Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 08:28

Dank jullie wel !
Vorig jaar stond mijn man voor ons toen aanstaande huis te kijken terwijl er net allemaal mensen langsreden die meededen met de barchemse vierdaagse. Ze maakten een praatje met hem. Was reuze leuk!
Ik hoop zo dat mijn paard zich nog een aantal jaren goed houdt en ik daar eens aan mee kan doen!
Vandaag komt Mike Klein Willink om zijn hoeven te bekappen. Ik heb hem nog nooit ontmoet, dus ben benieuwd wat ik van zijn werkwijze vind.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 16:34

Hallo allemaal,
Mijn paard doet het weer :D
We hebben al een aantal ritjes gemaakt o.a. naar het Galgenveld.
Is er iemand die het leuk vind om eens met mij samen te rijden ?

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:35

Ja ik! De baby is geboren, nu rustig aan weer oppakken. Over een maand hoop ik wel weer wat verder te kunnen dan een kwartiertje ;)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:26

Ik sta in Hengelo, maar heb helaas geen vervoer :(

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:40

JoanneE schreef:
Ja ik! De baby is geboren, nu rustig aan weer oppakken. Over een maand hoop ik wel weer wat verder te kunnen dan een kwartiertje ;)

Gefeliciteerd :)
Laat maar weten wanneer je er aan toe bent.
Ik rijd met mijn paard ook nog geen uren hoor.
Ten eerste is hij 18 en ten tweede ben ik ook nog aan het opbouwen na zijn blessuretijd.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:42

Es_ther schreef:
Ik sta in Hengelo, maar heb helaas geen vervoer :(


Jammer.
Ik heb nog een paard staan die af en toe een bosrit wel kan waarderen, maar ik moet nog achter een zadel aan.
Dit is een gewezen manegepaard met een krampbeen. Hij staat bij ons met pensioen, maar af en toe een ritje zal hij leuk vinden.
Dus wie durft ( als ik een passend zadel voor hem heb ) is welkom.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:58

Ik durf wel hoor :j
Heb alleen voor mijn eigen paard ook geen vervoer (en ook geen zadel, maar met een bbp kan ik ook heel aardig uit de voeten), maar op het paard van een ander rijd ik meestal vrij makkelijk weg.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:03

Ik durf ook wel hoor :p.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 22:43

Gegadigden genoeg dus! Leuk.
Met een bbp weet ik niet of het lukken gaat Wendy.
Hij heeft nogal een hoge schoft. En doordat hij een krampbeen heeft ben je ook wat sneller uit je evenwicht denk ik.
Maar er gaat sowieso een zadel komen. Ik heb van een andere lieve bokker al een paar nummers doorgekregen die ik ga contacten voor ene tweede hands zadel.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:07

Gefeliciteerd Joanne!

En mooi dat je paard t weer doet, ik hou me beschikbaar!

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:49

Volgens mij woonde jij heel dichtbij mij WowAmigo?
Pb me maar dan kunnen we wat afspreken :)

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:57

Niet om de ramptoerist uit te hangen, beslist niet !, maar weet iemand hoe het gaat met de ruiter die van zijn/ haar paard is gevallen in Borculo ?
Het is vlak achter ons gebeurd, de traumahelikopter vloog nog laag over ons land.
Verschillende mensen dachten dat ik het was.
Nu , gelukkig niet, maar het houd me eigenlijk wel bezig.
Ooit ben ik ook na een val zwaar gewond afgevoerd, misschien vandaar.
Ik hoop dat het met deze ruiter uiteindelijk meevalt!

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:08

Was uiteindelijk geen ruiter bij dat ongeval betrokken, dat bericht klopte niet! Bleek een ongeval te zijn met een kind dat onder een voetbaldoel is gekomen. Hoop dat dat goed is afgelopen...

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 12:59

Oh, dat is wel een heel ander ongeval dan !
Hopelijk komt het met het kind inderdaad goed.
Wel belachelijk dat het nieuws dan zó niet klopt! Lekker betrouwbaar <<)

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:29

Ik rijd (voornamelijk) aangespannen met mijn fjord en woon tussen Borculo en Barchem. Als iemand eens zin heeft om samen te rijden lijkt me dat gezellig.
Hoeft natuurlijk geen aanspanning te zijn. Ruiter kan ook. :)

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 07:18

Samen rijden lijkt mij altijd leuk . Ik heb geen idee of mijn paard het grappig vindt om naast een aangespannen paard te rijden, maar hij is op zich niet ingewikkeld.

