Een lastig probleem: wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:52

Hoi bokkers,
ik heb weer een probleem. Dit keer heeft het niks te maken met relaties, rustig maar!! Het is namelijk eerder een triest onderwerp. Eind vorig jaar is Nancy overleden. Ze stierf een natuurlijke dood op een mooie leeftijd. Zij was als een moederfiguur, maar ook een goede vriendin voor me. Ook voor BFF was dit zo. (Voor wie wie is, zie mijn eerste topic, staat in mijn profiel) We hadden het er beide ontzettend moeilijk mee, nog steeds maar langzaamaan wordt het verdriet vervangen door blijde herinneringen, ookal gaat dit niet 1,2,3 en zal het verdriet altijd blijven... Hoe dan ook, dat is niet de reden van dit topic.

Ik en BFF hebben een mooi memorium in onze tuin gemaakt. Dit was prima, tot vorige week. We kregen een anonieme brief in de brievenbus. Dat we het memorium weg moeten halen. Wat info over het memorium: Het is een pruimenboom met onder aan de stam een stenen beeldje van een engel. Dit memorium is niet zomaar iets voor ons, en we schrokken erg van de brief. In de brief stond dat het memorium weggehaald moet worden, en dat er anders een advocaat bij zal worden gehaald (??!!). Zonder verdere uitleg of afzender. Je snapt dat wij nogal verontwaardigd waren. Nu willen we heel graag weten wie deze belager is!! :n Heeft iemand tips of advies? Wat moeten we hier nou mee??? Zelf denk ik dat het de buren zouden kunnen zijn, zij klagen wel eens over pruimen in de tuin. Als het niet met overlast te maken heeft, zou het in mijn ogen ook wel eens de zoon van Nancy kunnen zijn. Hij heeft ons nooit gemogen, en deed altijd al wat apart. Hij is al ooit opgepakt voor winkeldiefstal!! :\
Ik hoop van jullie hulp te krijgen, zelf hebben we echt geen idee wat we hiermee moeten doen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:54

Wat rot. Balen dat je niet weet van wie het is.
Ik zou gewoon wachten tot de advocaat komt. Ik vraag me namelijk af wie er een advocaat gaat inschakelen voor een pruimenboom zonder eerst netjes te vragen of ie weg mag...

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:55

verootjoo schreef:
Wat rot. Balen dat je niet weet van wie het is.
Ik zou gewoon wachten tot de advocaat komt. Ik vraag me namelijk af wie er een advocaat gaat inschakelen voor een pruimenboom zonder eerst netjes te vragen of ie weg mag...


Ik vind het inderdaad een nogal vreemde, indirecte manier van aanpakken, hij/zij komt eerst maar gewoon netjes naar ons toe!! -O-

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:56

Hij staat in jullie eigen tuin en niet bij de erfgrens?
Kunnen ze weinig maken.
Ik zou afwachten.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:57

Hm, ondervindt iemand hinder van de pruimenboom?
Het is toch je eigen tuin?

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:57

quera schreef:
Hij staat in jullie eigen tuin en niet bij de erfgrens?
Kunnen ze weinig maken.
Ik zou afwachten.


De stam en een groot gedeelte van de rest van de boom staat in onze eigen tuin, maar wel dicht bij de schutting, de plek was beperkt.. :(:)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:58

als de boom overhangt zodat zei het vuil ervan in de tuin hebben snap ik de buren wel, al is de manier waarop niet netjes. Ik wordt hier namelijk ook helemaal gek vn de beplanting van onze buren die door onze omheining heen gegroeid kkomt. ALs er ppruimen in hun tuin liggen lijkt het me idd dat de boom te ver overhangt? kan je de boom niet gewoon snoeien dat zij er geen last meer van hebben?

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:58

quera schreef:
Hij staat in jullie eigen tuin en niet bij de erfgrens?
Kunnen ze weinig maken.
Ik zou afwachten.

Dit inderdaad. Wel even uitzoeken hoe het zit met eventuele takken die over de grens hangen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:58

Zoek even op hoever er iets van de erfgrens gezet mag worden, dit is per gemeente verschillend.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:59

Gaat het om die boom of dat beeldje?
Ze kunnen niets tegen dat beeldje hebben en die boom stond er al lang voordat jullie er een gedenkplek van gemaakt hebben (sorry, ik krijg memorium niet mijn toetsenbord uit, raar woord voor zoiets moois).

Wat zegt de brief precies?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:59

Oei, bomen moeten officieel 2meter van de erfgrens af staan, heb ik geleerd van mr Frank Visser.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:00

Ik weet natuurlijk niet zeker of het de buren zijn hoor, zij leken ons altijd van die fatsoenlijke mensen, en dit vind ik geen normale actie! Er hangen denk ik enkel takken licht over de schutting, maar het kan ook niet zo'n grote hinder zijn; zoveel pruimen komen er nou ook weer niet van af ha ha!!! Ondervinden zij hier wel veel hinder aan, kan de boom vast gesnoeid worden, maar de manier waarop vind ik niet normaal!!

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:01

Veel of weinig maakt imo niets uit. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Maar nogmaals, de manier kan anders. Ik zou gewoon eens gaan aanbellen en vragen of het van hun komt

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:08

Hallo bewoners van ***** **
Ik ben redelijk klaar met dat monnument van jullie. (monument stond fout geschreven :') )
Ik denk dat het voor jullie eigen bestwil beter is als het binnen 2 weken weggehaald is. Anders wordt er een advocaat bijgehaald.
Groet

(De brief, letterlijk)

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:09

Zoe_97 schreef:
Veel of weinig maakt imo niets uit. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Maar nogmaals, de manier kan anders. Ik zou gewoon eens gaan aanbellen en vragen of het van hun komt


Dat willen we misschien vanavond doen, even kijken of de man van BFF mee kan.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:10

Koop een camera, richt hem op de boom en verder: Laat gaan.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:12

Stond de boom er al? Veroorzaakte hij al overlast ?

