legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 00:56

Gras is af! Ik kan geen grassprietje meer zien :Y)

Afbeelding


Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 02:43

Leuk Rebecca!

Ik ben weer een stukje verder :)

Afbeelding

En ik heb een puzzel sorteerder gekocht!

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:00

Ja, het zijn eigenlijk gewoon zes ondiepe, stapelbare bakjes. Maar ik vind de vorm leuk en zo makkelijk was het niet om zulke bakjes ergens anders te vinden. Het is handig idd, ik heb hem gisteravond voor het eerst gebruikt en het werkt heel fijn. De bakjes met puzzelstukjes die ik niet gebruik stapel ik op elkaar.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 02:33

Dat is handig Anne_GTI! Dat zijn ook stapelbare en ondiepe bakjes.

Ik ben weer een stukje verder. Nu 'alleen' nog maar de struiken en de lucht :P

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:17

En weer wat verder. Nu het moeilijkste stuk nog, de lucht.

Afbeelding

Het is stil hier, zijn er nog meer mensen bezig met een puzzel?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:44

Leuke puzzel Silvia

Ik ben ook met de lucht bezig, vreselijk :')

Loolotte, puzzellijm en/of in een fotolijst?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:51

Dat heb je snel gedaan Silvia! Hij is leuk geworden.

Succes Rebecca!

Ik ben nog steeds met de lucht van de haflingers bezig :Y)
Schiet niet op, maar ik moet zeggen dat ik ook niet veel puzzel nu. En ik ben bang dat ik een stukje mis.. Puzzel is van een kringloop, maar er staat een sticker met "compleet" op de doos.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 01:17

Ik ben iets verder!
Elke avond probeer ik een uurtje te puzzelen, maar het gaat erg langzaam. En vorige week weinig gepuzzeld. Maar.. hoe minder stukjes er nog over zijn, des te sneller het gaat!

Alleen leg ik soms een stukje ergens neer die net niet helemaal daar past :+ Daar kom ik later dan achter. Maar dat komt aan het einde vast wel goed, hoop ik.

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:49

Haha dank je Silvia, dat doe ik ook inderdaad :D Ik heb ze op vorm gesorteerd. Maar dat is afhankelijk van hoeveel stukjes je eromheen al hebt. Want als er nog maar 1 of 2 stukjes omheen zijn, zijn alle vormen een optie :+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:13

Thanks! Leuke puzzel Rebecca!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:23

Oh die zou ik wel willen hebben! Maar die is vast (te) duur.
En veel werk, zeker als ik kijk hoe lang ik doe over een puzzel van 1000 stukjes :')

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:10

Mijn puzzel is (eindelijk) af! *\o/*

Afbeelding

Ik heb mijn berichten teruggelezen en ik ben drie maanden geleden (04-03) ermee begonnen :Y)
De lucht duurde het langst. Daar ben ik sinds 09-04 mee bezig, dus bijna twee maanden. Maar de puzzel heeft ook veel stil gelegen, omdat ik geen zin had om de lucht te doen.

Ondertussen ben ik ook met een puzzel begonnen bij mijn vrijwilligerswerk en bij mijn vader ligt nog steeds de onafgemaakte sagrada familia puzzel. Binnenkort maar weer een nieuwe puzzel bij mij thuis beginnen.

De King puzzel die ik nu doe vind ik wel erg fijn. De paardenpuzzel is van Ravensburger en die was wat vervelender, veel op elkaar lijkende stukjes qua vorm.

Zijn jullie met een puzzel bezig?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:43

Haha ja, heeft lang geduurd. Maar de volhouder wint :P

Leuk! Je gaat een stuk sneller dan ik. Doe je alleen maar van Haasteren?


Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 00:35

Ik doe zelf ook liever niet de stukken die maar 1 kleur hebben, maar ik hou van landschappen en dieren puzzels en dan kan ik er niet aan te ontkomen :Y)

En ik vind puzzelen een uitdaging en doe het ook als hersenwerk, niet perse als ontspanning. Maar dat is voor iedereen verschillend waarschijnlijk :)

Leuke puzzels in ieder geval! En lijkt mij ook fijn om weer snel aan een nieuwe te kunnen beginnen.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:34

Net een 3d Crystal Puzzle gedaan, van 40 stukjes. Was lastiger dan ik dacht. En er zit een briefje met de juiste volgorde bij :+ Maar dan moet je alsnog de goede stukjes herkennen. En zorgen dat ie niet uit elkaar valt voordat je klaar bent.

