt hij in de slaapzak met alleen een romper lange mouw. Gebruik momenteel alleen de korte mouw


Echt? Bij echte warmte alleen een luier en slaapzak zonder mouwen en bij iets minder warm een romper met korte mouwen en een slaapzak zonder mouwen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:12

Hier bij warmte een romper korte/geen mouw en geen slaapzak. Zweet zich anders het schompes.
Of hebben jullie airco? Wij hebben wel rolluiken en het blijft dan aardig koel maar wij hebben zelf ook geen dekbed in de zomer. Alleen lakens.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:17

Wij wisselen hier af, zonder echt een vaste routine te hebben.
Het kan boven 25 graden worden bij haar op de kamer. Ze heeft dan een dunne romper zonder mouwen en hydrofiel slaapzakje aan. We checken altijd haar nekje, maar is nooit te warm.
Is het wat koeler dan in de nacht bijv wel korte mouwtjes.

Verder met temperaturen die wat normaler zijn ene keer romper, andere keer shirtje nog aan.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:20

Hier altijd slaapzak gehad met romper lange mouw of korte mouw maar dan moest het wel heel warm zijn.

Zonder slaapzak konden ze beide niet slapen.

Tot een maand of 6 lagen ze vaak in boxpak in bed. Later deed ik pyjama

Ik heb mijn zomerdekbed er nu in
En kleine man ligt naast me te snurken in t shirt en boxershort :D
Laatst bijgewerkt door simongek op 17-06-18 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:21

Nu helemaal geen rompers meer.. eigenlijk mis ik dat best! Heerlijk uit bed in luier en rompertje.. <3

Mijn dochter wilde tot voor kort nog graag in een slaapzak. Zal wel lekker veilig gevoeld hebben.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:22

IMJ schreef:
Nu helemaal geen rompers meer.. eigenlijk mis ik dat best! Heerlijk uit bed in luier en rompertje.. <3

Mijn dochter wilde tot voor kort nog graag in een slaapzak. Zal wel lekker veilig gevoeld hebben.



Onze oudste lag in groot bed met slaapzak 110cm. Vond hij het lekkerst

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:24

Die van ons begint nu te praten een noemt het een slaapslak :')

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:44

Isabelle is nu een paar maanden uit de slaapzak. Trok hem steeds zelf uit ondanks achterstevoren aan doen etc. Dus die mag nu gewoon in een pyama naar bed. Romper doen we sinds een maand ook niet meer. Zodra ze die aan heeft, trekt ze haar shirt uit....geen romper aan en shirt blijft aan....dat wat ze nog niet kan zeggen legt ze wel uit door actie :')

Aurelie ligt momenteel in een korte mouwen romper met een dunne katoenen pyjama aan in een dunne slaapzak.

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:12

verootjoo schreef:
Hier bij warmte een romper korte/geen mouw en geen slaapzak. Zweet zich anders het schompes.
Of hebben jullie airco? Wij hebben wel rolluiken en het blijft dan aardig koel maar wij hebben zelf ook geen dekbed in de zomer. Alleen lakens.


Helaas geen airco, hier is het soms 27 graden.
Slaapzak is wel nodig, anders slaapt hij niet. Maar bij echt warm krijgt hij dan verder niets aan.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:50

Hier wel airco en dochter ligt 's nachts in een romper met korte mouwen, daar over een sweater of longsleeve, zomerslaapzak én een deken. Overdag slaapt ze met romper met korte mouwen en een dekentje.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:51

Ik ken de platen boeken niet.
Ik zal er eens op googlen.

Als het heel warm is overdag slaapt ze alleen met romper aan en zonder slaapzak of alleen met romper zonder mouwen in haar slaapzak.
Beetje per dag bekijken.