Hoelang staat het monument ( beeldje) er al?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:13

n_love_qwert schreef:
Hallo bewoners van ***** **
Ik ben redelijk klaar met dat monnument van jullie. (monument stond fout geschreven :') )
Ik denk dat het voor jullie eigen bestwil beter is als het binnen 2 weken weggehaald is. Anders wordt er een advocaat bijgehaald.
Groet

(De brief, letterlijk)


:')
Sjonge... wat een mafkees. Voor jullie eigen bestwil ook echt :+

Ik zou dit zo niet serieus nemen :n En gewoon wachten tot die advocaat aan je deur staat. Lijkt me dat dat heel lang gaat duren, welke advocaat gaat deze ‘zaak’ doen??

Uit je tekst begrijp ik trouwens dat die boom er al lang stond, maar dat dat nu een monument is geworden met een beeldje erbij?

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:14

bigone schreef:
Koop een camera, richt hem op de boom en verder: Laat gaan.


Waarom de camera? Voor als de persoon aan de boom wil zitten?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:14

Ik zou beginnen met de takken die bij hen overhangen te snoeien. Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar landelijk gezien is het wet dat bomen niet dichter dan twee meter bij de erfgrens mogen staan - gemeten vanuit het hart van de boom - hoewel dit in de plaatselijke APV kan afwijken. Als ze echt kwaad willen kan het best zijn dat jij je boom weg moet halen. Een beetje goodwill tonen door je boom te snoeien kan dan echt geen kwaad.

Verder zou ik gewoon afwachten wat er gebeurd. Je kunt naar de buren toe, maar wat schiet je daar helemaal mee op? Mensen die een briefje in de bus gooien zonder hun naam eronder te zetten gaan echt niet aan de deur toegeven dat zij het waren.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:17

verootjoo schreef:
n_love_qwert schreef:
Hallo bewoners van ***** **
Ik ben redelijk klaar met dat monnument van jullie. (monument stond fout geschreven :') )
Ik denk dat het voor jullie eigen bestwil beter is als het binnen 2 weken weggehaald is. Anders wordt er een advocaat bijgehaald.
Groet

(De brief, letterlijk)


:')
Sjonge... wat een mafkees. Voor jullie eigen bestwil ook echt :+

Ik zou dit zo niet serieus nemen :n En gewoon wachten tot die advocaat aan je deur staat. Lijkt me dat dat heel lang gaat duren, welke advocaat gaat deze ‘zaak’ doen??

Uit je tekst begrijp ik trouwens dat die boom er al lang stond, maar dat dat nu een monument is geworden met een beeldje erbij?


Dat klopt jaa, de klacht over de boom van de buren is ook echt al een hele tijd geleden, waardoor die zoon van Nancy als mogelijke "kandidaat"toch ook door mijn hoofd blijft spoken. Heel eerlijk; hij heeft ze allemaal niet volledig op een rijtje, dit bedoel ik niet gemeen maar ja... Dus dat zou ook mogelijk kunnen zijn.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:18

Vjestagirl schreef:
Ik zou beginnen met de takken die bij hen overhangen te snoeien. Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar landelijk gezien is het wet dat bomen niet dichter dan twee meter bij de erfgrens mogen staan - gemeten vanuit het hart van de boom - hoewel dit in de plaatselijke APV kan afwijken. Als ze echt kwaad willen kan het best zijn dat jij je boom weg moet halen.


Maar ze weet niet eens van wie die brief komt :? Beetje voorbarig om dan de hele boel te gaan snoeien. Als de buren dat hadden gewild konden ze toch ook gewoon even vragen of de boom gesnoeid kan worden :?

En trouwens, je mag sowieso zelf ook de takken die in jouw tuin komen snoeien.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:21

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zou beginnen met de takken die bij hen overhangen te snoeien. Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar landelijk gezien is het wet dat bomen niet dichter dan twee meter bij de erfgrens mogen staan - gemeten vanuit het hart van de boom - hoewel dit in de plaatselijke APV kan afwijken. Als ze echt kwaad willen kan het best zijn dat jij je boom weg moet halen.


Maar ze weet niet eens van wie die brief komt :? Beetje voorbarig om dan de hele boel te gaan snoeien. Als de buren dat hadden gewild konden ze toch ook gewoon even vragen of de boom gesnoeid kan worden :?

En trouwens, je mag sowieso zelf ook de takken die in jouw tuin komen snoeien.


Nee je weet niet of het de buren waren, maar stel dat ze het waren, dan wil je nu dus iets gedaan hebben voordat ze écht een advocaat in de arm nemen. Waren ze het niet, dan heb je je een goeie buur getoond.

En ja, je mag snoeien wat er van de buren in jouw tuin hangt, maar ik vind het persoonlijk een beetje aso om dat ding maar te laten groeien en er vanuit te gaan dat je buren er wel moeite in stoppen. Jouw boom, jouw snoeiwerk.
Daarbij: als je zelf snoeit heb je er zeggenschap over hoeveel eraf gaat etc. als de buren het doen is de kans dat dat flink rigoureus gebeurd best aanwezig!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:22

Een beeldje in jullie tuin? hebben zij niets mee te maken.Takken over de grens kun je snoeien. Overigens,pruimen in de tuin zou ik graag hebben!Ik heb ook altijd bomen in de tuin gehad en standaard gezeur van buren die zelf hun hele tuin betegeld hadden.Maar hier schijnt nog iets anders aan de hand te zijn?

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:24

Hoe weet die klager dat een boom met een engel eronder een monument is?