Afbeelding
Afbeelding

En deze ligt nu klaar, daar verheug ik mij al heel lang op. Maar die ga ik niet vanavond doen, de olifant was genoeg :Y)

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:20

Thanks Rebecca, ik ben nu met de 3d Harey Potter puzzel bezig. Is erg leuk om te doen!
Leuke puzzels heb je gedaan, fijn dat je de tweede nu hebt afgekregen. En wat een lieve puzzelhulp <3

SecretLIN, ik kende ze niet, maar ik heb net gegoogeld en het zijn mooie afbeeldingen!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:34

Mijn 3D Harry Potter puzzel is af *\o/*

Afbeelding

Het is de Astronomietoren van Zweinstein. De Grote Hal bestaat ook en die kan je aan elkaar koppelen.

Afbeelding

De puzzel bestaat uit allemaal losse stukjes en daar moet je de losse onderdelen mee maken (daken en muren). Als je alles aan elkaar hebt gepuzzeld kan je de losse onderdelen in elkaar zetten. Daar is gelukkig een instructie voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu aan deze beginnen, die heb ik geruild met moyra. Ik vind hem zo schattig <3

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:40

Heb je een foto van je puzzel MarlindeRooz?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:46

MarlindeRooz schreef:
Eilish schreef:
Heb je een foto van je puzzel MarlindeRooz?

Ja in de gedeelde keuken en ik lig al in bed haha. :P

Kon hem in de buurt overkopen voor 5 euro dus vond het makkelijk om te proberen of ik het wat vind. :P


Haha hoeft niet meteen hoor, mag ook morgen :P

Ik heb de rand af en nu ga ik stoppen voor vandaag.

Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:18

MaTuMi schreef:
Wow vind jij de rand in 1x helemaal?
Ik heb dat echt nooit, mis altijd wel 1 stukje die ik dan pas tijdens het echte puzzelen pas vindt.


Nee ik ook niet in 1 keer hoor. Ik miste nog drie stukjes na mijn eerste zoektocht, die vond ik toen ik voor de tweede keer ging zoeken.
Maar ik begin pas met de rest als ik de rand af heb.

Moyra, haha ik ga het bijhouden, over de rand heb ik 1 uur en een kwartier gedaan zie ik. Nog bedankt voor de puzzel! Hoe gaat het met de jouwe? Ben je nog iets verder?

Rebecca, ja, veel dezelfde kleuren :Y) Maar dat is wel makkelijk om te sorteren en ik vind het plaatje erg leuk. Heb jij nog puzzels gemaakt?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 00:27

MaTuMi schreef:
Ik ging vroeger ook altijd nog een keer alles bij langs om die laatste stukjes rand te vinden. Maar doe dat nu niet meer. Ik zoek altijd eerst de rand eruit plus bijvoorbeeld alle groen als het een puzzel is met veel gras en bomen. En dan begin ik dan gewoon.
Vind het zonde van de tijd om alles nog een keer bij langs te gaan. Kom hem uiteindelijk toch wel tegen.

Van de week was mijn laatste stukje een rand stukje omdat die onder de bank was gevallen.


Dat is handiger inderdaad. Ik zat gister te denken dat ik ook meteen de stukjes op kleur kon sorteren, maar niet gedaan omdat ik even snel de rand wilde leggen voordat ik ging slapen. Volgende keer :Y)

Libra en Rebecca, foto?

Moyra, snap ik, ik heb ook geen zin als een puzzel langzaam gaat. Zoals met de lucht van de haflinger puzzel :+ Succes!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 02:20

Ziet er leuk uit Rebecca, lukt het een beetje?

Ik heb nu 4,5 uur gepuzzeld in totaal en ben zo ver:

Afbeelding

Volgende keer ga ik de rode stukjes doen, die zijn al gesorteerd en daarna de honden.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:30

Libra, wat een gave puzzel die bovenste! De onderste lijkt mij moeilijk, weinig verschil tussen de stukjes.

Bijzondere puzzel MarlindeRooz, een Engelse zo te zien. Is ie leuk om te doen?

Leuk _E_! Balen van je gebroken sleutelbeen. Ik ben ook begonnen met puzzelen na een operatie aan mijn linkerhand. En ik heb zelf een puzzel bedrukt, maar de kleuren waren niet helemaal goed gelukt helaas. Hoe ziet de nieuwe eruit die je aan het doen bent?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:41

Ziet er mooi uit _E_

Ik ben weer iets verder met de mijne, ik heb alle rode stukjes gedaan. Dus nu nog de twee hondjes.

Afbeelding

En ik doe vrijwilligerswerk bij een buurthuis en daar puzzel ik ook. Dat is deze puzzel:

Afbeelding

Afbeelding

Daar ben ik nu zo'n 2 maanden mee bezig, maar soms maar 1 uurtje per week.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:08

Dat heb je snel gedaan Rebecca! Hij is leuk geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1810naomi, _chou, _kimm, Amazonbot, amy495, Bengell, BlackClaw, craiester, Eskimo, Facebook, fotolijstje, goldith, Googlebot, Jennifer_S, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, marygoround, nafkedemi, Sodeletuut, spookyskippy, Telpeva, Yom en 215 bezoekers