Nu met dit weer wel pyama truitje maar zonder broekje in haar slaapzak

Pantykous

Berichten: 10483
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:26

Wat heerlijk jongens al die boekenpraat, hier ook een behoorlijke collectie al. Momenteel lees ik voor uit Jip en Janneke, dat is altijd goed. Ik heb onlangs van een deel van zijn verjaardagsgeld een prachtige versie van Chronicles of Narnia gekocht (maar dan in het Nederlands). Daar is hij nu te klein voor natuurlijk maar staat alvast zo mooi op de plank. <3

Hier onverwacht echt mega ingekocht de laatste tijd, zal straks even wat foto's neerknallen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:45

Gup gaat binnenkort over naar een groot bed, maar na het laatste toiletbezoek (uur of 10) doe ik hem nog wel een slaapzak aan, hoop dat dat in een groot bed ook goed gaat. Hij houdt de dekens niet netjes over zich heen en wordt meerdere keren per nacht wakker van de kou :roll: Dus maar een slaapzakje aan.

Mooi, die prentenboeken. Helaas wil meneer echt verhaaltjes voorgelezen krijgen. Jip en Janneke, de boekjes van Anne, Kikker, dat soort boekjes. Hij maakt tegenwoordig de meer bekende verhaaltjes zelf af.

Pantykous

Berichten: 10483
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:02

Oh ja, hier ook een slaapzak :j Rompers met lange mouwen heb ik wel veel gebruikt maar het is bij ons boven ook wel erg koud in de winter dus ik gebruik ze dan in de slaapzak. Soms nog met een legging erbij.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:58

Echt niet dat ik een luier zonder romper doe. Dan is het vast de volgende ochtend feest. Zodra de romper uit gaat is het sjorren aan de luier. Het is momenteel 24/25 graden op zijn kamer met raam open. Bij de enorme warmte sliep hij met romper lange mouw met slaapzak. Dat was prima

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:05

Zonder romper doe ik ook niet idd.

Lange mouw en slaapzak bij die temperatuur vind ik echt te warm. Heb wel veel gehad qua inschatten aan de tabel die lodger adviseert. Bij welke temperatuur, welke slaapzak en met welke tog waarde.

Heb 3 zakjes, hydrofiel 0,5 tog. Voor de winter iets warmere. Dan kan de temperatuur in de nacht wel teruglopen naar 16. Dan in ieder geval wel lange mouwtjes.

Blij ei in dr Hema setje lekker spelen op het kleed en genieten van speciale Giraffe Spareribs...
Afbeelding
Afbeelding

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:08

Met de romper korte mouw voelde hij koud aan. Hij sliep prima en niet zweten. Denk dat hij op mij lijkt. Ik heb katoenen slaapzak en wat warmere. Gewoon van Hema of ter stal

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:19

Het is ook heel verschillend per kind en per persoon!
Ik kleed de mijne sowieso een laag minder dik dan ik mezelf kleed en dat gaat altijd goed. Maar dat moet je uitvinden natuurlijk.
Mijne oververhit snel, en hij weet het zelf ook; bij warm weer wil hij niet buitenspelen. Warmer dan 25 gr hoeft niet, dan zit ie liever binnen := terwijl hij verder echt een buitenkind is en niet binnen te houden.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:11

Iemand tips voor maten van een riem? Kind heeft maat 92 en gaat richting 98.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:30

Bij de H&M hebben ze broekjes met een riem die je traploop kan schuiven. Ik weet niet hoe goed die blijft zitten als ze wat groter zijn maar ik vind hem nu ideaal!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:15

Ik heb wel broekjes genoeg, maar de meesten zakken af dus zoek echt een riem, zit alleen met welke maat.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:45

tips voor een losse riem heb ik niet :)

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:08

Vanmorgen kast van ZL weer uitgemest en advertenties op marktplaats gezet. Vanmiddag naar het centrum geweest maar alleen een broek, bretels en een boekje gekocht.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:41

Hwb net 5 paar bretels weggegooid :+

Pantykous

Berichten: 10483
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:07

Zo, onze aankopen van de afgelopen tijd

Voor Cruz en Rivo van 6 <3
Afbeelding

Setje voor Rivo nog een keer
Afbeelding

Nog wat ander spul voor Cruz uit de sale en 1 trui uit de nieuwe collectie
Afbeelding

In de kast met tof spijkerjasje
Afbeelding

En Cruz die een van z’n nieuwe shirts showt <3
Afbeelding