Kimmess

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:08

Ik kwam dit topic tegen dmv de zoekfunctie. In augustus verhuis ik van Lochem naar Borculo :)
Ben niet heel bekend in de achterhoek omdat ik hier pas sinds anderhalf jaar woon.

Misschien niet helemaal on-topic, maar ik vroeg mij af of er bokkers zijn in dit topic die mensen kennen die op zoek zijn naar een bijrijder (in/nabij) Borculo). Na een heel aantal fanatieke jaren met veel concoursen en vervolgens een verhuizing naar de andere kant van het land en daar her en der een paard getraind te hebben voor de verkoop, begint het te kriebelen om weer lekker aan de slag te gaan.

Ik zag in dit topic een aantal berichten van mensen uit deze omgeving, dus ik dacht: wie niet waagt, wie niet wint :D

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:33

Als je bijna vanaf de start wil beginnen, heb ik een hele leuke tinkermerrie staan..

Ze is wel bereden, maar sinds ik gevallen ben staat ze zo goed als stil, op wat grondwerken na.
Ze is wel nog redelijk groen, vorig jaar nog weer in training gehad, ging toen prima maar ik durfde er toch niet meer op omdat bij mij de angst er nog teveel is. Ondertussen staat ze sinds augustus weer stil.

Dit is het schatje <3

Afbeelding

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:45

Kimmess schreef:
Ik kwam dit topic tegen dmv de zoekfunctie. In augustus verhuis ik van Lochem naar Borculo :)
Ben niet heel bekend in de achterhoek omdat ik hier pas sinds anderhalf jaar woon.

Misschien niet helemaal on-topic, maar ik vroeg mij af of er bokkers zijn in dit topic die mensen kennen die op zoek zijn naar een bijrijder (in/nabij) Borculo). Na een heel aantal fanatieke jaren met veel concoursen en vervolgens een verhuizing naar de andere kant van het land en daar her en der een paard getraind te hebben voor de verkoop, begint het te kriebelen om weer lekker aan de slag te gaan.

Ik zag in dit topic een aantal berichten van mensen uit deze omgeving, dus ik dacht: wie niet waagt, wie niet wint :D

Wat leuk! Doe mij tegen die tijd een pb als je nog niets gevonden hebt. Misschien weet ik dan nog wel wat voor je.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 22:47

Zoals je misschien al gelezen hebt heb ik twee paarden, waarvan er een bereden mag worden door iemand anders. Dan niet echt als bijrijdpaard, maar als ikzelf ga rijden mag hij graag mee.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 09:56

Hoi,

Dit topic ligt al weer een tijdje stil.
We zijn ondertussen aardig ingeburgerd in de Achterhoek en hebben het enorm naar onze zin.
We komen wel tot de ontdekking dat hier meer fauna rondloopt als wat wij gewend waren in Noord Holland :D
Met de meeste dieren zijn we heel blij, vooral de vele vogels, maar......
We hebben er nu een stalgenoot bij die we niet zelf uitgezocht hebben en waar we iets minder blij van worden.
Hij/ zij laat zich niet zien, wel weten we dat dit dier gek is op verse paardenmest , enorme hopen zand omhoogwerkt ( onder de vloer van de schuur , niet de stal ) , het geluid die het maakt als het wegrent iets ter grootte van een kat moet zijn, de kat niet onder de indruk is van dit dier en ook geen aanstalten maakt om het te vangen, het lichtbruin poept, keutels zijn plm. 2 centimeter lang.
Wie weet wat voor dier dit kan zijn en wat we er aan kunnen doen om het weg te krijgen ( doden is een optie, maar liever hoor ik dat we het dier op een vriendelijke manier het bos in kunnen sturen )

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:00

Het klinkt mij als een (muskus)rat?

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 10:28

Ik dacht ook aan een rat, maar onze kat ving altijd ratten .
En de laatste keer dat we het dier hoorden was de kat erbij en die reageerde helemaal niet!
Hij keek niet eens in de richting van het geluid.

Sastaic

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:58

Hoihoi, ik woon ook in borculo en als ik je topic lees dan denk ik heel vlakbij. Wij hebben hier op dit moment ook last van ratten.

Edit: ik woon hier trouwens ook nog niet zo lang dus ken nog niet veel van de buurt. En paard heb ik helaas niet meer, maar als iemand nog leuke plekjes weet om met de hond te wandelen en dan het liefst waar ze ook los kan/mag....

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 12:11

Oh gets.
Je kunt met je hond wandelen in het bos bij het galgenveld. Er is daar ook een doorwaadbare plaats waar honden kunnen zwemmen.
Superleuk daar
Als je iemand met twee teckels ziet lopen ben ik het :wave: