Wie heeft zijn/haar hond verzekerd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Wie heeft zijn/haar hond verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 20:32

Wie heeft er een ongevallen of een ziektekosten pakket voor de hond?

Wat zit er precies in dat pakket? Waar heb je het afgesloten? En wat zijn de kosten hiervan?

Ik zit er namelijk over te denken iets voor Chico af te sluiten.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 16:58

Ondanks de oudheid van dit topic.. ben ik desondanks ontzettend geinteresseerd..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:12

ik heb geen hond, sorry. Maar het lijkt me minder interessant als een paardenverzekering.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:13

Volgens de consumentenbond is het verzekeren van een huisdier niet zinvol. Er zitten in zo'n verzekerings veel clausules waardoor uitbetaling vaak niet hoeft te geschieden volgens zo'n verzekeringsmaatschappij, terwijl de premie wel duur is.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:38

Schade die je hond aanricht is verzekerd via je WA verzekering.
Of je voor ziektekosten moet verzekeren Verward ik weet het niet dat moet je zelf weten. Ik heb mijn hond er iig niet voor verzekerd, maar ik kan het betalen als ik eens een keer naar de da zou moeten met hem. In de 15 jaar dat ik zelf honden heb heb ik niet meer uitgegeven dan het enten, een keer een oorontsteking en een paar bezoeken met een oude hond die wat prednisolon pilletjes kreeg om hem op gang te houden.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:37

Ik heb mn hond wel verzekerd
ben ongeveer 20 euro kwijt per maand.
castreren, en alle hd behandelingen worden niet vergoed.
verder worden alle fotos vergoed en operaties zolang ze maar niets met HD te maken hebben.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:51

onze honden zijn niet verzekerd, volgens onze DA haal je het er niet uit, pas als je hond vaak geopereerd moet worden. (en daar ga je natuurlijk niet van uit)


en als je die 20 euro keer 12 doet kom je uit op 240 euro, toch al voldoende voor een operatie.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:40

Ik heb mijn hond wel verzekerd bij Dier en Zorg, ben ook blij dat ik het heb gedaan, We zijn namelijk in de anderhalf jaar dat we hem hebben een keer of 20 bij de DA geweest! Ik betaal zo'n €10,- per maand!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:42


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:58

Die van ons is ook niet verzekerd. Volgens mij haal je dat er ook nooit uit als je een beetje een gezonde hond hebt.

Als ik bereken: 20 euro per maand = 240 euro per jaar
Onze hond is nu 8 jaar, dat zou betekenen dat we nu al 1920 euro in de verzekering gepompt zouden hebben...Dan waren we erg duur uitgeweest want onze hond heeft nagenoeg nooit wat *afkloppen*

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:01

Ik betaal 15E in de maand, en dat is het zeker waard! Sinds de verzekering heeft ze beroertes gehad, zijn we naar Utrecht gegaan voor een hersenscan, is haar gebit onder handen geweest en heeft ze een paar spoedopnames gehad. Misschien heb ik het er nog niet helemaal uit, maar ik heb het idee dat ik op de lange termijn een stuk goedkoper uit ben met verzekering.

Scheelt natuurlijk dat ik een 17 jaar oude dame heb, die nu echt aan het eind van haar leven is. Bovendien vind ik het fijn dat ik nooit hoef na te denken over de kosten, als het nuttig is kan ik het gewoon laten doen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:09

ik heb er 4 en dat zou een heel groot kostenplaatje worden. Ik kom per hond misschien 1 of 2 x per jaar extra bij de dierenarts naast het enten ( wat niet in de verzekering zit) .. en ik haal het er dan echt niet uit.
Ik zou het niet doen tenzij je een ras hebt waarvan je weet dat er veel medische mankementen in de lijnen zit.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:33

ik heb dat niet gedaan, vondt het een beetje onzinnig! paardenverzekering vindt ik veel interresanter